Jump to content

drakul

Members
  • Content Count

    353
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

drakul last won the day on September 23 2020

drakul had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

About drakul

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    OM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nezumi, dostali w większej częsci od Twojego ulubionego softu na "B" ...r i oraz przesiadce na inne modo i cinemy.mówię tu o freelancerach i małych studiach a jest ich sporo. Ludzie nie umieją widocznie pracować na skrótach wiec zagranie z większa iloscia ikonek i industry "srandard" pomogło tym niezdecydowanym plus licencja maxowa pojsc inna droga. (a ze przy okazji zje...li stabilnosc i spowolnili blendka to druga sprawa- cos za cos). a ze w maxie dodaja nowe rzeczy to cieszy, ale jak spojrzysz w jakim czasie i co to juz lepiej chyba pomalowac sobie usta szminka i zaczac sie smiac. pare osob podjara sie nowosciami jak to teraz max leci do przodu , wroca, a potem powroci stary dobry system dodawania niczego. tak to juz bywa
  2. do tego to wystarczyl by ci pewnie i 600W, a tak masz lekki zapas i dobrze. kwestia to nie przedobrzyc. jak napisal blood-brother, taki wlasnie [W] autorowi posta wystarczy zupelnie
  3. Ciekawe czyja to zasluga ze w ostatnim czasie cos zaczeli robic ? dostali po d..ie to sie ruszyli. roadmap to ladnie wyglada ale patrzac wstecz przez nastepna dekade duzo sie raczej nie zmieni.
  4. niezly render, zwlaszcza ze czuc klimat flesha. Nezumi, zastanawiales sie nad swoim fanboystwem blendera lub antyfanboystwem? czesto tu przytaczasz uwagi dotyczace glupiego fanboyowania ku blenderowi, a ja zauwazylem, że to w Twoich postach czesto musi być nawiazanie do blendera. po co ta uwaga"...Chyba czas zaczac sie uczyc Blendera" powie pierdylion osob znowu XD" . masz z tym jakis problem?skad wiesz ze powie, a jak powie to co? a jak o czym innym powiedza to dobrze czy zle, że powiedza?
  5. cos tam zaczynasz powoli budowac. ale to za malo, wiecej kresek pomocniczych, zanim uchwycisz finalny kształt. te swiatlocienie mocno na oko. cienie tez trzeba wyrysowac konstrukcyjnie zanim zacznie sie czuć (mniej wiecej) jak cien sie rozklada. najpierw podstawy potem wlasne widzi mi sie.
  6. w 2.79 zamiast kostek robisz dowolny plane, a potem do niego jako dupliface kostkę. wtedy nie ma zmiany kształtu. w 2.8+ poszukaj zamiennika duplifaces
  7. Prawie w całości się zgadzam , poza ostatnim fragmentem "zmierzam.....". Żeby coś zrobić na oko to najpierw trzeba wyćwiczyć prawidłowe nawyki poprawnego wykreślania. Teraz większość większości robi wszystko na oko, co w efekcie staje się wykładnikiem, że to jest dobre. I potem mało kto wie co i skąd się wzięło i przede wszystkim dlaczego. A linie konstrukcyjne przydają się też wtedy, kiedy już będąc wprawionym w rysowaniu na oko, rysujemy kilka i sprawdzamy poprawność swojego oka i czy coś nam nie uciekło z perspektywą. tylko jeśli masz wyćwiczone rysowanie i jesteś w stanie w miarę dokładnie narysować linię zbiegu przecinającą przekątną( zakładając że przekątna jest linią prostą przechodzącą przez wierzchołki, a nie łukiem. Tak samo z przekrojem, znajdziesz punkty jak dobrze narysujesz linie zbiegu. Jak ktoś nie umie to potrzebuje skorzystać z linii pomocniczych, żeby rysunek wyglądał na poprawny.
  8. pozwoliłem sobie skorzystać z rysunku Margo Art żeby unaocznić konieczność rysowania tylu linii. Mam nadzieję, że teraz Nezumi rozumiesz już dlaczego. Nie umniejszając znajomej architekt, jej też pokaż, nauczy się rysować odpowiednią ilość linii i znajdź lepszego doradcę. dla wyjaśnienia: żeby wyznaczyć punkt czerwony( który w tym przypadku wg konstrukcji linii znajduje się w 1/8 długości boku prostopadłościanu) należy narysować po kolei: linie niebieskie, żółte, pomarańczowe, zielone, różowe. Pozostałe 3 wierzchołki prostokąta wyznaczymy stosując instrukcję powyżej mając już część linii narysowanych. Żeby wyznaczyć kolejne 4 wierzchołki prostokąta na przeciwległej ścianie należy powtórzyć całą operację jak przy 1 ściance. każdy( czyt. dowolny punkt) jaki narysujesz na płaszczyźnie ścianki ma swoje" współrzędne " na tej ściance. i w tym przypadku było bardzo prosto, punkt w 1/8 długości i wysokości. A wyobraź sobie dowolny punkt - jak go zmierzysz-podasz współrzędne? i nie ma innej drogi. to jest perspektywa. i żeby zrobic dobrze to trzeba wiedzieć co i jak rysować. w aksonometrii mógłbyś sobie wyznaczyć ten punkt szybciej i łatwiej bez tylu linii. a to dlatego że aksonometria ma stały współczynnik długości/ wysokości, a w perspektywie długość i wysokość zmienia się idąc w kierunku/od kierunku zbiegu. Mam nadzieję, że wyjaśniłem. a to co narysował Sebastian, to jest przybliżenie i założenie, że masz już super extra oko i rękę i umiesz dokładnie narysować linię zbiegu( ktoś umie?). I po to są te linie(aż tyle) konstrukcyjne, żeby linia zbiegu była właściwa. tutaj mamy małe pudełeczko, gdzie linia zbiegu przy błędzie rysowania będzie wyglądała na poprawną. Przy rysowaniu długiej bryły na formacie np B1 , ten błąd będzie już mocno widoczny bez pomocy linii konstrukcyjnych.
  9. wlaśnie dobrze że narysowałaś tyle tych linii. ale skoro twierdzisz teraz, że koledzy obalili ideę rysowania tylu linii to znaczy że nie wiesz po co i dlaczego rysowałaś. A koledzy są w błędzie. Żeby narysować dziurę w prostopadłościanie i w perspektywie potrzeba tylu linii plus jeszcze na drugiej ściance. A to co narysował SebastianSz to przybliżenie, że "na oko" tak wygląda dziura, ale to nie jest dziura wg poprawności perspektywy. A co do rysunków powyżej, gdzie masz przedmioty "obrotowe"( dzbanek itp) to nie ma w nich poprawnych elips. Porysuj kwadraty i sześciany w perspektywie i wrysowuj w nie elipsy( koła w perspektywie) aż pojmiesz o co chodzi w tym. Moja sugestia to, żebyś te przedmioty zbudowała rysunkowo, a potem zaznaczyła grubiej wynikłe z tego kształty a nie jak teraz pseudosiatka jak z 3d ,na dodatek niepoprawna i obwiednia krzywym "drutem". Swiatlocien na bryłach geometrycznych do poprawy. Skup się najpierw na części oświetlonej, zacienionej i cieniu( w kolejności od jasnego do ciemnego).
  10. tak jak pionix pisze.w specyfikacji procesora powinno być napisane jakie są taktowania przy wykorzystaniu danej ilości rdzeni. Przy renderowaniu działają wszystkie więc taktowanie będzie defaultowe.
  11. @michalo, nie wiem czy z tymi cegłami odnosi się akurat do mnie, bo nie pamiętam. Ale miałem tutaj troszkę problemów, a raczej brak sposobu na szybkie zrobienie tekstur cegieł na tylu elementach. Dlatego kleiłem tekstury "z palca" żeby je między sobą dopasować, by pod koniec znaleźć rozwiązanie- użyć modyfikatora UV project i tylko łączenia podmalować 🙂 ale nauka nie poszła w las. Renderowane w Cycles, Blender 2.79.
  12. Cześć, ten projekt długo "leżał na biurku" i czekał na swoje ukończenie. Na nim uczyłem się softu i nowych umiejętności, próbowałem różnych sposobów, żeby uzyskać to, co chciałem... taki królik doświadczalny. I wreszcie skończyłem, a efekt poniżej....
  13. mozesz kupic kazda karte od gtx 1070 wzwyz( 1070, 1080, 1080ti, rtx 2060, 2070, 2080, plus ti). bedzie dobrze dzialac. kwestia budzetu. masz zasilacz prawie 700W wiec wystarczy, chyba ze cos z nim nie tak, to kup nowy 750-850W 80Plus markowy. sprawdz wymiary tego co jest i szukaj o podobnych wymiarach. tego ograniczenia ( bottleneck) nie bralbym za bardzo pod uwage. karta bedzie normalnie dzialac. gdybys renderowala jednoczesnie na cpu+gpu to karta swoja czesc skonczy renderowac i bedziesz czekac na zakonczenei pracy cpu, tzn ten procek przy renderingu bedzie sporo wolniejszy od ww kart. wiec wtedy lepiej czesc puscic na gpu i czesc na cpu osobno. do gier Ci sprzet niepotrzebny wiec tez nie musisz sie za bardzo przejmowac roznicami w "predkosciach" podzespolow. kup karte i bedzie dobrze.( zobacz tylko jakie zasilanie potrzebne bo mozesz nie miec akurat tylu pinow przy kablu od zasilacza wiec bedziesz potrzebowala dokupic przejciowke). i nie sugerowalbym sie iloscia "wiatrakow" na karcie. Tobie wystarczy rowniez karta rozmiaru itx, ktora nie wymaga mocnego zasilania, bo nie ma podkreconych napiec ani Mhz o te kilka procent, ktore i tak nic by Ci nie daly i zaoszczedza ewentualne problemy z zasileniem karty, czy to przez przejsciowke czy nawet koniecznosc wymiany zasilacza.
  14. Ja bym najpierw zajął się optymalizacja sceny na twoim miejscu. I potem zobaczył czy jednak karta lepsza potrzebna bo viewport laguje.
  15. #Imperator, cenna informacja o monecie i jej podobieństwie poparta uwagą działu prawnego. trochę poruszamy się po ruchomych piaskach, bo Ty, le_chu i pecet napisaliście o relatywnej stronie tematu tzn jak robie na małą skalę to mam większe szanse że nikt nie zauważy, jak zacznę być widoczny i robić więcej szumu to muszę się liczyć z tym że zaraz ktoś zapuka. a to nie o to chodzi. #pecet, a dlaczego tak postąpiłeś w sprawie jachtu? bo właśnie ktoś zapukał ? a skąd wiesz, że mieli/mieliby rację? nawiązując do przykładu z monetą, był zmieniony model na tyle że tylko przypominał/był podobny właściwemu jachtowi czy może miał zmienione np tylko koło sterowe ale reszta go wyraźnie identyfikowała? nie możemy sie opierać na przypuszczeniach. wyobraź sobie, że robisz modele jachtów i z tego żyjesz( i to dalej jest mala skala). I ktoś do Ciebie puka a ty dla spokoju zamykasz temat i szukasz innej roboty? dlatego moje pytanie brzmi, czy znacie wykładnię prawną tego tematu z doświadczenia czy piszecie opierając się na przypuszczeniach. jeśli to drugie to jedynym wyjściem jest poznać dokładnie temat udając się do prawnika. i wtedy kwestia logo, braku loga, podobieństwo do oryginału jak duże może byc albo wcale nie może być podobne będzie jasna i wiadomo będzie w jakich granicach można się poruszać.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy