jahred6 Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 (edited) Witam, od wczoraj walcze z obiektem krowiej skóry - dywanik. No i chciałbym się od Was dowiedzieć kilku cennych wskazówek odnośnie kierowania tą sierścią - bo efekt który osiągam nieco mnie niezadowala. Dlatego pewnie że niebardzo ogarniam temat futra i włosów. Efekt musi być taki !! : z tego co wiem jest to hair and fur mój efekt to : jest to VrayFur, wrzucony na plane, na 0.7cm boxie włosy zachowują się inaczej - gorzej... Ustawiony : Napewno jesteście w stanie dać mi jakieś wskazówki o których niemam pojęcia, z góry dzięki za pomoc. Pozdro Edited November 24, 2009 by jahred6
Guest Gosc Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 no troche za bardzo chciales przyoszczedzic, za proste te wlosy, jak szpilki, o ile skory z krowy widzialem wiele razy to ta siersc jest troche pofalowana, musisz miec wiecej segmentow, wtedy i "puszystosc" wzrosnie i bedziesz mogl zmniejszyc liczbe wlosow
jahred6 Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 No zgadzam się dodam mu knot'ów, ale głównie zależy mi na dokałdnie takim efekcie jak z ref. Jak osiągnąć taki krowi zaczes ? :-)
JunioR Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Jest tutorial po rusku jak zrobic cos w tym stylu http://www.render.ru/books/show_book.php?book_id=810 1
arev Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Stosując mapy w slotach VrayFutra (szczególnie Initial direction, Bend direction, Bend). Ktoś ostatnio mówił, że nawet zwykły Swirl nieźle działa, ale do uzyskania idealnie krowiego efektu pwnie będziesz musiał sam coś namalować.
jahred6 Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 Junior - extra dzięki !!! arev właśnie ale na jakiej zasadzie powinno się tworzyć te mapy ? Nigdzie nie znalazłem teorii do tego.
Guest Gosc Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 te mapy sa podobne do normal map, RGB zawieraja wektory kierunkowe XYZ, wtedy mozna tak losowo wygenerowac zaczes :D mozesz sobie zrobic mixa z 3 noiseow, tak zeby kazdy generowal ci tylko jedna skladowa R,G,B i tak uzyskanego mixa wsadzic do slotu z mapa kierunkowa fura
jahred6 Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 Aha, czyli w RGB... Nigdy nie robiłem takich map, jest jakiś tutek ? Jak to jest proste to podpowiedz mi jak to namalować w PS'ie ? Noisem samym, czy jakimś gradientem ?
jahred6 Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 (edited) Tak pierońsko potrzebna rzecz dla projektantów !!! Rozdawaj repy, link cudny ale ruski :) Po małych instrukcjach z linka Juniora plus maxowski swril za radą arev'a wyszło mi coś takiego : czas ok. 8 minut Edited November 24, 2009 by jahred6
Recommended Posts