Berger Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 (edytowane) Witam ponownie :) Tak więc chcę odświeżyć swoje gallardo. Po jego skończeniu został pewien niedosyt, więc chce go wykończyć maksymalnie, tak aby chociaż sprawiał wrażenie mniej więcej dobrego modelu. Zabrałem się od przodu. Przód: Zbliżenie na koło: Próba materiałów koła, zrobiłem ziarno dla materiału felgi lecz zapomniałem dodać UV mapping i texturka "lekko" się porozciągała: Chciałbym też dowiedzieć się w jaki sposób wykonać przednie lampy bo jak widać nie są one najlepsze. Problemem dla mnie jest upchanie reflektorów tak aby się zmieściły w kloszy i dopasowanie "dna" do nich. Ostra krytyka mile widziana :) Edytowane 14 Grudzień 2009 przez Berger
Gość kakaku Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 niedosyt bo nie ma materiałów. pobaw się vrayem/mentalm i odrazu bedzie lepiej wygladal:) Model fajny. Pokaż siatkę:)
FF Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 niedosyt bo nie ma materiałów. pobaw się vrayem/mentalm i odrazu bedzie lepiej wygladal:) Model fajny. Pokaż siatkę:) No co tyyyyy?!
Gość kakaku Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 A co takiego napisałem? Zachęciłem tylko żeby pokazał render z materiałami i siatke. No i pochwaliłem model. Coś nie tak?
Fargate Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Spoko ale jak robisz Clay render staraj się jak najwięcej pokazać modelu.
kłapouchy Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Na feldze są brzydkie cosie, chyba pozostałość po chamferach.
Mylek Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Witaj kolego z Mielca:] Ładnie ci idzie ja tez własnie mecze model gallardo:)
woody Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 model ładny, choć nie widać całego, ale felga chyba nie jest zgodna z orginałem, ramiona bliżej rantu powinny mieć rowki, i te małe otworki powinny mieć coś w środku
Berger Napisano 7 Grudzień 2009 Autor Napisano 7 Grudzień 2009 (edytowane) Mały up, całe klosze chyba wywale i zrobie od nowa, szyba sie zlewa, naprawie to 'asap': Edytowane 7 Grudzień 2009 przez Berger
Berger Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 Zgodnie z obietnicą wrzucam testowe rendery z materiałem:
latos Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Wygląda bardzo fajnie. Teraz daj jeszcze jakieś fajne otoczenia i będzie git.
plasti Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 no no, elegancka prostota, chcialem napisac daj jakies refleksy ale w sumie wyglada tak bombowo, tylko popraw sampling bo widac ziarno...
Berger Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 Właśnie jak zrobić takie refleksy? Bo box z self inlumination daje słabe i rozmazane odbicia, natomiast Vray light("visible to ref only ) wydłuża render na tyle, że zacząłem liczyć obraz o 16, wróciłem o 21 i zastałem pusty pasek, więc zaufania do tego trochę straciłem.
Berger Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 Jeśli masz mnie zamiar testować, to ja mogę od razu panu podziękować.
Berger Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 No to jest ok, poprostu zabrzmiało tak jak to był by test: A tego obrazka nie renderowalem w VRayu, to byl zwykly maly test. Zrozumiałem to tak, iż to nie jest render ale gdzieś, jakieś małe przetestowanie mnie. Luz :)
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Dalej nie mogę wyciągnąć tych odbić:
JohnZi Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 widze ze masz zle ustawiony material lakieru, zbyt znlurowany:) Pozatym zwiekszasz sobie nateznie vray lighta ale wykluczach go np dla oswietlania podloza(exclude) i dla np diffuse, zostawiasz same reflecion i specular wtedy mozesz zmieniac natezenie samych refleksow do woli
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Pozatym zwiekszasz sobie nateznie vray lighta ale wykluczach go np dla oswietlania podloza(exclude) i dla np diffuse, zostawiasz same reflecion i specular wtedy mozesz zmieniac natezenie samych refleksow do woli natomiast Vray light("visible to ref only") Lakier jest ok, bo stary render ma ostre odbicia :) Pusciłem teraz kolejny render z poprawkami, jak tylko będzie gotowy to wrzuce.
plasti Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 johnzi ma racje, troszke za matowy, wogole nie wiem czy wiesz ale najlepiej lakiery wychodza z blendmaterials
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 (edytowane) Kolejny test. JohnZi: zwracam honor, był za bardzo zblurowany ;) plasti: sprawdze też blendmaterials, narazie jest to shellac. + zrobiłem nowe klosze, bardziej poprawne choć różnicy pewnie nie widać, mimo to jestem z nich zadowolony. Kolejna sprawa: zostawiać 'zapalone' światła, czy nie? Do poprawy został mi materiał lakieru ( nadal jest nadblurowany ), szyb i rejestracji i wycieraczek: Babole wyskoczyły :P Edytowane 13 Grudzień 2009 przez Berger
latos Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Zostaw zapalone ale zmień ich kolor. Światła nie są idealnie białe.
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Te też nie są :) Są lekko żółte, może tego nie widać bo dałem za słaby kolor, zmienie to na niebieski.
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Mały up: Muszę jeszcze jakoś sensownie ustawić te światło aby te odbicia wyglądały ciekawiej.
trosiek Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 ja w ogóle bym kadr zmienił :) W sumie to oświetlanie vraylightami to nie jedyny sposób. Możesz też użyć boxów z vraylightmtl z np. gradientem dla różnych refleksów. Jest jeszcze możliwość oświetlenia hdrkami studyjnymi (nie wiem czy ktoś tutaj takie coś stosuje). Wadą jest niestety mniejsza kontrola nad odbiciami niż w przypadku ww. metod. Ale jeśli chciałbyś sam taką mapkę zrobić to tutaj masz program http://www.hdrlightstudio.com/index.html - jak się umie coś poustawiać to z tego co widziałem fajne efekty wychodzą. przykład: Coś co jeszce może Ci się przydać to to - http://www.youtube.com/watch?v=ZyJuwK269FI . Nie jest to o robieniu renderów 3d, ale może pomoże Ci zrozumieć zasady oświetlania (nawet ujęcie takie jak Twoje). 1 1
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Dzięki Trosiek, przydało się bardzo :) Nie wiem dlaczego ale całkiem zapomniałem o HDRI. Tak wygląda scena z samym HDRI ( oświetlenie + refleksy ), bez świateł:
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Co prawda nie potrafię ustawić kamery tak żeby się zgadzała ze zdjęciem, ale...jak się takie coś Wam widzi: Sorry za ścięcie dołu :> Btw. gdzie ostra krytyka :)?
Tamyl91 Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 To może ja coś napiszę. W oczy rzuca się szyba, która wygląda trochę jakby była pokryta papierem ściernym. Oprócz tego samochód ma zbyt niebieski zafarb (odbicia), przez to nie pasuje do zdjęcia, które dodatkowo jest kiepskiej jakośći i ostrości (tym bardziej się wyróżnia).
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Szybę i kolor nieba poprawiłem. Jeśli znajde jakieś lepsze tło to napewno je zmienie. Zaraz wrzuce poprawki.
PLS Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Cale otoczenie wypelnione jest zoltym swiatlem wiec samochod powinien tez miec wiecej zoltych refleksow.
Berger Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Na dziś koniec: Cała niedziela przy maxie...kto by pomyślał :)
FF Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 jak sie odpala zdjęcie to automatycznie sie chce scrollem zjeżdżać na dół, czyli zła kompozycja.
Temporal Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Brazniew modelik bardzo super i zazdroszcze skilla ale sam render psuje odbior. Nameczyles sie a na tych renderach caly detal znika, oswietlone jest nieciekawie i na zmarnowanie idzie modelik. Mam nadzieje ze bedziesz dalej walczyl i osiagniesz jakis dobry rezultat.
latos Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Zmień kolor na jakis bardziej jasny bo detale znikają.
dac77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Ten kolorek najładniejszy z dotychczas prezentowanych.
woody Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 ten kolor pasuje do niego;-) ewentualnie jeszcze biały sprawdz, ale już ładniej się światło na nim rozkłada
Tamyl91 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Bardzo ładnie. Szkoda tylko, że tak szumi i czarno w studio ;)
plasti Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 wyglada jakby byl ze szkla wez material maxa i daj mu w refleks fallofa fresnel normalnego na ior 1,8(lakier)
Sliterin Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Co do materiałów niestety nie pomogę, jednakże powiem jedno - Gallardo wygląda dobrze tylko w jednym słusznym kolorze - jest to żółty i tego się trzymaj :D
Berger Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 Render z tył ( wiem model masakryczny ). Ostateczne rendery podrasuję ale będzie to coś wokół tego ( mam już dość tego jeśli mam być szczery :P ): I stary render:
Temporal Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 o i juz o wiele lepiej ja bym jeszcze tylko na twoim miejscu jakos lekko otoczenie oswietl... ten car stoi wogole na jakims podlozu/wygietym planie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się