Skocz do zawartości

Sypialnia


sebx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem w scenie, a mianowicie z odbiciem w lustrze widoku zza okna , świetło vraylight włączyłem invisible, (specjalnie usunąłem szybę) usunąłem na chwilkę światełko żeby sprawdzić czy coś to pomoże, i dopiero po usunięciu światła widać odbicie.Czy jest jakiś sposób żeby bez usuwania światła było odbicie jeśli tak to proszę o rady co zrobić aby rozwiązać ten problem z góry Dziękuję .... aaaa Proszę jeszcze oo komenty na temat tej wizki co jest nie tak, ac co ok THX

brakodbicbielszescianyi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Vraya za bardzo nie znam. Jak wyłączyłeś widoczność światła to nie powinno być widoczne. Jesteś pewien że to lustro ma co pokazywać? Możliwe jeszcze że materiał lustra ma specular nadany i to specular tak biało widać, ale to jest gdybanie w sylwestrową noc, a że większość ludzi obchodzi święta więc poczekaj do soboty, jak przejdzie im kac to coś wymyślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś z Rzeszowa to postaram się pomóc. Najpierw otwórz panel z ustawieniami materiału lustra i zrób zrzut ekranu, wrzuć na Imageshack i linka w poście. Potem daj kamerę tam gdzie jest lustro i skieruj ją na okno a potem render szybki z tym światłem i wynik tak samo jak zrzut zamieść.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to Szczęśliwego Nowego Roku!!!!

Narazie materiał lustra, myslę że z nim wszystko ok odbicie w lustrze na szafie jest to niby dlaczego nie ma w drugim??

 

matlustra.jpg

 

Myślę że nie ma po co renderować pod innym kątem tego lustra i tak to nic nie da już tak robiłem i dalej nie ma odbicia zza okna (ale z wnętrza pokoju jest!).

Edytowane przez sebx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Chodziło mi o skierowanie kamery na okno żeby zobaczyć czy tam coś rzeczywiście jest.

Teraz materiał. Vray nie ma normalnych parametrów osobno dla specular i osobno dla reflection - automatycznie je łączy niby dla realizmu. Jeżeli reflection glossiness jest mniejsze od jednego to jest wtedy widoczny specular od światła. Myślę że to jest przyczyną. Spróbuj zwiększyć ten parametr do 1 i zmniejsz subdivs do 1, gdyż i tak jest to lustro i nie ma sensu tyle obliczeń robić. Max depth też jest trochę za duży jeśli nie masz szyby, 3 wystarczy a 4 z szybą. Sprawdź jak działa, jak nie to tak jak pisałem test z kamerą za okno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ujęcia "z wyskoku" są bardzo niekorzystne... Ustaw kamerę z perspektywy człowieka - korekcja kamery i będzie lepiej. Co do projektu tekstura na kapie jest za duża, wzór mógłby być gęstszy, kapciochy śmieszne :) no i ten okropny grzyb przy toaletce ( troche dziwnej) Listwę przypodłogową może zrób w kolorze podłogi. Tak to światło w miare ok. Pokazuj dalej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No całkiem nieźle to teraz wygląda. Przyznaj się że ta kapa zakrywa jakieś błędy na tym łóżku.

Teraz kilka słów krytyki konstruktywne:

- piwo nie bardzo pasuje przy łóżku ale jak już jest to niech będzie tylko dodaj podstawkę (bo nikt nie uwierzy że komuś żonka tak pozwoli),

- lampy na ścianie nie mają mocowania, tylko są wbite na siłę w tynk,

- zmniejsz odrobinę jasność tych lamp albo je wyłącz gdyż są za jasne w porównaniu do słonecznego dnia,

- kapcie są stanowczo za cienkie w porównaniu do np. dywaników - wyglądają jak z papieru - daj jakieś podeszwy,

- dodaj jakiś kontakt, drobne elementy typu maskowania śrub i elementy mocowań na które nikt nie zwraca uwagę ale takie malutnkie elementy są bardzo ważne dla realizmu i zaznaczenia skali,

- okno ma takie kreski od tekstury, które lepiej żeby były mniej widoczne.

Jak sobie coś przypomnę to jeszcze pomarudzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek91- ustawienia rendera są niskie może dlatego tak wygląda.

dac77-dzięki za "konstruktywną krytykę"

heh na łóżku nie ma żadnych błędów, dowód:

bezposcieliisx.jpgbezposcieliisx.jpgbezposcieliisx.jpgbezposcieliisx.jpg

i

dqdqdqwdwqd.jpgdqdqdqwdwqd.jpgdqdqdqwdwqd.jpg

dqdqdqwdwqd.jpg

Edytowane przez sebx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już i tak dużo mi pomogliście ,pasowało by zasięgnąć rady specow od wnetrz to fakt , nic nie poradzę że mało ludzi jest zainteresowanych tym wątkiem :-( ale mam nadzieję że to się zmieni;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności