Jump to content

Maya User Interface - opinie


Recommended Posts

Posted

Czy tylko mi sie wydaje, czy tej interface jest delikatnie mowiac niefajny?

Pomijam poprosu brzydkie ikonki itp, ale brak mozliwosci zmiany koloru paneli z pozimu mayi to jakas porazka :P te co sa wg mnie mecza oczy zwlaszcza przy pracy przy sztucznym swietle, a ikony sa zbyt kontrastowe. No nie wiem.. spodziewalem sie malego redesignu przy wersji 2010, ale to chyba juz nigdy nie nastapi. Pewnie zaraz ktos mnie zje, ze to tylko okna i sie czepiam, ale moze ma ktos podobne odczucia? Chyba zrobienie kilku ladnych ikon i przyciemnienie paneli, albo chociaz umozliwienie tego to nie jest jakis mega wyczyn zwlaszcza przy takiej cenie softu?

 

Natrafilem tez na ciekawy projekt jednego kolesia i tez nawet ciekawe rzeczy pokazuje http://www.pixtur.org/project/show/37

 

Pozdrawiam :)

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jak jeszcze coś grzebałem w Maya to właśnie te ikony chwaliłem za kontrastowość z całą resztą bo zawsze wiedziałem jakiego narzędzia użyć. Ogólnie rzecz biorąc podobały mi się ale to było za czasów maya 6,7,8, łeee dobre czasy były wg najlepiej podpasowała mi wersja 7 a od tego pana co podałeś najbardziej podpasowuje mi Channel Window

Posted

Mnie nie przeszkadzają ikonki, bo większość mam pochowanych. Jak dla mnie kolor interfejsu jest ok i nie czuję, żeby mi się męczyły oczy. Natomiast ciemny interfejs maxa mi bardzo przeszkadza. Desing majki może nie jest nowoczesny, ale i tak najważniejsza jest funkcjonalność a nie bajery wizualne :)

Posted (edited)

No tak - funkcjonalności to mu nie można odmówić. Generalnie wydaje mnie się że jednak nadal Autodesk stawia na prostotę interfejsu Maya z racji tego że bardzo szybko i łatwo można pisać własne narzędzia w tym środowisku. Chociaż ostatnio przyglądam się XSI i jestem coraz bardziej zachwycony.

 

Aha - i nie możemy zapominać o tym że Maya musi być cały czas maxymalnie kompatybilna wstecz ponieważ jak już mówiłem kilka razy wcześniej - cały świat Wielkiego Kina stoi na majce i gigantyczne armie tool developerów dłubią swoje drobiazgi dla tej aplikacji

Edited by Kroopson
Posted

no ja mam niestety podobne odczucia. Intefejs Mayki jest brzydki. Nieestetyczny. To trochę boli i męczy. Ale oczywiście prostota i funkcjonalność jest wielkim plusem. Ostatnio przesiadłem się ma Maxa i wcale nie jest fajnie. Interfejs jest jeszcze bardziej toporny. trzeba się naklikać. W 2010 jest nawet ładny (!) ale nadal niezbyt funkcjonalny.

Mogliby poprawić wygląd ikonek i dać możliwość wpływania na kolory interfejsu. To może pierdółka, ale jednak miło się pracuje w ładnym środowisku. Przynajmniej mi. A nie jestem jakimś wielkim estetą.

Posted

Sęk w tym chłopaki że to jest podejście typowo przemysłowe :) Bo Maya jest narzędziem typowo przemysłowym, a że jest to przemysł filmowy to inna historia.

Posted
Ale oczywiście prostota i funkcjonalność jest wielkim plusem.

Ups nie zgodzę się, posta rzecz która mi wpada do głowy Attribute Editor. Dlaczego to dziadostwo nie może iterować po wszystkich wyselekcjonowanych węzłach i np setować atrybutu po nazwie ? Dlaczego się pytam!?!!! Ok, można zrobić atrubut kluczowalnym i ustawić w channel editorze dla wielu węzłów, czy to nie jest droga na około ?

Tak na dobrą sprawę warto posiedzieć przy paru softach i wybrać ten przy którym nam się najlepiej pracuje. Znam maye od nie jednej strony, nie uważam, że jestem mistrzem ale mogę powiedzieć jedno: nie chce na niej pracować ale nie mam wyjścia.

n.b. A ta strona jest naprawdę stara(2004).

Posted

no maya idealna nie jest, ale i tak funkcjonalnością bije maxa na razie o dwie długości. Pisze na razie, bo jestem dość świeżym użytkownikiem Maxa. Przyjemnie i mega wygodnie pracuje się w Modo, ale czy ten interfejs udźwignąłby ogrom mozliwości Mayki? nie wiem. nie ma idealnego interfejsu, tak jak nie ma idealnego softu. I nie jest możliwe, żeby taki powstał. To wiadomo.

ale mógłby być chociaż ładniejszy :)

Posted
Czy tylko mi sie wydaje, czy tej interface jest delikatnie mowiac niefajny?

 

AD mysli tak samo i dlatego zdaje sie w przyszlym roku Maya powinna miec calkiem nowe GUI. Niektorzy juz je widzieli (ja nie).

 

skk.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy