Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam ponownie :)

Tak więc chcę odświeżyć swoje gallardo. Po jego skończeniu został pewien niedosyt, więc chce go wykończyć maksymalnie, tak aby chociaż sprawiał wrażenie mniej więcej dobrego modelu. Zabrałem się od przodu.

Przód:

tireh.th.jpg

Zbliżenie na koło:

discl.th.jpg

Próba materiałów koła, zrobiłem ziarno dla materiału felgi lecz zapomniałem dodać UV mapping i texturka "lekko" się porozciągała:

rimf.th.jpg

Chciałbym też dowiedzieć się w jaki sposób wykonać przednie lampy bo jak widać nie są one najlepsze. Problemem dla mnie jest upchanie reflektorów tak aby się zmieściły w kloszy i dopasowanie "dna" do nich.

 

Ostra krytyka mile widziana :)

Edytowane przez Berger
  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

niedosyt bo nie ma materiałów. pobaw się vrayem/mentalm i odrazu bedzie lepiej wygladal:) Model fajny. Pokaż siatkę:)

Napisano
niedosyt bo nie ma materiałów. pobaw się vrayem/mentalm i odrazu bedzie lepiej wygladal:) Model fajny. Pokaż siatkę:)

No co tyyyyy?!

Napisano

A co takiego napisałem? Zachęciłem tylko żeby pokazał render z materiałami i siatke. No i pochwaliłem model. Coś nie tak?

Napisano

model ładny, choć nie widać całego, ale felga chyba nie jest zgodna z orginałem, ramiona bliżej rantu powinny mieć rowki, i te małe otworki powinny mieć coś w środku

Napisano

Właśnie jak zrobić takie refleksy? Bo box z self inlumination daje słabe i rozmazane odbicia, natomiast Vray light("visible to ref only ) wydłuża render na tyle, że zacząłem liczyć obraz o 16, wróciłem o 21 i zastałem pusty pasek, więc zaufania do tego trochę straciłem.

Napisano

No to jest ok, poprostu zabrzmiało tak jak to był by test:

A tego obrazka nie renderowalem w VRayu, to byl zwykly maly test.

Zrozumiałem to tak, iż to nie jest render ale gdzieś, jakieś małe przetestowanie mnie. Luz :)

Napisano

widze ze masz zle ustawiony material lakieru, zbyt znlurowany:) Pozatym zwiekszasz sobie nateznie vray lighta ale wykluczach go np dla oswietlania podloza(exclude) i dla np diffuse, zostawiasz same reflecion i specular wtedy mozesz zmieniac natezenie samych refleksow do woli

Napisano
Pozatym zwiekszasz sobie nateznie vray lighta ale wykluczach go np dla oswietlania podloza(exclude) i dla np diffuse, zostawiasz same reflecion i specular wtedy mozesz zmieniac natezenie samych refleksow do woli

natomiast Vray light("visible to ref only")

 

Lakier jest ok, bo stary render ma ostre odbicia :) Pusciłem teraz kolejny render z poprawkami, jak tylko będzie gotowy to wrzuce.

Napisano (edytowane)

Kolejny test.

JohnZi: zwracam honor, był za bardzo zblurowany ;)

plasti: sprawdze też blendmaterials, narazie jest to shellac.

+ zrobiłem nowe klosze, bardziej poprawne choć różnicy pewnie nie widać, mimo to jestem z nich zadowolony. Kolejna sprawa: zostawiać 'zapalone' światła, czy nie? Do poprawy został mi materiał lakieru ( nadal jest nadblurowany ), szyb i rejestracji i wycieraczek:

testtk.th.jpg

Babole wyskoczyły :P

Edytowane przez Berger
Napisano

ja w ogóle bym kadr zmienił :) W sumie to oświetlanie vraylightami to nie jedyny sposób. Możesz też użyć boxów z vraylightmtl z np. gradientem dla różnych refleksów. Jest jeszcze możliwość oświetlenia hdrkami studyjnymi (nie wiem czy ktoś tutaj takie coś stosuje). Wadą jest niestety mniejsza kontrola nad odbiciami niż w przypadku ww. metod. Ale jeśli chciałbyś sam taką mapkę zrobić to tutaj masz program http://www.hdrlightstudio.com/index.html - jak się umie coś poustawiać to z tego co widziałem fajne efekty wychodzą. przykład:

synthetic_banner.jpg

Coś co jeszce może Ci się przydać to to - http://www.youtube.com/watch?v=ZyJuwK269FI . Nie jest to o robieniu renderów 3d, ale może pomoże Ci zrozumieć zasady oświetlania (nawet ujęcie takie jak Twoje).

  • Like 1
  • Confused 1
Napisano

Dzięki Trosiek, przydało się bardzo :) Nie wiem dlaczego ale całkiem zapomniałem o HDRI. Tak wygląda scena z samym HDRI ( oświetlenie + refleksy ), bez świateł:

testvb.th.jpg

Napisano

Co prawda nie potrafię ustawić kamery tak żeby się zgadzała ze zdjęciem, ale...jak się takie coś Wam widzi:

testda.th.jpg

Sorry za ścięcie dołu :> Btw. gdzie ostra krytyka :)?

Napisano

To może ja coś napiszę. W oczy rzuca się szyba, która wygląda trochę jakby była pokryta papierem ściernym. Oprócz tego samochód ma zbyt niebieski zafarb (odbicia), przez to nie pasuje do zdjęcia, które dodatkowo jest kiepskiej jakośći i ostrości (tym bardziej się wyróżnia).

Napisano

Brazniew modelik bardzo super i zazdroszcze skilla ale sam render psuje odbior. Nameczyles sie a na tych renderach caly detal znika, oswietlone jest nieciekawie i na zmarnowanie idzie modelik.

 

Mam nadzieje ze bedziesz dalej walczyl i osiagniesz jakis dobry rezultat.

Napisano

Co do materiałów niestety nie pomogę, jednakże powiem jedno - Gallardo wygląda dobrze tylko w jednym słusznym kolorze - jest to żółty i tego się trzymaj :D

Napisano

Render z tył ( wiem model masakryczny ). Ostateczne rendery podrasuję ale będzie to coś wokół tego ( mam już dość tego jeśli mam być szczery :P ):

testig2.th.jpg

28604498.th.jpg

I stary render:

44755902.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności