Skocz do zawartości

WiP 2D: Bitwa morska


konrad11

Rekomendowane odpowiedzi

WIP: Miał być prosty speed i ćwiczenie z malowania chmur i dymu, a wyszła autentyczna bitwa:) Wciągnęła mnie ta praca.

Wrzucam jak od początku malowałem i etap na którym się teraz zatrzymałem.

Pomóżcie!

Piszcie jakie są wasze wrażenia. Jak z tego wybrnąć, w którą stronę pograć z kolorem..? Liczę na wszą pomoc.

pozdrawiam.

k.

 

seabattleprev14forweb.jpg

 

seabattleprev5.jpg

Edytowane przez konrad11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

fajnie się zapowiada ;) mnie trochę razi to, że te statki są na górze ucięte - jak już ma być dynamiczna kompozycja to może już w ogóle pojedź i przechyl ją w prawo albo coś, bo na razie pomijając ten dym to jest dosyć statycznie według mnie. Ogólnie to fajniejszy jest ten statek po prawo - ten z lewej jakiś trochę za spokojny :p może ktoś mądry by jakiś overpainting zrobił bo ja się nie czuję aż tak genialnie w klimatach dynamiczno-bitewnych, żeby aż tak szaleć ;)

IMO kolorystycznie to ten niebieski po lewo jest zbyt jasny i przyjemny jak na klimat bitwy - jakieś granaty, fiolety połączone z pomarańczem wybuchów jakoś bardziej by chyba pasowały. Poza tym żeby skupić uwagę na tej bitwie i wybuchach to przydałoby się przyciemnić trochę rogi pracy bo trochę nie wiadomo gdzie patrzeć póki co

 

aha jeszcze co do wrażeń to przez to że po lewo zostawiłeś tak mało przestrzeni między kartką a statkiem a statek po prawo cały jest wielkim prowadnikiem wzroku na prawo przez to pochylenie, to mój wzrok w ogóle nie zatrzymuje się pomiędzy nimi tylko od razu leci w prawy róg kartki - ktoś jeszcze ma takie wrażenie? czy to tylko ja wymyślam? :p

Edytowane przez miriam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

imo powinieneś nieco zmienić sam układ, zamiast poziomego daj pionowy, chyba że zakładasz jakiś szerszy plan. Musisz wiedzieć co chcesz pokazać, sam dym to raczej nie koniecznie dobry temat ;).

Propozycja układu.

ukl1.th.jpg

 

Spójrz na te przykłady może coś Tobie w oko wpadnie:

 

http://www.1st-art-gallery.com/thumbnail/185408/1/Sea-Battle-Of-The-Anglo-Dutch-Wars,-C.1700.jpg

http://rocketdock.com/images/screenshots/Sea-battle.jpg

http://garybensonartist.com/images/bigimages/086.jpg

 

ciekawy fragment jest również w filmie pt. Piraci z Karaibów - Na krańcu świata

 

 

 

Powodzonka

//pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Rzeczywiście trzeba zmienić kadr, z tym że ja myślałem o zmianie w ta stronę:

seabattleprev6.jpg

 

Nie chcę pokazać samego dymu, ale istotne jest by było go dużo, tak żeby statki się z niego wyłaniały. Kłóci się to aktualnie z jasną, lewą stroną pracy i muszę znaleźć sposób na zgranie tych elementów. Inny kolor nieba, albo też jakieś chmury... nie wiem jeszcze.

 

Ale podoba mi się pomysł żeby pokazać więcej wody w dole obrazu.

Zastanawiałem sie nawet nad jakąś szalupą z marynarzami, albo innym "stuff'em w wodzie" na pierwszym planie.

 

Jeszcze raz dzięki,

pozdrawiam.

k.

Edytowane przez konrad11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Myślę że musisz pograć jakimś światłem które rzuci nastrój poodbija się od wody, dymu itp.

 

Poza tym rozblaski z armat na wodzie i inne bajery.

 

Jeśli możesz to zwiększ teraz rozdziałkę i przestrzeń roboczą i zacznij wchodzić w szczegół chyba że masz już wystarczającą rozdziałkę.

 

I pooglądaj rosyjskiego malarza mistrza tematów marynistycznych, boga morza -Iwan Ajwazowski, w sieci szukaj pod hasłem - Aivazovsky

 

 

aivazovsky12.JPG

 

hafen_von_odessa.jpg

Edytowane przez Czarussi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wogole wydaje, ze za szybko poczynile ste obloki, kleby dymu.

Bedzie ci teraz ciezej pracowac nad samymi statkami, takie rzeczy jak efekty specjalne przewaznie popelnia sie w pozniejszych fazach, czekam na outcome bo zapowiada sie ciekawie. Ja tam wogole nie potrafie rysowac statkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś strasznie na raty mi ta praca powstaje, ale nie mam czasu do tego przysiąść na dłużej.

Dzięki za dobre spostrzeżenia!

 

Czarussi - Aivazovsky'ego kojarzę, przegooglałem trochę tego zabierając się do malowania;) Rzeczywiście światło muszę jeszcze jakieś dodać. Mam tu 3900x2000, tak wyszło po różnych cropach, ale póki co mi wystarczy.

 

icelord - spoko, spoko, wszystkie efekty i dym są na warstwach. Bez problemu mogę sobie dłubać dalej statki pod spodem;)

 

Na dziś wieczór wygląda to tak:

seabattleprev9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz poloz gradienty i nadaj temu jakas ciekawa kolorystyke, moze zachod slonca?

 

P.S Wykorzystaj jeszce ten prawy rog, bo troche szkoda zakrywac go calego wielkim oblokiem dymu. Moze jakas dryfujaca beczka? albo jakies szczatki? Sam zdecyduj, bede sledzic ten watek :}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po prawej stronie można zostawić ten dym (jak chce sie uczyć malować dym to niech się uczy, nie zaszkodzi :P ) Ale z przodu dać zarys masztu okrętu który jest duużo bliżej, taki rozmyty i jakoś ciekawie nim skierować uwagę na focal point, np kierunkiem. W sumie tu już inwencja nieograniczona, co przyjdzie na myśl.

 

A... i na tym maszcie można by było wtedy ukazać jakieś życie, w sensie np. majtków w postaci ludzkiej, gapiących się na przebieg starcia któro jest dalej, to też nadało by pewnej dynamiki - życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności