cucsoniuss Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Witam, w ramach treningu postanowiłem zrobić taką oto scenkę i pobawić się trochę DOF-em. Dofa robie w vray-u wie ktoś może jak zwiększyć blur? Próbowałem z aperature ale nie osiagnąłemem tal mocnego blura jak chciałem. Może jest coś lepszego niż vray? By cucsoniuss at 2009-10-17
blomd Napisano 18 Październik 2009 Napisano 18 Październik 2009 Jak chcesz dobrego dof'a, to pobaw się z z-depth i photoshopem - na internecie jest dużo tutoriali do tego. Co do scenki, to bardzo nudny kadr. Głupio, że uciąłeś kawałek łyżeczki i spodka od filiżanki. Pozdrawiam. ;)
AccessX Napisano 18 Październik 2009 Napisano 18 Październik 2009 A mi sie tam podoba, proste i dosc ciekawe :) Nieprzebajerowane dziadostwo, lecz subtelne cuś:)
dac77 Napisano 18 Październik 2009 Napisano 18 Październik 2009 DOF ma za mało próbek. Zastawa nudna. Kwiatek plastikowy - nawet się nie uginają płatki pod ciężarem. Nie warto poprawiać. Rób coś innego od nowa.
plasti Napisano 18 Październik 2009 Napisano 18 Październik 2009 v ray to najlepszy preset renderowy na rynku.... 1
JunioR Napisano 18 Październik 2009 Napisano 18 Październik 2009 plasti jak nie wiesz co piszesz to proszę zostaw miejsce wolne dla osób, które maja coś do powiedzenia... i to nie tyczy się tylko tego postu ale wielu, w których chwalisz się swoja "wiedza". Pod jakim względem uważasz, ze vray jest najlepszy, chyba ze to ironia... ale tak czy inaczej ten twój post i tak będzie bez sensu. Co do pracy to nie jest źle, przydało by się więcej koloru żółtego i niebieskiego ze świateł. Ogólnie lepiej by obrazek wyglądał, gdybyś "wyostrzył" bardziej filiżanki z jakimiś złotymi zdobieniami, niż słabo wymodelowanego kwiatka, którego płatki powinny się uginać. Tutaj: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm Przykład nr 9 masz co nieco o Depth Of Field. Po za tym w każdym rendererze wyciągnąć możesz dużo, jedynym problemem muzę być ilość materiałów/kursów na dany temat.
delf77 Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 kadr ciazy w gore, po bokach za ciasno ;/ , tematem jest kawa a nie kwiatek:) a podkreslasz co innego
cucsoniuss Napisano 26 Październik 2009 Autor Napisano 26 Październik 2009 (edytowane) By cucsoniuss Dzięki wszystkim za cenne uwagi. Szczególnie te JunioR-a dużo mi pomogły. Mniej więcej tak to widzę. Co o tym sądzicie? Edytowane 27 Październik 2009 przez cucsoniuss
Hynol Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 To jest DOF photoshopowy po zdepth zakładam. On niestety nie wygląda dobrze - trzeba renderowac do 2x większej rozdziałk i zmniejszać - wtedy jest ok. DOF z kamery zawsze lepiej wyjdzie. Kadr dalej leży i kwiczy. Szczególnie pionowo -za dużo miejsca na dole, za mało na górze. Obiekty rozpychają scenkę. Teksturki pomogły. Ale scena jak by na to nie patrzeć taka sobie - nie przykuwa uwagi.
tweety Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Oświetlenie: strasznie płaskie i dość mylące oko widza. Niby stoi to wewnątrz jakiegoś domku (patrz kwiatki za oknem) a są mocne, ostre cienie od słońca. Światło ma rysować całą tą ceramikę, załamywać się na zaokrągleniach ceramiki, refleksować od krawędzi. Brakuje tutaj zdecydowanego "światłocienia", czyli po prostu płaskie to jest. Materiał: ceramika to ciężki materiał. Tego typu zastawa to nie tylko niebieski wzorek na powierzchni. To też zdobienia na powierzchni samej ceramiki. Zgrubienia od ręcznego malowania wzorów, Jakieś ciekawsze motywy niż taki paseczek. Lekki bump i reflection map by nie zaszkodziły. Scenka: fatalnie. Niby słonecznie, ale strasznie sztucznie. Kwiatek zbędny. Imo nijak ma się do całości. Zamiast tego standardowe wyposażenie herbaciarza/kawosza - łyżeczka, mleczko i cukier. Serwetka jak najbardziej wskazana. W tle nie okno z jakimiś nie wiadomo czy, tylko konkretne wnętrze, kawałek oparcia innego siedziska i bogatsze wnętrze. Kadr: masz dowolność w ustawianiu kamery a tniesz spodek zostawiając sporo miejsca na dole... poszerz kadr, odjedź lekko kamerą i ustaw FOV na jakieś 35-50mm. pionowy kadr tak, ale nie tnij bokami "fotografowanego" przedmiotu :) Pozdrawiam i powodzenia
cucsoniuss Napisano 27 Październik 2009 Autor Napisano 27 Październik 2009 (edytowane) Hynol dałem to w takiej rozdzielczości bo wiedziałem że będzie coś nie tak i kolejny rendering murowany Wzorowałem się na tym zdjęciu. Zobaczyłem fajnego DOFa więc postanowiłem spróbować zrobić coś podobnego. Nie skupiłem się na modelingu dlatego nie ma tych akcesoriów o których piszecie. Z założenia miało to mniej wiecej wyglądać jak na zdjęciu. Dlatego też taki kadr Z tego co widać na zdjęciu i i z moich "wypocin" miał to być exterior. Stoliczek przed domem (Tradycyjny szwedzki dom malowany miedziną farbą) na którym stoi zestaw kawowy.To co się odbija w szybach to HDR-ka - las otaczający dom Co do materiału. To nie lubię zbytniego przepychu. Fakt, mogłem dać ciut atrakcyjniejszy wzór, ale też umiejętności nie te. Edytowane 27 Październik 2009 przez cucsoniuss
Hynol Napisano 27 Październik 2009 Napisano 27 Październik 2009 Masz nieco źle oświetloną scenkę - zobacz jak dopalone są powierzchnie "płaskie" a jakie prostopadłe do podłoża. No i na zdjęcie wpakowany jest mocny light bloom dodatkowo.
Chrupek Napisano 27 Październik 2009 Napisano 27 Październik 2009 Scenka mi sie podoba, lepsza od poprzedniej.
dac77 Napisano 27 Październik 2009 Napisano 27 Październik 2009 To wcale nie wygląda jak exterior. Te twoje odbicia na szybach są zbyt mocne i wyglądają jak prześwity.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się