Napisano 9 Luty 201015 l Zacząłem pracować na Macu. Nie wiem czy to błędy mojego projektu czy Blendera ale: - cienie jakby nie działają, ustawiam sample i soft size i nic się nie zmienia, - zrobiłem tło i je oświetliłem, zrobił się gradient od ciemnego do jasnego; tylko, że wygląda to jakby było skompresowane bo ma mniej kolorów i przejścia kolorów są ostre: Akurat na tym kiepsko widać, trzeba się przypatrzeć mocno żeby to zobaczyć. (blender internal) Da się zmienić gdzieś skróty klawiszowe w Blenderze 2.49? Na F12 mam podgłaśnianie ;) I muszę ciągle klikać ręcznie na render.
Napisano 9 Luty 201015 l To błędy twojej sceny. Nie da się zmienić hotkeys. Kup klawiaturę multimedialną/internetową.
Napisano 9 Luty 201015 l Autor Nie no, klawiatury nowej kupowac nie będę ;) Zawsze mogę wyłączyć systemowe skróty. Rzeczywiście błąd sceny. A dokładniej Ambiet Occlusion ustawiony na Approximate. Zmieniłem na Raytrace i jest wygładzone.
Napisano 9 Luty 201015 l może nie sceny a ograniczonej palety kolorów, topic na temat pasków ;) a w nim jeszcze jeden http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=3600.0
Napisano 9 Luty 201015 l @deha21: Na zmianę skrótów musisz poczekać jeszcze kilka miesięcy na blender 2.5. Problem z cieniami to raczej problem Twojej sceny (musiałbyś pokazać .blend), a co do ostrych przejść kolorów to w render buttons, na zakładce Output ustaw wyżej parametr Dither
Napisano 9 Luty 201015 l Autor Cienie już są ok. Po prostu przypadkiem ukryłem jedną lampę która robiła ten cień ;) W sumie zmieniam trochę scenę i póki co nie robią mi się te paski ale przetestuje Dither w wolnym czasie. EDIT: Hmm okazało się, że Dither działa na renderach ale jak już chcę animację z tego zrobić to niestety nic z tego :/ Edytowane 10 Luty 201015 l przez deha21
Napisano 11 Luty 201015 l Ostre przejścia gredientu to wina słabej matrycy monitora, skalibruj go porządnie zminimalizuje to problem, ale żeby wyeliminować ten problem trzeba zainwestować w drogi monitor :P Oczywiście to mija się z celem, bo na monitorach z normalną matrycą TN nadal będą widoczne te problemy. A co z tego że twój monitor ładnie by wyświetlał skoro odbiorcy twoich prac mają skaszanione gredienty :D Dither pomaga przy statykach, przy animacji jeśli będziesz używać Appriximate Occlusion, musisz dodać delikatny szum w etapie kompozycji, ujednolici to gredięty, ale takie coś będzie potrzebne tylko jeśli będziesz renderował idealnie gładkie powierzchnie bez tekstury. Edytowane 11 Luty 201015 l przez n-pigeon
Napisano 11 Luty 201015 l Autor Hmm to raczej nie to ;) Monitor mam dobry - iMac 27" - OLED, w sumie nie wiem jaki typ matrycy bo nigdzie nie piszą ale pewnie IPS czy coś takiego ;) Szkoda, że trzeba dodać szum bo wydłuży to czas renderingu. W Blenderze 2.5 też takie coś jest? Grrr ;)
Napisano 11 Luty 201015 l To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu.
Napisano 11 Luty 201015 l Autor No ale przy animacjach dithering nie działa. Przynajmniej mi. Może trzeba coś ustawić? P.S Tak, iMac 27 ma IPS
Napisano 11 Luty 201015 l Dithering zawsze działa. Może dałeś wynik do pliku wideo i skompresowałeś stratnie? W takim wypadku kodek często ogranicza szczegóły więc kropeczki znikają. Teksturki trzeba dobre zrobić.
Napisano 11 Luty 201015 l Autor Zapisałem jako Animacja w mov więc z tego co wiem to tutaj nie ma możliwości o aż takiej kompresji, tym bardziej że wszystko oprócz właśnie tych pasków było znakomitej jakości.
Napisano 11 Luty 201015 l dac77 napisał: To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu. Jak najbardziej zależne od oprogramowania (Renderer blendera zapisuje kolor jednego piksela jeden liczby całkowite, a nie jako liczba zmiennoprzecinkowa) - przez to nawet zapis do formatów obsługujących większą precyzję koloru nic nie da - bo skonwertuje on dane zapisane w int. Sprzęt jak karty graficzne czy monitory obsługują większą przestrzeń barw niż zapewnia 32bit int ;] (już widzę te problemy z precyzją w cieniach gier jeśli rendering shadow map nie byłby możliwy do 32bitowej liczby zmiennoprzecinkowej (256 ustawień głębokości pomiędzy początkiem widzenia kamery/światła, a końcem)). Edytowane 11 Luty 201015 l przez Skoti
Napisano 11 Luty 201015 l ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER.... po prawej stronie DIther: 0.000 ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0
Napisano 11 Luty 201015 l deha21 napisał: W takim razie co począć w tej sytuacji? ;) W sytuacji która jest pozostaje jak pisałem wcześniej dither. Zapisz animację jako np. PNG (będziesz miał N klatek o nazwie N.png) - tam będzie dither - później poskładaj w jakimś sofcie do edycji Video lub w blenderze załaduj teksturę jako sekwencję (wybierz plik z pierwszą klatką) i w Composite Node ustaw teksturę bezpośrednio jako output i zapisz render teraz jako film. tjviking napisał: ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER.... po prawej stronie DIther: 0.000 ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0 Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.
Napisano 11 Luty 201015 l Skoti napisał: ... Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję. O co chodzi z tymi formatami? Nie zauważyłem żeby jakiś nie obsługiwał ditheringu. Mówimy o formacie pliku?
Napisano 11 Luty 201015 l na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA, mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)
Napisano 11 Luty 201015 l tjviking napisał: na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA, mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela) Daj AVI Raw (kompresja go nie zje, bo jej nie będzie), a Dither zniknie nawet jak ustawisz go na 2.0.
Napisano 12 Luty 201015 l Autor tjviking napisał: ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER.... po prawej stronie DIther: 0.000 ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0 Ustawiam w Output. W Render nie widzę nawet takiej opcji ;) W sumie chyba będę eksportował do PNG a potem sekwencja i do czegoś innego. Chociaż zawsze to wygodniej od razu...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto