Skocz do zawartości

Minibitwa 24: Panzerkampfwagen Tiger


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak ktoś widział mój post ze statkiem kosmiczno-wyścigowym to wie że w teksturowaniu kuleje i to bardzo:P no ale co mi tam, takie coś właśnie nabazgrałem:

 

colormapf.png

 

A tak wygląda na modelu:

 

tigertex.jpg

 

Myślę że sam kolor wystarczy, bez normali i speculara. przez ten limit 1000 trisów model nabrał oldschool'owego klimatu:)

 

Piszcie co na teksie razi najbardziej ;)

Napisano

jeśli już sam kolor to polecam domalować oświetlenie. Takie gradienty symulujące światło. Tekstura bardzo.. czarnobiała :P po za tym za duży noise. Miał być metal a wyszedł karton. Domaluj na teksturze odblaski metalu.

tu refka jak oświetlenie można namalować:

http://www.jacquechoi.com/images/Buzz_Post.jpg

http://www.jacquechoi.com/images/Buzz_Construction.jpg

możesz też w stylizacje iść skoro nie chcesz robic normalek speculara. takiego kreskówkowego tygryska.

powodzenia :)

Napisano

Dzięki za rady. jednak wolałbym bardziej realistyczą teksturke. jednak skorzystałem z rady co do światła na teksie. i jak widać zmieniłem trochę kolor i wywaliłem wszystkie tekstury "metalu" bo to one dawały tak dużego noisa. chociaż samo AO daje go też dużo:/

 

tygcol2.jpg

 

a tutaj teksturka:

 

colorek2.png

Napisano

teraz za niebieskie. jeszcze ci feldgrau nie wyszedł ;) światło sporo dało ale bardzo sporo miejsc jest czarnych. w zasadzie 1/3 tekstury jest kompletnie czarna. CZerń nie wygląda dobrze. może spróbuj troche mniej czarnego dać. odblaski są za słabe. w samych narożikach nawet białe. ale z wyczuciem.

Napisano

Rozjaśniłem trochę, ale mi chyba tego "wyczucia" brakuje:/ może powinienem zacząć znaczki zbierać... tak wygląda teraz model:

 

tygcol3.jpg

 

A tak teksturka:

 

texs.jpg

Napisano

Sprawdzałem właśnie jak to wygląda in-game. korzystam z viewera XNormal i jak na mój gust to ta najciemniejsza tekstura wypadła najlepiej. najlepiej oddaje ciężar czołgu, a specular w enginie pokazał w końcu że to jest jednak metal a nie karton:p

 

tygcol4.jpg

 

Od rana nad nim siedzę xD chyba czas się wyspać i nabrać świeżego spojrzenia :p

Napisano

Plutko: Zrobiłem tak bo na jednym będą te wszystkie koła zębate a na drugim te koła które są na drugim planie. no i będzie później ładnie cień padać:)

 

Kruku: Czyli że źle? :P

Napisano

W zasadzie to niewiele rzeczy mogłeś powtórzyć ;p a na początku wydawało mi się że każdy poly ma swoje własne miejsce XD ale teraz jak się przyjrzałem to chyba jest spox XD

Napisano

Eksperymentuje z kolorem i AO wypalonym w Xnormal. Jak już mówiłem w teksturowaniu jestem kiepski, więc każda podpowiedź jest dla mnie cenna.

 

prevcol.jpg

 

tigertexturecolor.png

 

tigertexturenormal.png

Napisano

Texturowanie nie polega na chlapnięciu jednego koloru na cały model. Znajdź referencję i postaraj się ją odtworzyć na modelu.

 

Popatrz tu, przeanalizuj jak rozkłada się na czołgu brud, zadapania, zacieki i postaraj się to odwzorować u siebie:

 

Tiger-panzer.jpg

 

Poszukaj też tutoriali o texturowaniu metalu i postaraj się zrozumieć jakie zasady tym rządzą. Choćby to:

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=373024

Napisano (edytowane)

Empeck: Wielkie dzięki za refke i tutka. Kiedyś widziałem tego tutka, ale jakoś mi z głowy wyleciało.

Idąc dalej z teksturką zrobiłem większość tak jak było w tym tutorialu. AO z teksem bazowym + ręcznie dodany bród itp(jeszcze nie wszędzie dodany, chce wiedzieć czy brnąć dalej w tą stronę). gąsienic na razie nie ruszałem. jeszcze na szybko do renderów zrobiłem speculara na bazie koloru. Na tym tygrysie się już sporo nauczyłem:P Proszę o napisanie co źle znowu zrobiłem i jak można to dobrze zrobić:)

 

texprev.jpg

 

tigertexturecolor.png

Edytowane przez Crimson
Napisano

Jak dla mnie idziesz w dobrym kierunku tylko dodaj kolor (wszędzie ten brud jest tylko czarny XD) i jakieś głębsze zarysowania by się przydały na krawędziach.

Napisano

Co do refki to chciałem zrobić wersje z jednolitym kolorem. ale jednak będę musiał chyba zrobić to camo bo jakoś to łyso wygląda:/

 

tigerprev2.jpg

 

Diff

 

tigertexturecolor.jpg

 

Spec

 

tigertexturespec.jpg

Napisano

 

Warto było tyle miejsca poświęcać na osobne koła na texturce? Nie lepiej było zrobić jedno/dwa i użyć to na wszystkich kołach?

 

święte słowa

Napisano

"Tyle, że tu jest aż przesadzone." Empeck Pan Texturka nigdy nie przesadza on dokladnie odwzorowuje zycie!

 

Od siebie dodam ze calkiel spoko to zaczyna wygladac na poczatu bylem bardziej sceptycznie nastawiony, dopracowal bym tez momenty na laczeniach sie texturek ze soba (na sciankach obok siebie)

 

No i jeszcze skoro masz ta fejkowa normalke przepuscil bym to przez filtr i wyciagna cavity i na overlayu przepuscil+ dodal kilka rozjasnien tu i tam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności