Napisano 19 Październik 200915 l Nie wiem czy pamiętacie darmowy system renderujący o nazwie LuxRender. Pisąłem o nim ponad rok temu, gotowy był wtedy ekporter dla programu Blender i zespół go tworzący zapowiadał, że pojawią się ekportery również dla innych programów. Właśnie pojawił się wersja 0.6 tego rendera co ciekawe oznaczona już jako wersja finalna. Dotrzymano również słowa jeśli chodzi o pluginy eksportujące dla innych programów niż Blender. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=843
Napisano 19 Październik 200915 l hmm. heh zachęcająca galerja ;) http://www.luxrender.net/forum/gallery2.php?g2_itemId=6326
Napisano 19 Październik 200915 l O, to się zgadzam, Luxa znam od jakiegoś czasu. Zachęcająco. Renderowanie testowałem, z kaustyką czasem coś się robi dupa, ale mimo to Lux jest dobry trochę dla darmowców. Często pojawiają się jasne plamki i świecące piksele. Proponuję w tym celu image sampling mitchell albo gaussian czy box ustawione na mniej niż 1.000 px a potem retusz po dobrych wielu godzinach liczenia programem HotPixels Eliminator firmy Mediachance (oczywiście programik jest darmowy). Do tego wchodzi ustawienie we właściwy sposób mutacji samplera obrazu Metropolis Light Transport. I zasady, z jakimi się podchodzi do kolorystyki materiału diffuse, reflection i refraction - identycznie jak w Maxwellu, tak aby nie odbijało się w nieskończoność , co jest przyczyną wiecznych szumów.
Napisano 19 Październik 200915 l czy ktos juz powaznie cos robil w luxie? Jesli bym chcial uzyskac wizke na poziomie dobrej wizki z vraya to jak to sie ma do czasu potrzebnego na tweakowanie ustawien i renderowanie w porownaniu do vraya?
Napisano 20 Październik 200915 l Seryjne to darmowy silnik mający na względzie fizyczną dokładność oświetlenia wymaga znacznie wiecej czasu renderu niż V-Ray a Lux jest silnikiem unbiased więc tweakowanie engina jest ograniczone do minimum. od Ciebie tylko zależy sampling obrazu, mutacja MLT (to ważne, bo trzeba ją ustawić tak aby nie "skłóciła" sie z kaustyką (bidirectional; taki integrator). Zapraszam na forum LuxRendera. Tam o wszystko zapytasz, również mnie. Podobnie jak Indigo: -kontynuowanie renderingu w dowolnym czasie -multilight -czas renderu - im dłużej tym ładnej wychodzi -na procesorze czterordzeniowym z ponad 3,0 GHz - w zależności od sceny, oświetlenia i materiałów - od 4 do kilkudziesięciu godzin :D ale to dopiero na finalny rendering.. podgląd jest krótki i nie wymaga wielgachnych rozdzielczości.
Napisano 20 Październik 200915 l jest fajny i intuicyjny, ale czasy renderingu zabijaja :D juz nawet oslawiony Maxwell jest teraz o niebo szybszy... Autorzy Luxa skupili sie na zapewnieniu funkcjonalnosci i poprawnosci renderingu, teraz kilka lat musza sobie dac na optymalizacje (biorac pod uwage tempo w jakim pracuja). Ja tam wieksze nadzieje wiaze z Thea Renderer, zabije Maxwella i Luxa predkoscia i jakoscia renderingu... a pisze go 1 osoba + kilka do pomocy. Zaczely sie Beta testy, niedlugo (za kilka miesiecy) bedzie o nim glosno.
Napisano 20 Październik 200915 l no tak ale Thea jest na bazie Kerkythei, czyli jakiś podkład już mieli :)
Napisano 20 Październik 200915 l Creator i tjviking, zgadzam się z Wami ;). Już Kerkythea nie dobijała z kaustyką tak dupnie jak LuxRender. Zaczęły się, napisali e-maila do mnie o parę spraw bo juz mnie chcieli zapisać do beta testu Thei. Ale niestety nie miałem czasu a nawet sił odpisać. No ba, ale mam ważniejsze rzeczy :D Mam nadzieję że Thea stanie się wieloplatformowym pionierem wśród rendererów unbiased. Ostatnio oglądałem screeny pokazujace jak przy scenie z rozmytym metalem i oświetleniu studio po 25 i więcej minutach są zadowalające efekty. To świadectwo że MLT w oparciu o PBT będzie znacznie szybszy niż w Kerkythei. Edytowane 20 Październik 200915 l przez Camel
Napisano 21 Październik 200915 l z maxem designem chyba nie dziala... w kazdym razie mi wyskakuje blad przy ladowaniu maxa..
Napisano 21 Październik 200915 l ponieważ plugin LuxMax jest niekompletny i jeszcze się rozwija. Pozostaje czekać ;)
Napisano 30 Styczeń 201213 l Witam ile średnio renderuje LuxBlend jedna klatek bo u mnie trwa to już 12 godzin i nie mam nawet tekstur i nie wiem czy to normalne
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto