technoon Napisano 1 Maj 2004 Napisano 1 Maj 2004 Witam serdecznie..... to juz mój 2 wipek:) chce narysowac autko... jeszce nie wiem jakie ale chce pouczys ssie modelowania siatek... tylko mam problem ... zamieszczam rzuty mojej siateczki wszystko jak dla mnie wyglada git vertexy te co maja sie pokrywac to sie pokrywaja itd... ale jak dodaje surface to sie psuje jak na 3 obrazku... i nawet zageszczanie siatki nie pomaga... prosze o jakies rady triki i inne sposoby na na robienie powierzchni z sietki... aha i czy jak mam siatke ta która jest to czy potem moge za pomoca Create Line na tych liniach siatki tworzyc nastepne? bo jak obrysuje jeszcze raz te siatke to powierzchnie sie pojawiaja.... tylko jakies takie pokrzywione... mam nadzieje ze ktos zrozumie co ja tu naskrobałem:) pozdrawiam i prosze o pomoc i porady:)
illy Napisano 1 Maj 2004 Napisano 1 Maj 2004 rozumiem ze chodzi o splajny czy podobne daj moze material z 2-sided (klawisz m)
kozioo Napisano 1 Maj 2004 Napisano 1 Maj 2004 Powierzchnia tworzy się tylko z 3/4kątów. Musisz dodać linie, aby karoseria składała się z takich figur. PS: Osobiście to ja polecam poly a nie spliny:/ Ale rób jak chcesz...
illy Napisano 1 Maj 2004 Napisano 1 Maj 2004 technoon: ja jeszcze od siebie dodam zajrzyj do dzialu modeling tam masz pelno rzeczy potrzebnych do takije pracy, w ten sposob mozesz nie zajsc za daleko, po pierwsze to jakies referencje, zdjeciam printy, bo tak jak to pokazales to wyglada jak model do sklejania (skala) albo tak kamere ustawiles dawaj rendery, i zrzuty z perspective:D
technoon Napisano 1 Maj 2004 Autor Napisano 1 Maj 2004 tak modelowałem to splinami.... a materiał dwu stronny nic nie pomaga... tez nic nie wiidac..:( a przy okazji czy 3d studio 5 jest duzo lepsze od 4 ? podobno w 5 jest poly modelin co to jest? i czy jest łatwiejsze od tych siatek itd... pozdrawiam
Pussik Napisano 1 Maj 2004 Napisano 1 Maj 2004 Ja ci polecam poly modeling na początek. :-) Poly modeling to np. jak tworzysz boxa, klikasz prawym i wybierasz editable poly. Wtedy w menu po prawej, masz różne opcje (np. extrude, cut, chamfer...). Potestuj. No i rendery dawaj nie z user kamera bo krzywe jest. :-) Wciśnij klawisz \"p\" (perspective) i wtedy daj renderek. ;)
illy Napisano 1 Maj 2004 Napisano 1 Maj 2004 Polymodeling to metoda (z ang. modelowanie kwadratow doslownie) Moze zle nakladasz ta powierzchnie. Kliknij prawym na wszystkich krzywych. Wybierz convert to spline. I dalej da 2-rail surface (w surfaces) tylko musisz w konkretnej kolejnosci klikac na krzywe, najlepiej parami na przeciwko) A o polymodelingu, hmmm poszukaj tutaj w wipach byl watek pt: TUTORIAL samochodu przez Evermotion, moze to cie nakieruje. A jeszcze do splajnow www.onnovanbram.com tam masz tutorial (www.suurland.com tutez)
Marcin Napisano 1 Maj 2004 Napisano 1 Maj 2004 pewnie jesli ci o surface chodzi to musisz tutoriala przeczytac..ps...niemoze byc takich wolnych pointow..jakich tam pelno jesli robisz surface....tutka przeczytaj ...jest w helpie od maxa....musisz jeszcze raz zaplanowac siatke bo tu pelno trojkatow wyjdzie a dobrze wiadomo jak trojkaty na smoth dzialaja...
xMark Napisano 2 Maj 2004 Napisano 2 Maj 2004 tak jak napisal kozioo surface dziaala tylko na tez powierzchnie ktore tworza 3/4 katy.dawanie materialu 2-sided nic tu nie pomoze. popatrz sobie na swoje zdjecia co zamiesciles. swiatla tworzy 4-kat i na 3 zdj widac powierzchnie :D. tam gdzie jest wielokat powierzchni nie ma http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/fiat500/fiat500_m02.asp dobry tutek z ktorego sie nauczylem poly :D polecam co do spajnow to odradzal bym bo sie dluzej w nich dlubie i jest znacznie trudniej :D ale wybor nalezy do ciebie pozdro
technoon Napisano 3 Maj 2004 Autor Napisano 3 Maj 2004 no tak ale tylna szyba to tez 4kąt.... a powierzchni ni ema:( dlaczego?? a vertexy sie pokrywaja tam gdzie trzeba....
Vetis Napisano 3 Maj 2004 Napisano 3 Maj 2004 w splacjnach chodzi o to ze musza byc 3 lub 4 katy ktore maja tylko 3 lub 4 vertexy. musisz miec sfuzowane vertexy zeby stworzyc surface\'a. na poczatek nie uzywaj splajnow, najlepiej polymodeling.... pozdro
Vetis Napisano 3 Maj 2004 Napisano 3 Maj 2004 a moze tylna szyba ma surface (zobacz w opcjach, zaznacz wszystkie sufrace (ctrl+a) i zaznacz flim, lub flim normal...
technoon Napisano 3 Maj 2004 Autor Napisano 3 Maj 2004 no własnie chce poly modelingu sprubowea:) ale mam maxa 4 i cos mi nie dizała.. nie moge kopiowac krawedz.... tylko przesówac... i nie wiem o co chodzi.... a szyba tylna składa sie z 4 wierzchołków i nie ma surface.. sprawdzałem jak si eda nawet mat 2 slides dawałem i nic... ;(
MF Napisano 3 Maj 2004 Napisano 3 Maj 2004 Oj ... Jeśli chcesz skopiować krawiędz... To ją zaznaczasz, następnie trzymając SHIFT przesówasz ją....
technoon Napisano 3 Maj 2004 Autor Napisano 3 Maj 2004 dokładnie tak próbowałem i przesówa mi cała krawed a nie kopjuje:( .... mozliwe ze max 4 nie obsługuje tego?? vertexy moge kopiowac a krawedzi nie:(
illy Napisano 3 Maj 2004 Napisano 3 Maj 2004 MAX 4 na pewno to obsuguje bo tak robilem. Zaznaczesz plane, robisz edit mesh (convert to poly), wybierasz krawedz z opcji, zaznaczasz ja trzymasz shift, myszka przesuwasz krawedz, puszczasz mysz puszczasz shift
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się