Jump to content

drakul

Members
  • Content Count

    338
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Excellent

About drakul

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    OM
  1. #Imperator, cenna informacja o monecie i jej podobieństwie poparta uwagą działu prawnego. trochę poruszamy się po ruchomych piaskach, bo Ty, le_chu i pecet napisaliście o relatywnej stronie tematu tzn jak robie na małą skalę to mam większe szanse że nikt nie zauważy, jak zacznę być widoczny i robić więcej szumu to muszę się liczyć z tym że zaraz ktoś zapuka. a to nie o to chodzi. #pecet, a dlaczego tak postąpiłeś w sprawie jachtu? bo właśnie ktoś zapukał ? a skąd wiesz, że mieli/mieliby rację? nawiązując do przykładu z monetą, był zmieniony model na tyle że tylko przypominał/był podobny właściwemu jachtowi czy może miał zmienione np tylko koło sterowe ale reszta go wyraźnie identyfikowała? nie możemy sie opierać na przypuszczeniach. wyobraź sobie, że robisz modele jachtów i z tego żyjesz( i to dalej jest mala skala). I ktoś do Ciebie puka a ty dla spokoju zamykasz temat i szukasz innej roboty? dlatego moje pytanie brzmi, czy znacie wykładnię prawną tego tematu z doświadczenia czy piszecie opierając się na przypuszczeniach. jeśli to drugie to jedynym wyjściem jest poznać dokładnie temat udając się do prawnika. i wtedy kwestia logo, braku loga, podobieństwo do oryginału jak duże może byc albo wcale nie może być podobne będzie jasna i wiadomo będzie w jakich granicach można się poruszać.
  2. le_chu, to ja wyjasnię o co mi chodzi inaczej. Wedlug Twoich słów kupuje model auta 3D np bmw na licencji editorial use i moge odsprzedawac wizki z tym modelem. dalej piszesz ze "....nie wazne z jakiego zrodla masz modele 3D ktore pojawiaja sie na twojej wizce, to Ty masz obowiazek zdobyc wszelkie ewentualne pozwolenia autorskie. Przyklad - robisz banner 1000m2 ktory bedzie wisial w centrum Wawy....". baner to wizka, wiec dlaczego w 2 drugiej wypowiedzi wg Ciebie musze uzyskiwac zgode a w pierwszej nie? w pierwszym i drugim przypadku mamy do czynienia z wizka ktora sprzedajemy, a na ktorej jest widoczne auto ww marki. chyba wyjasnilem
  3. le_chu,te dwie rzeczy sa ze soba sprzeczne. w 1wszej mozesz uzywac w wizkach , w 2giej nie mozesz, chyba ze masz pozwolenie od bmw. z tego co mariusz st przedstawil z CG trader , w editorial use nie mozesz uzywac komercyjnie.
  4. le_chu, z tego co napisałes na poczatku w poscie 7 to trochę nielogiczne. tzn ze na wykorzystującym(kupujacym) ciąży obowiązek uzyskania pozwoleń. Skoro sprzedający market ma pozwolenia na sprzedaż i adnotacje o uzytkowaniu w celach komercyjnych to dlaczego kupujący ma ponownie takowe pozwolenia udowadniać? drugie to editorial use only - to tez jakas glupota. skoro pod tą licencją mozna jedynie publikowac ale nie wykorzystywac w celach komercyjnych to po co w ogole to kupowac? przeciez nie bede sobie modelu dla samego siebie renderowal tylko kupno modelu w wiekszosci przypadkow jest po to by wykorzystac go wlasnie w celach komercyjnych.
  5. ja pierdziu, ale się uśmiałem przed zakonczeniem dnia. Boris, czy Ty aby się nie marnujesz w grafice? myślę że powinieneś zająć się pisaniem tekstów dla filmów komediowych, naprawdę masz zdolności. co z tego że wątek troche zszedl w bok z tytulowego, ale gdyby przyjrzec się temu bliżej, to Boris jednak swoimi tekstami , pokazuje nam jaka farsą jest nowy 3ds max 2020, i dostarcza smiechu,
  6. 3ds max pod wodzą łotrodesku dogorywa i co poniektórzy probują go jeszcze reanimować...ale śmierć i tak przychodzi :)
  7. tak, 450-500 W wystarczy, podalem troche za mocny, bardziej przyszlosciowy jezli chodzi o rozbudowe/ zmiane komponentow
  8. plyta na chipsecie b350 wystarczy do jednej grafiki w zupelnosci. na pewno bedzie Ci potrzebne bezpiecznie 32Gb ramu, zastanow sie czy potrzebujesz wiecej niz 32 i wtedy dobierz ilosc kosci. zrezygnowalbym z grafiki 1060 3Gb na co najmniej 1060 6Gb a najlepiej to 1070 8GB, jak nie bedziesz podkrecal procka to moze lepiej juz 1700x/1800x. i pamietaj o nie "po taniosci" zasilaczu ok 600W
  9. jak można ignorować Borisa, osobiście bardzo lubię jego celne strzały słowne. @Grandus , piszesz że pracujesz/zaczynałeś w maxie od wersji 4, ile to lat już ..z 15...? to może dorzucę trochę do Twojego kotła,...to co Ty robiłeś przez cały ten czas? motasz się z problemem progresu od takiego czasu i zadajesz teraz pytanie o pomoc? a może grafika nie jest Twoim celem, i powinienes się targetować w czymś innym skoro przez ponad dekadę nie wyszedłeś z poziomu zadawania początkujących pytań. no ... ale nigdy nie jest za późno.... jeśli wybrałeś właściwą drogę
  10. jeśli mam dorzucić parę uwag to: 1. samochody do wymiany, nie ma klimatu amerykańskiego, materiał lakieru w ogóle do poprawy, 2. pierwszy kadr -co to te rozowe po lewej na chodniku? 3. pierwszy kadr do poprawy - sugeruje ze po prawej walimy w sciane albo co innego, ucieta ulica nie wiadomo gdzie i dlaczego 4. parasole w ogole bym wyrzucil 5. 3 kadr - pociag jedzie a samochody stoja? widac ze rozmycie pociagu na sile- nie czuc predkosci 6. 2 kadr- te "halo"- rozjasnienie po prawej sugeruje ze zza krawedzi zaraz wyjdzie slonce a cienie sa nieadekwatne do tego, podobnie w 1 ujeciu z lewej 7. 2 kadr - te liscie z gory ... uwazasz ze to dobre?....
  11. odnosnie 1 wizki: a co to za układ cegieł w nadprożach okien? nie ma czegos takiego. ten fragment mebla i kanapy na 1 planie wyglada interesująca ale moim zdaniem kadr do poprawy, uciąłeś doł w byle jakim miejscu i nie trzyma sie to. mamy dzien a lampy swieca jak w nocy, a powinno byc rozroznienie natezenia swiatla podloga po prawej odbija jak posmarowana maslem, jak zrobisz ku..pe na szarej to tez przyciagnie wzrok....
  12. zacząłbym od podstaw - kadr , kompozycja, swiatlo, co chce pokazac, co ma byc na obrazku a co nie, jak duzo, a potem mozesz dopieszczac technikalia, detale itp.
  13. teraz dopiero rozumiem, ok, cofam wiekszosc co napisalem. dlaczego z gory zalozyles ze ktos uzywa wersji 2.7 z PPM a nie LPM? i dlaczego zmieniasz w takim razie standardowe ustawienie 2.8 z LPM na PPM? to wprowadzilo zamieszanie o którym napisalem. tak na marginesie skoro bierzesz na miekko moj komentarz( a on wlasnie takim byl - bez zarzucania Ci ze źle, tylko wskazanie bledu) to nie pisz potem o bezczelnosci i wyluzuj, reszte Twojego ostatniego akapitu zostawię bez komentarza, zebys nie pomyslał znowu ze cos Ci zarzucam. a ostatnie zdanie tym bardziej....
  14. pkt 6. błąd. dawny "W" jest teraz pod prawy myszy a obecny "w" służy jako toggle cycle między wyborami w narzędziu select i nie ma zakładki tools pod "n" i nigdy nie było. jest pod "T" a pod "n" są properties. pkt 4 to tak naprawdę jest ten sam element tyle, że z innymi ustawieniami na wstępie i mozna poprzez ustawienia uzyskać jeden z drugiego i vice versa pkt 1 . skrót ctrl + ~ nie istnieje, przynajmniej go nie znalazłem w input. 3D cursor jest widoczny, tak samo jak byl w 2.7, jest tylko inny sposob jego aktywacji( zamiast PPM dla left click wybieramy go z paska tools pod "T"). i myślę ze jest to dobre rozwiązanie. i zwróć uwagę że teraz mozesz obracać scena przy circle select jesli wybierzesz je z paska tools a nie ze skrotu "C" ( co dziala jak w 2.7) taka mała uwaga na koniec, sprawdź Alex 3d zanim zapostujesz, zeby inni nie musieli poprawiac i mieli "czysty" watek w informacjami
  15. jedno co Ci mogę doradzić przy przesiadce z khm maxa na blendera to to, żebyś zapomniał o maxie tzn nie myślał maxowym workflow, skrótami, narzędziami itp. im szybciej to zrobisz, tym szybciej polubisz blendka i docenisz jak dobry i przyjemny jest i lepszy. co do corony, jest szybka , prosta, tak zeby nawet małpa mogła ją obsłużyc. cycles jest wolniejszy, trudniejszy, wymaga myślenia-przynajmniej na początku jak go poznajesz. finalny efekt obrazka nie odbiega jakością od corony( ale wymaga większego wysiłku). popatrz na porównawcze wizki z tych silników. w cycles masz "nieograniczone" możliwości tworzenia materiałów za pomocą nodów.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy