DreaMakeR Napisano 10 Październik 2009 Share Napisano 10 Październik 2009 (edytowane) Witam :) Postanowiłem w końcu zabrać się się za coś konkretnego. Boje się, że nie starczy mi umiejętności i cierpliwości, ale jak nie spróbuje to się nie przekonam. Scenka z założenia przestawiać ma pokój (coś w stylu biura) bogatego mieszkańca, któregoś z włoskim miast-państw doby renesansu. Gabinet ten nie ma być jednak głównym elementem sceny. W centrum kadru znajdować się będzie spoczywające na krześle za biurkiem ciało zamordowanego właściciela ów domu. Ma to być ofiara zabójcy, który poderżnął mu gardło podczas gdy ten spokojnie wykonywał swą pracę :) W tyle będzie widoczne duże otwarte okno , którym do pokoju wtargnął zabójca. Zamysł pewnie zmieni się jeszcze wielokrotnie, ale na razie tak to sobie wymyśliłem. Zacznę od gabinetu i potem przejdę do trudniejszej części czyli postaci. Nad postacią prawdopodobnie spędzę najwięcej czas, jako, że zBrusha się ciągle uczę i jeszcze wiele pracy przede mną aby go opanować. Sorry, że się tak rozpisałem ale rysowanie nie jest moją mocną stroną i konceptu nie będzie a chciałem przedstawić mniej więcej projekt. Wrzucam parę obrazków jeszcze nie dokończonych rzeczy, bo nie chce żeby pusto było ;) Edytowane 19 Listopad 2009 przez DreaMakeR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Zwykle to brakuje cierpliwości, a umiejętności można nabyć po drodze. Fajne te modele. ale ciekaw jestem czy policzyłeś ile Ci w tej scence wyjdzie poligonów, bo użytkownicy ZBrusha lubią gęste siateczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Fajne te modele. ale ciekaw jestem czy policzyłeś ile Ci w tej scence wyjdzie poligonów, bo użytkownicy ZBrusha lubią gęste siateczki. ale zawsze można zrobić repto ;) modele bardzo fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kakaku Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Scena bardzo mi się podoba. Zobaczymy jak wyjdzie, będę zaglądał :) ale zawsze można zrobić repto ;) co to repto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Wszystko będzie w ZB? Dużo pracy przed tobą. Będę trzymał kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Chodziło mu o retopo. Jak ktoś ma dwieście lat życia to może i tak, ale chyba lepszym rozwiązaniem jest wypiekanie normalków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 11 Październik 2009 Autor Share Napisano 11 Październik 2009 Dzięki za dobre słowa, od razu nabrałem zapału do pracy :) Co do gęstości siatek to staram się ograniczać ilość poligonów najbardziej jak mogę, tam gdzie to możliwe. Wszystkie modele modeluje normalnie. Z ornamentami było trochę zabawy ale za to w miarę ładna siatka jest (potem wrzucę). w zbrushu zamierzam wykonać detal postaci i jej ubrania (wypalić normal mapki i nanieść na lowpoly model). Być może tą technikę zastosuje również do niektórych obiektów w celu dodania ornamentów i zdobień, których modelowanie za długo by zajmowało. Dzisiaj postaram się wrzucić jakiś update. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Dobrze się zapowiada jak na razie, ładne modele. Ciekawa jestem siatki. Radzę naszkicować zarys sceny wraz z położeniem kamery (w 2d, albo w 3d jakimiś prostymi boxami), oszczędzisz sobie modelowania rzeczy których nie będzie w kadrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Z tym oszczędzaniem to nie zawsze prawda, gdyż są odbicia, lustra, czajniki itp., ale w odbiciach obiekty mogą być bardziej uproszczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 11 Październik 2009 Autor Share Napisano 11 Październik 2009 Nie miałem niestety zbyt wiele czasu dzisiaj, wiec tylko malutki update + siatki ornamentów w bonusie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzAk1 Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Boje się, że nie starczy mi umiejętności i cierpliwości, ale jak nie spróbuje to się nie przekonam. Fajne podejscie :) Podoba mi sie. Powodzenia z projektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_fra Napisano 14 Październik 2009 Share Napisano 14 Październik 2009 fajne, wytrwaj ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 15 Październik 2009 Autor Share Napisano 15 Październik 2009 Dzięki, dzięki :) kolejny mały update. Krzesło w miejscu tego prostokątnego wycięcia na oparciu będzie miało normal mapę z ornamentem. Materiały świecznika tylko dla próby, na razie muszę skończyć model biurka, bo bez tego dalej nie ruszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noted Napisano 15 Październik 2009 Share Napisano 15 Październik 2009 no zapowiada się naprawdę ostro :) czekam na dalsze upy ps. może wymodelujesz ornament? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 19 Październik 2009 Autor Share Napisano 19 Październik 2009 Wstępny model biurka. Jeszcze sporo w nim trzeba poprawić, będzie to jeden z głównych elementów sceny więc musi jakoś wyglądać ;) Co do ornamentu na krześle to zastanawiam się czy on właściwie będzie tam potrzebny. Większość oparcia będzie zasłaniała postać więc możliwe że sporo pracy pójdzie na marne. Mam nadzieję, że zacznę szybciej tworzyć tą scenkę. Ta ponura pogoda źle na mnie wpływa i zamiast modelować, leże w łóżku bezproduktywnie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 19 Październik 2009 Share Napisano 19 Październik 2009 Możesz pokazać referki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 21 Październik 2009 Autor Share Napisano 21 Październik 2009 (edytowane) Domyślam się, że chodzi o to, że biurko nie wygląda na renesansowe ?:) Referki biurka niestety nie mam, bo powstało w sumie z obserwacji zdjęć kilku przypadkowych biurek (niestety nie były one do końca renesansowe). Przyznam, że miałem problem ze znalezieniem jakichkolwiek zdjęć/obrazów przedstawiających typowe biurko z epoki. Jeśli ktoś zna jakąś dobrą stronę gdzie znalazł bym odpowiednie referki to bardzo proszę o podanie, ułatwiło by mi to bardzo pracę. Moje poszukiwania były bezowocne. Zmieniłem trochę model biurka, ale dalej nie jestem z niego zadowolony. Może w drewnie będzie to lepiej wyglądać... Edytowane 21 Październik 2009 przez DreaMakeR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eden-3d Napisano 22 Październik 2009 Share Napisano 22 Październik 2009 na miniaturce jakas szrama ,mysle se ,ze robisz jakas scene grozy czy cos ,wchodze do srodka, a tu jakies stoly,komody swieczki o kurdee niezle ,no ale modele ladne,pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 22 Październik 2009 Autor Share Napisano 22 Październik 2009 Na poderżnięte gardło przyjdzie czas, o to się nie martw :) Chce najpierw skończyć otoczenie a potem zabrać się za główny element jakim będzie postać ( z poderżniętym gardłem oczywiście ;) ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 25 Październik 2009 Autor Share Napisano 25 Październik 2009 Mam pewien problem z modelem postaci... Nigdy nie teksturowałem organiki i nie do końca wiem jak się do tego zabrać. Model mam teraz w T pose, więc jest łatwy do zmapowania (będę raczej używał peltmapingu). Problem polega jednak na tym, że postać chcę w zbrushu odpowiednio ustawić. Zmiany po ustawieniu modelu będą spore, głównie w okolicach szyi. Przecięte gardło wolałbym wyrzeźbić już na ustawionym modelu. Powinienem zmapować postać w T pose a potem dokonać korekt po tanspose czy mapować już ustawiony model? Druga rzecz to ubrania. Robić je na modelu T pose i potem skorygować, czy zaczynać na ustawionym już modelu? Z góry dzięki za pomoc ;) Wstępny sculpt, sdiv 4: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 19 Listopad 2009 Autor Share Napisano 19 Listopad 2009 Minęło trochę czasu od ostatniego update'u ale projekt jest ciągle żywy, chociaż w ciężkim stanie ;) Długa przerwa spowodowana była przede wszystkim brakami w warsztacie które musiałem nadrobić by posunąć się dalej ze sceną. Postać zrigowałem używając zspheres i ustawiłem w fotelu. Wrzucę później screeny jak dokończę ubranię bo teraz trochę śmiesznie wygląda. Podjąłem, również decyzję o przejściu z vraya na mentala którym zawsze bezmyślnie gardziłem ;) Po poznaniu bliżej mentala muszę przyznać, że jest to na prawdę świetny render i jeśli chodzi o jakość nie odstępuje w niczym vrayowi. Mały update, textura to polypainting w zbrushu. Nie używałem, żadnych zdjęć. Nie jestem do końca zadowolony, ale pierwszy raz coś takiego robiłem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 19 Listopad 2009 Share Napisano 19 Listopad 2009 ucho wyszło tragicznie, ale malowanie jak na pierwszy raz to zajefajnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 19 Listopad 2009 Share Napisano 19 Listopad 2009 W ogóle bryła twarzy się kupy nie trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M4rcus Napisano 19 Listopad 2009 Share Napisano 19 Listopad 2009 twarz jest jakas "nie z tej Ziemii", chociaz...mlody Putin:P? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wędrowiec Napisano 21 Listopad 2009 Share Napisano 21 Listopad 2009 O uchu już Ci mówili, więc nie będę już nadmieniał, że wygląda jak rozwałkowane na cienko cisto. Oczodoły zbyt wklęsłe, wypchnijże je troszkę do przodu. Usta wydają mi się jakieś zbyt drobne, a dolna warga wygląda jak z innej bajki. Ścięgna na szyi jakieś takie napuchnięte się wydają. I nierówne, skądinąd. Podbródek trochę zbyt obszerny jak na moje oko. Brwi wyglądają jakby je unosił z politowaniem, a z tego co mi wiadomo, trupy nie miewają takich zwyczajów ;) Z pozostałych renderów największe wrażenie zrobił na mnie ten z świecznikiem - jak dla mnie piękne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZJAWA Napisano 22 Listopad 2009 Share Napisano 22 Listopad 2009 twarz jest ok, uszy tylko troszkę niech nabiorą grubości. Każdy się tu czepai proporcji idealnych twarzy a przecież każdy człowiek jest inny i ma inny charakter więc trzymaj sie tej koncepcji którą obrałeś za słuszną. Przynajmniej ta twarz ma jakiś charakter a nie kolejny ken. Malowanie ok. Usta tylko dolna warga troszkę za wąska ale to szczegół zobacyzmy jak cała pracka będzie wyglądać. Daj jakiś zarys kompozycji całej pracy, bo tak po głowie to cięźko coś ocenić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się