p_e_t_e_r Napisano 13 Kwiecień 2004 Napisano 13 Kwiecień 2004 witam. czy ma ktos namiary na materialy dydaktyczne do nauki rhino. posiadam te z plyty rhino czyli training material I oraz II ale chcialbym cos wiecej - cos w stylu np serii Bible tlumaczonego przez helion. oczywiscie moze byc rowniez w wersji angielskojezycznej. moze znacie jakies ksiazki - chetnie bym zakupil ale niestety nic nie widzialem na ten temat w naszych ksiegarniach, nawet do xsi widzialem tylko jedna cieniutka i nic pozatym dzieki z gory jesli ktos ma cos pod reka. ps. pewnie tylko kol. Bzyku tu zaglada ale mam nadzieje ze wiecej ludzi bawi sie w NURBS\'y pozdrawiam Piotr
Bzyku Napisano 13 Kwiecień 2004 Napisano 13 Kwiecień 2004 No niestety niema ksiązek do rhino w jezyku polskim nawet o nurbsach nie ma :). Na stronie producenta są podane linki do ksiazek ale oczywiscie w jezyku ang. choc powiem ze rhino level I i II są dobre naprawde i duzo przykladów. A ja korzystam z ksiązek do ST bo są poprostu lepsze :). ps. wiecej oj więcej :)
p_e_t_e_r Napisano 14 Kwiecień 2004 Autor Napisano 14 Kwiecień 2004 ze tak zapytam co to jest \"ST\" bo nie wiem - jestem jakis niedoinformowny ostatnio
p_e_t_e_r Napisano 14 Kwiecień 2004 Autor Napisano 14 Kwiecień 2004 cz yja dobrze zrozumialem korzystasz z ksiazki do ST do nauki nurbs a modelujesz w rhino ? czy masz takze ST zainstalowanego i to w nim testujesz tego booka. mama jakiegos ebooka learning studiotools 10 czy jakos tak ale nie zagladalem do niego bo przeraza mnie znowu kolejny nowy interfejs, a moze jest podobny ??? amen
Bzyku Napisano 14 Kwiecień 2004 Napisano 14 Kwiecień 2004 hymmm to nie chodzi o nauke interfacu bo go znam tylko o nauke surfacingu jak ukladac krzywe jak sprawdzac czy jest dobrze zrobione itp. bo do nauki interfacu sa wlasnie rhino level I i II tam są na przykladach pokazane prawie wszystkie narzedzia ..... A reszta to juz tylko myslenie nurbsami i bycie n-kroków do przodu.Nurbsy to nurbsy roznia sie tylko narzedzia w ST a rhino przy podstawowych narzedziach róznia się tylko nazwami no i interface ST jest o wiele trudniejszy i wolniejszy no ale to poprostu alias musi tez ladnie wygladac:duze ikonki jak dla niewidomych itp. :) ps. szkoda ze jeszcze ich nie zanimowali :D
p_e_t_e_r Napisano 14 Kwiecień 2004 Autor Napisano 14 Kwiecień 2004 no jasne, po kliknieciu na 2 rail na przycisku pojawia sie 30 sekundowa animacja oraz malutka reklama osadzona w flashu. a na powaznie, to musze powiedziec ze bardzo fajnie mi sie pracuje w rhino - lubie takie uporzadkowanie i modelowanie precyzyjne jak ten taki troche CADowski interfejs dla narzedzi rysowania. w maxie czuje sie troszke nieswojo no i nie lubie sie zastanawiac co sie stanie po meshmooth, wole od razu miec krzywa i powierzchnie , widziec jak to wyglada. to tyle zwierzen, wracam do trainingu. pozdrawiam
Bzyku Napisano 14 Kwiecień 2004 Napisano 14 Kwiecień 2004 To jest cadowski interface :). z wymiarowanie itp. Wszystko pod ręką no tak jest i dobrze. Nie ma co sie zastanawiac co zrobi meshsmooth tylko wystarczy wiedziec jak dziala :).no ale nie wazne !!
p_e_t_e_r Napisano 14 Kwiecień 2004 Autor Napisano 14 Kwiecień 2004 znam jego dzialanie, ale nie zawsze jestes w stanie przewidziec dokladny koncowy efekt oto mi chodzi. zabawa chamferem itp
zipper Napisano 14 Kwiecień 2004 Napisano 14 Kwiecień 2004 chyba najlepszym materialem dydaktycznym do NURBSOW ... to myslenie :) ... wystarczy troche pomyslec i juz wiadomo co mozna osiagnac za pomoca jakich zakretow ... pomagaja czasem rowiez tutoriale ktore mozna znalesc w necie ... ale chyba tylko na poczatku ... po czasie ... sam zaczynasz widziec zalety i wady roznych narzedzi ... tak jak naprzyklad kiedy uzyc zwyklego filet edge dla polysurfaceow a kiedy je troche poobcinac i zrobic blenda ... PS ... witam wszystkich ... i mam nadzieje ze wprowadzimy tu troche zamieszania w dziale o rhino ... bo cos tu narazie wolno sie to kreci ... PS2 ... Bzyku ... narzekales na wolne liczenie w rhino 3.0... mam dla ciebie tipa ;) daj znac jesli jestes zainteresowany pozdrowionka dla wszystkich NURBnietych ... i nie tylko :)
NewRhinoUser Napisano 15 Maj 2004 Napisano 15 Maj 2004 Macie moze jakies Pdf\'y lub innego rodzaju pliki dotyczace Rhino? A jesli nie to w jaki sposob uczycie sie w nim modelowac? Bo wedlug mnie te tutoriale dostepne na necie niesa na takim poziomie...ktory pozwoliby na dobre...nie pisze bardzo dobre...modelowanie w NURBSach...
SansSerif Napisano 15 Maj 2004 Napisano 15 Maj 2004 czy wy w ogole ogldaliscie te tutki, odpalaliscie rhino? nurbsy to kilka podstawowych komend. proste jak drut. tak jak zipper napisal najwazniejsze jest myslenie. w nurbsach zewsze jest kilka roznych rozwiazan. ale samo sie nie zrobi.
Bzyku Napisano 16 Maj 2004 Napisano 16 Maj 2004 jaa co wy byscie chcieli od ksiazek tego typu zeby wszystko bylo wywalone jak kawa na lawe z odpowiedziami na wasze problemy. to moja odpowiedz brzmi NIE MA TAKIEJ NIGDZIE a po pzeczytaniu obejrzeniu przegladnieciu jak kto woli technicalsurfacing wystarczy a dalej tylko ruszyc te szare komurki do myslenia i do przodu
Loozack Napisano 16 Maj 2004 Napisano 16 Maj 2004 a gdzie można znaleźć jakiegoś tutka o ruszaniu szarych komórek ? ;)
zipper Napisano 17 Maj 2004 Napisano 17 Maj 2004 no wlasnie z tym najwiekszy bol loozack:) zwlaszcza jak kawki nie ma :S hahah pozdrawiam
p_e_t_e_r Napisano 17 Maj 2004 Autor Napisano 17 Maj 2004 dobra dobra nie madrzcie sie tak wszyscy. pytanie bylo proste dzieki za odpowiedz. nie wszystko trzeba o razu odkryc samemu jak davinci, z checia zobacze jak robia to inni pozdrawiam
zipper Napisano 17 Maj 2004 Napisano 17 Maj 2004 nie madrzymy sie ... :) jak tak ... pokaz z czym masz problem ... a pomozemy napewno ... p[]zdr[]
Loozack Napisano 18 Maj 2004 Napisano 18 Maj 2004 p_e_t_e_r, nie wiem czy zauważyłeś, ale często jest tak, że nawet jak dasz komuś linki do tutoriali o modelowaniu np. Audi TT, Fiata 500 i Porsche 911 to i tak, jeśli ta osoba będzie chciała wymodelować, hmm... Ferrari F50 to ci powie, że nie znalazła odpowiednich tutków :| a przecież tutoriale to bardziej wskazówki niż prowadzenie za rączke, a więc zapoznanie się z technikami w nich zawartymi powinno już wystarczyć przy robieniu własnego modelu :) pozdrawiam P.S. a teraz nawiązując do twojego pytania... sam kupiłem książkę do 3ds Maxa, ale szczerze mówiąc książka nigdy nie da ci tego, co studiowanie tutoriali, przyglądanie się innym pracom czy nauka na własnych błędach, a więc zamiast szukać książki do Rhino (którą po przeczytaniu rzuciłbys zaraz w kąt), radzę uczyć się z tego co już masz, z resztą oglądając twoje modele odnoszę wrażenie, że nie potrzebujesz już żadnej książki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się