Napisano 11 Listopad 200915 l W 3d bawię się od niedawna (dosłownie może dwa miesiące) - właśnie skończyłem tworzyć pierwszą postac - posklejałem pare elementow tworzonych oddzielnie, połączyłem ze szkieletem i szybki render... i niespodzianka :) 3 minuty czekania na efekt - scena składała się tylko z tej jednej postaci... (większość to proste mapy i mało złożone materiały, brak świateł i ustawień zaawansowanych renderu - typowy default :) ) Co by się działo jakbym dowalił tło? A więc do rzeczy - po pierwsze chciałbym zapytać na jakim sprzęcie mniej więcej pracujecie? Na co pozwala - ile trwa renderowanie klatki w złożonych animacjach. Czy da się zrobić animację, której każda z klatek będzie przedstawiała coś takiego jak w dziale z pracami? :) Czy to raczej coś co można zrobić pracując na 10 komputerach? Chciałbym po prostu zebrać informacje na co pozwala określony sprzęt, a do czego potrzebowałbym poprawić parametry komputera. Ile trwa renderowanie pojedynczej klatki, a ile animacji - mam doświadczenie tylko z zupełnie prostymi animacjami, więc w sumie to nie mam doświadczenia... ;) Sam pracuję na czymś takim: (nie znam się na sprzęcie specjalnie, więc tylko podstawowe dane) Karta graficzna - Nvidia GeForce 9500 GT 1024mb Procesor - Pentium dual core e5300 2.6ghz Ram - 4gb To wydaje mi się najistotniejsze... Aha - i jeszcze jedno - jak widoczne byłyby róznice w działaniu róznych wersji Maxa - aktualnie pracuję na 7. Niby sprzęt spełnia minimalne wymagania dla nowszych, ale nie wiem czy będą widoczne różnice w płynnym działaniu :) Edytowane 11 Listopad 200915 l przez pretorianstalker
Napisano 11 Listopad 200915 l Na poczatek (a nawet na wiecej niz poczatek) taki sprzet ci powinien zupelnie wystarczyc. Ciezko powiedziec co ci zjada te 3 minuty renderu, bo czesto na poczatku uzytkownicy ustawiaja swoje sceny bardzo nieoptymalnie. Co masz na mysli przez zlozona animacje? najlepiej popatrz sobie po tutejszej galerii, albo watkui z renderami testowymi, tam czesto ludzie podaja sprzet i czasy renderu.
Napisano 11 Listopad 200915 l Autor No scena składała się z jednej postaci - robiona jako trzy osobne modele :) Ciało, głowa i buty - każdy z modeli pare map itp - na białym tle bez bajerów, świateł itp... Oczywiście ze szkieletem podczepionym - najpierw jako skin, potem jako physique - sprawdzałem, czy moze czasem któryś z tych modyfikatorów nie zżera więcej pamięci czy czego tam. Złożona animacja to dla mnie powiedzmy jakaś postać + tło, światła, efekty, wow! wow! ;) Takie jakie można czasem pooglądać w miejscach gdzie ludzie chwalą się swoimi dokonaniami. Pościgi samochodowe itd :) Zabieram się do oglądania tego działu - zobaczymy co z tego wyniknie...
Napisano 11 Listopad 200915 l 3 minuty to dużo? Hmmmm.... Może o czymś nie wiem ;) Jak juz mirach napisał - taki sprzęt spokojnie Ci wystarczy. Napisz może ile poly ma scena.
Napisano 11 Listopad 200915 l Autor No jak na niespecjalnie złożoną postać do animacji to troszkę zeszło moim skromnym zdaniem laika :) Ale ja nic nie wiem - ja tu tylko sprzątam... Pytam właśnie dlatego czy wszystko ok czy nie :) Nie wiem o jakie dane dokładnie pytasz, ale: Vertexy - 15013 Faces - 17327 Postać z bipedem wewnątrz - biped oczywiście wyłączony z renderowania :) Przeglądnąłem temat o testowych renderach - i zaczynam się domyślać, czemu nikt nie robi animacji co wyglądają jak zdjęcia, a tylko pojedyncze klatki jako wizualizacje itp ;)
Napisano 12 Listopad 200915 l moze podaj tez rodzielczosc finalnego rendera bo logiczne ze im wieksza rozdzialka to i dluzej bedzie sie liczyc a jak niechcaca walnales jakas duzawa wielkosc to zeszly te 3 minuty
Napisano 12 Listopad 200915 l Autor 640x480 - ale mniejsza już o to :) Jak wygląda sprawa z nowszymi wersjami Maxa i sprzętem? (nowszymi niż ver. 7)
Napisano 12 Listopad 200915 l a może... włącz w ustawieniach obsługę wszystkich rdzeni procesora o czymś nie wiem czy mi się wydaje ( w ktorym miejscu ?)
Napisano 12 Listopad 200915 l o czymś nie wiem czy mi się wydaje ( w ktorym miejscu ?) Customize -> Preferences -> zakładka Rendering -> opcja Multi-threading ma być włączona. Tak to przynajmniej wygląda w maxie 9.
Napisano 13 Listopad 200915 l pomyśleć że kiedyś 1.7ghz i 256MB ramu to był szał Jak ja miałem za sobą 2 miesiące zabawy z grafiką to siedziałem na sempronie 1,8 i od kumpla pożyczałem drugie 256MB ramu, żeby mieć komfortowe 512 :) Na tym sempronie dwie bitwy 3d tutaj zrobiłem i nawet do finału doszedłem :) Dlatego z uśmiechem obserwuję tematy początkujących, szukających mocarnego sprzętu. Ale co ja wiem, dziś mam tylko 2 GB ramu i GF7600 :P
Napisano 13 Listopad 200915 l Autor No to skoro taki sprzęt powinien dać radę max'owi 7 to czy da radę kolejnym? :) Albo inaczej - czy będą spore różnice w działaniu? :) (bo dać radę to da - co wynika z minimalnych wymagań tyc programów) Edytowane 13 Listopad 200915 l przez pretorianstalker
Napisano 13 Listopad 200915 l serwus :) 3 minuty na klatke to nie taka tragedia :D Luknij sobie pod tym linkiem animację , ktorą robilem w 2006 roku - i sceny w mieście renderowały mi się 2,5 godziny na klatke ( z motion blurem). Rozdzielczosc 490x270. ( i to na jednordzeniowcu było ). http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62946 Na poczatke polecam słaby sprzecik - zeby obcykac interfejs, edytor materiałów itp pozdrawiam i zycze powodzenia :) http://www.kannu3d.com/ http://www.leonthemovie.com/
Napisano 13 Listopad 200915 l s Na poczatke polecam słaby sprzecik - zeby obcykac interfejs, edytor materiałów itp i nauczyć się optymalizacji ustawień rendererów, materiałów i samych obiektów ;) To się zawsze przyda :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto