Napisano 8 Grudzień 200915 l dręczy mnie takie pytanie, czy objekty koloruje się jako high poly, czy low poly? Może powiem od początku, jak ja to widzę. Robię model high poly, wypalam normal mape, AO i coś jeszcze... Następnie robie retopologie i dopiero wtedy koloruje/texsturuje objekt low poly. Czy taka jest kolejność?
Napisano 8 Grudzień 200915 l Tak naprawde to bez znaczenia. Kolor mozna przepalic dokladnie tak samo jak normala. Ale zazwyczaj robi sie na LP. Wygodniej i szybciej.
Napisano 8 Grudzień 200915 l Przydatne moze byc przydzielenie HP roznych materialow. Po przepaleniu diffuse'e masz gotowa mapke do selekcji w Photoshopie. Dzieki temu nie zapomina sie jakis tam srubek, ktore owszem na normalce wyszly, ale w nawale pracy zamaziano je z okolicznym drewnem. edit: Oczywiscie chodzi o prosty, niekoniecznie ostateczny kolor. I przydaje sie tylko przy bardziej skomplikowanych modelach.
Napisano 8 Grudzień 200915 l Zależy też w czym robisz. Ja tam nie wyobrażam sobie fajniejszej techniki w zbrushu niż polypaint na hp i wypalanie osobno texa i normalki.
Napisano 9 Grudzień 200915 l Plutko dobrze moiw, ja tez zawsze sobie wypalam diffusa dla poszczegolnych elemntow, dzieki temu mam dobra i dokladna selekcje pod texture takze tez poelcam taki tryb pracy.
Napisano 9 Grudzień 200915 l Autor a czy w sumie nie wystarczy AO, żeby widzieć zarys objektu pod texture robioną w Szopie? Najlepiej będzie jak sobie wypróbuję to o czym mówicie i zobacze na własnej skórze, jakie powstają problemy. Dzięki. ps. przymierzam się do wnętrza, coś na kształt Unreala - ściany, drzwi, jakieś tam maszyny itd. Zbrusza używał nie będę, w Mayce porobię HP i wypale mapki na LP, a że roię to pierwszy raz, będę musiał potestować proste objekty, no i ostro przysiąść nad edytorem Unreala. Postaram się wrzucać tu swoje wypociny, abyście mogli mnie podkształcić w tej materi, bo jestem zielonkawy ;) Edytowane 9 Grudzień 200915 l przez Chrupek
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto