Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Może mi ktoś napisać jak zrobić aby dwa tory trasy łączyły się razem. Uczę się dopiero 3ds maxa i nie radzę sobie z wszystkim. Trasy wykonane przez narzędzie Lotf i splajn.

Prosze o pomoc.

 

W załączniku znajduje się rysunek problemu.

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zamien obiekty na Editable poly, i poszukaj w helpie lub w internecie, jak uzywa sie Slice Plane, niebede opisywał wszystkich narzedzi bo od tego jest help i google.

 

attachmentqo.th.jpg

 

potnij slice planem tak jak w punkcie 1

usun czesci z rozowej trasy jak w punkcie 2 i z niebieskiej jak w 3.

dodaj jeden obiekt do drugiego przez atach

połącz brzegi jak w punkcie 4. (jesli zaznaczysz krawędz i przesuniesz ją z schiftem utwoazysz nowy poligon, powuciagaj, poobracaj i połacz przez target weld lub bridge)

potem wypełnij puste miejsce nowymi poligonami.

 

powodzenia.

Napisano
  • Autor

Myślałem, że istnieje jakiś łatwiejszy sposób niż użycie modyfikatora Slice. Za jego pomocą już wykonywałem takie łączenia trasy, ale problem się pojawia jak mam połączyć drogę z rondem. Tutaj przydałby się jakiś cylindryczny modyfikator typu Slice. Może wiesz jak to rozwiązać?

Pozdr i dzieki za pomoc.

Napisano

Możesz ciąc ręcznie Cut'em albo uciąć prosto i po odpowiednim przygotowaniu siatki (zagęszczenie jeśli konieczne) dopasować werteksy lub przesunącj je do krawędzi ronda i potraktować modyfikatorem bend z centrum transformacji i gizmo na krawędzi.

Napisano

zamiast używać opcji mirror , wystarczy do jednej drogi wstawić symmetry i na osi x obróci lekko (tnz pobawić się obracaniem i przesuwaniem ) najszybszy sposób

Edytowane przez grizleyd

Napisano

Convert to poly , potem compound objects > boolean > Union , potem znów convert to poly

i usuwasz. zaznaczasz edge którego nie chcesz i backspace. jak przytrzymasz ctrl usunie też wierzchołki które trzymają edga. do tego trochę cuta moze target weld i po sprawie.

 

Ale faktycznie naj naj naj prosciej jest użyć symmetry jak pisze Grizleyd.

Napisano
  grizleyd napisał:
zamiast używać opcji mirror , wystarczy do jednej drogi wstawić symmetry i na osi x obróci lekko (tnz pobawić się obracaniem i przesuwaniem ) najszybszy sposób

 

Nikt wczeniej nie mówił o opcji mirror, poza tym jesli rozowa trasa jest inna od zielonej, na obrazku jest tylko wycinek. Co jesli rozowa trasa łaczy sie pod innym kątem niz zielona. łapki na wertexy i przesówamy, modeling to nie zawsze jest klikanie w suwaki i przyciski.

Napisano
  • Autor

Wie ktoś może czy jest narzędzie takie jak Slice, ale nie w formie płaszczyzny tylko cylindra?

Pozdr

Napisano

możesz uzyć cylindra i kazdej innej geometrii jako cut w Booleanie. zamiast union albo substraction daj opcje CUT.

Napisano
  • Autor

Spróbuję z tym Cut-em. A może jest jakiś łatwiejszy sposób na usunięcie elementów zaznaczonych czerwonymi liniami na rysunku.?

Napisano

już przed booleanem powinieneś usunąć/zmodyfikować ten niebieski obiekt. bo boolean obejmuje połączenie jednego i drugiego i tak inteligentnie nie pomyśli, żeby usunąć te wystające części.

Napisano

Ale po CUT'cie przejdziesz na edycje poly i sobie sam usuniesz- no big deal. To co zostanie na vertexach target weld Ci sie przyda i po sprawie. to jest całkiem łatwy sposób. Nie boj się modelowania robienia dodatkowych czynności itp. Zrob to nawet trudniejszym sposobem , ale zrób tak żeby efekt końcowy był dla Ciebie zadowalający ; )

Napisano

witam, modelowanie drogi jest moim tematem pracy inżynierskiej, pytanie, czy został wydany jakiś skrypt/tutoriale na ten temat? ktoś się orientuje gdzie szukać pomocy? proszę o odpowiedź. każda pomocna dłoń będzie nieoceniona.

 

pozdrowienia.

Napisano
  dex napisał:
witam, modelowanie drogi jest moim tematem pracy inżynierskiej, pytanie, czy został wydany jakiś skrypt/tutoriale na ten temat? ktoś się orientuje gdzie szukać pomocy? proszę o odpowiedź. każda pomocna dłoń będzie nieoceniona.

pozdrowienia.

 

Nie wiem czy uda ci się choćby w jakimś procencie zgłębić temat. Technik wykonania takiego obiektu jest mnóstwo. Jeżeli twoja praca dotyczy tego zagadnienia to chyba nie uda ci się ich zgłębić nie mając doświadczenia w 3d.

 

Drogę można modelować poly modelingiem, nurbsami, splinami,box modelingiem, sculptem. Mało tego, można też zrobić takie obiekty posługując się skryptami, cząsteczkami, mapami displace i pewnie perę innych technik by się znalazło.

Napisano
  • Autor

Ja wybrałem technikę tworzenia dróg za pomocą splajnów a następnie LOFT-em nadaniu im kształtu drogi z krawężnikami.

Napisano

rabol: link nie działa :(

niestety materiałami jakie posiadam jak narazie są moje umiejętności modelowania (szału nie ma ;) )

 

jak wykonać mniejwięcej wiem.. pytanie bardziej dotyczyło tego, czy ktoś się kiedyś tym zajmował.. zgodnie z zasadą: doświadczenie poprzedników przyspiesza prace, chroni od błędów.

Napisano
  • Autor

Jeszcze 2 dni temu ten link działał bezproblemowo. Nie wiem czemu teraz nie.

Napisano

niby jest napisane 'temporarily', pozostaje mieć nadzieję ;)

Napisano
  • Autor

Proste pytanie: Jak mogę zaokrąglić krawędzie trójkąta? Trójkąt został wykonany z cylindra (obnizono do 3 ilość segmentów). Nigdzie nie umiem znaleźć opcji Fillet.

Napisano
  • Autor

chamfer niestety ale tylko ścina rogi a ja chcę zaokrąglić

Napisano

mały przycisk po prawej obok przycisku chamfer masz do wyboru ilość segmentów zaokrąglajacych i dlugość na jakiej ma się polecenie odbyć.

Edytowane przez dex

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności