Trybal Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Witam. Dziś po bardzo długiej przerwie w graficzeniu chciałbym zaprezentować swój najnowszy projekt "Chałupa". Projekt zacząłem jakiś rok temu. Z założenia miał to być domek góralski. Jednak z jakiegoś powodu (nie pamiętam już z jakiego) zaprzestałem prace nad nim. Po kilku miesiącach w swoim magicznym katalogu z niedokończonymi projektami, gdy szukałem czegoś ciekawego wpadłem na to co bardzo mi się spodobało. Jednak nowe podejście do projektu kazało mi trochę zmodyfikować projekt, który doprowadził do obecnego stanu. Regularnie pracowałem, aż do wakacji kiedy to musiałem przestać prace z powodu zbyt słabego kompa. Dopiero kilka tygodni temu w internacie kumpel mi użyczył swojego demona prędkości, który w efekcie wcale nie okazał się takim demonem gdyż rendering musiałem podzielić na bardzo, podkreślam na bardzo malusieńkie regioniki. Ale w końcu mi się udało :) Serdecznie dziękuję koledze, który udostępnił kompa bo bez niego dalej bym dłubał gdzieś tam nie wiadomo co i oczywiście Sebastian Ozga też miał wpływ na proces powstawania pracy za co mu również bardzo dziękuję :) Soft standardowy 3DS 2009, VRay i PS.
Ania Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Ładne. Dach chyba za cienki, takie dachy mają po 30 cm grubości żeby były szczelne. Bańka ma dziwny kształt i kolor, i wygląda na zbyt nową.
pecet Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Z daleka ładne, ale jak się przyjrzeć bliżej to: - słoma na dachu ma chyba zbyt dużą skale i wydaje sie troche płaska - te wystające bale dziwnie połączone z chałupą (brak cieniowania) - deska na dachu ma słabą teksture i zbyt duży bump Ogólnie to wygląda troche gameartowo.
dac77 Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 No to już wiem czemu panują takie opinie o podkarpaciu, jak Jarosław tak się reklamuje. Dom fajny. Słoma fajna. To co zielone to niefajne - sztucznie wygląda. Ta belka na szczycie dachu też ma nienajlepszą teksturę. No i oświetlenie kuleje. edit: Tekstury domu fajne.
bbandi Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 A ja właśnie jestem dumny z takich domków, bardzo klimatycznie wyglądają wśród łąk, często podziwiam je jeżdżąc do mojej rodzimej miejscowości - błedy juz wypisali, ale ładne mimo wszystko.
adam_m Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Możesz pokazać referkę? Bo coś mi nie pasuje sposób konstrukcji ścian. Z jednej strony sa bierwiona a z drugiej nie? Materiał schodów to glina? Drzewo rzucające cień na chałupę nie jest za duże? Okna i drzwi wycięte z jednego kawałka.
carlosss Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 cień za duży, kadr za ciasny, reszta już powiedziana
Sebastian Ozga Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Oj, troszkę się z tym pospieszyłeś. A przerwę miałeś przez drzewka :P Szkoda, że wrzuciłeś od razu do "Finished", bo jak już kilka osób wspomniało - jeszcze można kilka rzeczy poprawić. Tyle, że to prawie czysty render, nieco więcej Photoshopa pomogłoby zatuszować te miejsca, gdzie Ci się nie chciało. Zwłaszcza, że po tej długiej przerwie niewiele zmieniłeś. Podsumowując - przez zaraźliwe lenistwo jest kilka niedoróbek, ale ogólnie przyjemny obrazek, z ciepłym klimatem. Te elementy, które chciałeś przećwiczyć tą scenką myślę, że zdecydowanie w sobie poprawiłeś.
Mortom Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Witam, Popraw to co ci poprzednicy napisali i pomyśl o może takim przedstawieniu domku... chwila w PhotoSklepie i efekt chyba ładniejszy :) lub (poprawiony troszkę kontrast) P.S. Mam nadzieję, że sie nie obraziłeś za te drobne zmiany :)
Trybal Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 Ania - Tak to fakt dach jest za cienki. Żeby to zmienić jedyne co mi przyszło do głowy to dodać trochę hair&fur tuż przy zakończeniu strzechy, jednak nie wiedzieć czemu nie bardzo mi to wychodziło, aż w końcu spasowałem, żeby nie tracić niepotrzebnie czasu. Co do bańki to wiem. Czyste lenistwo :D pecet - Nie wydaje mi się, żeby słoma miała zbyt dużą skalę, na początku miała jeszcze większą i wydaje mi się, że teraz jest dobrze bo jestem zadowolony z tego efektu :) Co do bali to dawniej przecież tak budowany domy :) Chyba, że chodzi ci o to, że po prostu je wsadziłem na siebie nie tworząc żadnych wycięć. Po prostu uznałem, że Nie ma sensu się w takie coś bawić bo różnica by była niewielka, a niegraficzne oko i tak nie dostrzeże różnicy. Z deską na dachu się w 100% zgadzam. Zwaliłem misję po całej linii nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć. dac77 - Nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Pijesz do mojej okolicy? Nie wiem jakie masz na myśli opinie. Co to praca ma wspólnego z reklamą, a już w szczególności z Jarosławiem? Jeśli chodzi o wszystko co zielone to jestem z tego bardzo zadowolony ponieważ to moje pierwsze podboje roślinności i wydaje mi się, że wcale nie jest tak źle. A co do oświetlenia to wiem, że perfekcyjne nie jest, ale też nie wiem co jest źle :) Więc mi powiedz jeśli możesz :) adam_m - Nie wiem co to są bierwiona, ale korzystałem z referencji kilku różnych domów i zrobiłem pracę wg. własnego uznania więc może dlatego Ci architektonicznie nie do końca pasuje :P Materiał schodów to kamień. Nie wydaje mi się, żeby cień drzewa był zbyt duży są jeszcze większe drzewa, a mi o taki właśnie efekt chodziło :) Okna i drzwi nie są wycięte z jednego kawałka, są z kilku elementów niestety nie zrobiłem szparek między nimi, żeby właśnie nie wyglądało tak jak mówisz, a podczas pracy w ogóle nie zwróciłem na to uwagi :) carlosss - Co do kadru pewnie masz rację. Mogłem trochę oddalić kamerę, ale wiązałoby się to ze wstawieniem do sceny czegoś jeszcze, a ja już kompletnie nie miałem pomysłów co, a do tego prawdopodobnie miałbym jeszcze większy problem z renderowaniem gdyby scena była jeszcze bardziej zaawansowana. Sebastian Ozga - Wiesz jak to u mnie jest :P Pod koniec nie umiem już wytrzymać xD A przerwę miałem i przez drzewka i przez trawę. Najpierw nie miałem jak wyrenderowac trawy, a potem uczyłem się robić drzewka :D (Gdyby takie były w klasztorze to łohohoh :D) Nie to nie jest czysty render :P Tu jest więcej Photoshopa nisz Ci się wydaje :D Niewiele zmieniłem bo mówiłem Ci, że tylko drzewa mnie hamują bo już praktycznie wszystko jest :P Lenistwo zaraźliwe od kogo? No od kogo? xD Tłumacz się teraz xD No i tu masz rację nawet jeśli praca się nie podoba wszystkim to ja z niej jestem cholernie zadowolony bo znacznie podniosła mój poziom prac :) I do tego właśnie nie boje się już roślinności, której wcześniej tak unikałem :> Myślę, że każda praca ma w sobie coś takiego :) Np. po Straganie przestałem się bać exteriorów :) W takim razie teraz by się przydało zrobić coś z particle'ami, których boję się jak ognia xD Mortom - Jasne, że się nie obraziłem. Za co człowieku? :P Hehe :P Jesli chodzi o poprawy to jeszcze zobaczę. W sumie to mi się już nie chce do tego wracać i jestem bez kompa, który to udźwignie. Jak już to może po świętach, ale to może. Dzięki za komentarze :)
dac77 Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Nikogo nie obchodzi czy robisz coś pierwszy raz czy osiemdziesiąty siódmy. Jak coś nie wygląda dobrze to nie wygląda i tyle. A o oświetleniu dziennym w 3D, kolorze słońca, balansie bieli, niebieskich cieniach i fakeowaniu globalnej iluminacji poszukaj w google.com. Trawa jest niby amerykański trawniczek z jednorodnym kolorem a wysokości prawie pół metra. To samo liście ktoś plastikowe i gigantyczne powiesił na drzewie. Porównaj do kosy. Co ty taki przewrażliwiony jesteś. Wyczuwam bardzo silne kompleksy. Jak się tak zaprzesz i uprzesz to niczego się nie nauczysz. Wszystkie słowa krytyki w wątku były słuszne. To że Ci się praca podoba to oznacza tylko tyle że jesteś z niej dumny. Gdyby to kto inny zrobił to byś tylko rzucił okiem i od razu byś o niej zapomniał. Słodka cytryna. No dobra. Pomysł z takim skansenem jest niezły chociaż już kilka chatek na tym forum widziałem. Nie zgrywaj księżniczki bo na tym forum musisz mieć duży dwór pełen podlizuchów żeby to wyszło.
Trybal Napisano 23 Grudzień 2009 Autor Napisano 23 Grudzień 2009 Nie jestem wcale przewrażliwiony :P Kompleksy być może są nie przeczę :P Cały czas mnie prześladuje myśl, że odstaje znacząco poziomem, i że nigdy nie osiągnę takiego poziomu jak co niektórzy na forum :D Wcale się nie zapieram i każdy powiedział co uważa co szanuję bo przecież o to mi chodziło w sumie. Ale nikt nie powiedział, że muszę się z tym zgadzać. Ja też powiedziałem co uważam w odpowiedzi na krytykę i jakoś postaram się z tym żyć jeśli niektórzy wciąż mnie postrzegają za nooba :P I nie jestem księżniczką :D Jak już to księciem :D A to ostatnie zdanie to Ci się udało muszę to gdzieś zapisać xD
marcinW Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 (edytowane) fajna ta chatka. Jak powstał dach? Pamiętam, że był gdzieś tutaj na forum tutorial i nie mogę go znaleźć. Jest ktoś zorientowany gdzie to jest? Link może? Z góry dzięki. EDIT: znalazłem! Edytowane 11 Styczeń 2010 przez marcinW
Trybal Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Napisano 11 Styczeń 2010 Dach, a dokładnie strzecha to zwykły plejn z teksturą diffuse plus displace plus opacity by u spodu otrzymać efekt odstających słomek.
Rekomendowane odpowiedzi