Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nie wiem czy pamiętacie darmowy system renderujący o nazwie LuxRender. Pisąłem o nim ponad rok temu, gotowy był wtedy ekporter dla programu Blender i zespół go tworzący zapowiadał, że pojawią się ekportery również dla innych programów. Właśnie pojawił się wersja 0.6 tego rendera co ciekawe oznaczona już jako wersja finalna. Dotrzymano również słowa jeśli chodzi o pluginy eksportujące dla innych programów niż Blender.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=843

 

 

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O, to się zgadzam, Luxa znam od jakiegoś czasu. Zachęcająco. Renderowanie testowałem, z kaustyką czasem coś się robi dupa, ale mimo to Lux jest dobry trochę dla darmowców. Często pojawiają się jasne plamki i świecące piksele. Proponuję w tym celu image sampling mitchell albo gaussian czy box ustawione na mniej niż 1.000 px a potem retusz po dobrych wielu godzinach liczenia programem HotPixels Eliminator firmy Mediachance (oczywiście programik jest darmowy).

 

Do tego wchodzi ustawienie we właściwy sposób mutacji samplera obrazu Metropolis Light Transport. I zasady, z jakimi się podchodzi do kolorystyki materiału diffuse, reflection i refraction - identycznie jak w Maxwellu, tak aby nie odbijało się w nieskończoność , co jest przyczyną wiecznych szumów.

Napisano

czy ktos juz powaznie cos robil w luxie? Jesli bym chcial uzyskac wizke na poziomie dobrej wizki z vraya to jak to sie ma do czasu potrzebnego na tweakowanie ustawien i renderowanie w porownaniu do vraya?

Napisano

Seryjne to darmowy silnik mający na względzie fizyczną dokładność oświetlenia wymaga znacznie wiecej czasu renderu niż V-Ray a Lux jest silnikiem unbiased więc tweakowanie engina jest ograniczone do minimum. od Ciebie tylko zależy sampling obrazu, mutacja MLT (to ważne, bo trzeba ją ustawić tak aby nie "skłóciła" sie z kaustyką (bidirectional; taki integrator). Zapraszam na forum LuxRendera. Tam o wszystko zapytasz, również mnie.

Podobnie jak Indigo:

-kontynuowanie renderingu w dowolnym czasie

-multilight

-czas renderu - im dłużej tym ładnej wychodzi

-na procesorze czterordzeniowym z ponad 3,0 GHz - w zależności od sceny, oświetlenia i materiałów - od 4 do kilkudziesięciu godzin :D ale to dopiero na finalny rendering.. podgląd jest krótki i nie wymaga wielgachnych rozdzielczości.

Napisano

jest fajny i intuicyjny, ale czasy renderingu zabijaja :D juz nawet oslawiony Maxwell jest teraz o niebo szybszy...

Autorzy Luxa skupili sie na zapewnieniu funkcjonalnosci i poprawnosci renderingu, teraz kilka lat musza sobie dac na optymalizacje (biorac pod uwage tempo w jakim pracuja).

 

Ja tam wieksze nadzieje wiaze z Thea Renderer, zabije Maxwella i Luxa predkoscia i jakoscia renderingu... a pisze go 1 osoba + kilka do pomocy. Zaczely sie Beta testy, niedlugo (za kilka miesiecy) bedzie o nim glosno.

Napisano

no tak ale Thea jest na bazie Kerkythei, czyli jakiś podkład już mieli :)

Napisano

Creator i tjviking, zgadzam się z Wami ;). Już Kerkythea nie dobijała z kaustyką tak dupnie jak LuxRender. Zaczęły się, napisali e-maila do mnie o parę spraw bo juz mnie chcieli zapisać do beta testu Thei. Ale niestety nie miałem czasu a nawet sił odpisać.

No ba, ale mam ważniejsze rzeczy :D

Mam nadzieję że Thea stanie się wieloplatformowym pionierem wśród rendererów unbiased. Ostatnio oglądałem screeny pokazujace jak przy scenie z rozmytym metalem i oświetleniu studio po 25 i więcej minutach są zadowalające efekty. To świadectwo że MLT w oparciu o PBT będzie znacznie szybszy niż w Kerkythei.

Edytowane przez Camel

Napisano

ponieważ plugin LuxMax jest niekompletny i jeszcze się rozwija. Pozostaje czekać ;)

Napisano

Witam ile średnio renderuje LuxBlend jedna klatek bo u mnie trwa to już 12 godzin i nie mam nawet tekstur i nie wiem czy to normalne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności