ptaszek Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Czy tylko mi sie wydaje, czy tej interface jest delikatnie mowiac niefajny? Pomijam poprosu brzydkie ikonki itp, ale brak mozliwosci zmiany koloru paneli z pozimu mayi to jakas porazka :P te co sa wg mnie mecza oczy zwlaszcza przy pracy przy sztucznym swietle, a ikony sa zbyt kontrastowe. No nie wiem.. spodziewalem sie malego redesignu przy wersji 2010, ale to chyba juz nigdy nie nastapi. Pewnie zaraz ktos mnie zje, ze to tylko okna i sie czepiam, ale moze ma ktos podobne odczucia? Chyba zrobienie kilku ladnych ikon i przyciemnienie paneli, albo chociaz umozliwienie tego to nie jest jakis mega wyczyn zwlaszcza przy takiej cenie softu? Natrafilem tez na ciekawy projekt jednego kolesia i tez nawet ciekawe rzeczy pokazuje http://www.pixtur.org/project/show/37 Pozdrawiam :)
mandragora Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Jak jeszcze coś grzebałem w Maya to właśnie te ikony chwaliłem za kontrastowość z całą resztą bo zawsze wiedziałem jakiego narzędzia użyć. Ogólnie rzecz biorąc podobały mi się ale to było za czasów maya 6,7,8, łeee dobre czasy były wg najlepiej podpasowała mi wersja 7 a od tego pana co podałeś najbardziej podpasowuje mi Channel Window
smiler Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 Mnie nie przeszkadzają ikonki, bo większość mam pochowanych. Jak dla mnie kolor interfejsu jest ok i nie czuję, żeby mi się męczyły oczy. Natomiast ciemny interfejs maxa mi bardzo przeszkadza. Desing majki może nie jest nowoczesny, ale i tak najważniejsza jest funkcjonalność a nie bajery wizualne :)
Kroopson Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 (edited) No tak - funkcjonalności to mu nie można odmówić. Generalnie wydaje mnie się że jednak nadal Autodesk stawia na prostotę interfejsu Maya z racji tego że bardzo szybko i łatwo można pisać własne narzędzia w tym środowisku. Chociaż ostatnio przyglądam się XSI i jestem coraz bardziej zachwycony. Aha - i nie możemy zapominać o tym że Maya musi być cały czas maxymalnie kompatybilna wstecz ponieważ jak już mówiłem kilka razy wcześniej - cały świat Wielkiego Kina stoi na majce i gigantyczne armie tool developerów dłubią swoje drobiazgi dla tej aplikacji Edited November 29, 2009 by Kroopson
bartolomeo Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 no ja mam niestety podobne odczucia. Intefejs Mayki jest brzydki. Nieestetyczny. To trochę boli i męczy. Ale oczywiście prostota i funkcjonalność jest wielkim plusem. Ostatnio przesiadłem się ma Maxa i wcale nie jest fajnie. Interfejs jest jeszcze bardziej toporny. trzeba się naklikać. W 2010 jest nawet ładny (!) ale nadal niezbyt funkcjonalny. Mogliby poprawić wygląd ikonek i dać możliwość wpływania na kolory interfejsu. To może pierdółka, ale jednak miło się pracuje w ładnym środowisku. Przynajmniej mi. A nie jestem jakimś wielkim estetą.
Kroopson Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Sęk w tym chłopaki że to jest podejście typowo przemysłowe :) Bo Maya jest narzędziem typowo przemysłowym, a że jest to przemysł filmowy to inna historia.
Reanimator Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 No i ten interfejs pochodzi z czasow prehistorycznych na dobra sprawe :)
bareja Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Ale oczywiście prostota i funkcjonalność jest wielkim plusem. Ups nie zgodzę się, posta rzecz która mi wpada do głowy Attribute Editor. Dlaczego to dziadostwo nie może iterować po wszystkich wyselekcjonowanych węzłach i np setować atrybutu po nazwie ? Dlaczego się pytam!?!!! Ok, można zrobić atrubut kluczowalnym i ustawić w channel editorze dla wielu węzłów, czy to nie jest droga na około ? Tak na dobrą sprawę warto posiedzieć przy paru softach i wybrać ten przy którym nam się najlepiej pracuje. Znam maye od nie jednej strony, nie uważam, że jestem mistrzem ale mogę powiedzieć jedno: nie chce na niej pracować ale nie mam wyjścia. n.b. A ta strona jest naprawdę stara(2004).
bartolomeo Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 no maya idealna nie jest, ale i tak funkcjonalnością bije maxa na razie o dwie długości. Pisze na razie, bo jestem dość świeżym użytkownikiem Maxa. Przyjemnie i mega wygodnie pracuje się w Modo, ale czy ten interfejs udźwignąłby ogrom mozliwości Mayki? nie wiem. nie ma idealnego interfejsu, tak jak nie ma idealnego softu. I nie jest możliwe, żeby taki powstał. To wiadomo. ale mógłby być chociaż ładniejszy :)
SYmek Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Czy tylko mi sie wydaje, czy tej interface jest delikatnie mowiac niefajny? AD mysli tak samo i dlatego zdaje sie w przyszlym roku Maya powinna miec calkiem nowe GUI. Niektorzy juz je widzieli (ja nie). skk.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now