Skocz do zawartości

animacja v -ray


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No na animację z GI to trzeba mieć sporo cierpliwości:) Chyba że dysponuje się jakimś super mocnym sprzętem. Oczywiście zakładając przyzwoite ustawienia i całą scenkę.

Napisano

dzieki za odpowiedz. Generalnie to nie mam jeszcze doswiadczenia z animacja,potrafie zaaranzowac jakas naprawde prosta scenke z poruszajacymi sie boxami:)

ale mam problemy z zadowalajacym oswietleniem ,wlaczeniem w to wszystko kamery, doborem odpowiedniego kodeka(obraz cos szwankuje czesto)

i tutaj moja prosba o podpowiedz jakie zrodlo te wszystkie kwestie wyjasnia jak najlepiej

np.biblia maxowa?

ps temat w v ray poniewaz najlepiej radze sobie w tym silniku ,choc moze inny lepiej i szybciej radzi sobie z animacja a efekt jest zadowalajacy?

 

pozdrawiam

Napisano

W mentalu dość fajnie się animuje. z tego co wiem to 90% opcji w maxie można zanimować.

Ja w mentalu w render dawałem wyprowadź plik->avi, podawałem zakres klatek inie miałem problemów z filmikiem

Napisano

Wszystko jest w sieci :)

Ja nie znalazłem, żadnego kompedium wiedzy o animacji, trzeba szukać wraz z pojawiającymi się problemami :) o animacji i vray znajdziesz tu sporo:

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials.htm

Ja ze spokojem używam wszystkich świateł dostępnych w maxie i vrayu, tylko w zależności od potrzeb inaczej je konfiiguruje, część daje GI, część tylko odbicia, inne caustykę etc..

 

pozdr

Elimo

Napisano

Wydaje mi się, że zaszło tutasj drobne nieporozumienie. Kolega blax_one po prostu nie rozumie na czym polega animacja a na czym polega rendering tej animacji.

 

Animowanie czegoś (np boxów) to wprowadzenie obiektów lub parametrów tych obiektów w ruch. Obiektów 3D, 2D, shapesów, świateł, materiałów wszystkiego co można tylko zaanimować w 3ds max.

 

Rendering to najprościej mówiąc gotowe klatki animacji z oświetleniem, teksturami, materiałami na obiektach 3D, 2D etc.

 

Rendering opiera się na silnikach renderujących - programach i algorytmach które generują finalne klatki animacji na podstawie wcześniej ustawionych danych. Takimi silnikami są np: scnaline, vray, mental ray etc. W tych silnikach nie da się "animować" (głupota jaką palnął bbandi), da się zaanimowane obiekty i efekty wyrenderować.

 

Ale odpowiadając na twoje pytanie: tak da się wyrenderować animację w silniku vray. Musisz po prostu wcześniej ustawić dobre światło, shadery i masę masę różnych innych naprawdę ważnych rzeczy.

 

 

Ja w mentalu w render dawałem wyprowadź plik->avi, podawałem zakres klatek inie miałem problemów z filmikiem

 

Powtarzam: same głupoty kolega bbandi tutaj pisze. Nie renderuje się do gotowego materiału avi czy innego "ruchomego obrazu". Renderuj do ciągów plików jpg, tga, tiff. Każda klatka animacji zostanie zapisana jako osobny plik graficzny. Wygodniej i bezpieczniej.

 

****

 

Z poziomu pytania można dociec że jesteś początkującym użytkownikiem programu. Warto zgłębić najpierw podstawy, dowiedzieć się co to jest animacja a co to jest rendering. Nauczyć się ustawiać parametry renderingu, renderować obrazki statyczne, wymodelować coś więcej niż tylko boxy.

 

Animacja to bardzo ciężki orzech do zgryzienia. Gwarantuję, że bez poznania podstaw, przez kolejne kilka lat będziesz błądził po omacku.

 

Pozdrawiam i powodzenia

Napisano

Tweety- ja bym to nazwał jako "inny" sposób a nie "głupota", na pewno jest szybki i do testowych animacji bardzo dobry zresztą dla początkującego, a o co chodzi że bezpieczniej ja nigdy nie miałem problemów z wygenerowaniem animacji w ten sposób.

Skoro jest taka możliwość w maxie to czemu z niej nie korzystać?.

Napisano
Tweety- ja bym to nazwał jako "inny" sposób a nie "głupota", na pewno jest szybki i do testowych animacji bardzo dobry zresztą dla początkującego, a o co chodzi że bezpieczniej ja nigdy nie miałem problemów z wygenerowaniem animacji w ten sposób.

Skoro jest taka możliwość w maxie to czemu z niej nie korzystać?.

może dobry dla bardzo bardzo początkującego, do jakichś prefek

każdy jednak kto już zaczyna robić coś poważniejszego orientuje się że najlepiej renderować do png, tif, czy nawet jpg

Napisano

bbandi: głupota bo potem początkujący uczy się złych nawyków i marnotrawi swój czas słuchają rzeczy które później i tak mu się do niczego nie przydadzą. nie ma sensu bawić się w kompresję do avi z poziomu maxa, ani to dobre dla materiału (z reguły gorsza kompresja niż z np: AEF), ani bezpieczne dla renderującego, podczas wysypania się maksa tracisz cały plik avi a podczas renderu do klatek tracisz jedynie klatki nie policzone. Zawsze możesz później je doliczyć bez obaw o jakość materiału.

 

Skoro jest taka możliwość w maxie to czemu z niej nie korzystać?.

 

Bo potem robi to więcej problemów niż ułatwień. Takie coś możesz stosować sobie do render preview w animation a nie do finalnego renderingu.

Napisano (edytowane)

hej

Tweety- nie jestem takim likiem jak myslisz :) potrafie poruszac sie w srodowisku v ray,pluginow typu ray fire oraz realflow , (moze zle sie wyrazilem w pierwszym poscie) no i z samym modelowaniem nie mam wiekszych problemow.Problem polega na tym ze z animacja w 3ds nie mialem do tej pory stycznosci gdyz nie byla mi ona potrzebna poniewaz robilem tylko stateczne rendery. Od jakiegos czasu zaglebiam sie w after effect i chce po prostu polaczyc te dwa programy ,a efekty z tego plynace sa naprawde godne uwagi .Dlatego tez zwracam sie o pomoc do forumowiczow od czego zaczac

 

Tak na marginesie to chyba nie dzial na ten temat, przejde na animacje i tam bede wiercil w temacie.

Wielkie dzieki wszystkim za pomoc!!

Edytowane przez blax_one
Napisano (edytowane)

Tweety-tak ale np jak robisz przechwycanie obrazu w bonju i później wczytujesz skrypt do 3dmaxa (chodzi o wprowadzenie obiektu 3d oraz jego animacji w obraz wideo) to sobie w vievporcie nie zobaczysz rezultatu a np jak ktoś tesuje fizykę i materiały na danym obiekcie i chce zobaczyć szybki rezultat (a następnie nanieść poprawki)tak jak to bedzie wygladało nałozone na obraz video to nie bedzie robił pojedynczych jpeg żeby je potem zkitrać w całość,(zresztą nie jestem pewny czy się da tak z wideo wogule zrobić).

Także pierwsze poznaj mozliwości danej funkcji a później krytykuj i ludziom odradzaj.

Edytowane przez bbandi
Napisano
zresztą nie jestem pewny czy się da tak z wideo wogule zrobić

 

Duzo jeszcze nie wiesz w takim razie, wyluzuj i posluchaj kolegow, a jesli obstajesz przy swoim, to zycze Ci kiedys renderu 100 klatek, kazda 6 min = 600 min ~ 10h i zeby gdzies przy 90 wykrzaczyl ci sie max, zobaczysz co po 9h renderu bedziesz w stanie zrobic ze swoim avikiem :)

Napisano

VS_ proszę Cię bardzo w końcu ktoś kto się zna na rzeczy:).

Johny a ty te matematyke to podajesz dla komputera z epoki kamienia łupanego czy jak?

Chciałbym wspomnieć że jak wgrywasz plik wideo i nakładasz samą animacje to kamera podąża za klatkami animacji filmiku i renderuje kolejne tło z filmiku (czyli sam obrazek w danej klatce) dłużej liczy się obiekt naniesiony na to wideo.pozdro.poćwicz

Napisano (edytowane)

VS_ kolego, istnieją takie programy do post produkcji jak after effects w których bez problemu można zaimprotwoać całą animację zapisaną do pojedynczych plików TIFF, czy ew. JPG jednym kliknięciem, i wygodnie edytować :)

Edytowane przez blomd
Napisano

bbandi: swoimi teoriami wprowadzasz człowieka w błąd. Robisz to z manią człowieka któremu wydaje się, że pozjadał wszystkie rozumy. Kwestionujesz zdanie ludzi którzy w tym temacie siedzą od dobrych kilku lat... no człowieku opamiętaj się trochę.

 

VS: cóż zrobić, khe khe... młodzież się uczy na błędach ;)

Napisano (edytowane)

A skąd wiesz ile ja siedze w temacie?nie wiesz to nie pisz, to że jestem zalogowany od 2008 a Ty od 2004 to nie świadczy otym ile w grafice siedze ja a Ty.Tym postem opisałeś dokładnie siebie.pozdro

P.S Zrobiłes jakąś animacje? pokaż ja zrobiłem jest w "animacjach" zrobiłem ją 4lata temu.

Edytowane przez bbandi
Napisano

Sorry, ale to sie smiesznie czyta. Ludzie ktorzy pracuja od lat w grafice, dzielą się z wami swoim doswiadczeniem, tlumaczą dlaczego taka metoda jest dobra a nie inna, a w ramach podziękowania dostają opiernicz...

 

Przeicież jak chcecie renderowac wszystko odrazu do stratnego kodeka to nikt wam nie broni, chcecie przerenderowywac całą anime bo pare klatek wyszło zle? prosze bardzo. Komputer sie zwiesił po 20 godzinach renderowania? zaden problem, zaczniemy od nowa.

 

A co do testowania fizyki, od tego masz opcje Animate > Make Preview. Tam max robi ci odrazu avi.

Napisano (edytowane)
P.S Zrobiłes jakąś animacje? pokaż ja zrobiłem jest w "animacjach" zrobiłem ją 4lata temu.

 

Renderowałem w zespołach takie projekty jak Intro The Witcher Game console edition, Duracell commercial, Era nowe horyzonty festiwal, Listerine x2, Polska klimat do zmian, Vodafone portugalia, Volkswagen Innowacje, Pysio x2, Allegro Winter, Fiat, Lech, laptopy, komórki dla Orange, Era, Plus i masa innego staffu w Platige Image...

 

http://www.lech.pl/

 

Creditsy są więc poczytaj.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tweety
Napisano
Aha ja pytałem o Ciebie a nie o zespół złożony z 20 osób.

 

Do dzisiaj bogom dziękuję, że nigdy nie zmarnotrawiłem czasu na robienie w całości własnej animacji. Może dzięki temu mam jeszcze te kilka włosów więcej na głowie.

 

20 osób na projekt powiadasz? Jak widzę, masz bardzo duże rozeznanie w świecie komercyjnej roboty. Pogratulować dowcipu.

 

Teraz mi powiedz co Ci daje ta dyskusja. Pokazałeś mi swoje prace, ja pokazałem Ci moje... porównaliśmy który z nas ma większego... what next?

Napisano

Teraz to juz w ogole nie czaje o co ci chdozi. Jaka roznice robi ci jesli animacja powstala przy udziala ilus tam osob (kazda ma swoja specjalizacje) z czego modeler, koncept artysta itp nie ma nic wspolnego z kwestia jaka jest poruszana w tym watku? Odpowiedzi udziela ci osoba odpowiedzialana za renderowanie, to czy jesli ta sama osoba bedzie tez modelowac i robic podmalowki cos zmienia?

Napisano

czesc

Z mojej strony wszystko ok:)

Generalnie juz mam za soba pierwsze animacje.

Interesuje mnie avik wyjsciowy z 3dsa a dokladniej jakosc i od czego ona zalezy.

Chce uzyskac taka zylete, czy to zaley od ustawien rendera czy kodeka?

pozdrawiam

Napisano
czesc

Z mojej strony wszystko ok:)

Generalnie juz mam za soba pierwsze animacje.

Interesuje mnie avik wyjsciowy z 3dsa a dokladniej jakosc i od czego ona zalezy.

Chce uzyskac taka zylete, czy to zaley od ustawien rendera czy kodeka?

pozdrawiam

Jeśli chcesz mieć dobrą jakoś renderu, to posłuchaj się ludzi, którzy zajmują się już animacją od dłuższego czasu i wyrenderuj animkę do tiffa czy bmp. Potem złóż to w AE czy w czymś innym i ciesz się dobrą jakością. Ja ze swojej strony nie wyobrażam sobie aby animkę renderować od razu do avi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności