Napisano 11 Marzec 201015 l Pokrzywil mi sie widok perspektywy obiektu w viewporcie - nawet nie wiem jak i kiedy. Czy jest jakis domyslny sposob aby przywrocic prawidlowe kąty? W widokach top, front, left wszystko jest pokrzywione. Nie da sie pracowac. Pomocy bo bede musial robic caly model budynku od poczatku. Edytowane 11 Marzec 201015 l przez gonzo71
Napisano 12 Marzec 201015 l robisz tak, żeby było widać 4 viewporty. na perspektywie ustawiasz któryś z prostokątnych widoków( top right left) potem kręcisz w nim jak w perspektywie, robi ci się user view, potem klikasz P skrót do perspektywy i masz wszystko extra
Napisano 12 Marzec 201015 l Autor hmm cos mi sie randeruje ale spradze czy dziala jak sie skonczy i dam znac czy zadzialalo. Wymodelowalem scene od poczatku bo nie moglem czekac:)
Napisano 13 Marzec 201014 l ja wiem, że działa. zamiast modelować od nowa scenę trzeba było do nowej zmergować już wymodelowaną
Napisano 14 Marzec 201014 l Autor tzn co masz na mysli? importowac dana scene w calosci a potem ja mergowac do nowego pliku? mozesz jeszcze raz wytlumaczyc jak robic ten user view. robie tak jak mowisz i nic to nie daje. w perspektywie ustawiam widok left. krece nim. zedne user view mi sie nie ustawia. klikam nastepnie p ale wszystko jest po staremu. te deformowanie katow powstalo prawdopodobnie od modyfikatora camera correction. Edytowane 14 Marzec 201014 l przez gonzo71
Napisano 14 Marzec 201014 l otworzyć nowy plik i merge sceny tej Twoim zdaniem pokrzywionej. user view się zawsze włącza jak poruszysz, przekręcisz któryś z widoków płaskich. potem z user view przechodzisz na perspektywę skrótem p czy innym sposobem. nie da się tego prościej wytłumaczyć. to są podstawy. a zakrzywienie wynika z tego, że bawiłeś się kamerą i zmieniłeś jej ogniskową i inne parametry, które zakrzywiły obraz- w skrócie zdeformowałeś obraz. a że max jest głupi to przeniósł to na perspektywę.
Napisano 14 Marzec 201014 l Autor no walsnie tak ale ja dokladnie robie tak jak mowisz i nie prostuja sie katy. widok top jest krzywo, left rowniez i front rowniez. nic sie nie poprawia
Napisano 14 Marzec 201014 l Autor JM>> nie wiem dokladnie jak to sie stalo ale niewykluczone, ze jest tak jak mowisz. krawedzie nie pokrywaja sie na widokach. probowalem to wyrownac poprzez obracanie cala scena ale tak dokladnie nie da sie zeby sie idealnie pokryly krawedzie - albo nie umiem
Napisano 14 Marzec 201014 l Mnie też kiedyś ze dwa albo trzy razy coś takiego przytrafiło. Ostatni raz jakiś rok temu i nie pamiętam, jak z tego wyszedłem. Chyba raczej nie wyszedłem i jakoś się przemęczyłem do końca projektu. Ale na pewno nie było to spowodowane poruszeniem obiektów. Chętnie bym się dowiedział jakie jest rozwiązanie problemu.
Napisano 14 Marzec 201014 l A czy przypadkiem nie gmerałeś w ustawieniach kamery w scenie, przy założeniu, ze takowa w niej masz? jak zmienisz ogniskową w kamerze, to po przejściu z kamery do widoku perspective i każdego innego, domyślnie będziesz miał ogniskową z kamery zachowaną w tych widokach.
Napisano 15 Marzec 201014 l Autor nie wiem dokladnie jak to sie stalo, moglo byc ze zlikwidowalem kamere i nie usunolem camera correction i moglo byc ze poruszylem cala scena o jakis kąt. njwazniejsze to czy jest z tego jakies wyjscie na przyszlosc bo zrobilem od poczatku. posrednia metada jest czeste "save as", teraz juz tak robie:) kto nie sejwuje tez zaluje:)
Napisano 15 Marzec 201014 l Też miałem ten problem przy pracy, podczas roboty niewiadomo skąd widok prespectiver zamienia się w taki pośredni między ortographic a prespective. Tyle że mi to po jakimś czasie znikało albo było tylko w jednym viewporcie (wtecy poprostu skakałęm do następnego, działającego dobrze)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto