Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Zacząłem pracować na Macu. Nie wiem czy to błędy mojego projektu czy Blendera ale:

- cienie jakby nie działają, ustawiam sample i soft size i nic się nie zmienia,

- zrobiłem tło i je oświetliłem, zrobił się gradient od ciemnego do jasnego; tylko, że wygląda to jakby było skompresowane bo ma mniej kolorów i przejścia kolorów są ostre:

bladvq.jpg

Akurat na tym kiepsko widać, trzeba się przypatrzeć mocno żeby to zobaczyć.

(blender internal)

 

 

Da się zmienić gdzieś skróty klawiszowe w Blenderze 2.49? Na F12 mam podgłaśnianie ;) I muszę ciągle klikać ręcznie na render.

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To błędy twojej sceny.

Nie da się zmienić hotkeys.

Kup klawiaturę multimedialną/internetową.

Napisano
  • Autor

Nie no, klawiatury nowej kupowac nie będę ;) Zawsze mogę wyłączyć systemowe skróty.

 

Rzeczywiście błąd sceny. A dokładniej Ambiet Occlusion ustawiony na Approximate. Zmieniłem na Raytrace i jest wygładzone.

Napisano

@deha21: Na zmianę skrótów musisz poczekać jeszcze kilka miesięcy na blender 2.5. Problem z cieniami to raczej problem Twojej sceny (musiałbyś pokazać .blend), a co do ostrych przejść kolorów to w render buttons, na zakładce Output ustaw wyżej parametr Dither

Napisano
  • Autor

Cienie już są ok. Po prostu przypadkiem ukryłem jedną lampę która robiła ten cień ;)

W sumie zmieniam trochę scenę i póki co nie robią mi się te paski ale przetestuje Dither w wolnym czasie.

 

EDIT: Hmm okazało się, że Dither działa na renderach ale jak już chcę animację z tego zrobić to niestety nic z tego :/

Edytowane przez deha21

Napisano

Ostre przejścia gredientu to wina słabej matrycy monitora, skalibruj go porządnie zminimalizuje to problem, ale żeby wyeliminować ten problem trzeba zainwestować w drogi monitor :P Oczywiście to mija się z celem, bo na monitorach z normalną matrycą TN nadal będą widoczne te problemy. A co z tego że twój monitor ładnie by wyświetlał skoro odbiorcy twoich prac mają skaszanione gredienty :D

 

Dither pomaga przy statykach, przy animacji jeśli będziesz używać Appriximate Occlusion, musisz dodać delikatny szum w etapie kompozycji, ujednolici to gredięty, ale takie coś będzie potrzebne tylko jeśli będziesz renderował idealnie gładkie powierzchnie bez tekstury.

Edytowane przez n-pigeon

Napisano
  • Autor

Hmm to raczej nie to ;) Monitor mam dobry - iMac 27" - OLED, w sumie nie wiem jaki typ matrycy bo nigdzie nie piszą ale pewnie IPS czy coś takiego ;)

 

Szkoda, że trzeba dodać szum bo wydłuży to czas renderingu. W Blenderze 2.5 też takie coś jest? Grrr ;)

Napisano

To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu.

Napisano
  • Autor

No ale przy animacjach dithering nie działa. Przynajmniej mi. Może trzeba coś ustawić?

 

P.S Tak, iMac 27 ma IPS

Napisano

Dithering zawsze działa. Może dałeś wynik do pliku wideo i skompresowałeś stratnie? W takim wypadku kodek często ogranicza szczegóły więc kropeczki znikają. Teksturki trzeba dobre zrobić.

Napisano
  • Autor

Zapisałem jako Animacja w mov więc z tego co wiem to tutaj nie ma możliwości o aż takiej kompresji, tym bardziej że wszystko oprócz właśnie tych pasków było znakomitej jakości.

Napisano
  dac77 napisał:
To jest niezależne od sprzętu i oprogramowania. Po prostu masz 256 stopni szarości i jak nie ma ditheringu to to widać. Dithering bardzo niewiele wydłuża czas renderingu.

Jak najbardziej zależne od oprogramowania (Renderer blendera zapisuje kolor jednego piksela jeden liczby całkowite, a nie jako liczba zmiennoprzecinkowa) - przez to nawet zapis do formatów obsługujących większą precyzję koloru nic nie da - bo skonwertuje on dane zapisane w int.

 

Sprzęt jak karty graficzne czy monitory obsługują większą przestrzeń barw niż zapewnia 32bit int ;] (już widzę te problemy z precyzją w cieniach gier jeśli rendering shadow map nie byłby możliwy do 32bitowej liczby zmiennoprzecinkowej (256 ustawień głębokości pomiędzy początkiem widzenia kamery/światła, a końcem)).

Edytowane przez Skoti

Napisano

ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Napisano
  deha21 napisał:
W takim razie co począć w tej sytuacji? ;)

W sytuacji która jest pozostaje jak pisałem wcześniej dither. Zapisz animację jako np. PNG (będziesz miał N klatek o nazwie N.png) - tam będzie dither - później poskładaj w jakimś sofcie do edycji Video lub w blenderze załaduj teksturę jako sekwencję (wybierz plik z pierwszą klatką) i w Composite Node ustaw teksturę bezpośrednio jako output i zapisz render teraz jako film.

 

  tjviking napisał:
ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.

Napisano
  Skoti napisał:

...

Nie na wszystkich formatach wyjścia działa Dithering (nie wiem dlaczego), dlatego podałem inną opcję.

 

O co chodzi z tymi formatami? Nie zauważyłem żeby jakiś nie obsługiwał ditheringu. Mówimy o formacie pliku?

Napisano

na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Napisano
  tjviking napisał:
na wszystkich formatach jesli rendererem jest OSA,

mozliwe ze poziom ditheringu jest za niski i kompresja go zjada, dlatego sugeruje dac wiecej niz 1.0 (co odpowiada 1/256 wartosci pixela)

Daj AVI Raw (kompresja go nie zje, bo jej nie będzie), a Dither zniknie nawet jak ustawisz go na 2.0.

Napisano
  • Autor
  tjviking napisał:
ustawic w koncu dithering... w oknie OUTPUT a nie RENDER....

po prawej stronie DIther: 0.000

 

ustaw co najmniej na 1.0, jak nie bedzie widac to podbij do 2.0-4.0

Ustawiam w Output. W Render nie widzę nawet takiej opcji ;) W sumie chyba będę eksportował do PNG a potem sekwencja i do czegoś innego. Chociaż zawsze to wygodniej od razu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.