Ninja Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 1. Witam. Mam problem z powierzchniami. Otóż jak robię samochód, najczęściej z planu tego auta. Robię to krawędziami(rozwalam plane(usuwam krawędź)) i gdy potem to łączę przyciskiem "F"(tworzę powierzchnię między nimi), to niektóre powierzchnie(face) są w połowie ciemne i niektóre z tych widać nawet po renderze i jest to w miejscu złączenia faceów(powierzchni) i nie jest to wypukłe, jest to na równym obszarze. Co zrobić by te cienie zniknęły? 2. Mam pytanie: Da się tak zrobić, że np. zamiast knife, żeby można było ciąć w inny sposób? Są inne sposoby cięcia? Lub czy da się zrobić tak, że zaznaczę jakąś powierzchnię i zrobię jej ramkę, raczej, żeby ta ramka była w tej powierzchni, a powierzchnia była mniejsza, w środku ramki? Chodzi mi o to, czy dało by się zmniejszyć tego face-a, a w okół były inne face-y? Jeśli nie ma innego sposobu cięcia to jak wyciąć w środku jakiejś powierzchni np. kwadrat?
natas Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Zamiast knife można użyć loopcut (Ctr + E) ale jeśli Cię dobrze rozumiem o co Ci chodzi to zaznacz wierzchołki face-a ,który chcesz zmniejszyć ,extrude ale bez przesuwania wierzchołków (po prostu kliknij bes ruszania myszką ) i S przeskaluj :cool:
Ninja Napisano 17 Styczeń 2010 Autor Napisano 17 Styczeń 2010 1. Cienie nie znikneły. PS. Da się łączyć powierzchnie?
Ania Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 pokaż jakieś screeny. zaznaczyłeś wszystko zanim wcisnąłeś ctrl N? da się łączyć pojedyncze vertexy (wybrać oba i alt M), jeśli chodzi ci o łączenie obiektów to ctrl J.
Ania Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 siatkę albo .blend pokaż. wygląda jakby siatka była brzydko rozłożona (wklęsłe lub powywracane czworokąty albo coś tego typu)
dac77 Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 1. Cienie nie znikneły. PS. Da się łączyć powierzchnie? Ad.1 Wszystkie facey muszą być wybrane i wtedy to co napisałem. To co widzę na zrzucie to jest dobrze cieniowane, więc nie wiem w czym problem? Ad.PS. Powierzchnie? Może posługuj się angielskimi określeniami z Blendera bo nie jestem pewien co rozumiesz pod pojęciem powierzchnie.
n-pigeon Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 A zaznaczyłeś powierzchnie w Object Mode czy Edit Mode? Jeśli w Edit mode to pokaż siatkę.
Ninja Napisano 18 Styczeń 2010 Autor Napisano 18 Styczeń 2010 To jest dopiero moja trzecia praca i po prostu nie umiem ładnie tworzyć faców, więc to chyba przez to. I daje plik: http://www.mediafire.com/?nzjdym4dewr PS. Jako powierzchnie rozumiem face. I zaznaczyłem wszystko w edit mode.
stach13 Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 Wygląda na to że źle połączyłeś ze sobą wertaxy nie może być takiej sytuacji że w zamkniętym modelu zostawiasz jakieś połączone ze sobą wertexy tu masz przykład Czerwone błąd Zielone prawidłowo http://rapidshare.com/files/337346225/s2.blend.html
Ninja Napisano 18 Styczeń 2010 Autor Napisano 18 Styczeń 2010 hmm... mówiąc vertexy masz na myśli wierzchołki? PS. Z rapida nie mogę ściągać, ponieważ nie mam ip zewnętrznego. PS2. Da się jakoś wycentrować kursor w miejscu przecięcia x, y i z?
stach13 Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 tu masz na inny serv.. http://hostuje.net/file.php?id=465b8cd0196f8adcfa6564c09d1c961b Model ma być LP czy HP ? Jeśli HP to zacznij od początku i nie rób żadnych trójkątów jeśli zaś LP to idzie to poprawić ale trzeba będzie trochę nad tym posiedzieć. aby przenieść kursor na x,y,z umie go w pobliżu przecięcia się osi i wciśnij shift + s i wybież Cursor > Grid
Ninja Napisano 18 Styczeń 2010 Autor Napisano 18 Styczeń 2010 Aha. Dzięki za pomoc. Zrobię od początku z większą dokładnością, hp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się