Chrupek Napisano 8 Grudzień 2009 Share Napisano 8 Grudzień 2009 dręczy mnie takie pytanie, czy objekty koloruje się jako high poly, czy low poly? Może powiem od początku, jak ja to widzę. Robię model high poly, wypalam normal mape, AO i coś jeszcze... Następnie robie retopologie i dopiero wtedy koloruje/texsturuje objekt low poly. Czy taka jest kolejność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
F/X Napisano 8 Grudzień 2009 Share Napisano 8 Grudzień 2009 Tak naprawde to bez znaczenia. Kolor mozna przepalic dokladnie tak samo jak normala. Ale zazwyczaj robi sie na LP. Wygodniej i szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plutko Napisano 8 Grudzień 2009 Share Napisano 8 Grudzień 2009 Przydatne moze byc przydzielenie HP roznych materialow. Po przepaleniu diffuse'e masz gotowa mapke do selekcji w Photoshopie. Dzieki temu nie zapomina sie jakis tam srubek, ktore owszem na normalce wyszly, ale w nawale pracy zamaziano je z okolicznym drewnem. edit: Oczywiscie chodzi o prosty, niekoniecznie ostateczny kolor. I przydaje sie tylko przy bardziej skomplikowanych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 8 Grudzień 2009 Share Napisano 8 Grudzień 2009 Zależy też w czym robisz. Ja tam nie wyobrażam sobie fajniejszej techniki w zbrushu niż polypaint na hp i wypalanie osobno texa i normalki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 9 Grudzień 2009 Share Napisano 9 Grudzień 2009 Plutko dobrze moiw, ja tez zawsze sobie wypalam diffusa dla poszczegolnych elemntow, dzieki temu mam dobra i dokladna selekcje pod texture takze tez poelcam taki tryb pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2009 (edytowane) a czy w sumie nie wystarczy AO, żeby widzieć zarys objektu pod texture robioną w Szopie? Najlepiej będzie jak sobie wypróbuję to o czym mówicie i zobacze na własnej skórze, jakie powstają problemy. Dzięki. ps. przymierzam się do wnętrza, coś na kształt Unreala - ściany, drzwi, jakieś tam maszyny itd. Zbrusza używał nie będę, w Mayce porobię HP i wypale mapki na LP, a że roię to pierwszy raz, będę musiał potestować proste objekty, no i ostro przysiąść nad edytorem Unreala. Postaram się wrzucać tu swoje wypociny, abyście mogli mnie podkształcić w tej materi, bo jestem zielonkawy ;) Edytowane 9 Grudzień 2009 przez Chrupek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się