Napisano 28 Listopad 200915 l Czy tylko mi sie wydaje, czy tej interface jest delikatnie mowiac niefajny? Pomijam poprosu brzydkie ikonki itp, ale brak mozliwosci zmiany koloru paneli z pozimu mayi to jakas porazka :P te co sa wg mnie mecza oczy zwlaszcza przy pracy przy sztucznym swietle, a ikony sa zbyt kontrastowe. No nie wiem.. spodziewalem sie malego redesignu przy wersji 2010, ale to chyba juz nigdy nie nastapi. Pewnie zaraz ktos mnie zje, ze to tylko okna i sie czepiam, ale moze ma ktos podobne odczucia? Chyba zrobienie kilku ladnych ikon i przyciemnienie paneli, albo chociaz umozliwienie tego to nie jest jakis mega wyczyn zwlaszcza przy takiej cenie softu? Natrafilem tez na ciekawy projekt jednego kolesia i tez nawet ciekawe rzeczy pokazuje http://www.pixtur.org/project/show/37 Pozdrawiam :)
Napisano 28 Listopad 200915 l Jak jeszcze coś grzebałem w Maya to właśnie te ikony chwaliłem za kontrastowość z całą resztą bo zawsze wiedziałem jakiego narzędzia użyć. Ogólnie rzecz biorąc podobały mi się ale to było za czasów maya 6,7,8, łeee dobre czasy były wg najlepiej podpasowała mi wersja 7 a od tego pana co podałeś najbardziej podpasowuje mi Channel Window
Napisano 29 Listopad 200915 l Mnie nie przeszkadzają ikonki, bo większość mam pochowanych. Jak dla mnie kolor interfejsu jest ok i nie czuję, żeby mi się męczyły oczy. Natomiast ciemny interfejs maxa mi bardzo przeszkadza. Desing majki może nie jest nowoczesny, ale i tak najważniejsza jest funkcjonalność a nie bajery wizualne :)
Napisano 29 Listopad 200915 l No tak - funkcjonalności to mu nie można odmówić. Generalnie wydaje mnie się że jednak nadal Autodesk stawia na prostotę interfejsu Maya z racji tego że bardzo szybko i łatwo można pisać własne narzędzia w tym środowisku. Chociaż ostatnio przyglądam się XSI i jestem coraz bardziej zachwycony. Aha - i nie możemy zapominać o tym że Maya musi być cały czas maxymalnie kompatybilna wstecz ponieważ jak już mówiłem kilka razy wcześniej - cały świat Wielkiego Kina stoi na majce i gigantyczne armie tool developerów dłubią swoje drobiazgi dla tej aplikacji Edytowane 29 Listopad 200915 l przez Kroopson
Napisano 30 Listopad 200915 l no ja mam niestety podobne odczucia. Intefejs Mayki jest brzydki. Nieestetyczny. To trochę boli i męczy. Ale oczywiście prostota i funkcjonalność jest wielkim plusem. Ostatnio przesiadłem się ma Maxa i wcale nie jest fajnie. Interfejs jest jeszcze bardziej toporny. trzeba się naklikać. W 2010 jest nawet ładny (!) ale nadal niezbyt funkcjonalny. Mogliby poprawić wygląd ikonek i dać możliwość wpływania na kolory interfejsu. To może pierdółka, ale jednak miło się pracuje w ładnym środowisku. Przynajmniej mi. A nie jestem jakimś wielkim estetą.
Napisano 30 Listopad 200915 l Sęk w tym chłopaki że to jest podejście typowo przemysłowe :) Bo Maya jest narzędziem typowo przemysłowym, a że jest to przemysł filmowy to inna historia.
Napisano 30 Listopad 200915 l No i ten interfejs pochodzi z czasow prehistorycznych na dobra sprawe :)
Napisano 1 Grudzień 200915 l Ale oczywiście prostota i funkcjonalność jest wielkim plusem. Ups nie zgodzę się, posta rzecz która mi wpada do głowy Attribute Editor. Dlaczego to dziadostwo nie może iterować po wszystkich wyselekcjonowanych węzłach i np setować atrybutu po nazwie ? Dlaczego się pytam!?!!! Ok, można zrobić atrubut kluczowalnym i ustawić w channel editorze dla wielu węzłów, czy to nie jest droga na około ? Tak na dobrą sprawę warto posiedzieć przy paru softach i wybrać ten przy którym nam się najlepiej pracuje. Znam maye od nie jednej strony, nie uważam, że jestem mistrzem ale mogę powiedzieć jedno: nie chce na niej pracować ale nie mam wyjścia. n.b. A ta strona jest naprawdę stara(2004).
Napisano 1 Grudzień 200915 l no maya idealna nie jest, ale i tak funkcjonalnością bije maxa na razie o dwie długości. Pisze na razie, bo jestem dość świeżym użytkownikiem Maxa. Przyjemnie i mega wygodnie pracuje się w Modo, ale czy ten interfejs udźwignąłby ogrom mozliwości Mayki? nie wiem. nie ma idealnego interfejsu, tak jak nie ma idealnego softu. I nie jest możliwe, żeby taki powstał. To wiadomo. ale mógłby być chociaż ładniejszy :)
Napisano 1 Grudzień 200915 l Czy tylko mi sie wydaje, czy tej interface jest delikatnie mowiac niefajny? AD mysli tak samo i dlatego zdaje sie w przyszlym roku Maya powinna miec calkiem nowe GUI. Niektorzy juz je widzieli (ja nie). skk.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto