Skocz do zawartości

Death in Venice ( tytuł roboczy ;) )


DreaMakeR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Postanowiłem w końcu zabrać się się za coś konkretnego. Boje się, że nie starczy mi umiejętności i cierpliwości, ale jak nie spróbuje to się nie przekonam.

Scenka z założenia przestawiać ma pokój (coś w stylu biura) bogatego mieszkańca, któregoś z włoskim miast-państw doby renesansu.

Gabinet ten nie ma być jednak głównym elementem sceny. W centrum kadru znajdować się będzie spoczywające na krześle za biurkiem ciało zamordowanego właściciela ów domu. Ma to być ofiara zabójcy, który poderżnął mu gardło podczas gdy ten spokojnie wykonywał swą pracę :) W tyle będzie widoczne duże otwarte okno , którym do pokoju wtargnął zabójca. Zamysł pewnie zmieni się jeszcze wielokrotnie, ale na razie tak to sobie wymyśliłem. Zacznę od gabinetu i potem przejdę do trudniejszej części czyli postaci. Nad postacią prawdopodobnie spędzę najwięcej czas, jako, że zBrusha się ciągle uczę i jeszcze wiele pracy przede mną aby go opanować. Sorry, że się tak rozpisałem ale rysowanie nie jest moją mocną stroną i konceptu nie będzie a chciałem przedstawić mniej więcej projekt.

 

Wrzucam parę obrazków jeszcze nie dokończonych rzeczy, bo nie chce żeby pusto było ;)

 

 

orn1.th.jpgorn2.th.jpgbook01.th.jpgszafka01.th.jpg

 

 

Edytowane przez DreaMakeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki za dobre słowa, od razu nabrałem zapału do pracy :) Co do gęstości siatek to staram się ograniczać ilość poligonów najbardziej jak mogę, tam gdzie to możliwe. Wszystkie modele modeluje normalnie. Z ornamentami było trochę zabawy ale za to w miarę ładna siatka jest (potem wrzucę). w zbrushu zamierzam wykonać detal postaci i jej ubrania (wypalić normal mapki i nanieść na lowpoly model). Być może tą technikę zastosuje również do niektórych obiektów w celu dodania ornamentów i zdobień, których modelowanie za długo by zajmowało. Dzisiaj postaram się wrzucić jakiś update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępny model biurka. Jeszcze sporo w nim trzeba poprawić, będzie to jeden z głównych elementów sceny więc musi jakoś wyglądać ;)

desk01i.jpg

 

Co do ornamentu na krześle to zastanawiam się czy on właściwie będzie tam potrzebny. Większość oparcia będzie zasłaniała postać więc możliwe że sporo pracy pójdzie na marne. Mam nadzieję, że zacznę szybciej tworzyć tą scenkę. Ta ponura pogoda źle na mnie wpływa i zamiast modelować, leże w łóżku bezproduktywnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że chodzi o to, że biurko nie wygląda na renesansowe ?:)

Referki biurka niestety nie mam, bo powstało w sumie z obserwacji zdjęć kilku przypadkowych biurek (niestety nie były one do końca renesansowe). Przyznam, że miałem problem ze znalezieniem jakichkolwiek zdjęć/obrazów przedstawiających typowe biurko z epoki. Jeśli ktoś zna jakąś dobrą stronę gdzie znalazł bym odpowiednie referki to bardzo proszę o podanie, ułatwiło by mi to bardzo pracę. Moje poszukiwania były bezowocne.

 

Zmieniłem trochę model biurka, ale dalej nie jestem z niego zadowolony. Może w drewnie będzie to lepiej wyglądać...

desk03.jpg

Edytowane przez DreaMakeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem z modelem postaci... Nigdy nie teksturowałem organiki i nie do końca wiem jak się do tego zabrać. Model mam teraz w T pose, więc jest łatwy do zmapowania (będę raczej używał peltmapingu). Problem polega jednak na tym, że postać chcę w zbrushu odpowiednio ustawić. Zmiany po ustawieniu modelu będą spore, głównie w okolicach szyi. Przecięte gardło wolałbym wyrzeźbić już na ustawionym modelu. Powinienem zmapować postać w T pose a potem dokonać korekt po tanspose czy mapować już ustawiony model?

Druga rzecz to ubrania. Robić je na modelu T pose i potem skorygować, czy zaczynać na ustawionym już modelu?

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

 

Wstępny sculpt, sdiv 4:

test01y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło trochę czasu od ostatniego update'u ale projekt jest ciągle żywy, chociaż w ciężkim stanie ;) Długa przerwa spowodowana była przede wszystkim brakami w warsztacie które musiałem nadrobić by posunąć się dalej ze sceną. Postać zrigowałem używając zspheres i ustawiłem w fotelu. Wrzucę później screeny jak dokończę ubranię bo teraz trochę śmiesznie wygląda. Podjąłem, również decyzję o przejściu z vraya na mentala którym zawsze bezmyślnie gardziłem ;) Po poznaniu bliżej mentala muszę przyznać, że jest to na prawdę świetny render i jeśli chodzi o jakość nie odstępuje w niczym vrayowi.

 

Mały update, textura to polypainting w zbrushu. Nie używałem, żadnych zdjęć. Nie jestem do końca zadowolony, ale pierwszy raz coś takiego robiłem ;)

 

zbrushdocument1.jpg

zbrushdocument2.jpg

zbrushdocument4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O uchu już Ci mówili, więc nie będę już nadmieniał, że wygląda jak rozwałkowane na cienko cisto. Oczodoły zbyt wklęsłe, wypchnijże je troszkę do przodu. Usta wydają mi się jakieś zbyt drobne, a dolna warga wygląda jak z innej bajki. Ścięgna na szyi jakieś takie napuchnięte się wydają. I nierówne, skądinąd. Podbródek trochę zbyt obszerny jak na moje oko. Brwi wyglądają jakby je unosił z politowaniem, a z tego co mi wiadomo, trupy nie miewają takich zwyczajów ;)

 

Z pozostałych renderów największe wrażenie zrobił na mnie ten z świecznikiem - jak dla mnie piękne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twarz jest ok, uszy tylko troszkę niech nabiorą grubości. Każdy się tu czepai proporcji idealnych twarzy a przecież każdy człowiek jest inny i ma inny charakter więc trzymaj sie tej koncepcji którą obrałeś za słuszną. Przynajmniej ta twarz ma jakiś charakter a nie kolejny ken. Malowanie ok. Usta tylko dolna warga troszkę za wąska ale to szczegół zobacyzmy jak cała pracka będzie wyglądać. Daj jakiś zarys kompozycji całej pracy, bo tak po głowie to cięźko coś ocenić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności