Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zacząłem pracować na Macu. Nie wiem czy to błędy mojego projektu czy Blendera ale:

- cienie jakby nie działają, ustawiam sample i soft size i nic się nie zmienia,

- zrobiłem tło i je oświetliłem, zrobił się gradient od ciemnego do jasnego; tylko, że wygląda to jakby było skompresowane bo ma mniej kolorów i przejścia kolorów są ostre:

bladvq.jpg

Akurat na tym kiepsko widać, trzeba się przypatrzeć mocno żeby to zobaczyć.

(blender internal)

 

 

Da się zmienić gdzieś skróty klawiszowe w Blenderze 2.49? Na F12 mam podgłaśnianie ;) I muszę ciągle klikać ręcznie na render.

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To błędy twojej sceny.

Nie da się zmienić hotkeys.

Kup klawiaturę multimedialną/internetową.

Napisano
  • Autor

Nie no, klawiatury nowej kupowac nie będę ;) Zawsze mogę wyłączyć systemowe skróty.

 

Rzeczywiście błąd sceny. A dokładniej Ambiet Occlusion ustawiony na Approximate. Zmieniłem na Raytrace i jest wygładzone.

Napisano

@deha21: Na zmianę skrótów musisz poczekać jeszcze kilka miesięcy na blender 2.5. Problem z cieniami to raczej problem Twojej sceny (musiałbyś pokazać .blend), a co do ostrych przejść kolorów to w render buttons, na zakładce Output ustaw wyżej parametr Dither

Napisano
  • Autor

Cienie już są ok. Po prostu przypadkiem ukryłem jedną lampę która robiła ten cień ;)

W sumie zmieniam trochę scenę i póki co nie robią mi się te paski ale przetestuje Dither w wolnym czasie.

 

EDIT: Hmm okazało się, że Dither działa na renderach ale jak już chcę animację z tego zrobić to niestety nic z tego :/

Edytowane przez deha21

Napisano

Ostre przejścia gredientu to wina słabej matrycy monitora, skalibruj go porządnie zminimalizuje to problem, ale żeby wyeliminować ten problem trzeba zainwestować w drogi monitor :P Oczywiście to mija się z celem, bo na monitorach z normalną matrycą TN nadal będą widoczne te problemy. A co z tego że twój monitor ładnie by wyświetlał skoro odbiorcy twoich prac mają skaszanione gredienty :D

 

Dither pomaga przy statykach, przy animacji jeśli będziesz używać Appriximate Occlusion, musisz dodać delikatny szum w etapie kompozycji, ujednolici to gredięty, ale takie coś będzie potrzebne tylko jeśli będziesz renderował idealnie gładkie powierzchnie bez tekstury.

Edytowane przez n-pigeon

Napisano
  • Autor

Hmm to raczej nie to ;) Monitor mam dobry - iMac 27" - OLED, w sumie nie wiem jaki typ matrycy bo nigdzie nie piszą ale pewnie IPS czy coś takiego ;)

 

Szkoda, że trzeba dodać szum bo wydłuży to czas renderingu. W Blenderze 2.5 też takie coś jest? Grrr ;)

Napisano

To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu.

Napisano
  • Autor

No ale przy animacjach dithering nie działa. Przynajmniej mi. Może trzeba coś ustawić?

 

P.S Tak, iMac 27 ma IPS

Napisano

Dithering zawsze działa. Może dałeś wynik do pliku wideo i skompresowałeś stratnie? W takim wypadku kodek często ogranicza szczegóły więc kropeczki znikają. Teksturki trzeba dobre zrobić.

Napisano
  • Autor

Zapisałem jako Animacja w mov więc z tego co wiem to tutaj nie ma możliwości o aż takiej kompresji, tym bardziej że wszystko oprócz właśnie tych pasków było znakomitej jakości.

Napisano
  dac77 napisał:
To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu.

Jak najbardziej zależne od oprogramowania (Renderer blendera zapisuje kolor jednego piksela jeden liczby całkowite, a nie jako liczba zmiennoprzecinkowa) - przez to nawet zapis do formatów obsługujących większą precyzję koloru nic nie da - bo skonwertuje on dane zapisane w int.

 

Sprzęt jak karty graficzne czy monitory obsługują większą przestrzeń barw niż zapewnia 32bit int ;] (już widzę te problemy z precyzją w cieniach gier jeśli rendering shadow map nie byłby możliwy do 32bitowej liczby zmiennoprzecinkowej (256 ustawień głębokości pomiędzy początkiem widzenia kamery/światła, a końcem)).

Edytowane przez Skoti

Napisano

ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Napisano
  deha21 napisał:
W takim razie co począć w tej sytuacji? ;)

W sytuacji która jest pozostaje jak pisałem wcześniej dither. Zapisz animację jako np. PNG (będziesz miał N klatek o nazwie N.png) - tam będzie dither - później poskładaj w jakimś sofcie do edycji Video lub w blenderze załaduj teksturę jako sekwencję (wybierz plik z pierwszą klatką) i w Composite Node ustaw teksturę bezpośrednio jako output i zapisz render teraz jako film.

 

  tjviking napisał:
ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.

Napisano
  Skoti napisał:

...

Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.

 

O co chodzi z tymi formatami? Nie zauważyłem żeby jakiś nie obsługiwał ditheringu. Mówimy o formacie pliku?

Napisano

na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Napisano
  tjviking napisał:
na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Daj AVI Raw (kompresja go nie zje, bo jej nie będzie), a Dither zniknie nawet jak ustawisz go na 2.0.

Napisano
  • Autor
  tjviking napisał:
ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Ustawiam w Output. W Render nie widzę nawet takiej opcji ;) W sumie chyba będę eksportował do PNG a potem sekwencja i do czegoś innego. Chociaż zawsze to wygodniej od razu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności