user_name Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Witam, to jest mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość :) Niemniej jednak mam nadzieję na konstruktywną krytykę. Tematem jest stworzenie wizualizacji pokoju. Jestem na etapie przeprowadzki i chce zrobić sobie wszystko po swojemu. Większość mebli będzie zamawiana na wymiar, za wyjątkiem łóżka które wypatrzyłem w IKEI ;) Licze na komentarze nie tylko odośnie jakości renderów ale również uwzględniające funkcjonalność pokoju i uwagi odnośnie poszczególnych mebli(opłacalność wykonania, konstrukcja itp.) jeśli ktoś zna się na tym to chętnie poznam waszą opinie. I od razu takie pytanko w kwestii technicznej, chce zrobić sobie żaluzje i w modelu chciałbym mieć możliwość łatwego regulowania stopnia otwarcia, jako że żaluzje składają się z wielu elementów to nie wiem jak zrobić żeby za pomocą jednego sywaka/parametru/funkcji móc obracać wszystkie wokół ich indywidualnej osi. Soft: 3d max, Vray, Photoshop. No i pierwsze rendery:
jarox Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Jestem począkujący ale wydaje mi się, że żaluzje można regulować zaznaczając wszystkie elementy żaluzji, następnie z górnego paska opcji wybrać Use Pivot Point Center i obracać wg odpowiedniej osi.
Gość kakaku Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 obok narzedzi move, rotate, scale masz okienko do regulacji pivotow. sprobuj wybrac local i zaznaczyc wszystkie zaluzje, a potem rotate. powinno dzialac. edit. chyba jaroxowi o to samo chodzilo :p
plasti Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 nie local, tylko obok okienka z napisem view(na samej gorze) masz rozsuwalne kwadratowe buttony, musisz przytrzymac lewy myszki i rozwinac(beda takie rysunki walcow i czerwonych kropek) walce to elementy a kropki to pivot, jesli kropki beda wew. walcow, uzyskasz zamierzony efekt, tylko uwazaj, kiedy zmienisz na przesuwanie, button moze sie zresetowac....
mkeruj Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Jeśli ta szafa jest ubraniowa, to drążek musi być niżej - na pewno nie nad głową - nikt nie jest całe życie młody. Drzwi szafy też zbyt wielkie i masywne. Przestrzeń obok ubraniowej ma wielką przestreń między półkami - zaplanuj co tam będziesz składował i dobierz bardziej odpowiednią. Nie wiem, jaki jest stan obecny w tym pomieszczeniu, ale chowanie kaloryfera w takiej wnęce to obniżenie jego wydajności. Kontener pod biurkiem zrobiłbym luzem, a nawet na kółkach - nie wiem, czy to będzie biurko do pracy, ale średnio mi leży. Ta półka-szufladka w ogóle od czapy, poza tym może okazać się neistabilna. Jeśli to ma być i sypialnia i pracownia, to dobrze przemyśl oświetlenie, żeby nie pracować w sypialni ani nie spać w pracowni. No i media - wiadomo. PZDR
Tores Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 Ja wypowiem się odnośnie żaluzji. Tworzysz linie w odpowiednim odstępie ale niech to będzie jeden obiekt. Dodajesz modyfikator Sweep a tam wybierasz prostokąt i podajesz mu przekrój jaki ma jedna żaluzja. Niżej masz rotate dzięki czemu możesz je zamykać i otwierać. Jak chcesz je podciągnąć do góry to ustaw sobie oś modelu na najwyższej żaluzji i skaluj same linie (byle nie ze sweep-em bo stracisz pewne informacje).
user_name Napisano 14 Marzec 2010 Autor Napisano 14 Marzec 2010 (edytowane) Jeśli ta szafa jest ubraniowa, to drążek musi być niżej - na pewno nie nad głową - nikt nie jest całe życie młody. Drzwi szafy też zbyt wielkie i masywne. Przestrzeń obok ubraniowej ma wielką przestreń między półkami - zaplanuj co tam będziesz składował i dobierz bardziej odpowiednią. Nie wiem, jaki jest stan obecny w tym pomieszczeniu, ale chowanie kaloryfera w takiej wnęce to obniżenie jego wydajności. Kontener pod biurkiem zrobiłbym luzem, a nawet na kółkach - nie wiem, czy to będzie biurko do pracy, ale średnio mi leży. Ta półka-szufladka w ogóle od czapy, poza tym może okazać się neistabilna. Jeśli to ma być i sypialnia i pracownia, to dobrze przemyśl oświetlenie, żeby nie pracować w sypialni ani nie spać w pracowni. No i media - wiadomo. PZDR No tak, jeśli chodzi o szafę, to rozmieszczenie półek jest cały czas w trakcie ustalania, drążek będzie niżej na pewno a na górze przyjdzie jeszcze jedna półka. W założeniu szafa mam mieć wymiar 300x200x55. Grzejnik jest we wnęce i raczej tam zostanie, przenoszenie go byłoby zbyt dużym problemem, w pomieszczeniu jest ciepło więc myślę, że nie ma konieczności wyciągania go do przodu zmniejszając pomieszczenie. Co do biurka to faktycznie rozwiązanie z szafką z szufladami robioną oddzielnie mogłoby być całkiem niezłe, ale wydaje mi się, że tak ustawione będą mi odpowiadać a przy okazji zwiększają sztywność biurka i zmniejszają koszt wykonania. Mała półeczka ma być na laptopa, czasami korzystam z obu komputerów jednocześnie i chciałby mieć lapka pod ręką, a jednocześnie mieć możliwość schowania, gdy jest niepotrzebny, na końcu półeczki prawdopodobnie będzie rolka, która będzie się opierać o spód blatu co powinno załatwić sprawę stabilności. Na oświetlenie jeszcze nie mam jakiegoś konkretnego pomysłu, narazie myślałem o raczej standardowych rozwiązaniach. Jakieś ciekawe propozycje? @Tores: pomysł z żaluzjami ze sweepa super, w zasadzie załatwia wszystko. :) Dorzucam nową wersję szafy: Edytowane 14 Marzec 2010 przez user_name
Dynamico Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 Podłoga wygląda trochę tak jakby rozlała się na niej woda - bardzo się błyszczy i odbija. Blat biurka - zaokrąglone narożniki, zaokrąglony wewnętrzny narożnik: nie wiem jak ten blat robiłeś? Ja robię kształt z polilinii i zwiększam wartość parametru "steps" w zakładce "interpolation" do takiej wartości, żeby uzyskać gładki łuk (ale bez przesady), a potem "shell" i jeszcze "hamfer" na krawędzie i blat wygląda przyzwoicie.
user_name Napisano 18 Marzec 2010 Autor Napisano 18 Marzec 2010 Biurko robiłem w microstation i do max-a importowałem z .dwg. Zawsze mam wtedy problem z zaokrągleniami, a robiłem model w microstation ponieważ chciałem od razu zrobić rysunki dla stolarza w celu wstępnej wyceny. Może ktoś wie jak poradzić sobie z tym problemem przy imporcie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się