Skocz do zawartości

Pokrzywiona perspektywa w view porcie.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Pokrzywil mi sie widok perspektywy obiektu w viewporcie - nawet nie wiem jak i kiedy. Czy jest jakis domyslny sposob aby przywrocic prawidlowe kąty? W widokach top, front, left wszystko jest pokrzywione. Nie da sie pracowac. Pomocy bo bede musial robic caly model budynku od poczatku.

Edytowane przez gonzo71
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

robisz tak, żeby było widać 4 viewporty. na perspektywie ustawiasz któryś z prostokątnych widoków( top right left) potem kręcisz w nim jak w perspektywie, robi ci się user view, potem klikasz P skrót do perspektywy i masz wszystko extra

Napisano

hmm cos mi sie randeruje ale spradze czy dziala jak sie skonczy i dam znac czy zadzialalo. Wymodelowalem scene od poczatku bo nie moglem czekac:)

Napisano (edytowane)

tzn co masz na mysli? importowac dana scene w calosci a potem ja mergowac do nowego pliku?

 

mozesz jeszcze raz wytlumaczyc jak robic ten user view.

robie tak jak mowisz i nic to nie daje.

w perspektywie ustawiam widok left. krece nim. zedne user view mi sie nie ustawia. klikam nastepnie p ale wszystko jest po staremu. te deformowanie katow powstalo prawdopodobnie od modyfikatora camera correction.

Edytowane przez gonzo71
Napisano

otworzyć nowy plik i merge sceny tej Twoim zdaniem pokrzywionej. user view się zawsze włącza jak poruszysz, przekręcisz któryś z widoków płaskich. potem z user view przechodzisz na perspektywę skrótem p czy innym sposobem. nie da się tego prościej wytłumaczyć. to są podstawy. a zakrzywienie wynika z tego, że bawiłeś się kamerą i zmieniłeś jej ogniskową i inne parametry, które zakrzywiły obraz- w skrócie zdeformowałeś obraz. a że max jest głupi to przeniósł to na perspektywę.

Napisano

no walsnie tak ale ja dokladnie robie tak jak mowisz i nie prostuja sie katy.

widok top jest krzywo, left rowniez i front rowniez. nic sie nie poprawia

Napisano

JM>> nie wiem dokladnie jak to sie stalo ale niewykluczone, ze jest tak jak mowisz.

 

krawedzie nie pokrywaja sie na widokach. probowalem to wyrownac poprzez obracanie cala scena ale tak dokladnie nie da sie zeby sie idealnie pokryly krawedzie - albo nie umiem

Napisano

Mnie też kiedyś ze dwa albo trzy razy coś takiego przytrafiło. Ostatni raz jakiś rok temu i nie pamiętam, jak z tego wyszedłem. Chyba raczej nie wyszedłem i jakoś się przemęczyłem do końca projektu. Ale na pewno nie było to spowodowane poruszeniem obiektów. Chętnie bym się dowiedział jakie jest rozwiązanie problemu.

Napisano

A czy przypadkiem nie gmerałeś w ustawieniach kamery w scenie, przy założeniu, ze takowa w niej masz? jak zmienisz ogniskową w kamerze, to po przejściu z kamery do widoku perspective i każdego innego, domyślnie będziesz miał ogniskową z kamery zachowaną w tych widokach.

Napisano

nie wiem dokladnie jak to sie stalo, moglo byc ze zlikwidowalem kamere i nie usunolem camera correction i moglo byc ze poruszylem cala scena o jakis kąt. njwazniejsze to czy jest z tego jakies wyjscie na przyszlosc bo zrobilem od poczatku.

 

posrednia metada jest czeste "save as", teraz juz tak robie:) kto nie sejwuje tez zaluje:)

Napisano

Też miałem ten problem przy pracy, podczas roboty niewiadomo skąd widok prespectiver zamienia się w taki pośredni między ortographic a prespective. Tyle że mi to po jakimś czasie znikało albo było tylko w jednym viewporcie (wtecy poprostu skakałęm do następnego, działającego dobrze)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności