pretorianstalker Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 (edited) W 3d bawię się od niedawna (dosłownie może dwa miesiące) - właśnie skończyłem tworzyć pierwszą postac - posklejałem pare elementow tworzonych oddzielnie, połączyłem ze szkieletem i szybki render... i niespodzianka :) 3 minuty czekania na efekt - scena składała się tylko z tej jednej postaci... (większość to proste mapy i mało złożone materiały, brak świateł i ustawień zaawansowanych renderu - typowy default :) ) Co by się działo jakbym dowalił tło? A więc do rzeczy - po pierwsze chciałbym zapytać na jakim sprzęcie mniej więcej pracujecie? Na co pozwala - ile trwa renderowanie klatki w złożonych animacjach. Czy da się zrobić animację, której każda z klatek będzie przedstawiała coś takiego jak w dziale z pracami? :) Czy to raczej coś co można zrobić pracując na 10 komputerach? Chciałbym po prostu zebrać informacje na co pozwala określony sprzęt, a do czego potrzebowałbym poprawić parametry komputera. Ile trwa renderowanie pojedynczej klatki, a ile animacji - mam doświadczenie tylko z zupełnie prostymi animacjami, więc w sumie to nie mam doświadczenia... ;) Sam pracuję na czymś takim: (nie znam się na sprzęcie specjalnie, więc tylko podstawowe dane) Karta graficzna - Nvidia GeForce 9500 GT 1024mb Procesor - Pentium dual core e5300 2.6ghz Ram - 4gb To wydaje mi się najistotniejsze... Aha - i jeszcze jedno - jak widoczne byłyby róznice w działaniu róznych wersji Maxa - aktualnie pracuję na 7. Niby sprzęt spełnia minimalne wymagania dla nowszych, ale nie wiem czy będą widoczne różnice w płynnym działaniu :) Edited November 11, 2009 by pretorianstalker
mirach Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Na poczatek (a nawet na wiecej niz poczatek) taki sprzet ci powinien zupelnie wystarczyc. Ciezko powiedziec co ci zjada te 3 minuty renderu, bo czesto na poczatku uzytkownicy ustawiaja swoje sceny bardzo nieoptymalnie. Co masz na mysli przez zlozona animacje? najlepiej popatrz sobie po tutejszej galerii, albo watkui z renderami testowymi, tam czesto ludzie podaja sprzet i czasy renderu.
pretorianstalker Posted November 11, 2009 Author Posted November 11, 2009 No scena składała się z jednej postaci - robiona jako trzy osobne modele :) Ciało, głowa i buty - każdy z modeli pare map itp - na białym tle bez bajerów, świateł itp... Oczywiście ze szkieletem podczepionym - najpierw jako skin, potem jako physique - sprawdzałem, czy moze czasem któryś z tych modyfikatorów nie zżera więcej pamięci czy czego tam. Złożona animacja to dla mnie powiedzmy jakaś postać + tło, światła, efekty, wow! wow! ;) Takie jakie można czasem pooglądać w miejscach gdzie ludzie chwalą się swoimi dokonaniami. Pościgi samochodowe itd :) Zabieram się do oglądania tego działu - zobaczymy co z tego wyniknie...
blinq Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 3 minuty to dużo? Hmmmm.... Może o czymś nie wiem ;) Jak juz mirach napisał - taki sprzęt spokojnie Ci wystarczy. Napisz może ile poly ma scena.
pretorianstalker Posted November 11, 2009 Author Posted November 11, 2009 No jak na niespecjalnie złożoną postać do animacji to troszkę zeszło moim skromnym zdaniem laika :) Ale ja nic nie wiem - ja tu tylko sprzątam... Pytam właśnie dlatego czy wszystko ok czy nie :) Nie wiem o jakie dane dokładnie pytasz, ale: Vertexy - 15013 Faces - 17327 Postać z bipedem wewnątrz - biped oczywiście wyłączony z renderowania :) Przeglądnąłem temat o testowych renderach - i zaczynam się domyślać, czemu nikt nie robi animacji co wyglądają jak zdjęcia, a tylko pojedyncze klatki jako wizualizacje itp ;)
Temporal Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 moze podaj tez rodzielczosc finalnego rendera bo logiczne ze im wieksza rozdzialka to i dluzej bedzie sie liczyc a jak niechcaca walnales jakas duzawa wielkosc to zeszly te 3 minuty
pretorianstalker Posted November 12, 2009 Author Posted November 12, 2009 640x480 - ale mniejsza już o to :) Jak wygląda sprawa z nowszymi wersjami Maxa i sprzętem? (nowszymi niż ver. 7)
Mr. J Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 a może... włącz w ustawieniach obsługę wszystkich rdzeni procesora
Kroopson Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 pomyśleć że kiedyś 1.7ghz i 256MB ramu to był szał
grizleyd Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 a może... włącz w ustawieniach obsługę wszystkich rdzeni procesora o czymś nie wiem czy mi się wydaje ( w ktorym miejscu ?)
Mr. J Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 o czymś nie wiem czy mi się wydaje ( w ktorym miejscu ?) Customize -> Preferences -> zakładka Rendering -> opcja Multi-threading ma być włączona. Tak to przynajmniej wygląda w maxie 9.
Kedzior Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 pomyśleć że kiedyś 1.7ghz i 256MB ramu to był szał Jak ja miałem za sobą 2 miesiące zabawy z grafiką to siedziałem na sempronie 1,8 i od kumpla pożyczałem drugie 256MB ramu, żeby mieć komfortowe 512 :) Na tym sempronie dwie bitwy 3d tutaj zrobiłem i nawet do finału doszedłem :) Dlatego z uśmiechem obserwuję tematy początkujących, szukających mocarnego sprzętu. Ale co ja wiem, dziś mam tylko 2 GB ramu i GF7600 :P
pretorianstalker Posted November 13, 2009 Author Posted November 13, 2009 (edited) No to skoro taki sprzęt powinien dać radę max'owi 7 to czy da radę kolejnym? :) Albo inaczej - czy będą spore różnice w działaniu? :) (bo dać radę to da - co wynika z minimalnych wymagań tyc programów) Edited November 13, 2009 by pretorianstalker
kannu Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 serwus :) 3 minuty na klatke to nie taka tragedia :D Luknij sobie pod tym linkiem animację , ktorą robilem w 2006 roku - i sceny w mieście renderowały mi się 2,5 godziny na klatke ( z motion blurem). Rozdzielczosc 490x270. ( i to na jednordzeniowcu było ). http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62946 Na poczatke polecam słaby sprzecik - zeby obcykac interfejs, edytor materiałów itp pozdrawiam i zycze powodzenia :) http://www.kannu3d.com/ http://www.leonthemovie.com/
Tomala Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 s Na poczatke polecam słaby sprzecik - zeby obcykac interfejs, edytor materiałów itp i nauczyć się optymalizacji ustawień rendererów, materiałów i samych obiektów ;) To się zawsze przyda :)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now