Gość kakaku Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 (edytowane) Witam i Wesołych Świąt! Chciałbym przedstawić mój kolejny obejkt. Sam model nie jest skomplikowany, chodzi mi tutaj bardziej o naukę renderingu:) Wytykajcie błędy i mówcie jak podkręcić render. Powoli będę dodawać kolejne textury:) 3ds max + vray Mój Referka PS. Jak zrobić w PS tarcze zegarową (chodzi mi tutaj o kreski wyznaczające sekundy) Edytowane 22 Styczeń 2010 przez kakaku
latos Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 Wiadomo ,zę materiały do wymiany. Jedynie czego mogę się czepić to środkowego pokrętła nie wyciołes na niego dziury tylko wsunołeś cylinder. A i odstępy między łańcuchem są zbyt małe.
mandragora Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 Mnie się podoba jedyny mankament to zbyt duże świecenie ale to chyba idzie zmniejszyć w shaderach
Gość kakaku Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 Dzieki za szybkie odpowiedzi:) latos: Możesz powiedzieć co dokładnie nie tak z materiałami? Poprostu je wywalić i robić wszystko od nowa czy cos zmniejszyć/podkrecić i bedzie ok? Środkowe pokrętło ma dziurke tylko pewnie jest troche za mała i światło tak pada że jej nie widać:P mandragora: podoba się i jest zbyt duże? To się podoba czy nie podoba?:P dac77: da się zrobić:) jutro wrzuce up z poprawkami modelingu bo dziś to czasu już nie bedzie:) Pozdrawiam i życzę miłych świąt:)
mandragora Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 głównie mi chodzi o to jak masz pod szkłem zegara cylinder na godzinie 11 ale nie zegarka i koło środkowego pokrętła, chodzi mi o to duże odbicie światła tak jakby przepalenie, jakby to troszkę zmniejszyć.
noted Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 na referce światło pada trochę z innej strony niż u ciebie no i ujęcie masz inne ale nie wiem czy chcesz robić dokładnie to samo czy nie
Gość Grievous Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 Jak wyżej - pasek gładszy chamfer na krawedziach. Materiałowi metalu dodaj takie jakby "Rysy"... ale nie w bumpie ylko kreski w diffuse - przyjrzyj sie na refce. Materiał szybki zupełnie inny i więcej reflectów w wnętrzu zegarka. Za płytka też tarcze i chyba nie ma wewnętrznych boków. a przynajmniej ich nie widze. Daj mniej rozmyty i większą rozdzielczość dla bumpu kreseczek skali dookoła. na refce są wyraźniejsze i ciemnoszare - u Ciebie zlewają się z srebrną obudową. Nie ma napisów i skal na tarczy - ale to jest WIP i domyślam się że to w drodze dopiero:)
Gość kakaku Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 (edytowane) noted: Nie chodzi mi o dokładne odwzorowanie tej referki. poprostu podałem ją abyście wiedzieli co dokładnie robie:P Grievous:Tak wiem że jeszcze dużo do dadania narazie nie wiem jak zrobić te kreski sekundowe na tar czy (w pierwszym poscie pisalem) :P A te rysy nie lepiej w reflect wrzucic niż w diffuse? Czy te kropki (szumy) to efekt zlego ustawienia renderu czy materiałów? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem teksty o vrayu ale czy to się nazywa sampling? Edytowane 25 Grudzień 2009 przez kakaku
Gość Grievous Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 Ta ziarnistość to kwestia antialiasingu, sampli światła, light cache i takich tam... pokombinuj z ustawieniami i filtrami. Drobne też mogą się pojawić jak za nisko zjedziesz z HGlossiness w materiałach V-ray. Mój sposób na kreski na tarczy? odpal maksa, ustaw Environment na biały. wejdz w widok front i stwórz mały czarny prostokącik. (najlepiej też dodaj światło - jakiekolwiek - i je wyłącz wtedy będzie czarny jak d...ostojność murzyna) przesuń kopjując prostokącik w bok na odpowiednią odległość żeby stworzyć naprzeciwległa kreskę (pierwsze dwie). Potem zaznaczasz obie Pivot ci sie srodkuje pomiedzy nimi, jak na srodku cylindra. Odpalasz rotate i obracasz kopjując z Shiftem oba po 5 stopni aż zrobisz obrót:) centrujesz, renderujesz i masz czarne na białym kreski po okręgu:) wbijasz w Photoshopa, zmieniasz kolory, malujesz, dopisujesz i tekstura gotowa. na tej samej bazie mozesz zrobic bump, Hgloss i inne. Pozdro
tweety Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Modelingu się nie czepiam, ale kiepską sobie wybrałeś referencję. Płasko i nijako. Chcesz się czegoś porządnie nauczyć? http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6094039/2/istockphoto_6094039-wrist-watch-lying-beautiful-reflection.jpg http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6946825/2/istockphoto_6946825-wrist-watch-gift.jpg http://www.sxc.hu/pic/m/b/bc/bcracker/347041_watch.jpg http://mylovetechnology.com/wp-content/uploads/2009/06/omegawatch1-723x1024.jpg http://jonathanhearsey.com/wp-content/uploads/2008/08/omegadesktop_poaqua_1280x960.jpg http://www.dinckol.com/wp-content/uploads/2008/11/omega-solace.jpg http://www.dkpw.co.uk/wp/wp-content/uploads/2009/07/speedy.jpg nie każę ci modelować Omegi czy innych drogich zegarków, ale wysil siętrochę i zrób coś porządnego a nie odwzorowujesz taką ohydną referencję.
Gość kakaku Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Czyli o co chodzi ? Tylko o to że mam za mało referezncji? Mam też inne zdjecia tego zegarka:P Nie tylko 1. Tutaj chcę się nauczyć materiałów i renderingu w vrayu jak skończę teksturować:) A co mi to da że zrobie taką omege? Jak skończę to moge sobie zrobić każde studio i przedtswiać go jak chce:P
Gość Grievous Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Nie ma jak skonczysz to zrobisz scene:) Rendering musisz dostosować do sceny... czyli najpierw obrać scene i wszystko, potem dopasować oświetlenie, kolory, environment... np. renderując zegarek na czaaaarnym tle, bez otoczki nie dasz environment override na 1,6 z niebieskim kolorem, bo twój zegarek wyjdzie jakby był z fosforu zrobiony :) przy zamkniętych scenach (sciany, sufit, podłoga) to inna sprawa. Zależy to też od ujęcia, punktu światła, dobrać tak żeby były ciekawe Cienie itd. Jeżeli chcesz ostrzejsze, wyraźniejsze cienie to dajesz lżejszy GI, jak mocniejsze odblaski to mocne światło, rozmiar V-ray light też ma wtedy znaczenie. jak dasz małe i mocne to da intensywne oświetlenie z bliska, i szybko gaśnie w głębi, duuuże i słabe (powiedzmy niby proporcjonalne) oświetli Ci słabo ale pełnie i mlecznie całą scenę... Nie ma optymalnych ustawień. Musisz nauczyć się nie ustawiać idealnie a potem sie bawić, tylko nauczyć się co do czego służy i jakie czary masz do dyspozycji. A Tweety nie każe Ci zrobić tego zegarka, który podesłał, tylko chce Cie nauczyć jak ciekawiej pokazać swój:) Pozdro
Gość kakaku Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Ok, ok. Super się prezentuje ten Omega tylko mi daleko do tego poziomu:) Up. Dodane teksturki niektóre. Niewyraźnie je widać... Zmniejszyłem świecenie HDRI i dodałem 'rysy' ale je bedzie trzeba od nowa zrobić:P
Gość Grievous Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 hmmm... nie nie, teraz materiał paska wyszedł jakby był z plasteliny:)
Gość kakaku Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Tak wiem. Zrobiłem tak jak mówiłeś. Textura do diffuse. PS. Dzieki za sposób na texture tarczy :) Wszystko działa jak należy:) Matreiał 'plasteliny'
Gość Grievous Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Daj mocniejszy reflect, taki ciemnoszary. Wyłącz tą małą "L" poniżej. Refl. glossiness ustaw na 0,75, Highlight glossiness daj na 0,55 albo 0,6. Potem wrzuć w "Maps" Tą mape co masz na diffuse na H. glossiness, ale wpisz w wartość tak 50-60. odpal render i uaktualnij jak wyszło. Pozdro Plastelinowo wyszedł shader, nie chodziło mi o mapę diffuse, musi mieć metaliczny połysk a ten shader wyszedł suchy. Czekam na up.
tweety Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Czyli o co chodzi ? Tylko o to że mam za mało referezncji? Mam też inne zdjecia tego zegarka:P Nie tylko 1. Tutaj chcę się nauczyć materiałów i renderingu w vrayu jak skończę teksturować:) A co mi to da że zrobie taką omege? Jak skończę to moge sobie zrobić każde studio i przedtswiać go jak chce:P Nie o to mi chodziło. Po prostu kiepska referka to kiepski render końcowy. Albo chcesz się porządnie nauczyć i bierzesz sobie za przykład najlepsze obrazki i starasz się do nich maksymalnie dążyć, albo idziesz na łatwiznę i wybierasz referki dostosowane do twojego poziomu trudności. Nie tędy droga... Ale ok. Już się nie wcinam. Powodzenia
Gość kakaku Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) Grievous: Ok renderuje sie niedlugo wrzuce:P tweety: Dobrze że odezwał się ktoś z tak dużym starzem i fajnie że zwracasz uwagę, ale pomysł na sam model zrodził się jak przeglądałem allegro i przypadkiem wpadłem na ten zegarek, to postanowiłem go zrobić a potem głupi było go zostawić z clayem. Wybór zegarka to czysty przypadek. Jak ten fajnie wyjdzie to mogę zacząć robić Omege:P Up. Teraz też nie dobrze. Trochę to jeszcze dziwnie wygląda. Mało je widać To wina renderu? Edytowane 27 Grudzień 2009 przez kakaku
tweety Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Ajj znowu nie tak. Nie rób omegi. Zrób tren zegarek co masz ale wyrenderuj go tak jak Omegę.
Gość kakaku Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Bardzo chętnie ale sam tego raczej nie zrobie:P Dlatego tutaj jestem. Jestem gotowy na propozycje. Jakiś pomysł? Chodzi Ci o zmiane materiałów układ sceny czy coś więcej?
Gość Grievous Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Fajny układ, poprzesuwaj oświetlenie, pokombinuj z cieńmi i z Depth of Field:) Eksperymentuj - najlepsza metoda żeby się nauczyć renderingu - praktyka :) pozdro
Altus Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Co do ukladu swiatel, moze sprobuj takie cos: http://www.youtube.com/watch?v=Heoy4DX4fYE Filmik dotyczy fotografii, ale zasada taka sama jak w 3d. Zwroc uwage na ustawienie swiatla (duzy softbox) oraz kartek wokol zegarka, zeby wyciagnac z jego brzegow wiecej highlight'ow. No i tak jak Grievous napisal - eksperymentuj.
Gość kakaku Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Dzisaj to już nie ale jutro poeksperymentuje:) A co do świateł to nie ma co przesuwać bo to hdri jest to jedynie moge przekrecic zeby np okno bylo z innej strony:D
latos Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Popraw to środkowe pokrętło bo wygląda jak byśpoprostu wsunął tam cylindra i tyle.
Gość kakaku Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 hmm napotkałem taki problem. Mam ten zegarek rozłożony(niezapiety) , a teraz chcę połączyć oba końce tak żeby był napięty (tak jak na ręcę się nosi). Czym to zrobić? Mało się znam na takich rzeczach. Myślałem o rigowaniu, ale z tego to znam tylko z nazwy:P Możecie powiedzieć jak to dokładnie zrobić?
cucsoniuss Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 ja bym poustawiał pivoty w miejscach zawiasów i obracał względem tych pivotów
Gość kakaku Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 (edytowane) znaczy wiesz, tak też można, ale rigowania nie umiem więc dzisiaj trochę poczytam i naucze sie czegos nowego przy okazji:) Ok. doszedł co i jak z tym rigowaniem i modyfikatorem skin i jutro wrzucę opcje "zamkniętą":) Edytowane 30 Grudzień 2009 przez kakaku
Gość kakaku Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 Hej. Nie było mnie przez dłuższy czas, ale już wrzucam upa. Tym razem myslę, że lepiej:)
plasti Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 zaden material tutaj nie przypomina stali nierdzewnej niestety...
dac77 Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 No rzeczywiście wygląda jak plastik, ale przecież pełno jest takich plastikowych podróbek, więc może być.
Gość kakaku Napisano 19 Styczeń 2010 Napisano 19 Styczeń 2010 Nie chce robić podróbki z bazaru. Możecie powiedzieć comam zmienić żeby lepiej wygladało?
plasti Napisano 19 Styczeń 2010 Napisano 19 Styczeń 2010 hdrka w tlo moze byc, da lepszy efekt, material stali nierdzewnej to zwyczajny vray material z falloff w odbiciach na odroconej bieli, biale o gory, czarne na dole refleksje na ok 0,8 sam musisz dobrac, kolor nibieskawo-zielonkawy ptaktycznie jasny
Gość kakaku Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 Poprawiłem. Nie wiem czy to tak miało być. Chyba wszystko dobrze ustawiłem w materiale:P
plasti Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 (edytowane) za ciemno, za malo odbija sie w materiale, mozesz dac wikesze refleksy i odbijalnosc na material, ale nie za duzo, no i jasniej, wszystko, zeby mogl co odbijac musialbys zrobic podobna scene do tej na samym poczatku, tam render prezentuje sie o niebo lepiej no i najwazniejesze to metoda prob i bledow, ustawiaj materialy dopuki nie wyjdzie najlepszy efekt a jesli chcesz efekt z refki to musisz uzyc najlepiej hdri jakiegos pokoju lub otoczenia relanego Edytowane 21 Styczeń 2010 przez plasti
Gość kakaku Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 Chwilowo bede zajmowal sie tymi odbiciami. Zrezygnowalem z hdri. Bardzo spodobaly mi sie referki omegi które dal tweety i będę robił coś w tę stronę. Narazie coś takiego. Wiem że za ciemno ale głównie chcę pokazać materiał i 'próbę' walki z refleksami:)
JmTm00 Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 zmiń proszę temat na "WIP:zegarek" samo zegarem g...mówi
Gość kakaku Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 O co chodzi że za ciemno? To że render wyszedł ciemny to wiem, ale przeszkadza Ci , że tło jest czarne?
plasti Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 nie, nie przeszkadza mi ale kompozycyjnie troszke za ciemno, nie ma studia, gdybys je zrobil i umiescil swiatla w odpowiednim miejscu, zegarek mialby co odbijac i prezentowal by sie o wiele lepiej, wiesz, zasada jest taka: aby obiekt sensownie wygladal potrzebuje refleksji, musi cos odbijac, tak wiec nawijalem o hdri, zrezygnowales, wiec musisz pomyslec nad studiem, same ustawienie lightow nic nie da, bedziesz mial same rozblyski w niektorych miejscach i tyle, a tam gdzie nie bedzie rozblyskow nie bedzie nic, material robi sie plaski i tak to potem wyglada....
Gość kakaku Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 (edytowane) To jak mam zrobić żeby mój zegarek wyglądał mniej więcej tak http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6094039/2/istockphoto_6094039-wrist-watch-lying-beautiful-reflection.jpg Chodzi tutaj o jakieś plane poustawiane by mogły się odbijać? A to moje tzw "studio":D up Edytowane 24 Styczeń 2010 przez kakaku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się