Skocz do zawartości

WIP:Zegarek


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam i Wesołych Świąt!

 

Chciałbym przedstawić mój kolejny obejkt. Sam model nie jest skomplikowany, chodzi mi tutaj bardziej o naukę renderingu:) Wytykajcie błędy i mówcie jak podkręcić render. Powoli będę dodawać kolejne textury:) 3ds max + vray

 

Mój

 

zegarek2.jpg

 

Referka

 

91911391.jpg

 

PS. Jak zrobić w PS tarcze zegarową (chodzi mi tutaj o kreski wyznaczające sekundy)

Edytowane przez kakaku
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiadomo ,zę materiały do wymiany. Jedynie czego mogę się czepić to środkowego pokrętła nie wyciołes na niego dziury tylko wsunołeś cylinder. A i odstępy między łańcuchem są zbyt małe.

Napisano

Dzieki za szybkie odpowiedzi:)

 

latos: Możesz powiedzieć co dokładnie nie tak z materiałami? Poprostu je wywalić i robić wszystko od nowa czy cos zmniejszyć/podkrecić i bedzie ok? Środkowe pokrętło ma dziurke tylko pewnie jest troche za mała i światło tak pada że jej nie widać:P

mandragora: podoba się i jest zbyt duże? To się podoba czy nie podoba?:P

dac77: da się zrobić:) jutro wrzuce up z poprawkami modelingu bo dziś to czasu już nie bedzie:)

 

Pozdrawiam i życzę miłych świąt:)

Napisano

głównie mi chodzi o to jak masz pod szkłem zegara cylinder na godzinie 11 ale nie zegarka i koło środkowego pokrętła, chodzi mi o to duże odbicie światła tak jakby przepalenie, jakby to troszkę zmniejszyć.

Napisano

na referce światło pada trochę z innej strony niż u ciebie no i ujęcie masz inne ale nie wiem czy chcesz robić dokładnie to samo czy nie

Gość Grievous
Napisano

Jak wyżej - pasek gładszy chamfer na krawedziach. Materiałowi metalu dodaj takie jakby "Rysy"... ale nie w bumpie ylko kreski w diffuse - przyjrzyj sie na refce.

Materiał szybki zupełnie inny i więcej reflectów w wnętrzu zegarka. Za płytka też tarcze i chyba nie ma wewnętrznych boków. a przynajmniej ich nie widze.

 

Daj mniej rozmyty i większą rozdzielczość dla bumpu kreseczek skali dookoła. na refce są wyraźniejsze i ciemnoszare - u Ciebie zlewają się z srebrną obudową. Nie ma napisów i skal na tarczy - ale to jest WIP i domyślam się że to w drodze dopiero:)

Napisano (edytowane)

noted: Nie chodzi mi o dokładne odwzorowanie tej referki. poprostu podałem ją abyście wiedzieli co dokładnie robie:P

Grievous:Tak wiem że jeszcze dużo do dadania narazie nie wiem jak zrobić te kreski sekundowe na tar czy (w pierwszym poscie pisalem) :P A te rysy nie lepiej w reflect wrzucic niż w diffuse?

 

Czy te kropki (szumy) to efekt zlego ustawienia renderu czy materiałów? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem teksty o vrayu ale czy to się nazywa sampling?

Edytowane przez kakaku
Gość Grievous
Napisano

Ta ziarnistość to kwestia antialiasingu, sampli światła, light cache i takich tam... pokombinuj z ustawieniami i filtrami. Drobne też mogą się pojawić jak za nisko zjedziesz z HGlossiness w materiałach V-ray.

Mój sposób na kreski na tarczy? odpal maksa, ustaw Environment na biały. wejdz w widok front i stwórz mały czarny prostokącik. (najlepiej też dodaj światło - jakiekolwiek - i je wyłącz wtedy będzie czarny jak d...ostojność murzyna) przesuń kopjując prostokącik w bok na odpowiednią odległość żeby stworzyć naprzeciwległa kreskę (pierwsze dwie). Potem zaznaczasz obie Pivot ci sie srodkuje pomiedzy nimi, jak na srodku cylindra. Odpalasz rotate i obracasz kopjując z Shiftem oba po 5 stopni aż zrobisz obrót:) centrujesz, renderujesz i masz czarne na białym kreski po okręgu:) wbijasz w Photoshopa, zmieniasz kolory, malujesz, dopisujesz i tekstura gotowa. na tej samej bazie mozesz zrobic bump, Hgloss i inne.

 

Pozdro

Napisano

Czyli o co chodzi ? Tylko o to że mam za mało referezncji? Mam też inne zdjecia tego zegarka:P Nie tylko 1. Tutaj chcę się nauczyć materiałów i renderingu w vrayu jak skończę teksturować:) A co mi to da że zrobie taką omege? Jak skończę to moge sobie zrobić każde studio i przedtswiać go jak chce:P

Gość Grievous
Napisano

Nie ma jak skonczysz to zrobisz scene:) Rendering musisz dostosować do sceny... czyli najpierw obrać scene i wszystko, potem dopasować oświetlenie, kolory, environment...

 

np. renderując zegarek na czaaaarnym tle, bez otoczki nie dasz environment override na 1,6 z niebieskim kolorem, bo twój zegarek wyjdzie jakby był z fosforu zrobiony :) przy zamkniętych scenach (sciany, sufit, podłoga) to inna sprawa. Zależy to też od ujęcia, punktu światła, dobrać tak żeby były ciekawe Cienie itd. Jeżeli chcesz ostrzejsze, wyraźniejsze cienie to dajesz lżejszy GI, jak mocniejsze odblaski to mocne światło, rozmiar V-ray light też ma wtedy znaczenie. jak dasz małe i mocne to da intensywne oświetlenie z bliska, i szybko gaśnie w głębi, duuuże i słabe (powiedzmy niby proporcjonalne) oświetli Ci słabo ale pełnie i mlecznie całą scenę... Nie ma optymalnych ustawień. Musisz nauczyć się nie ustawiać idealnie a potem sie bawić, tylko nauczyć się co do czego służy i jakie czary masz do dyspozycji.

 

A Tweety nie każe Ci zrobić tego zegarka, który podesłał, tylko chce Cie nauczyć jak ciekawiej pokazać swój:)

 

Pozdro

Napisano

Ok, ok. Super się prezentuje ten Omega tylko mi daleko do tego poziomu:)

 

Up. Dodane teksturki niektóre. Niewyraźnie je widać... Zmniejszyłem świecenie HDRI i dodałem 'rysy' ale je bedzie trzeba od nowa zrobić:P

 

 

zegarekup.jpg

Gość Grievous
Napisano

hmmm... nie nie, teraz materiał paska wyszedł jakby był z plasteliny:)

Napisano

Tak wiem. Zrobiłem tak jak mówiłeś. Textura do diffuse.

 

PS. Dzieki za sposób na texture tarczy :) Wszystko działa jak należy:)

 

Matreiał 'plasteliny'

 

fhho.jpg

Gość Grievous
Napisano

Daj mocniejszy reflect, taki ciemnoszary. Wyłącz tą małą "L" poniżej. Refl. glossiness ustaw na 0,75, Highlight glossiness daj na 0,55 albo 0,6. Potem wrzuć w "Maps" Tą mape co masz na diffuse na H. glossiness, ale wpisz w wartość tak 50-60. odpal render i uaktualnij jak wyszło.

 

Pozdro

 

Plastelinowo wyszedł shader, nie chodziło mi o mapę diffuse, musi mieć metaliczny połysk a ten shader wyszedł suchy. Czekam na up.

Napisano
Czyli o co chodzi ? Tylko o to że mam za mało referezncji? Mam też inne zdjecia tego zegarka:P Nie tylko 1. Tutaj chcę się nauczyć materiałów i renderingu w vrayu jak skończę teksturować:) A co mi to da że zrobie taką omege? Jak skończę to moge sobie zrobić każde studio i przedtswiać go jak chce:P

 

Nie o to mi chodziło. Po prostu kiepska referka to kiepski render końcowy.

Albo chcesz się porządnie nauczyć i bierzesz sobie za przykład najlepsze obrazki i starasz się do nich maksymalnie dążyć, albo idziesz na łatwiznę i wybierasz referki dostosowane do twojego poziomu trudności. Nie tędy droga...

Ale ok. Już się nie wcinam.

 

Powodzenia

Napisano (edytowane)

Grievous: Ok renderuje sie niedlugo wrzuce:P

tweety: Dobrze że odezwał się ktoś z tak dużym starzem i fajnie że zwracasz uwagę, ale pomysł na sam model zrodził się jak przeglądałem allegro i przypadkiem wpadłem na ten zegarek, to postanowiłem go zrobić a potem głupi było go zostawić z clayem. Wybór zegarka to czysty przypadek. Jak ten fajnie wyjdzie to mogę zacząć robić Omege:P

 

Up. Teraz też nie dobrze. Trochę to jeszcze dziwnie wygląda. Mało je widać To wina renderu?

 

upzegar.jpg

 

fdgo.jpg

Edytowane przez kakaku
Napisano

Bardzo chętnie ale sam tego raczej nie zrobie:P Dlatego tutaj jestem. Jestem gotowy na propozycje. Jakiś pomysł? Chodzi Ci o zmiane materiałów układ sceny czy coś więcej?

Gość Grievous
Napisano

Fajny układ, poprzesuwaj oświetlenie, pokombinuj z cieńmi i z Depth of Field:) Eksperymentuj - najlepsza metoda żeby się nauczyć renderingu - praktyka :)

 

pozdro

Napisano

Dzisaj to już nie ale jutro poeksperymentuje:)

A co do świateł to nie ma co przesuwać bo to hdri jest to jedynie moge przekrecic zeby np okno bylo z innej strony:D

Napisano

hmm napotkałem taki problem. Mam ten zegarek rozłożony(niezapiety) , a teraz chcę połączyć oba końce tak żeby był napięty (tak jak na ręcę się nosi). Czym to zrobić? Mało się znam na takich rzeczach. Myślałem o rigowaniu, ale z tego to znam tylko z nazwy:P Możecie powiedzieć jak to dokładnie zrobić?

Napisano (edytowane)

znaczy wiesz, tak też można, ale rigowania nie umiem więc dzisiaj trochę poczytam i naucze sie czegos nowego przy okazji:)

 

Ok. doszedł co i jak z tym rigowaniem i modyfikatorem skin i jutro wrzucę opcje "zamkniętą":)

Edytowane przez kakaku
Napisano

Hej.

Nie było mnie przez dłuższy czas, ale już wrzucam upa. Tym razem myslę, że lepiej:)

 

11528146.jpg

 

zegarekkom.jpg

Napisano

Nie chce robić podróbki z bazaru. Możecie powiedzieć comam zmienić żeby lepiej wygladało?

Napisano

hdrka w tlo moze byc, da lepszy efekt, material stali nierdzewnej to zwyczajny vray material z falloff w odbiciach na odroconej bieli, biale o gory, czarne na dole refleksje na ok 0,8 sam musisz dobrac, kolor nibieskawo-zielonkawy ptaktycznie jasny

Napisano

Poprawiłem. Nie wiem czy to tak miało być. Chyba wszystko dobrze ustawiłem w materiale:P

 

55569503.jpg

Napisano (edytowane)

za ciemno, za malo odbija sie w materiale, mozesz dac wikesze refleksy i odbijalnosc na material, ale nie za duzo, no i jasniej, wszystko, zeby mogl co odbijac

 

musialbys zrobic podobna scene do tej na samym poczatku, tam render prezentuje sie o niebo lepiej

 

no i najwazniejesze to metoda prob i bledow, ustawiaj materialy dopuki nie wyjdzie najlepszy efekt

 

a jesli chcesz efekt z refki to musisz uzyc najlepiej hdri jakiegos pokoju lub otoczenia relanego

Edytowane przez plasti
Napisano

Chwilowo bede zajmowal sie tymi odbiciami. Zrezygnowalem z hdri. Bardzo spodobaly mi sie referki omegi które dal tweety i będę robił coś w tę stronę. Narazie coś takiego. Wiem że za ciemno ale głównie chcę pokazać materiał i 'próbę' walki z refleksami:)

 

zegareknowy1.jpg

Napisano

O co chodzi że za ciemno?

To że render wyszedł ciemny to wiem, ale przeszkadza Ci , że tło jest czarne?

Napisano

nie, nie przeszkadza mi ale kompozycyjnie troszke za ciemno, nie ma studia, gdybys je zrobil i umiescil swiatla w odpowiednim miejscu, zegarek mialby co odbijac i prezentowal by sie o wiele lepiej, wiesz, zasada jest taka: aby obiekt sensownie wygladal potrzebuje refleksji, musi cos odbijac, tak wiec nawijalem o hdri, zrezygnowales, wiec musisz pomyslec nad studiem, same ustawienie lightow nic nie da, bedziesz mial same rozblyski w niektorych miejscach i tyle, a tam gdzie nie bedzie rozblyskow nie bedzie nic, material robi sie plaski i tak to potem wyglada....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności