Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam niedawno zrobiłem formata miałem wersje trialową po formacie instaluje to i nie działa ;/ nie mam pojęcia czemu

 

 

i takie pytanie do was każdy z was ma oryginała gdzie płaciliście xxx złotych ?

 

ile kosztuje najtańszy ? mógłby ktoś powiedzieć ? i czy jest warto wydać taka kase ; )

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cena najnowszego 3ds'a (3d studio max 2010) ze strony producenta to 3500$ (wersja pudełkowa - przesyłka). Czy się opłaca, to już zależy od tego, co planujesz robić w tym programie.

Napisano

hmmm a jest może jakieś wyjście dla kogoś kto nie zarabia i ma 17 lat niezbyt dużo kasy i chęci to tworzenia w środowisku 3d ? ;)

Napisano

Wszystko dokładnie jak napisał piotrek. Ja jeszcze wyszperałem, że wersja studencka MAX'a kosztuje około 250$ - niczym się nie różni od wersji pełnej, jedynie nie będziesz mógł czerpać dochodów z prac wykonanych w tej wersji.

Napisano (edytowane)

Tutaj właśnie problem ; / muszę mieć tego 3d maxa widzialem jakie daje możliwości i nie chodzi mi oto ze po miesiącu nauki w takim czymś będę mistrzem w takim przypadku są to lata praktyki ;) dziękuje wam narka ; P

 

 

@edit ;P

 

coś takiego da się wykonać maxie (nie ważne ile to ma zająć czasu)

 

pozdrawiam,

Edytowane przez dizek
Napisano (edytowane)

tak pytanie ; )

 

co to tego programu Houdini;d to nie wiem jakie daje możliwości ;d nie ogladalem ale w maxie troszeczke coś zrobiłem i wole zostać przy tym ;p

 

 

@edit

 

wlasnie cos tam czytalem w tym filmiku to kometarze są nie złe nie zebym się kierował komentarzami ale nie wiem co jest lepsze ten program Houdini czy 3d max wole teraz dobrze zacząć by potem dobrze wykorzystać program chodzi mi głównie o onimacje obiektów bardzo bym chciałby tworzyć takie cuda jak tam w filmiku ;D

pozdrawiam

Edytowane przez dizek
Napisano

dizek, proponuję ci jedynie alternatywę. Wygląda na to, że przychodząc tu myślałeś, że na świecie istnieje tylko 3dsmax i nic poza tym. Podczas gdy są inne programy. Prócz tych dwóch są jeszcze Maya, XSI, Lightwave i pewnie inne jeszcze. W każdym z nich możesz zrobić cuda. Pytałeś o darmowe. Żaden ze wspomnianych tutaj (poza Blenderem) nie jest darmowy. Za darmo masz zwykle wersje próbne okrojone w funkcjach i czasie działania zwykle. Przewagą Houdini jest to, że bezpłatnie masz niemal pełną wersję programu bez żadnych ograniczeń (no, poza rozmiarem obrazka wyjściowego i logo SideFx na nim) i limitów czasowych. W przeciwieństwie do 3dsmaxa, gdzie wersję bezpłatną masz na 30 dni. Oczywiście licencja zabrania na bezpłatnych wersjach tworzenia prac komercyjnych.

 

I nie myśl sobie, że w którymkolwiek z tych programów będziesz w stanie zrobić takie rzeczy, jakich się naoglądałeś na tych klipach. Przynajmniej w przeciągu kilku najbliższych lat.

Napisano

Zasysaj pan Blender czy innego Houdiniego i spróbuj. Jeśli się wkręcisz to wiesz w co brniesz. Zapewniam że jak obcykasz modelling w Blenderze to jak wskoczysz do maxa to pójdzie ci kilka razy łatwiej. Będziesz też wiedział czy warto zbierać na maxa. A co do cytatu to 0.1% talent to ściemna ;p nie ma czegoś takiego jak talent. Oddaj ten 0.1% na rzecz PRACY :D

Napisano

Myślę, że jeśli mówimy o samej nauce, to przewagą MAX'a jest duża dostępność tutoriali wszelakich (chyba jako w sumie najpopularniejszy - a przynajmniej najbardziej rozsławiony soft), ale zawsze apetyt rośnie w miarę jedzenia - jeśli na prawdę wciągniesz się w tę tematykę i będziesz chciał działać kiedyś ostro komercyjnie, mogą pojawić się problemy i być może przesiadka na inny soft będzie niezbędna. Ale też inna sprawa, że w praktyce (przynajmniej mojej osobistej), większość pracodawców poszukujących grafików 3d życzy sobie znajomość 3DS'a. Na pewno wtedy znajomość MAX'a będzie większym atutem niż innego softu (bo nierzadko pracodawcy bywają twardogłowi i trzymają się kurczowo tego co wklepano w wymaganiach), ale myślę, że dla jakiejkolwiek firmy znajomość darmowego softu nie powinna stanowić bariery (inna sprawa jakby wymagali max'a - bo jak wymagają to zazwyczaj utopili niemałe pieniądze w oprogramowanie, a Ty byś chciał się sprzedać na przykład ze znajomością Cinema 4D).

Napisano

racje macie ; ]

 

btw. sciagnelem sobie wersje 3d max 9 i tam nie ma tego fajnego kwadrata co tak ułatwia poruszanie się ;( czy go się jakos wlacza lub czy tez jest w najnowszej wersji ?

Napisano

avant.garde

czy naprawdę znasz tak dobrze maxa uzbrojonego w kilka wtyczek i inne programy że jesteś w stanie stwierdzić, że kolega może napotkać ograniczenia?

Wiele osób wykorzystuje 5-10% możliwości maxa a wypowiada sie jakby to było 95...

Mozesz podać jakiś przykład który był nie do przeskoczenia w max(+wtyczki) i musiałeś sięgnąć po inny soft?

 

 

co do reszty co napisałeś to się zgadzam :)

Napisano

Nie, nie silverfox, mi chodziło raczej o barierę nie do przeskoczenia pod względem prawnym. Jeśli dizek na prawdę wkręci się w 3D i postanowi otworzyć np. własną firmę zajmującą się 3D (kiedyś może w przyszłości), to będzie najpewniej musiał zaopatrzyć się w oryginalny soft do użytku komercyjnego, co w przypadku MAX'a jest dość sporym wydatkiem, lub też przeskoczyć na darmowy soft.

Napisano

To, co jest w tym filmiku zrobi również w Blenderze za darmo. Oczywiście będzie to wymagać MASĘ nauki i pracy. Ale jest jak najbardziej możliwe. Właściwie każdy soft 3D to umożliwia. Tylko trzeba go poznać.

Blender uchodzi za dziwny i trudny w opanowaniu. Ale to nie prawda. Jak się zmusisz do poznania go, to po pewnym czasie okazuje się, że tak na prawdę może być wygodniejszy i szybszy niż na przykład Max. Obecnie jest powoli wprowadzana nowa wersja Blendera 2.5. To jest totalna rewolucja w tym programie. Interface jest o wiele przyjaźniejszy. Trochę przypomina ten z maksa :)

A ma jedną przewagę. Jest darmowy. I Też jest masa tutoriali. I powstaje już polska książka pod nowy interface.

Napisano

silver, jasna sprawa. Ja tam w żadnym wypadku nie zamierzam zniechęcać do MAX'a. Zwłaszcza, że tutków do 3DS'a jest na prawdę zatrzęsienie (chyba więcej niż do jakiegokolwiek innego softu), możliwości programu ogromne, a sam program bardzo intuicyjny:)

Napisano

Mhm, ano jak na takiego molocha jakim jest 3ds to ciężko o pełną intuicyjnością, ale wydaje mi się o wiele bardziej przejrzysty od np. Blendera. Pewnie się na mnie gromy teraz posypią bo zacząłem od 3DS'a, jakbym zaczął od Blendera to bym mówił inaczej itd.), ale co tam. Fakt faktem 3DS'a udało mi się opanować dość szybko, ale Blendera za Chiny ludowe nie rozkminiłem - ale to tylko moje subiektywne uczucie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności