Skocz do zawartości

3ds max - problem z modelowaniem trasy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Może mi ktoś napisać jak zrobić aby dwa tory trasy łączyły się razem. Uczę się dopiero 3ds maxa i nie radzę sobie z wszystkim. Trasy wykonane przez narzędzie Lotf i splajn.

Prosze o pomoc.

 

W załączniku znajduje się rysunek problemu.

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zamien obiekty na Editable poly, i poszukaj w helpie lub w internecie, jak uzywa sie Slice Plane, niebede opisywał wszystkich narzedzi bo od tego jest help i google.

 

attachmentqo.th.jpg

 

potnij slice planem tak jak w punkcie 1

usun czesci z rozowej trasy jak w punkcie 2 i z niebieskiej jak w 3.

dodaj jeden obiekt do drugiego przez atach

połącz brzegi jak w punkcie 4. (jesli zaznaczysz krawędz i przesuniesz ją z schiftem utwoazysz nowy poligon, powuciagaj, poobracaj i połacz przez target weld lub bridge)

potem wypełnij puste miejsce nowymi poligonami.

 

powodzenia.

Napisano

Myślałem, że istnieje jakiś łatwiejszy sposób niż użycie modyfikatora Slice. Za jego pomocą już wykonywałem takie łączenia trasy, ale problem się pojawia jak mam połączyć drogę z rondem. Tutaj przydałby się jakiś cylindryczny modyfikator typu Slice. Może wiesz jak to rozwiązać?

Pozdr i dzieki za pomoc.

Napisano

Możesz ciąc ręcznie Cut'em albo uciąć prosto i po odpowiednim przygotowaniu siatki (zagęszczenie jeśli konieczne) dopasować werteksy lub przesunącj je do krawędzi ronda i potraktować modyfikatorem bend z centrum transformacji i gizmo na krawędzi.

Napisano (edytowane)

zamiast używać opcji mirror , wystarczy do jednej drogi wstawić symmetry i na osi x obróci lekko (tnz pobawić się obracaniem i przesuwaniem ) najszybszy sposób

Edytowane przez grizleyd
Napisano

Convert to poly , potem compound objects > boolean > Union , potem znów convert to poly

i usuwasz. zaznaczasz edge którego nie chcesz i backspace. jak przytrzymasz ctrl usunie też wierzchołki które trzymają edga. do tego trochę cuta moze target weld i po sprawie.

 

Ale faktycznie naj naj naj prosciej jest użyć symmetry jak pisze Grizleyd.

Napisano
zamiast używać opcji mirror , wystarczy do jednej drogi wstawić symmetry i na osi x obróci lekko (tnz pobawić się obracaniem i przesuwaniem ) najszybszy sposób

 

Nikt wczeniej nie mówił o opcji mirror, poza tym jesli rozowa trasa jest inna od zielonej, na obrazku jest tylko wycinek. Co jesli rozowa trasa łaczy sie pod innym kątem niz zielona. łapki na wertexy i przesówamy, modeling to nie zawsze jest klikanie w suwaki i przyciski.

Napisano

Spróbuję z tym Cut-em. A może jest jakiś łatwiejszy sposób na usunięcie elementów zaznaczonych czerwonymi liniami na rysunku.?

Napisano

już przed booleanem powinieneś usunąć/zmodyfikować ten niebieski obiekt. bo boolean obejmuje połączenie jednego i drugiego i tak inteligentnie nie pomyśli, żeby usunąć te wystające części.

Napisano

Ale po CUT'cie przejdziesz na edycje poly i sobie sam usuniesz- no big deal. To co zostanie na vertexach target weld Ci sie przyda i po sprawie. to jest całkiem łatwy sposób. Nie boj się modelowania robienia dodatkowych czynności itp. Zrob to nawet trudniejszym sposobem , ale zrób tak żeby efekt końcowy był dla Ciebie zadowalający ; )

Napisano

witam, modelowanie drogi jest moim tematem pracy inżynierskiej, pytanie, czy został wydany jakiś skrypt/tutoriale na ten temat? ktoś się orientuje gdzie szukać pomocy? proszę o odpowiedź. każda pomocna dłoń będzie nieoceniona.

 

pozdrowienia.

Napisano
witam, modelowanie drogi jest moim tematem pracy inżynierskiej, pytanie, czy został wydany jakiś skrypt/tutoriale na ten temat? ktoś się orientuje gdzie szukać pomocy? proszę o odpowiedź. każda pomocna dłoń będzie nieoceniona.

pozdrowienia.

 

Nie wiem czy uda ci się choćby w jakimś procencie zgłębić temat. Technik wykonania takiego obiektu jest mnóstwo. Jeżeli twoja praca dotyczy tego zagadnienia to chyba nie uda ci się ich zgłębić nie mając doświadczenia w 3d.

 

Drogę można modelować poly modelingiem, nurbsami, splinami,box modelingiem, sculptem. Mało tego, można też zrobić takie obiekty posługując się skryptami, cząsteczkami, mapami displace i pewnie perę innych technik by się znalazło.

Napisano

rabol: link nie działa :(

niestety materiałami jakie posiadam jak narazie są moje umiejętności modelowania (szału nie ma ;) )

 

jak wykonać mniejwięcej wiem.. pytanie bardziej dotyczyło tego, czy ktoś się kiedyś tym zajmował.. zgodnie z zasadą: doświadczenie poprzedników przyspiesza prace, chroni od błędów.

Napisano

Proste pytanie: Jak mogę zaokrąglić krawędzie trójkąta? Trójkąt został wykonany z cylindra (obnizono do 3 ilość segmentów). Nigdzie nie umiem znaleźć opcji Fillet.

Napisano (edytowane)

mały przycisk po prawej obok przycisku chamfer masz do wyboru ilość segmentów zaokrąglajacych i dlugość na jakiej ma się polecenie odbyć.

Edytowane przez dex



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności