deha21 Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Zacząłem pracować na Macu. Nie wiem czy to błędy mojego projektu czy Blendera ale: - cienie jakby nie działają, ustawiam sample i soft size i nic się nie zmienia, - zrobiłem tło i je oświetliłem, zrobił się gradient od ciemnego do jasnego; tylko, że wygląda to jakby było skompresowane bo ma mniej kolorów i przejścia kolorów są ostre: Akurat na tym kiepsko widać, trzeba się przypatrzeć mocno żeby to zobaczyć. (blender internal) Da się zmienić gdzieś skróty klawiszowe w Blenderze 2.49? Na F12 mam podgłaśnianie ;) I muszę ciągle klikać ręcznie na render.
dac77 Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 To błędy twojej sceny. Nie da się zmienić hotkeys. Kup klawiaturę multimedialną/internetową.
deha21 Napisano 9 Luty 2010 Autor Napisano 9 Luty 2010 Nie no, klawiatury nowej kupowac nie będę ;) Zawsze mogę wyłączyć systemowe skróty. Rzeczywiście błąd sceny. A dokładniej Ambiet Occlusion ustawiony na Approximate. Zmieniłem na Raytrace i jest wygładzone.
szczuro Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 może nie sceny a ograniczonej palety kolorów, topic na temat pasków ;) a w nim jeszcze jeden http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=3600.0 1
Skoti Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 @deha21: Na zmianę skrótów musisz poczekać jeszcze kilka miesięcy na blender 2.5. Problem z cieniami to raczej problem Twojej sceny (musiałbyś pokazać .blend), a co do ostrych przejść kolorów to w render buttons, na zakładce Output ustaw wyżej parametr Dither
deha21 Napisano 9 Luty 2010 Autor Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) Cienie już są ok. Po prostu przypadkiem ukryłem jedną lampę która robiła ten cień ;) W sumie zmieniam trochę scenę i póki co nie robią mi się te paski ale przetestuje Dither w wolnym czasie. EDIT: Hmm okazało się, że Dither działa na renderach ale jak już chcę animację z tego zrobić to niestety nic z tego :/ Edytowane 10 Luty 2010 przez deha21
n-pigeon Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 (edytowane) Ostre przejścia gredientu to wina słabej matrycy monitora, skalibruj go porządnie zminimalizuje to problem, ale żeby wyeliminować ten problem trzeba zainwestować w drogi monitor :P Oczywiście to mija się z celem, bo na monitorach z normalną matrycą TN nadal będą widoczne te problemy. A co z tego że twój monitor ładnie by wyświetlał skoro odbiorcy twoich prac mają skaszanione gredienty :D Dither pomaga przy statykach, przy animacji jeśli będziesz używać Appriximate Occlusion, musisz dodać delikatny szum w etapie kompozycji, ujednolici to gredięty, ale takie coś będzie potrzebne tylko jeśli będziesz renderował idealnie gładkie powierzchnie bez tekstury. Edytowane 11 Luty 2010 przez n-pigeon
deha21 Napisano 11 Luty 2010 Autor Napisano 11 Luty 2010 Hmm to raczej nie to ;) Monitor mam dobry - iMac 27" - OLED, w sumie nie wiem jaki typ matrycy bo nigdzie nie piszą ale pewnie IPS czy coś takiego ;) Szkoda, że trzeba dodać szum bo wydłuży to czas renderingu. W Blenderze 2.5 też takie coś jest? Grrr ;)
dac77 Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu.
deha21 Napisano 11 Luty 2010 Autor Napisano 11 Luty 2010 No ale przy animacjach dithering nie działa. Przynajmniej mi. Może trzeba coś ustawić? P.S Tak, iMac 27 ma IPS
dac77 Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Dithering zawsze działa. Może dałeś wynik do pliku wideo i skompresowałeś stratnie? W takim wypadku kodek często ogranicza szczegóły więc kropeczki znikają. Teksturki trzeba dobre zrobić.
deha21 Napisano 11 Luty 2010 Autor Napisano 11 Luty 2010 Zapisałem jako Animacja w mov więc z tego co wiem to tutaj nie ma możliwości o aż takiej kompresji, tym bardziej że wszystko oprócz właśnie tych pasków było znakomitej jakości.
Skoti Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 (edytowane) To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu. Jak najbardziej zależne od oprogramowania (Renderer blendera zapisuje kolor jednego piksela jeden liczby całkowite, a nie jako liczba zmiennoprzecinkowa) - przez to nawet zapis do formatów obsługujących większą precyzję koloru nic nie da - bo skonwertuje on dane zapisane w int. Sprzęt jak karty graficzne czy monitory obsługują większą przestrzeń barw niż zapewnia 32bit int ;] (już widzę te problemy z precyzją w cieniach gier jeśli rendering shadow map nie byłby możliwy do 32bitowej liczby zmiennoprzecinkowej (256 ustawień głębokości pomiędzy początkiem widzenia kamery/światła, a końcem)). Edytowane 11 Luty 2010 przez Skoti
Gość Gosc Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER.... po prawej stronie DIther: 0.000 ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0
Skoti Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 W takim razie co począć w tej sytuacji? ;) W sytuacji która jest pozostaje jak pisałem wcześniej dither. Zapisz animację jako np. PNG (będziesz miał N klatek o nazwie N.png) - tam będzie dither - później poskładaj w jakimś sofcie do edycji Video lub w blenderze załaduj teksturę jako sekwencję (wybierz plik z pierwszą klatką) i w Composite Node ustaw teksturę bezpośrednio jako output i zapisz render teraz jako film. ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER.... po prawej stronie DIther: 0.000 ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0 Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.
dac77 Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 ... Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję. O co chodzi z tymi formatami? Nie zauważyłem żeby jakiś nie obsługiwał ditheringu. Mówimy o formacie pliku?
Gość Gosc Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA, mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)
Skoti Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA, mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela) Daj AVI Raw (kompresja go nie zje, bo jej nie będzie), a Dither zniknie nawet jak ustawisz go na 2.0.
deha21 Napisano 12 Luty 2010 Autor Napisano 12 Luty 2010 ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER.... po prawej stronie DIther: 0.000 ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0 Ustawiam w Output. W Render nie widzę nawet takiej opcji ;) W sumie chyba będę eksportował do PNG a potem sekwencja i do czegoś innego. Chociaż zawsze to wygodniej od razu...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się