Skocz do zawartości

Jaki sprzęt pozwoli na sensowną pracę?


pretorianstalker

Rekomendowane odpowiedzi

W 3d bawię się od niedawna (dosłownie może dwa miesiące) - właśnie skończyłem tworzyć pierwszą postac - posklejałem pare elementow tworzonych oddzielnie, połączyłem ze szkieletem i szybki render... i niespodzianka :) 3 minuty czekania na efekt - scena składała się tylko z tej jednej postaci... (większość to proste mapy i mało złożone materiały, brak świateł i ustawień zaawansowanych renderu - typowy default :) ) Co by się działo jakbym dowalił tło? A więc do rzeczy - po pierwsze chciałbym zapytać na jakim sprzęcie mniej więcej pracujecie? Na co pozwala - ile trwa renderowanie klatki w złożonych animacjach. Czy da się zrobić animację, której każda z klatek będzie przedstawiała coś takiego jak w dziale z pracami? :) Czy to raczej coś co można zrobić pracując na 10 komputerach? Chciałbym po prostu zebrać informacje na co pozwala określony sprzęt, a do czego potrzebowałbym poprawić parametry komputera. Ile trwa renderowanie pojedynczej klatki, a ile animacji - mam doświadczenie tylko z zupełnie prostymi animacjami, więc w sumie to nie mam doświadczenia... ;)

 

Sam pracuję na czymś takim: (nie znam się na sprzęcie specjalnie, więc tylko podstawowe dane)

Karta graficzna - Nvidia GeForce 9500 GT 1024mb

Procesor - Pentium dual core e5300 2.6ghz

Ram - 4gb

To wydaje mi się najistotniejsze...

 

Aha - i jeszcze jedno - jak widoczne byłyby róznice w działaniu róznych wersji Maxa - aktualnie pracuję na 7. Niby sprzęt spełnia minimalne wymagania dla nowszych, ale nie wiem czy będą widoczne różnice w płynnym działaniu :)

Edytowane przez pretorianstalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na poczatek (a nawet na wiecej niz poczatek) taki sprzet ci powinien zupelnie wystarczyc. Ciezko powiedziec co ci zjada te 3 minuty renderu, bo czesto na poczatku uzytkownicy ustawiaja swoje sceny bardzo nieoptymalnie.

Co masz na mysli przez zlozona animacje? najlepiej popatrz sobie po tutejszej galerii, albo watkui z renderami testowymi, tam czesto ludzie podaja sprzet i czasy renderu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No scena składała się z jednej postaci - robiona jako trzy osobne modele :) Ciało, głowa i buty - każdy z modeli pare map itp - na białym tle bez bajerów, świateł itp... Oczywiście ze szkieletem podczepionym - najpierw jako skin, potem jako physique - sprawdzałem, czy moze czasem któryś z tych modyfikatorów nie zżera więcej pamięci czy czego tam.

 

Złożona animacja to dla mnie powiedzmy jakaś postać + tło, światła, efekty, wow! wow! ;) Takie jakie można czasem pooglądać w miejscach gdzie ludzie chwalą się swoimi dokonaniami. Pościgi samochodowe itd :) Zabieram się do oglądania tego działu - zobaczymy co z tego wyniknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak na niespecjalnie złożoną postać do animacji to troszkę zeszło moim skromnym zdaniem laika :) Ale ja nic nie wiem - ja tu tylko sprzątam... Pytam właśnie dlatego czy wszystko ok czy nie :)

 

Nie wiem o jakie dane dokładnie pytasz, ale:

Vertexy - 15013

Faces - 17327

 

Postać z bipedem wewnątrz - biped oczywiście wyłączony z renderowania :)

 

Przeglądnąłem temat o testowych renderach - i zaczynam się domyślać, czemu nikt nie robi animacji co wyglądają jak zdjęcia, a tylko pojedyncze klatki jako wizualizacje itp ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśleć że kiedyś 1.7ghz i 256MB ramu to był szał

 

Jak ja miałem za sobą 2 miesiące zabawy z grafiką to siedziałem na sempronie 1,8 i od kumpla pożyczałem drugie 256MB ramu, żeby mieć komfortowe 512 :) Na tym sempronie dwie bitwy 3d tutaj zrobiłem i nawet do finału doszedłem :)

Dlatego z uśmiechem obserwuję tematy początkujących, szukających mocarnego sprzętu. Ale co ja wiem, dziś mam tylko 2 GB ramu i GF7600 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

3 minuty na klatke to nie taka tragedia :D

Luknij sobie pod tym linkiem animację , ktorą robilem w 2006 roku - i sceny w mieście renderowały mi się 2,5 godziny na klatke ( z motion blurem). Rozdzielczosc 490x270.

( i to na jednordzeniowcu było ).

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62946

 

Na poczatke polecam słaby sprzecik - zeby obcykac interfejs, edytor materiałów itp

 

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

 

 

 

http://www.kannu3d.com/

http://www.leonthemovie.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności