mara Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 (edited) Witam wszystkich forumowiczów :) Reprezentuję zespół, który tworzy grę (o nazwie kodowej) Echo. Szukamy odpowiedniej osoby do pełnienia roli głównego grafika w zespole. Gra Pracujemy nad grą Fantasy MMO RPG na autorskim (next-genowym) silnku... zaraz, to nie to ogłoszenie :P Gra nad którą pracujemy to strzelanka w klimacie Sci-Fi, z widokiem Top-Down. Gra planowo ma funkcjonować jako samodzielny tryb multiplayer (drużynowy), ale myślimy o późniejszej produkcji kampanii singlowych (również jako niezależne gry). Głównymi cechami rozgrywki na które kładziemy nacisk to dynamika i taktyka (co chcemy uzyskać m.in. poprzez wprowadzenie systemu CPS). Gra powstaje na silniku Unity Pro. Planujemy ją wydać drogą elektroniczną, na początek tylko PC (Steam). Wybaczcie, że nie będę więcej pisał o grze w tym miejscu. Więcej informacji znajdziecie w prezentacji gry, którą możecie pobrać stąd. Czytając dokument, miejcie na uwadze iż był on przygotowywany również dla ludzi spoza branży. Na dalszym etapie rekrutacji udostępniam również wgląd do aktualnej dokumentacji oraz do builda gry. Zespół W tym momencie pracujemy w grupie pięciu osób. Ja zajmuję się się koordynacją prac, projektowaniem i sporządzaniem dokumentacji projektu. Poza mną jest jeszcze drugi projektant, główny programista, programista grafiki oraz muzyk/dźwiękowiec. Każdy z nas ma profesjonalne doświadczenie w produkcji gier video. Nie uczymy się na tym projekcie, za to na pewno rozwijamy. Wszyscy mieszkamy na terenie Krakowa i okolic, co umożliwia nam odbywanie regularnych spotkań. Jako jedyna osoba w zespole mam background graficzny. Sam niestety nie będę mógł się zająć organizacją produkcji assetów graficznych na odpowiednim poziomie, głównie ze względu na dużą ilość innych obowiązków. Dlatego szukamy osoby, która będzie dedykowana tylko temu zadaniu. Poza tym na pewno znajdziemy kogoś dużo bardziej sprawnego graficznie ode mnie :) Dla zainteresowanych udostępniam linki do profilów LinkedIn każdego z członków w teamie. Filozofia Staramy się utrzymać minimalną ilość osób w składzie aby zachować wysoką efektywność pracy. Pracujemy nad grą, która jest możliwa do zrealizowania w małym zespole. Mimo to chcemy aby produkt był atrakcyjny również dla dojrzałych, wymagających graczy (nie robimy gier casualowych). Pomysłów na ciekawą grę szukamy w oryginalnej, świeżej rozgrywce (mechanice gry) a nie w kosmetycznych zabiegach stylistycznych i fabularnych. Historia Pomysł na zrealizowanie tego projektu pojawił się około rok temu. Pół roku temu pomysł ten przerodził się w bardziej bardziej dojrzałą wizję, co zaowocowało sporządzeniem pitcha gry. Od tego czasu próbowaliśmy zachęcić potencjalnych inwestorów do wsparcia produkcji gry ECHO. Mimo pozytywnego odzewu, nie udało nam się uzyskać funduszy na realizację projektu. Dlatego postanowiliśmy rozpocząć prace nad prototypem i demem gry aby zwiększyć szanse na dofinansowanie projektu. Od niedawna w naszym zespole pracuje dwóch sprawnych programistów co skutecznie przybliża nas do wyznaczonych celów. Równolegle z pracami nad prototypem rozgrywki w grze, chcemy rozpocząć przygotowania do produkcji grafiki. Stąd zdecydowaliśmy o otwarciu rekrutacji na głównego grafika. Naszym głównym celem jest otwarcie studia w Krakowie, w którym będziemy mogli kontynuować produkcję małych ale dobrych gier. Organizacja Na co dzień komunikujemy się poprzez prywatne forum. Wszelkie doki edytujemy poprzez GoogleDocs. Na potrzeby projektu zakładamy repozytorium SVN aby każdy miał dostęp do aktualnych plików. Najważniejsze rzeczy omawiamy na spotkaniach. Kogo szukamy Szukamy osoby, z którą będziemy się mogli spotykać (w Krakowie) i osobiście omawiać ważniejsze sprawy. Wybrana osoba będzie pełnić jedną z ważniejszych funkcji w zespole, dlatego musi być odpowiedzialna i w pełni zaangażowana. Nie szukamy osoby, którą będzie trzeba prowadzić za rękę tylko takiej która sama będzie w stanie poprowadzić team grafików. Osoba ta musi sprawnie posługiwać się softem 3D i Photoshopem. Oprócz planowania i zarządzania pracą innych grafików, trzeba będzie czasem przysiąść i samemu coś zrobić, zwłaszcza na etapie przygotowań kiedy nie będzie jeszcze żadnych innych grafików ;) Odpowiedni kandydat musi świetne znać technologie i techniki stosowane w grach. Musi wiedzieć jak osiągnąć pożądany efekt, jak wykonać każdy najmniejszy element grafiki w grze, jak to wszystko zoptymalizować. Odpowiednia osoba powinna być bardzo komunikatywna - umieć przekazywać wiedzę, udzielać konstruktywnej krytyki, motywować. Co oferujemy Konkret - będziesz wiedział o wszystkim co się dzieje z projektem, w którym miejscu się znajdujemy i dokąd zmierzamy. Profesjonalizm - robiliśmy gry, wiemy jak je robić, widzieliśmy dużo błędów popełnianych przy różnych produkcjach oraz dużo rzeczy godnych naśladowania. Mimo, że pracujemy "po godzinach" i bez kasy, postaramy się aby jakość pracy w naszym zespole była wyższa niż w niejednej polskiej firmie. Do tego dochodzą takie gadżety jak miejsce na serwerze i konto FTP oraz licencja Unity Pro. Jeżeli ktoś uważa, że warto spróbować nawiązać z nami współpracę i może spełnić nasze oczekiwania, lub też chce dopytać o projekt lub ofertę to zapraszam do kontaktu mailowego na adres marek.markuszewski (at) gmail.com Pozdrawiam, mara Edited November 23, 2009 by mara
mara Posted November 22, 2009 Author Posted November 22, 2009 Przez błąd w linku wyciąłem znaczną część treści ogłoszenia :/ Już poprawione.
Davegraph Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 nie ukrywam że gdybym miał więcej czasu to chętnie bym się zgłosił bo bardzo spodobała mi się rzetelna dokumentacja i profesjonalne podejście. życzę udanych łowów ;)
shergar Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Ciekawe doku, a możesz napisać na jakim etapie jesteście z przygotowaniem engine pod Echo i jakiś ogólny postęp prac nad grą? Jakbyś nikogo nie mógł znaleźć to zagadaj, może uda mi się namówić kogoś ze znajomych grafików z Krakowa. A projekt rzeczywiście zapowiada się nieźle, życzę powodzonka :)
mara Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 Dzięki. Wybraliśmy kompletne środowisko pracy, którego nie musimy specjalnie przygotowywać do produkcji naszej gry. Unity Pro na kompletny zestaw narzędzi i bibliotek, dlatego od razu po researchu rozpoczęliśmy prace nad prototypem gry. Pierwsze elementy nad którymi pracujemy to sterowanie, zachowanie kamery i system percepcji postaci.
_-MADMAN-_ Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Hmmm, jak długo zespół współpracuje ze sobą i czy ma jakieś realizacje na swoim koncie, czy jest to pierwszy wspólny projekt w danym składzie? Przy jakich projektach wcześniej pracował główny programista? Czy ktokolwiek z Was ma doświadczenie w dystrybucji i promocji gier? Czemu Kraków? XD Jak będziesz na gg daj znać mara. Cheers, Mad
mara Posted November 30, 2009 Author Posted November 30, 2009 Jeden programista działa od 3 miesięcy, drugi od 3 tygodni, reszta zespołu dłużej. Z każdym członkiem zespołu miałem okazję pracować przy produkcji gier, ale nie nad własnymi projektami tylko dla innych firm. To jest pierwszy projekt w takim składzie. Nie wystawialiśmy jeszcze gry na Steama ale orientujemy się jak to przebiega i na jakich warunkach. Główny programista pracował nad grą Fairytales Fight dla holenderskiego Playlogica, tu jest jego profil http://pl.linkedin.com/in/hubertrutkowski Dałem znać na gg ;)
Recommended Posts