sebx Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Witam, mam problem w scenie, a mianowicie z odbiciem w lustrze widoku zza okna , świetło vraylight włączyłem invisible, (specjalnie usunąłem szybę) usunąłem na chwilkę światełko żeby sprawdzić czy coś to pomoże, i dopiero po usunięciu światła widać odbicie.Czy jest jakiś sposób żeby bez usuwania światła było odbicie jeśli tak to proszę o rady co zrobić aby rozwiązać ten problem z góry Dziękuję .... aaaa Proszę jeszcze oo komenty na temat tej wizki co jest nie tak, ac co ok THX
dac77 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Ja mam pozytywne odczucia z wyjątkiem widoku za oknem (nie ta skala - kwiatki giganty), dziwacznych kapci i nieprzekonującego kocyka na łóżku. Meble fajnie wyszły chociaż miejscami można by poprawić tekstury.
sebx Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 dac77- wiesz może co poradzić z tym odbiciem w lustrze?dzieki
dac77 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Vraya za bardzo nie znam. Jak wyłączyłeś widoczność światła to nie powinno być widoczne. Jesteś pewien że to lustro ma co pokazywać? Możliwe jeszcze że materiał lustra ma specular nadany i to specular tak biało widać, ale to jest gdybanie w sylwestrową noc, a że większość ludzi obchodzi święta więc poczekaj do soboty, jak przejdzie im kac to coś wymyślą.
sebx Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 Tak jestem pewiem ze lustro ma co pokazywac, jak już pisałem gdy usunę swiatło w lustrze widac odbicie zza okna wiec nie wiem oco chodzi
dac77 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Skoro jesteś z Rzeszowa to postaram się pomóc. Najpierw otwórz panel z ustawieniami materiału lustra i zrób zrzut ekranu, wrzuć na Imageshack i linka w poście. Potem daj kamerę tam gdzie jest lustro i skieruj ją na okno a potem render szybki z tym światłem i wynik tak samo jak zrzut zamieść. 1
sebx Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) Po pierwsze to Szczęśliwego Nowego Roku!!!! Narazie materiał lustra, myslę że z nim wszystko ok odbicie w lustrze na szafie jest to niby dlaczego nie ma w drugim?? Myślę że nie ma po co renderować pod innym kątem tego lustra i tak to nic nie da już tak robiłem i dalej nie ma odbicia zza okna (ale z wnętrza pokoju jest!). Edytowane 31 Grudzień 2009 przez sebx
dac77 Napisano 1 Styczeń 2010 Napisano 1 Styczeń 2010 No więc tak. Chodziło mi o skierowanie kamery na okno żeby zobaczyć czy tam coś rzeczywiście jest. Teraz materiał. Vray nie ma normalnych parametrów osobno dla specular i osobno dla reflection - automatycznie je łączy niby dla realizmu. Jeżeli reflection glossiness jest mniejsze od jednego to jest wtedy widoczny specular od światła. Myślę że to jest przyczyną. Spróbuj zwiększyć ten parametr do 1 i zmniejsz subdivs do 1, gdyż i tak jest to lustro i nie ma sensu tyle obliczeń robić. Max depth też jest trochę za duży jeśli nie masz szyby, 3 wystarczy a 4 z szybą. Sprawdź jak działa, jak nie to tak jak pisałem test z kamerą za okno.
mkeruj Napisano 1 Styczeń 2010 Napisano 1 Styczeń 2010 sebx, odznacz po prostu w vraylighcie "Affect reflections". Invisible dotyczy tylko "bezpośredniego" widzenia, nie w odbiciach. dac77 dobrze kombinował, ale zapomniał o najprostszym rozwiązaniu :D
sebx Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Napisano 1 Styczeń 2010 (edytowane) Mkeruj - już tak robiłem i pomogło tylko częściowo bo widac tylko połowe odbicia,puźniej sprawdzę metodę dac77 (jak wrucę z kościoła) Edytowane 1 Styczeń 2010 przez sebx
mkeruj Napisano 1 Styczeń 2010 Napisano 1 Styczeń 2010 Hehe, to ścianę grubą ci widać, popatrz jak ci wystaje poza ramę okienną :D 1
sebx Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Napisano 1 Styczeń 2010 Hehe, ale ja jestem noob, czyli problem z głowy, to teraz tylko zostawiam wam do oceny co zmienić.poprawić za każdą pomoc leci rep pozdro
dac77 Napisano 1 Styczeń 2010 Napisano 1 Styczeń 2010 No to teraz z powrotem zrób tak jak było na początku bo realniej wyglądało. Cienie wskazują że tam jest słońce a słońce w lustrze to powinno wypalić wszystko dookoła.
sebx Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Napisano 1 Styczeń 2010 Czyli mówicie że bez widoczku za oknem lepiej???Co poprawić żeby scenka wyglądała lepiej?
jahred6 Napisano 1 Styczeń 2010 Napisano 1 Styczeń 2010 Takie ujęcia "z wyskoku" są bardzo niekorzystne... Ustaw kamerę z perspektywy człowieka - korekcja kamery i będzie lepiej. Co do projektu tekstura na kapie jest za duża, wzór mógłby być gęstszy, kapciochy śmieszne :) no i ten okropny grzyb przy toaletce ( troche dziwnej) Listwę przypodłogową może zrób w kolorze podłogi. Tak to światło w miare ok. Pokazuj dalej. 1
sebx Napisano 2 Styczeń 2010 Autor Napisano 2 Styczeń 2010 jahred6- dzięki za radę ,Teraz chyba lepiej:
dac77 Napisano 2 Styczeń 2010 Napisano 2 Styczeń 2010 No całkiem nieźle to teraz wygląda. Przyznaj się że ta kapa zakrywa jakieś błędy na tym łóżku. Teraz kilka słów krytyki konstruktywne: - piwo nie bardzo pasuje przy łóżku ale jak już jest to niech będzie tylko dodaj podstawkę (bo nikt nie uwierzy że komuś żonka tak pozwoli), - lampy na ścianie nie mają mocowania, tylko są wbite na siłę w tynk, - zmniejsz odrobinę jasność tych lamp albo je wyłącz gdyż są za jasne w porównaniu do słonecznego dnia, - kapcie są stanowczo za cienkie w porównaniu do np. dywaników - wyglądają jak z papieru - daj jakieś podeszwy, - dodaj jakiś kontakt, drobne elementy typu maskowania śrub i elementy mocowań na które nikt nie zwraca uwagę ale takie malutnkie elementy są bardzo ważne dla realizmu i zaznaczenia skali, - okno ma takie kreski od tekstury, które lepiej żeby były mniej widoczne. Jak sobie coś przypomnę to jeszcze pomarudzę.
Lucek Napisano 2 Styczeń 2010 Napisano 2 Styczeń 2010 Wydaje mi się że tex na szafkach i duzej szafie ma inna skale.Poza tym kapcie cienkie jak papier. Antyaliasing ci siadł na szafce przy łóżku.
sebx Napisano 2 Styczeń 2010 Autor Napisano 2 Styczeń 2010 (edytowane) lucek91- ustawienia rendera są niskie może dlatego tak wygląda. dac77-dzięki za "konstruktywną krytykę" heh na łóżku nie ma żadnych błędów, dowód: i Edytowane 2 Styczeń 2010 przez sebx
dac77 Napisano 2 Styczeń 2010 Napisano 2 Styczeń 2010 Widzę że żona zmusiła faceta do zastosowania tej podstawki. Teraz wygląda załkiem nieźle. Może niech specjaliści od wnętrz Ci coś popodpowiadają, a potem już można by do ukończonych dawać.
sebx Napisano 2 Styczeń 2010 Autor Napisano 2 Styczeń 2010 Już i tak dużo mi pomogliście ,pasowało by zasięgnąć rady specow od wnetrz to fakt , nic nie poradzę że mało ludzi jest zainteresowanych tym wątkiem :-( ale mam nadzieję że to się zmieni;-)
sebx Napisano 3 Styczeń 2010 Autor Napisano 3 Styczeń 2010 Ludzie "Błagam Was" podpowiedzcie coś bo teraz stoję w miejscu, a samemu nie wypada oceniać swoich prac ,chciałbym wreszcie to skończyć.
s_vimes Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 Sympatyczna scenka, coś mi nie leży tylko ustawienie kamery na ścianie z szafą lekkie wychylenie, no i ta szafa jakaś taka płaska się wydaje ;) 1
sebx Napisano 5 Styczeń 2010 Autor Napisano 5 Styczeń 2010 Jeszcze pobawię się ustawieniem kamery,chociaż nie do końca wiem o co Ci chodzi :-) ale dzięki za uwagę pozdro (tak jak obiecałem dla jażdego rep+)
s_vimes Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Taki malutki szczegół optyczny ściana z szafa wyglada jak by wychylała sie od konta prostego, góra ściany ucieka na zewnątrz sądzę że stąd szafa wyglada troche płasko. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się