Napisano 31 Grudzień 200915 l Witam, mam problem w scenie, a mianowicie z odbiciem w lustrze widoku zza okna , świetło vraylight włączyłem invisible, (specjalnie usunąłem szybę) usunąłem na chwilkę światełko żeby sprawdzić czy coś to pomoże, i dopiero po usunięciu światła widać odbicie.Czy jest jakiś sposób żeby bez usuwania światła było odbicie jeśli tak to proszę o rady co zrobić aby rozwiązać ten problem z góry Dziękuję .... aaaa Proszę jeszcze oo komenty na temat tej wizki co jest nie tak, ac co ok THX
Napisano 31 Grudzień 200915 l Ja mam pozytywne odczucia z wyjątkiem widoku za oknem (nie ta skala - kwiatki giganty), dziwacznych kapci i nieprzekonującego kocyka na łóżku. Meble fajnie wyszły chociaż miejscami można by poprawić tekstury.
Napisano 31 Grudzień 200915 l Vraya za bardzo nie znam. Jak wyłączyłeś widoczność światła to nie powinno być widoczne. Jesteś pewien że to lustro ma co pokazywać? Możliwe jeszcze że materiał lustra ma specular nadany i to specular tak biało widać, ale to jest gdybanie w sylwestrową noc, a że większość ludzi obchodzi święta więc poczekaj do soboty, jak przejdzie im kac to coś wymyślą.
Napisano 31 Grudzień 200915 l Autor Tak jestem pewiem ze lustro ma co pokazywac, jak już pisałem gdy usunę swiatło w lustrze widac odbicie zza okna wiec nie wiem oco chodzi
Napisano 31 Grudzień 200915 l Skoro jesteś z Rzeszowa to postaram się pomóc. Najpierw otwórz panel z ustawieniami materiału lustra i zrób zrzut ekranu, wrzuć na Imageshack i linka w poście. Potem daj kamerę tam gdzie jest lustro i skieruj ją na okno a potem render szybki z tym światłem i wynik tak samo jak zrzut zamieść.
Napisano 31 Grudzień 200915 l Autor Po pierwsze to Szczęśliwego Nowego Roku!!!! Narazie materiał lustra, myslę że z nim wszystko ok odbicie w lustrze na szafie jest to niby dlaczego nie ma w drugim?? Myślę że nie ma po co renderować pod innym kątem tego lustra i tak to nic nie da już tak robiłem i dalej nie ma odbicia zza okna (ale z wnętrza pokoju jest!). Edytowane 31 Grudzień 200915 l przez sebx
Napisano 1 Styczeń 201015 l No więc tak. Chodziło mi o skierowanie kamery na okno żeby zobaczyć czy tam coś rzeczywiście jest. Teraz materiał. Vray nie ma normalnych parametrów osobno dla specular i osobno dla reflection - automatycznie je łączy niby dla realizmu. Jeżeli reflection glossiness jest mniejsze od jednego to jest wtedy widoczny specular od światła. Myślę że to jest przyczyną. Spróbuj zwiększyć ten parametr do 1 i zmniejsz subdivs do 1, gdyż i tak jest to lustro i nie ma sensu tyle obliczeń robić. Max depth też jest trochę za duży jeśli nie masz szyby, 3 wystarczy a 4 z szybą. Sprawdź jak działa, jak nie to tak jak pisałem test z kamerą za okno.
Napisano 1 Styczeń 201015 l sebx, odznacz po prostu w vraylighcie "Affect reflections". Invisible dotyczy tylko "bezpośredniego" widzenia, nie w odbiciach. dac77 dobrze kombinował, ale zapomniał o najprostszym rozwiązaniu :D
Napisano 1 Styczeń 201015 l Autor Mkeruj - już tak robiłem i pomogło tylko częściowo bo widac tylko połowe odbicia,puźniej sprawdzę metodę dac77 (jak wrucę z kościoła) Edytowane 1 Styczeń 201015 l przez sebx
Napisano 1 Styczeń 201015 l Hehe, to ścianę grubą ci widać, popatrz jak ci wystaje poza ramę okienną :D
Napisano 1 Styczeń 201015 l Autor Hehe, ale ja jestem noob, czyli problem z głowy, to teraz tylko zostawiam wam do oceny co zmienić.poprawić za każdą pomoc leci rep pozdro
Napisano 1 Styczeń 201015 l No to teraz z powrotem zrób tak jak było na początku bo realniej wyglądało. Cienie wskazują że tam jest słońce a słońce w lustrze to powinno wypalić wszystko dookoła.
Napisano 1 Styczeń 201015 l Autor Czyli mówicie że bez widoczku za oknem lepiej???Co poprawić żeby scenka wyglądała lepiej?
Napisano 1 Styczeń 201015 l Takie ujęcia "z wyskoku" są bardzo niekorzystne... Ustaw kamerę z perspektywy człowieka - korekcja kamery i będzie lepiej. Co do projektu tekstura na kapie jest za duża, wzór mógłby być gęstszy, kapciochy śmieszne :) no i ten okropny grzyb przy toaletce ( troche dziwnej) Listwę przypodłogową może zrób w kolorze podłogi. Tak to światło w miare ok. Pokazuj dalej.
Napisano 2 Styczeń 201015 l No całkiem nieźle to teraz wygląda. Przyznaj się że ta kapa zakrywa jakieś błędy na tym łóżku. Teraz kilka słów krytyki konstruktywne: - piwo nie bardzo pasuje przy łóżku ale jak już jest to niech będzie tylko dodaj podstawkę (bo nikt nie uwierzy że komuś żonka tak pozwoli), - lampy na ścianie nie mają mocowania, tylko są wbite na siłę w tynk, - zmniejsz odrobinę jasność tych lamp albo je wyłącz gdyż są za jasne w porównaniu do słonecznego dnia, - kapcie są stanowczo za cienkie w porównaniu do np. dywaników - wyglądają jak z papieru - daj jakieś podeszwy, - dodaj jakiś kontakt, drobne elementy typu maskowania śrub i elementy mocowań na które nikt nie zwraca uwagę ale takie malutnkie elementy są bardzo ważne dla realizmu i zaznaczenia skali, - okno ma takie kreski od tekstury, które lepiej żeby były mniej widoczne. Jak sobie coś przypomnę to jeszcze pomarudzę.
Napisano 2 Styczeń 201015 l Wydaje mi się że tex na szafkach i duzej szafie ma inna skale.Poza tym kapcie cienkie jak papier. Antyaliasing ci siadł na szafce przy łóżku.
Napisano 2 Styczeń 201015 l Autor lucek91- ustawienia rendera są niskie może dlatego tak wygląda. dac77-dzięki za "konstruktywną krytykę" heh na łóżku nie ma żadnych błędów, dowód: i Edytowane 2 Styczeń 201015 l przez sebx
Napisano 2 Styczeń 201015 l Widzę że żona zmusiła faceta do zastosowania tej podstawki. Teraz wygląda załkiem nieźle. Może niech specjaliści od wnętrz Ci coś popodpowiadają, a potem już można by do ukończonych dawać.
Napisano 2 Styczeń 201015 l Autor Już i tak dużo mi pomogliście ,pasowało by zasięgnąć rady specow od wnetrz to fakt , nic nie poradzę że mało ludzi jest zainteresowanych tym wątkiem :-( ale mam nadzieję że to się zmieni;-)
Napisano 3 Styczeń 201015 l Autor Ludzie "Błagam Was" podpowiedzcie coś bo teraz stoję w miejscu, a samemu nie wypada oceniać swoich prac ,chciałbym wreszcie to skończyć.
Napisano 5 Styczeń 201015 l Sympatyczna scenka, coś mi nie leży tylko ustawienie kamery na ścianie z szafą lekkie wychylenie, no i ta szafa jakaś taka płaska się wydaje ;)
Napisano 5 Styczeń 201015 l Autor Jeszcze pobawię się ustawieniem kamery,chociaż nie do końca wiem o co Ci chodzi :-) ale dzięki za uwagę pozdro (tak jak obiecałem dla jażdego rep+)
Napisano 11 Styczeń 201015 l Taki malutki szczegół optyczny ściana z szafa wyglada jak by wychylała sie od konta prostego, góra ściany ucieka na zewnątrz sądzę że stąd szafa wyglada troche płasko. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto