Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Dzisiaj zauważyłem, że przy tworzeniu materiału, konkretniej przy ładowaniu bitmapy, kolory jej różnią się w podglądzie obrazka i w oryginale. Tzn. obrazek załadowany ma brązową dominatę. Zauważyłem, że nie zależy to do formatu (jpg, bmp, psd, tiff) pliku ani też od wersji 3ds maxa (sprawdzałem na 2009 i 2010). Jestem ciekaw, czy ktoś z Was miał taki problem i czy go rozwiązał.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeżeli masz włączone Gamma and LUT correction w preferencjach to problem może tkwić właśnie tam, szczególnie jeżeli masz ustawione różne wartości gammy dla display'a i bitmap files...

Opcja 1 - wyłącz korekcje Gammy...

Opcja 2 - ustaw wszędzie jednakową gammę...

Edytowane przez MF

Napisano

Dzięki za odpowiedź, ale tego już próbowałem i nic się nie zmienia. Dla przykładu zamieszczam screena, na którym widać dokładnie o co chodzi. Po prawej stronie jest oryginał.

 

exampleu.jpg

Napisano

To po prawej to z PS ;) ? Może problem z ustawieniami profilu kolorów a nie z maxem...

Napisano

a jak masz na renderze?

 

i czy jak oglądasz tą teksture w asset browserze tez jest inaczej?

Napisano

Jeśli chodzi o profile w PS to sprawdziłem, i mam ustawione wszędzie taki sam sRGB, natomiast w asset browserze jest OK, tzn kolory są "prawdziwe" a rendering wychodzi z tymi brązowymi kolorami. Sprawdzałem też mapy wbudowane w 3ds max. Tam zachowanie jest różne, ale nigdy nie są kolory takie same jak w poglądzie.

Napisano

też obstawiam profile kolorów.

 

czy inne przeglądarki do grafiki też pokazują to samo co fotosklep ?

Napisano

to raczej profil kolorów tylko że monitora. Też tak miałem niektóre przeglądarki nie uwzględniają profilu kolorów monitora i stąd te różnice.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności