Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Zacz膮艂em pracowa膰 na Macu. Nie wiem czy to b艂臋dy mojego projektu czy Blendera ale:

- cienie jakby nie dzia艂aj膮, ustawiam sample i soft size i nic si臋 nie zmienia,

- zrobi艂em t艂o i je o艣wietli艂em, zrobi艂 si臋 gradient od ciemnego do jasnego; tylko, 偶e wygl膮da to jakby by艂o skompresowane bo ma mniej kolor贸w i przej艣cia kolor贸w s膮 ostre:

bladvq.jpg

Akurat na tym kiepsko wida膰, trzeba si臋 przypatrze膰 mocno 偶eby to zobaczy膰.

(blender internal)

Da si臋 zmieni膰 gdzie艣 skr贸ty klawiszowe w Blenderze 2.49? Na F12 mam podg艂a艣nianie ;) I musz臋 ci膮gle klika膰 r臋cznie na render.

  • Odpowiedzi 19
  • Wy艣wietle艅 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To b艂臋dy twojej sceny.

Nie da si臋 zmieni膰 hotkeys.

Kup klawiatur臋 multimedialn膮/internetow膮.

Napisano
  • Autor

Nie no, klawiatury nowej kupowac nie b臋d臋 ;) Zawsze mog臋 wy艂膮czy膰 systemowe skr贸ty.

Rzeczywi艣cie b艂膮d sceny. A dok艂adniej Ambiet Occlusion ustawiony na Approximate. Zmieni艂em na Raytrace i jest wyg艂adzone.

Napisano

@deha21: Na zmian臋 skr贸t贸w musisz poczeka膰 jeszcze kilka miesi臋cy na blender 2.5. Problem z cieniami to raczej problem Twojej sceny (musia艂by艣 pokaza膰 .blend), a co do ostrych przej艣膰 kolor贸w to w render buttons, na zak艂adce Output ustaw wy偶ej parametr Dither

Napisano
  • Autor

Cienie ju偶 s膮 ok. Po prostu przypadkiem ukry艂em jedn膮 lamp臋 kt贸ra robi艂a ten cie艅 ;)

W sumie zmieniam troch臋 scen臋 i p贸ki co nie robi膮 mi si臋 te paski ale przetestuje Dither w wolnym czasie.

EDIT: Hmm okaza艂o si臋, 偶e Dither dzia艂a na renderach ale jak ju偶 chc臋 animacj臋 z tego zrobi膰 to niestety nic z tego :/

Edytowane przez deha21

Napisano

Ostre przej艣cia gredientu to wina s艂abej matrycy monitora, skalibruj go porz膮dnie zminimalizuje to problem, ale 偶eby wyeliminowa膰 ten problem trzeba zainwestowa膰 w drogi monitor :P Oczywi艣cie to mija si臋 z celem, bo na monitorach z normaln膮 matryc膮 TN nadal b臋d膮 widoczne te problemy. A co z tego 偶e tw贸j monitor 艂adnie by wy艣wietla艂 skoro odbiorcy twoich prac maj膮 skaszanione gredienty :D

Dither pomaga przy statykach, przy animacji je艣li b臋dziesz u偶ywa膰 Appriximate Occlusion, musisz doda膰 delikatny szum w etapie kompozycji, ujednolici to gredi臋ty, ale takie co艣 b臋dzie potrzebne tylko je艣li b臋dziesz renderowa艂 idealnie g艂adkie powierzchnie bez tekstury.

Edytowane przez n-pigeon

Napisano
  • Autor

Hmm to raczej nie to ;) Monitor mam dobry - iMac 27" - OLED, w sumie nie wiem jaki typ matrycy bo nigdzie nie pisz膮 ale pewnie IPS czy co艣 takiego ;)

Szkoda, 偶e trzeba doda膰 szum bo wyd艂u偶y to czas renderingu. W Blenderze 2.5 te偶 takie co艣 jest? Grrr ;)

Napisano

To jest niezale偶ne od sprz臋tu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szaro艣ci i jak nie ma ditheringu to to wida膰. Dithering bardzo niewiele wyd艂u偶a czas renderingu.

Napisano
  • Autor

No ale przy animacjach dithering nie dzia艂a. Przynajmniej mi. Mo偶e trzeba co艣 ustawi膰?

P.S Tak, iMac 27 ma IPS

Napisano

Dithering zawsze dzia艂a. Mo偶e da艂e艣 wynik do pliku wideo i skompresowa艂e艣 stratnie? W takim wypadku kodek cz臋sto ogranicza szczeg贸艂y wi臋c kropeczki znikaj膮. Teksturki trzeba dobre zrobi膰.

Napisano
  • Autor

Zapisa艂em jako Animacja w mov wi臋c z tego co wiem to tutaj nie ma mo偶liwo艣ci o a偶 takiej kompresji, tym bardziej 偶e wszystko opr贸cz w艂a艣nie tych pask贸w by艂o znakomitej jako艣ci.

Napisano
To jest niezale偶ne od sprz臋tu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szaro艣ci i jak nie ma ditheringu to to wida膰. Dithering bardzo niewiele wyd艂u偶a czas renderingu.

Jak najbardziej zale偶ne od oprogramowania (Renderer blendera zapisuje kolor jednego piksela jeden liczby ca艂kowite, a nie jako liczba zmiennoprzecinkowa) - przez to nawet zapis do format贸w obs艂uguj膮cych wi臋ksz膮 precyzj臋 koloru nic nie da - bo skonwertuje on dane zapisane w int.

Sprz臋t jak karty graficzne czy monitory obs艂uguj膮 wi臋ksz膮 przestrze艅 barw ni偶 zapewnia 32bit int ;] (ju偶 widz臋 te problemy z precyzj膮 w cieniach gier je艣li rendering shadow map nie by艂by mo偶liwy do 32bitowej liczby zmiennoprzecinkowej (256 ustawie艅 g艂臋boko艣ci pomi臋dzy pocz膮tkiem widzenia kamery/艣wiat艂a, a ko艅cem)).

Edytowane przez Skoti

Napisano

ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Napisano
W takim razie co pocz膮膰 w tej sytuacji? ;)

W sytuacji kt贸ra jest pozostaje jak pisa艂em wcze艣niej dither. Zapisz animacj臋 jako np. PNG (b臋dziesz mia艂 N klatek o nazwie N.png) - tam b臋dzie dither - p贸藕niej posk艂adaj w jakim艣 sofcie do edycji Video lub w blenderze za艂aduj tekstur臋 jako sekwencj臋 (wybierz plik z pierwsz膮 klatk膮) i w Composite Node ustaw tekstur臋 bezpo艣rednio jako output i zapisz render teraz jako film.

ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Nie na wszystkich formatach wyj艣cia dzia艂a Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego poda艂em inn膮 opcj臋.

Napisano

...

Nie na wszystkich formatach wyj艣cia dzia艂a Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego poda艂em inn膮 opcj臋.

O co chodzi z tymi formatami? Nie zauwa偶y艂em 偶eby jaki艣 nie obs艂ugiwa艂 ditheringu. M贸wimy o formacie pliku?

Napisano

na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Napisano
na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Daj AVI Raw (kompresja go nie zje, bo jej nie b臋dzie), a Dither zniknie nawet jak ustawisz go na 2.0.

Napisano
  • Autor
ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Ustawiam w Output. W Render nie widz臋 nawet takiej opcji ;) W sumie chyba b臋d臋 eksportowa艂 do PNG a potem sekwencja i do czego艣 innego. Chocia偶 zawsze to wygodniej od razu...

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci