PLS Napisano 4 Marzec 2010 Napisano 4 Marzec 2010 Ostatnio spróbowałem pobawić się Daylight przy oświetleniu exterioru. Daje nawet fajne efekty ale mam jeden problem, którego nie mogę przebić. Przykład zobrazowałem - kula nałożony ma materiał Arch & Design, identyczne ustawienia na obydwu obrazkach. Do kanału Environment (w materiale A&D) wrzuciłem hdr'a dodającego jakieś refleksy kuli. Przy normalnych światłach refleksy są widoczne (1), przy Daylight refleksów pochodzącym z kanału Environment nie ma (2). Czy jest na to jakiś środek?
styczeń Napisano 4 Marzec 2010 Napisano 4 Marzec 2010 Nie jest to tak przypadkiem że mental nadpisuje envi własną mapą? zrób wielką sferę z odwróconymi normalami, daj na nią hdr i wyklucz generowanie cieni i GI dla niej. 1
Simple_man Napisano 4 Marzec 2010 Napisano 4 Marzec 2010 w daylight system musisz zmienic daylight z MRSun na skylight i zaznaczyc opcje get from enviroment. A enviro muszisz zadokowac swoja HDRke. 1
PLS Napisano 4 Marzec 2010 Autor Napisano 4 Marzec 2010 Simple_man nie bardzo mogę znaleźć to o czym piszesz;] Nie pomyliłeś może czegoś? Tak czy siak replaye dla Was Panowie bo działa sposób Stycznia (wcześniej stawiałem dookoła plane'y ale nic nie odbijało, z kulą jest inaczej:) Dzięki bardzo - choć ciekaw jestem jeszcze Twojego sposobu Simple_man.
Simple_man Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 namieszalem i to bez sensu ale masz tutaj obrazek co i jak powinno byc.
PLS Napisano 5 Marzec 2010 Autor Napisano 5 Marzec 2010 Próbowałem w taki sposób, tyle że background robił mi się biały. Zapewne zdało by to egzamin, tylko trzeba coś ustawić żeby zlikwidować właśnie tę biel. Na wolnym czasie pogrzebie w tym jeszcze - chyba, że ktoś zapoda wcześniej jakimś rozwiązaniem;]
al3r Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 Witam, więc tak aby tło było jakie chcesz polecam wykorzystać jako mapę tła: "Environment/Backgroud switcher" następnie kopiujesz mapę jako instance do edytora map i odpowiednio w reflection wrzucasz swoją HDR'kę a w Background co chcesz (albo nic i wybierasz kolor). Jeszcze co do tego problemu odbić, jak ktoś by się uparł co do odbicia w kanale environment to w fotograficznej kontroli ekspozycji w rolecie physical scale zaznaczyć opcję untitles, bądź zmienić na logarytmiczną kontrolę ekspozycji, którą moim zdaniem lepiej sprawuje się w metodzie nr 3, czyli HDR jako Environment sceny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się