MRmike Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 (edytowane) czesc wszystkim ... po nieudanym modelu samochodu postanowielm przejsc na wizki gdyz chyba to bardziej mi sie podoba. Dlubalem i obejrzalem multum tutoriali do mentala. nie wiem jak wyszlo. Robie mniej wiecej z refki gdyz chce tez uzyskac swoj efekt. Wiem ze wymiary by sie przydaly ale chyba z moimi nie jest tak zle. Licze na wasze porady dotyczace wizki, co jest zle co dobrze i takie tam. Daje refke i prace Pozdro Edytowane 14 Luty 2010 przez MRmike
plasti Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 calkiem prosta ale i zarazem bardzo elegancka wizke wybrales na refke.... ale to bardzo dobrze, po co zaraz lapac sie za gory lodowe, jak narazie gites, nie mozna oceniac naswietlenia poniewaz jak nalozysz materialy wszystko sie pozmienia(posciemnia) tak dalej..
wooky73 Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 Sama wizka miła dla oka i ten krajobraz za oknem super, zwróć uwage na ustawienia kamery łatwo to mozesz zauważyć na twojej pracy ściany nie sa w pionie a okno górą ucieka na zewnątrz zwłaszcza jak sobie to porównasz z refką to sie połapiesz o co mi idzie;) Ale i tak nadal twierdzę ze ładnie ci idzie.
Camel Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 [przyda Ci się jak najbardziej koniecznie camera correction] :) tło jest bardzo ładne, ale fajniej byłoby dopasować to odnośnie oświetlenia padającego do interioru proporcje kwiczą - wymiary raz długo w stosunku do refki raz za krótko ale pracuj i się połapiesz ;)
3d_operator Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 Z wymiarami kiepsko. Moze znajdziesz w necie jakies rzuty i z nich spróbujesz? Albo jeszcze lepiej zacznij od własnej kuchni, miarka w dłoń i zaczynasz. Tak to się znowu zniechęcisz jak z autem. Powodzenia ps Widoczek nice :)
MRmike Napisano 22 Styczeń 2010 Autor Napisano 22 Styczeń 2010 camera correction jest na 0 wiec nie wiem. chce dokonczyc ta kuchnie i nauczyc sie kilku rzeczy, zaczne moja jak skoncze ta ... ;p
plasti Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 nieprzejmuj sie ta kamera, jest normalna, niektorzy maja problem z oczami.... 1
-hpx- Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 chyba też jestem ślepy bo coś z tą kamerą jest nie tak... ;D
plasti Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 sproboj ew z 45 stopni, mozliwe ze rozjechala ci sie lekko kamera, dla mnie by to bylo w porzadku, no ale widze ze ogolowi dalej nie pasuje, tak wiec wpierw sprawdz czy jest 45 stopni, kat widzenia oka(gdzie niegdzie pisza50..) oraz defaultowe ustawienie maxa..
wooky73 Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 (edytowane) Ciekawy artykuł dotyczacy tego co widzi obiektyw napewno może ci sie przydać przy wizkachhttp://www.fotografuj.pl/Article/Pole_kat_widzenia_obiektywu_aparatu/id/69/page/1#content Warto przeczytac tez artykuły powiązane z powyższym ;) Chłopaki zwrócili ci uwage na proporcję moze spróbuj zrobić to troche inaczej wyposażenie tej kuchni napewno da sie znaleść w necie bedziesz miał tam podane wymiary, przeskaluj wtedy wyposarzenie do odpowiednich wymiarów, jak juz to uzyskasz to ściany i okno to bedzie mały problem z ustaleniem ich wielkości i proporcji. Życze zapału i frajdy z tej wizki ;) Edytowane 23 Styczeń 2010 przez wooky73
MRmike Napisano 23 Styczeń 2010 Autor Napisano 23 Styczeń 2010 no ok, najwyzej zaczne od nowa ale powiedzcie mi jak jest z centymetrami w maxie bo cos mi sie porabalo. Jak robilem garnek to srednica byla 10 cm a powinien miec okolo 50 cm, ale jak juz zrobie 50 to caly ekran mi zawala. A co do kucni postaram sie znalezc podobne wyposarzenie
Camel Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 (edytowane) skoro vray physical camera, weź "guess vertical shift" albo jeśli to nie pomoże wyprostować tej lekko wysypanej perspektywy, to wyprostuj vertical shift ręcznie, suń wyżej/niżej wartość vertical shiftu i patrz czy prosto, poprawnie widać perspektywe z kamery. (tak, tak, ewentualnie z refką porównaj.) jednostki miar? 3ds max > customize > units setup > centymetry a najlepiej w metrach, jeśli masz ponóć scenę interior, w której ściany są na metry. byłoby wygodniej. A, i sie ekran nie zawala, tylko posługuj sie zoomem i upewnij sie ze wszystko masz w wymiarach zgodnych z zamierzoną jednostką miary. odmierzanie odległości itp.? jest taki pasek po prawej, tam gdzie masz obiekty (prymitywy tj. box, sphere, czyli objects) i modyfikatory, więc tak: Objects> przycisk typu ikonka, nazwany Helpers> Tape i zapoznaj się z narzędziem Tape. Miarka w dłoń, jak mówił 3d_operator (mam na myśli prawdziwą). I rób z głową! :) plasti: FOV ma pewne znaczenie, ale czasem trzeba go żyłować, żeby ująć widok taki jak trzeba ale wtedy wychodzi nawet krzywo więc należy stosować camera correction. Edytowane 23 Styczeń 2010 przez Camel
MRmike Napisano 23 Styczeń 2010 Autor Napisano 23 Styczeń 2010 no to tak ... jednostki udalo mi sie opanowac i narzedzie tape zczailem. co do kamerry to nie v-ray tylko zwykla mentalowa bo w mentalu robie. Najwiekszym porblemem jest dla mnie znalezienie mebli z wymiarami mniej wiecej takich samych szafek. Jkabyscie znalezli gdzies to moglibyscie podelsac. Z gory dzieki. Pozdro
MRmike Napisano 24 Styczeń 2010 Autor Napisano 24 Styczeń 2010 czesc wam dzisiaj wziolem sie za ta kuchnie. Nie jest ona robiona od nowa, przeskalowalem elementy do odpowiednich wymiarow. Nie sa dokladnie takie jakie powinny byc b nie znalazlem akurat takich ... mam wymiary najwazenijszych elementow : wysepka 240x80x80 (szer./głęb./wys.) szafki 270x70x60 lodowka 90x68x180 i jedna taka kafla nad szafkami na scianie 190x52 Wydaje mi sie ze wysepka jest chyba za malo szeroka. Kamere zostawiam w spokoju bo jak cos zmieniam to zawsze cos nie tak, wiec zostawiam camera correction na 0. Jak cos wydaje wam sie zle to mowcie ... pozdro
Camel Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 zapisz se scenę i potestuj camera corr, ryzykuj :p miłej pracy :)
MRmike Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Napisano 25 Styczeń 2010 witam ... dzis daje upa co do materialow... bialy na szafkach powinien troche bardziej odbijac wiec jest do zmiany, koloru scian na bialy nie zmienilem, podloge narazie taka wpakowalem. Co do referki to chyba przestane sie jej trzymac, gdyz jest to uciazliwe. Kamere poprawilem ale nie wiem czy o to chodzilo. Czekam na wasza krytyke co do materialow i ogolnie wszystkiego ;p pozdro
Camel Napisano 25 Styczeń 2010 Napisano 25 Styczeń 2010 Poprawiłeś i o to chodzi. Wal dalej materiały i zrób na okna jakiesz fajne zasłony xD
wooky73 Napisano 26 Styczeń 2010 Napisano 26 Styczeń 2010 No teraz jest super , co do materiałów to mam pytanie co to jest to coś niebieskiego co stoi na blacie pod kwiatkami bo to sie az świeci na niebiesko ( wyglada jak by materiał za mocno odbijał niebo z za okna), a drugie czy koniecznie główny blat musi być z kwasówki? No i jeszcze te roślinki ich zieleń jest troszke za intensywna. Tak ogólnie to chyba nie musisz się trzymać aż do tego stopnia refki bo ona kolorystycznie jest nudna, dodaj coś od siebie napewno będzie fajnie tak jak z tłem za oknem. Tak trzymaj!!!
MRmike Napisano 26 Styczeń 2010 Autor Napisano 26 Styczeń 2010 (edytowane) dzieki za rady na blacie to niebieskie to szklanki i tez to looknolem dlatego juz zostaly wywalone ;p;d;p a co do blatu to ktory, na wyspie czy na szafkach ?? dam dzisiaj wieczorkiem upa z podloga i materialami i moze poprubuje ale to juz dla zabawy zeby sie nauczyc to nocna wersje. Co wy na to ?? dzieki za rady, pozdro Edytowane 26 Styczeń 2010 przez MRmike
MRmike Napisano 26 Styczeń 2010 Autor Napisano 26 Styczeń 2010 nie wiem czy mozna uznac ta wersje za finalna, bo nie wiem co zmienic i co dodac. Materialy wzystkie sa i mysle ze jest ok poza rozmyta tesktura kafli na podlodze. Zaslon nie dodaje nie dlatego ze mi sie nie chce tylko dlatego ze patrzylem jak to bedzie wygladac i wydaje mi sie ze nie ma sensu. Tak wiec co myslicie teraz ??
Camel Napisano 26 Styczeń 2010 Napisano 26 Styczeń 2010 nie jest źle, ale ten postęp świadczy że stać Cię na rozwój kuchni - bardziej rozbudowane modele itd. :) Np. ta lodówka czy coś w tym rodzaju, jest taka prosta.. Ogólnie - ładna, ale czuć lekki pustostan i trochę tu martwo we wnętrzu bo tło to już życiem tętni. No i tło nie pasuje odnośnie tego jak tak w kuchni jest jasno, a tło cechuje się lekkim mrokiem i inszą kolorystyką.
kłapouchy Napisano 26 Styczeń 2010 Napisano 26 Styczeń 2010 Dunuś dobrze mówi, martwo, blado, nijako. Mówisz, że to już finalna wersja (chyba, że źle zrozumiałem). Dodaj trochę kolorów, bo teraz to wygląda bardzo sterylnie, a jeśli chcesz już mieć biało, to chociaż jakieś detale dodaj :) Oczywiście, to tylko moje uwagi.
wooky73 Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Przedmówcy maja racje troche za mdło, wyłącz tez te swiatła punktowe bo własciwie ich efektu to nie widać, zmień kolorystykę lodówki i tego panelu naściennego, pomyślałbym tez o jakiejś teksturze szafki i blatu pod ścianą. Dodaj troche szczegółow np na lodówce jakieś magnesy a juz napewno uchwyty, na szafkach też, kontakty właczniki elektryczne. Jeśli chodzi o okno to polecam żaluzje takie opuszzczone do 1/3 i 2/3 okna powstaną ci fajne cienie a równocześnie nie zasłonisz całkiem widoku za oknem stonuje to też trochę za ostre światło. Co do tych szklanek to było nie wyzucać tylko troszke popracować nad ich materiałem żeby az tak nie odbijał mocno wszytkiego. Ale jest dobrze masz dryg i napewno wyjdzie ci to super ;)
MRmike Napisano 27 Styczeń 2010 Autor Napisano 27 Styczeń 2010 (edytowane) dzieki za wszystkie wasze rady ... ;p dodalem troche detali, nie wiem czy na plus. Cos takiego mi wyszlo, dodalem zaluzje , nie zmienialem koloru tego na scianie, zmienilem material lodowki i dodalem takie cos na lod, tylko chwyba w lodowce uchwyty nie pasuja zbytnio. Tak wiec jak jest teraz? EDIT po wypowiedzi hcpitera... nie wiem czy o to chodzilo, na metalu ziarno bo to probne testy nie wiem czy nie wyszlo za zolto Edytowane 27 Styczeń 2010 przez MRmike
hcpiter Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 skala obiektow jest niepoprawna przede wszystkim, ściana mogła by być taka jak na referce bo prezentuje się lepiej niż czarna, lekko przepal widok za oknem,daj więcej sbvs dla materiałów metalu bo ziarno sie pojawia. Ogolnie oświetlenie mogłeś starać się upodobnić do referencyjnego zdjęcia, bo tam wygląda bardzo ładnie a u Ciebie dominującym kolorem jest niebieski.
kłapouchy Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Mnie się teraz bardzo podoba, ale jest też rzecz, która mnie razi. Mianowicie- materiał zlewu, nie podoba mi się i już :)
Camel Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 zdecydowanie jestem za cieplejszą tonacją. zaczerpnij pomysły z katalogów i spójrz na refkę co możesz zrobić i uzupełnij ;) BTW: z kubkami kolo ekspresu nie przewaliles proporcji w stosunku do ludzkiej reki? :)
MRmike Napisano 27 Styczeń 2010 Autor Napisano 27 Styczeń 2010 no troche za male bo sie nie skupilem na nich ;p zlew moze byc bialy taki jak szafki co ? ;d ciesze sie ze wam sie podoba... popatrze na refki i cos tam dodam
kłapouchy Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Chodziło mi o to, że wydaje się byc taki "szorstki", "chropowaty"
MRmike Napisano 27 Styczeń 2010 Autor Napisano 27 Styczeń 2010 rozumiem bo sampling mam do dupy bo to testy i moze dlatego ;d
wooky73 Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 (edytowane) Z tą ścianą ciemną było nawet fajnie otrzymałeś troche kontrastu w pracy może nie koniecznie ten kolor bo ci pewne rzeczy poprostu zniknęły, na tym drugim spaliłeś render (mam monitor na gamma -50 ustawiony i bolą oczy). Co do lodówki to te uchwyty są straszne zerknij do katalogu jakich kolwiek lodówek to cos sobie znajdziesz. Co do przedmiotów i ich proporcji to twórz najpierw zwykłe boksy o wymiarach danego przedmiotu a potem skaluj szklanki i inne duperele do tych wymiarów. Niestety miarka w garść i marsz do kuchni to ci sie skończą kłopoty z proporcjami, nie przejmuj sie z czasem wyrobisz sobie sam oko i będzie git;). Na twoim miejscu poprosiłbym prywatnie o komentarz jahred6 gość jest specem od mentala i warto posłuchac jego rad. Edytowane 28 Styczeń 2010 przez wooky73
Gość WojciechZ Napisano 29 Styczeń 2010 Napisano 29 Styczeń 2010 A mi się nie podoba materiał okapu. Na ścianie bym dał jakiś obrazek. Kuchnia jest pusta. A poza tym blat do pracy jest za mały. Pod ścianą nie ma miejsca na nic. I na cholere dajesz 2 komorowy zlew - daj zmywarkę :D Więcej detali. Lodówka - brak obramowań. palniki - za małe. Szafki przy ścianie one lewitują? są na nóżkach? wkręcone w ściane? Przydałby się kontrast. Ciemna ściana nie wystarczy. Daj jakieś czerwone siedzisko. Coś co zwróciłoby uwagę. Ale wogóle to - thumbs up.
MRmike Napisano 29 Styczeń 2010 Autor Napisano 29 Styczeń 2010 dzieki za wasze wszytkie rady. Nie bede dodawal zmywarek, siedzisk (wiem ze to by wszystko ulepszylo i w ogole fajnie), ale caly czas cos musze dodac. Na poczatku robilem z referki a potem stwierdzilem ze nie bede sie jej trzymal tak na uwiezi.Chce zeby elelmenty byly podobne i tyle, zadncyh nowych. Na blacie nie ma miejsca do roboty bo takto byloby za pusto. Zrobilem ciemna sciane i zmienilem te uchwyty ;p duzo mnie to nie kosztowalo ;p a i powiedzcie czy jest az tak zle i potrzeba tych wszystkich rzeczy ?? daje czysty render i po ps'ie
wooky73 Napisano 29 Styczeń 2010 Napisano 29 Styczeń 2010 (edytowane) No no ładnie, nie musisz juz nic dodawac, popraw jeszcze palniki bo masz jakieś straszne konusy ;) Edytowane 29 Styczeń 2010 przez wooky73
MRmike Napisano 30 Styczeń 2010 Autor Napisano 30 Styczeń 2010 dzieki ;p a jeszcze chcialem sie zapytac czy nadaje sie to do FW czy zostawic tu ?
indian Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 nie no popracuj jeszcze nad tym, przypal widok za oknem, powiększ AA...
MRmike Napisano 30 Styczeń 2010 Autor Napisano 30 Styczeń 2010 no to tak ;p mam pytanie. Jak przepalic widoczek ?? AA sabe bo to nie finalne rendery i dlatego. Co to palnikow to moze da elektryczna plyte grzewcza co ??
hcpiter Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 Nie widzisz tego ze elementy w tej scenie nie sa w poprawnej skali ? Sprawdz czy dalo by sie wsadzic ogorka do tego malutkiego garneczka, podobnie jak zestaw nozy. Tam gdzie masz kran tez za duzo wody nie poleci do komory bo jest za krotki podobnie jak te mikro-palniki itp .Podstawowe bledy przez co na scene sie zle patrzy. A pytanie odnosnie widoku conajmniej dziwne, zwieksz natezenie Vmtl light lub podkrec jasnosc lub kontrast jezeli dodajesz tlo w PSie.
MRmike Napisano 30 Styczeń 2010 Autor Napisano 30 Styczeń 2010 zeskaluje wszysto jak leci. Tak poza tym to mental i wlasnie nie wiem zbytnio jak przepalic. Tla w ps'ie nie dodaje bo nie wiem jak ;p
kłapouchy Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 W mat. editorze zmień parametr RGB i Output tej hdrki co masz za oknem
MRmike Napisano 13 Luty 2010 Autor Napisano 13 Luty 2010 czesc wszystkim po dlugiej przerwie. Nie miałem czasu wiec nie robiłem nic i nadeszły ferie i zaczołem od czegoś takiego, dodałem krzesła i blacik do jedzenia. Widoku za oknem nie dało sie outputem rozjaśnić to w photoshopie rozjasniłem i dodałem butelki z mlekiem ;p ziarno jest bo to tylko taki teścik czy sie podoba. Obiekty te które wydawały sie duże zeskalowałem do odpowiednich rozmiarów . Zmieniłem tez płytę grzewcza bo myślę ze będzie ładniej wyglądać taka niż te gaźniki przeze mnie zrobione ;p chyba tyle na teraz, jakby coś się nie podobało to proszę o napisanie ;d pozdro
Camel Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 Teraz już znacznie lepiej, powiedzmy, wyraźnie ciepło się tu zrobiło ale tu tło.. tło widać na okienku po prawej, a w srodku nic.. to chyba nie ma tych drzew tak? czy czegos tam? Gratuluję, teraz już trzymasz fajny poziom. Proponuję jeszcze halogeny na sufit bo bez świateł scena ma słaby sens ;) Można odetchnąć z ulgą, ale chcesz przykładaj sie dalej xD
MRmike Napisano 13 Luty 2010 Autor Napisano 13 Luty 2010 popracuje nad widoczkiem i dodam jakies fajne halogeny ... ;p
s_vimes Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 Ciut przepaliłes tą scenkę jednak powinno byc widac wiecej tego widoku z za okna tak ogólnie to ci to wychodzi ekstra szczególnie patrzac na początkowe wnetrze;)
MRmike Napisano 14 Luty 2010 Autor Napisano 14 Luty 2010 Dodałem takie światełka wczoraj z nudów ale nie wiem czy one pasują do tej kuchni ... co uważacie ?? poprawiłem trochę widok ale nie wiem czy na dobre ;p Pozdro
s_vimes Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Swiatła tak całkiem fajne, ale za oknem to oczy wypala litości gamma na -50 w monitorze a ja nadal mam mroczki
MRmike Napisano 14 Luty 2010 Autor Napisano 14 Luty 2010 moze mam cos z monitorem bo u mnie jest ok ;p;d
adam_m Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Nie za gęsto te światełka? Z prawej nie ma ich wcale.
s_vimes Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 U mnie przy kompletnym ściemnieniu i zjęździe z barw znika efekt spalenia b.atom okna i zaczyna być cos widać za oknem;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się