Skocz do zawartości

Blender na Macu


deha21

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem pracować na Macu. Nie wiem czy to błędy mojego projektu czy Blendera ale:

- cienie jakby nie działają, ustawiam sample i soft size i nic się nie zmienia,

- zrobiłem tło i je oświetliłem, zrobił się gradient od ciemnego do jasnego; tylko, że wygląda to jakby było skompresowane bo ma mniej kolorów i przejścia kolorów są ostre:

bladvq.jpg

Akurat na tym kiepsko widać, trzeba się przypatrzeć mocno żeby to zobaczyć.

(blender internal)

 

 

Da się zmienić gdzieś skróty klawiszowe w Blenderze 2.49? Na F12 mam podgłaśnianie ;) I muszę ciągle klikać ręcznie na render.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie no, klawiatury nowej kupowac nie będę ;) Zawsze mogę wyłączyć systemowe skróty.

 

Rzeczywiście błąd sceny. A dokładniej Ambiet Occlusion ustawiony na Approximate. Zmieniłem na Raytrace i jest wygładzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deha21: Na zmianę skrótów musisz poczekać jeszcze kilka miesięcy na blender 2.5. Problem z cieniami to raczej problem Twojej sceny (musiałbyś pokazać .blend), a co do ostrych przejść kolorów to w render buttons, na zakładce Output ustaw wyżej parametr Dither

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Cienie już są ok. Po prostu przypadkiem ukryłem jedną lampę która robiła ten cień ;)

W sumie zmieniam trochę scenę i póki co nie robią mi się te paski ale przetestuje Dither w wolnym czasie.

 

EDIT: Hmm okazało się, że Dither działa na renderach ale jak już chcę animację z tego zrobić to niestety nic z tego :/

Edytowane przez deha21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostre przejścia gredientu to wina słabej matrycy monitora, skalibruj go porządnie zminimalizuje to problem, ale żeby wyeliminować ten problem trzeba zainwestować w drogi monitor :P Oczywiście to mija się z celem, bo na monitorach z normalną matrycą TN nadal będą widoczne te problemy. A co z tego że twój monitor ładnie by wyświetlał skoro odbiorcy twoich prac mają skaszanione gredienty :D

 

Dither pomaga przy statykach, przy animacji jeśli będziesz używać Appriximate Occlusion, musisz dodać delikatny szum w etapie kompozycji, ujednolici to gredięty, ale takie coś będzie potrzebne tylko jeśli będziesz renderował idealnie gładkie powierzchnie bez tekstury.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to raczej nie to ;) Monitor mam dobry - iMac 27" - OLED, w sumie nie wiem jaki typ matrycy bo nigdzie nie piszą ale pewnie IPS czy coś takiego ;)

 

Szkoda, że trzeba dodać szum bo wydłuży to czas renderingu. W Blenderze 2.5 też takie coś jest? Grrr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dithering zawsze działa. Może dałeś wynik do pliku wideo i skompresowałeś stratnie? W takim wypadku kodek często ogranicza szczegóły więc kropeczki znikają. Teksturki trzeba dobre zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu.

Jak najbardziej zależne od oprogramowania (Renderer blendera zapisuje kolor jednego piksela jeden liczby całkowite, a nie jako liczba zmiennoprzecinkowa) - przez to nawet zapis do formatów obsługujących większą precyzję koloru nic nie da - bo skonwertuje on dane zapisane w int.

 

Sprzęt jak karty graficzne czy monitory obsługują większą przestrzeń barw niż zapewnia 32bit int ;] (już widzę te problemy z precyzją w cieniach gier jeśli rendering shadow map nie byłby możliwy do 32bitowej liczby zmiennoprzecinkowej (256 ustawień głębokości pomiędzy początkiem widzenia kamery/światła, a końcem)).

Edytowane przez Skoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie co począć w tej sytuacji? ;)

W sytuacji która jest pozostaje jak pisałem wcześniej dither. Zapisz animację jako np. PNG (będziesz miał N klatek o nazwie N.png) - tam będzie dither - później poskładaj w jakimś sofcie do edycji Video lub w blenderze załaduj teksturę jako sekwencję (wybierz plik z pierwszą klatką) i w Composite Node ustaw teksturę bezpośrednio jako output i zapisz render teraz jako film.

 

ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.

 

O co chodzi z tymi formatami? Nie zauważyłem żeby jakiś nie obsługiwał ditheringu. Mówimy o formacie pliku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Daj AVI Raw (kompresja go nie zje, bo jej nie będzie), a Dither zniknie nawet jak ustawisz go na 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Ustawiam w Output. W Render nie widzę nawet takiej opcji ;) W sumie chyba będę eksportował do PNG a potem sekwencja i do czegoś innego. Chociaż zawsze to wygodniej od razu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności