Skocz do zawartości

Postać3d: Problem | heavy soldier


Majas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jest to mój pierwszy model w ga. I dopiero sie wczuwam. Mam taki hmm dziwny problem i nie wiem dlaczego tak sie dzieje. Podczas wypalania normala jeden obiekt nie jest oświetlony prawie wogole. Następny problem to kaszka na modelu nie wiem od czego to sie dzieje jestem zielony jak cos i proszę o wyrozumiałość. http://img163.imageshack.us/img163/4318/costamu.jpg

 

po lewej możecie zobaczyc model hp a po prawej model lp z nm, dm.

Ogólnie zastanawiam sie dlaczego tak sie stało czy to wina lp czy źle roztawiłem uv-łke. Zdaje mi sie że to drógie ale nie jestem pewien.

 

http://img717.imageshack.us/img717/2069/costam2.jpg ( zdj siatki )

 

ten niebieski marker to test unwrelli która rozdziala siatka jak jej sie podoba anie podlug mojego markeru po zmienienu z niebieskiego na zioelony uv.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Po raz w jakiej rozdzialce masz texture i jakie masz ustawienia wyswietlania textur w viewporcie. Wypal texte 2048x2048 i ustaw wyswietlanie textur w viewporcie na high wtedy sprawdz czy nadal masz taki low res. Ewentualnie zrob szybki render z jednym swiatlem od góry przodu z cieniem i drugim swiatlem od tylu dolu bez cienia.

Dwa czesto jak masz zlożony model jak twój lepiej jest pociac model low na kawalki i spokojnie ustawic cage'a niz robic od razu dla calosci - np rece, nogi glowa tors - kazde osobno wtedy unikniesz wchodzenia obiektu w obiekt przy wypalaniu normala co widze u ciebie wystepuje np w okolicy szyi masz widoczny kolnierz - to wina cage'a.

Po trzecie, staraj sie aby uvw miala jak najmniej seamów, wtedy latwiej jest utrzymac proporcje checkera i finalnie latwiej zrobic texure, bez dodatkowych vertexów.