09121986 Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 (edited) Witam Zakładam wątek który podejrzewam ,że będzie się ciągnął około roku , gdyż mam do wykonania około 60 samochów i troche tras do gry. Jest to moja pierwsza styczność z game artem , także prosiłbym o podpowiedzi i rady w miarę możliwości... Budżet to 18K poly , w tym każdy samochód ma 3 Levele ulepszeń... około 300-400kb na tex. Co do tras jeszcze nie dostałem info dokładnego... Samochody raczej wszystkie to koncepty , co prawda ruszam z printa jakiegoś samochodu po czym dodaje modyfikacje... Także odnosnie wyglądu estetycznego również bym prosił o opinie , rady itp. No to czas zacząć... Pierwszy samochodzik zrobiony prawie , (jedynie progi do wymianki , bo topornie wygladają , poniosło mnie ) Co do swiateł też rezygnuje z modelowanych i zastąpie je raczej texturą ... I tu bym bardzo Was prosił o jakieś podpowiedzi odnośnie texturowania , jak zabrać się do takiej mapki itp. w sumie jezeli chodzi o tex to wszelkie info mi się przydadzą (jak każdy wie problemu ze znalezieniem takich info to nie problem ,ale wiem że często kilka zdań eksperta w danej dziedzinie daje wiecej warte niż cały dzień czytania jakiś materiałów ) ,także jesli ktoś chce sie podzielić jakąś wiedzą to byłbym bardzo wdzięczny :) Poki co borykam się z rozkładaniem siatki w Uv Layoucie ... Troche dałem ciała z niektorych miejscach , i ciezko teraz to podzielic tak jakbym chcial .... ale to pierwsze spotkanie z low poly , więc myślę że w miarę następnych modeli będzie coraz lepiej , no i oczywiście liczę również na waszą pomoc i konstruktywne wypowiedzi. To zaczynamy :) Pozdro Edited November 25, 2009 by 09121986
Davegraph Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Obawiam się że może Ci z tym zejść dłużej niż Ci się wydaje, to co pokazałeś powyżej kwalifikowałbym jako jeszcze nie skończone HP które posłuży do wypalania map, ale na pewno nie jest to LP ponieważ jest tam sporo zbędnej siatki np. na szybach i w ogóle wszędzie, więc kiepska optymalizacja siatki :) Po za tym takie detale które modelujesz robi się na normal mapie. Drugą sprawą jest wydajność, na jakim silniku to ma śmigać? Jeśli jeden samochód będzie miał 18k POLY co daje nam około 36 000 trisów ;) doliczymy do tego przynajmniej na trasie kilka innych takich samochodów plus samą trasę i prędkość z jaką muszą się poruszać samochody to może się okazać że będziecie mieli nie grywalny produkt.
09121986 Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 Sorry miałem na myśli trisów... ;) Heh no własnie ciężko się przestawić z moich wcześniejszych modeli HP na LP ... i dlatego założyłem żeby właśnie dowiedzieć sie co i jak ... gdzie jeszcze uszczypać siatke itp ... Masz na myśli cięcia elementów (drzwni , maska itd.) normal mapką tak ? Hmmmm to mapki wypala sie na Hp ? bo naprawde nie wiem ... teraz chciałem rozłożyć ten model , wypalić tex , i w szopie malować ... tak będzie dobrze ? Wszystko ma śmigać na Unixie. Ps. To pierwszy testowy model ,dlatego staram się zgromadzić jak najwiecej informacji żeby z następnym poszło to wszystko sprawniej...
Bruneq Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 co wy z tymi trisami?! mzoe miec nawet 36K, zalezy co sie chce zrobic, i do czego jest to potrzebne! w wielu wyscigówkach wlasnie duza ilosc tri na auto powoduje ze fajnie sie gniecie przy udezeniach!inna sprawa jest tutaj robeinie niektorychelementow na siatce, np te pseudo wloty z przodu, rowki w drzwiach to moga zostac, ladniej sie oswietlaja. Normalmape wypala sie Z hp. proponuje pouczyc sie trroche na temat podstaw GA
09121986 Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 Bruneq - jakiś może link podrzucisz ... gdzie najlepiej najpierw zajrzeć ... poki co model zostawmy , chodzi mi o texturowanie...
Bruneq Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 masz na forum watek poswiecony normalmapa...pozatym ogladanie i przegladanie modeli, textur do nich itp to jest chyba jedyne na czym warto sie wzorowac...pozatym tutki od EAT3d, gnomona i DT
09121986 Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 Dzięki , już właśnie przeglądałem co i jak mniej więcej , ale tak jak ja wiem ktore konkretne tutki dużo uczą i są dobre i warte uwagi do wiz czy do HP modelingu , tak myślałem że jakimiś konkretami rzucisz .... no nic szukam (juz posciagałem porozkaladane mapki itp.) ... dzisiaj i jutro sprobuje ogarnąć tex na tym samochodzie , zobaczymy co z tego wyjdzie ... w sumie juz mam plan na pocięcie siatki , potne - porozkładam - zrobie mapke w shopie - i zobaczymy co z tego wyjdzie ... Dzięki - Bruneq śledz wątek bo przeglądałem Twoje poczynania ,było by git jakbyś od czasu do czasu wyciągnał pomocną dłoń :) Pozdro
Konras Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Przejrzalem inne Twoje prace i widze, ze modelowanie samochodow masz opanowane :) wiec moze i nawet sprawnie Ci to pujdzie, ale na pewno nie szybko. Co do samego modelu to nie jest zle, no moze poza wlotami powietrza na przedzie, bo wygladaja jak cos co wyszlo przypadkowo z extrudeow po mesh smooth. Przydaloby sie jeszcze domodelowac klamki i lusterka, bo samochod wyglada teraz "lyso" troche. Co do samej textury to moze byc ciezko abys ja zrobil ze zdiec. W grach generalnie jezeli nie ma okleiny to stosowany jest jakis material karoserii... nie wiem jak to bedzie w twoim przypadku. Zawsze mozesz ustawic ldny material, oswietlic samochod z kazdej strony i dac render to texture... powinno wyjsc nawet spoko, o ile textura ma byc statyczna bez zadnych polyskow w czasie rzeczywistym, bo texturowani aut ze zdiec czy malowanie recznie zajmie Ci kolejne pol roku :p. Powodzenia :)
09121986 Posted November 30, 2009 Author Posted November 30, 2009 Witam Z braku czasu , nie miałem kiedy przysiąść , dzisiaj siadłem kilka godzinek , i jakos to chyba idzie do przodu :) rozłozyłem siateczki , czy dobrze to sie pewnie okaze i mapki powoli robie ...(fela jeszcze do poprawy) Sami oceńcie , takie cuś wymyśliłem ...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now