Rabol Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 Witam Może mi ktoś napisać jak zrobić aby dwa tory trasy łączyły się razem. Uczę się dopiero 3ds maxa i nie radzę sobie z wszystkim. Trasy wykonane przez narzędzie Lotf i splajn. Prosze o pomoc. W załączniku znajduje się rysunek problemu.
stormwind Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Zamien obiekty na Editable poly, i poszukaj w helpie lub w internecie, jak uzywa sie Slice Plane, niebede opisywał wszystkich narzedzi bo od tego jest help i google. potnij slice planem tak jak w punkcie 1 usun czesci z rozowej trasy jak w punkcie 2 i z niebieskiej jak w 3. dodaj jeden obiekt do drugiego przez atach połącz brzegi jak w punkcie 4. (jesli zaznaczysz krawędz i przesuniesz ją z schiftem utwoazysz nowy poligon, powuciagaj, poobracaj i połacz przez target weld lub bridge) potem wypełnij puste miejsce nowymi poligonami. powodzenia.
Rabol Napisano 16 Grudzień 2009 Autor Napisano 16 Grudzień 2009 Myślałem, że istnieje jakiś łatwiejszy sposób niż użycie modyfikatora Slice. Za jego pomocą już wykonywałem takie łączenia trasy, ale problem się pojawia jak mam połączyć drogę z rondem. Tutaj przydałby się jakiś cylindryczny modyfikator typu Slice. Może wiesz jak to rozwiązać? Pozdr i dzieki za pomoc.
stormwind Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Możesz ciąc ręcznie Cut'em albo uciąć prosto i po odpowiednim przygotowaniu siatki (zagęszczenie jeśli konieczne) dopasować werteksy lub przesunącj je do krawędzi ronda i potraktować modyfikatorem bend z centrum transformacji i gizmo na krawędzi.
grizleyd Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 (edytowane) zamiast używać opcji mirror , wystarczy do jednej drogi wstawić symmetry i na osi x obróci lekko (tnz pobawić się obracaniem i przesuwaniem ) najszybszy sposób Edytowane 16 Grudzień 2009 przez grizleyd
Jim mee Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Convert to poly , potem compound objects > boolean > Union , potem znów convert to poly i usuwasz. zaznaczasz edge którego nie chcesz i backspace. jak przytrzymasz ctrl usunie też wierzchołki które trzymają edga. do tego trochę cuta moze target weld i po sprawie. Ale faktycznie naj naj naj prosciej jest użyć symmetry jak pisze Grizleyd.
stormwind Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 zamiast używać opcji mirror , wystarczy do jednej drogi wstawić symmetry i na osi x obróci lekko (tnz pobawić się obracaniem i przesuwaniem ) najszybszy sposób Nikt wczeniej nie mówił o opcji mirror, poza tym jesli rozowa trasa jest inna od zielonej, na obrazku jest tylko wycinek. Co jesli rozowa trasa łaczy sie pod innym kątem niz zielona. łapki na wertexy i przesówamy, modeling to nie zawsze jest klikanie w suwaki i przyciski.
Rabol Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Wie ktoś może czy jest narzędzie takie jak Slice, ale nie w formie płaszczyzny tylko cylindra? Pozdr
Jim mee Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 możesz uzyć cylindra i kazdej innej geometrii jako cut w Booleanie. zamiast union albo substraction daj opcje CUT.
Rabol Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Spróbuję z tym Cut-em. A może jest jakiś łatwiejszy sposób na usunięcie elementów zaznaczonych czerwonymi liniami na rysunku.?
Camel Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 już przed booleanem powinieneś usunąć/zmodyfikować ten niebieski obiekt. bo boolean obejmuje połączenie jednego i drugiego i tak inteligentnie nie pomyśli, żeby usunąć te wystające części.
Jim mee Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Ale po CUT'cie przejdziesz na edycje poly i sobie sam usuniesz- no big deal. To co zostanie na vertexach target weld Ci sie przyda i po sprawie. to jest całkiem łatwy sposób. Nie boj się modelowania robienia dodatkowych czynności itp. Zrob to nawet trudniejszym sposobem , ale zrób tak żeby efekt końcowy był dla Ciebie zadowalający ; )
dex Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 witam, modelowanie drogi jest moim tematem pracy inżynierskiej, pytanie, czy został wydany jakiś skrypt/tutoriale na ten temat? ktoś się orientuje gdzie szukać pomocy? proszę o odpowiedź. każda pomocna dłoń będzie nieoceniona. pozdrowienia.
Rabol Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 Hehe. No to jedziemy na tym jednym wózku. Ja mam na zaliczenie zamodelować trasę. Jak będziesz miał jakieś materiały to wrzuć też. Tutaj masz bardzo pomocny link z modelowaniem trasy: http://www.inspiredrealms.com/racetracktutorial.html
PICsell Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 witam, modelowanie drogi jest moim tematem pracy inżynierskiej, pytanie, czy został wydany jakiś skrypt/tutoriale na ten temat? ktoś się orientuje gdzie szukać pomocy? proszę o odpowiedź. każda pomocna dłoń będzie nieoceniona. pozdrowienia. Nie wiem czy uda ci się choćby w jakimś procencie zgłębić temat. Technik wykonania takiego obiektu jest mnóstwo. Jeżeli twoja praca dotyczy tego zagadnienia to chyba nie uda ci się ich zgłębić nie mając doświadczenia w 3d. Drogę można modelować poly modelingiem, nurbsami, splinami,box modelingiem, sculptem. Mało tego, można też zrobić takie obiekty posługując się skryptami, cząsteczkami, mapami displace i pewnie perę innych technik by się znalazło.
Rabol Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 Ja wybrałem technikę tworzenia dróg za pomocą splajnów a następnie LOFT-em nadaniu im kształtu drogi z krawężnikami.
dex Napisano 23 Grudzień 2009 Napisano 23 Grudzień 2009 rabol: link nie działa :( niestety materiałami jakie posiadam jak narazie są moje umiejętności modelowania (szału nie ma ;) ) jak wykonać mniejwięcej wiem.. pytanie bardziej dotyczyło tego, czy ktoś się kiedyś tym zajmował.. zgodnie z zasadą: doświadczenie poprzedników przyspiesza prace, chroni od błędów.
Rabol Napisano 23 Grudzień 2009 Autor Napisano 23 Grudzień 2009 Jeszcze 2 dni temu ten link działał bezproblemowo. Nie wiem czemu teraz nie.
dex Napisano 23 Grudzień 2009 Napisano 23 Grudzień 2009 niby jest napisane 'temporarily', pozostaje mieć nadzieję ;)
Rabol Napisano 23 Grudzień 2009 Autor Napisano 23 Grudzień 2009 Proste pytanie: Jak mogę zaokrąglić krawędzie trójkąta? Trójkąt został wykonany z cylindra (obnizono do 3 ilość segmentów). Nigdzie nie umiem znaleźć opcji Fillet.
Rabol Napisano 23 Grudzień 2009 Autor Napisano 23 Grudzień 2009 chamfer niestety ale tylko ścina rogi a ja chcę zaokrąglić
dex Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 (edytowane) mały przycisk po prawej obok przycisku chamfer masz do wyboru ilość segmentów zaokrąglajacych i dlugość na jakiej ma się polecenie odbyć. Edytowane 24 Grudzień 2009 przez dex
Rekomendowane odpowiedzi