Skocz do zawartości

Obiekt 3d: pokój


user_name

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to jest mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość :) Niemniej jednak mam nadzieję na konstruktywną krytykę.

 

Tematem jest stworzenie wizualizacji pokoju. Jestem na etapie przeprowadzki i chce zrobić sobie wszystko po swojemu. Większość mebli będzie zamawiana na wymiar, za wyjątkiem łóżka które wypatrzyłem w IKEI ;)

 

Licze na komentarze nie tylko odośnie jakości renderów ale również uwzględniające funkcjonalność pokoju i uwagi odnośnie poszczególnych mebli(opłacalność wykonania, konstrukcja itp.) jeśli ktoś zna się na tym to chętnie poznam waszą opinie.

 

I od razu takie pytanko w kwestii technicznej, chce zrobić sobie żaluzje i w modelu chciałbym mieć możliwość łatwego regulowania stopnia otwarcia, jako że żaluzje składają się z wielu elementów to nie wiem jak zrobić żeby za pomocą jednego sywaka/parametru/funkcji móc obracać wszystkie wokół ich indywidualnej osi.

 

Soft: 3d max, Vray, Photoshop.

 

No i pierwsze rendery:

b72af76b3ea87f5c.jpg

 

2266f9dfd4c9dc9b.jpg

 

6646ba73c854bd06.jpg

 

9c766bc7e95c0af6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jestem począkujący ale wydaje mi się, że żaluzje można regulować zaznaczając wszystkie elementy żaluzji, następnie z górnego paska opcji wybrać Use Pivot Point Center i obracać wg odpowiedniej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

obok narzedzi move, rotate, scale masz okienko do regulacji pivotow. sprobuj wybrac local i zaznaczyc wszystkie zaluzje, a potem rotate. powinno dzialac.

edit. chyba jaroxowi o to samo chodzilo :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie local, tylko obok okienka z napisem view(na samej gorze) masz rozsuwalne kwadratowe buttony, musisz przytrzymac lewy myszki i rozwinac(beda takie rysunki walcow i czerwonych kropek) walce to elementy a kropki to pivot, jesli kropki beda wew. walcow, uzyskasz zamierzony efekt, tylko uwazaj, kiedy zmienisz na przesuwanie, button moze sie zresetowac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta szafa jest ubraniowa, to drążek musi być niżej - na pewno nie nad głową - nikt nie jest całe życie młody.

Drzwi szafy też zbyt wielkie i masywne.

Przestrzeń obok ubraniowej ma wielką przestreń między półkami - zaplanuj co tam będziesz składował i dobierz bardziej odpowiednią.

 

Nie wiem, jaki jest stan obecny w tym pomieszczeniu, ale chowanie kaloryfera w takiej wnęce to obniżenie jego wydajności.

 

Kontener pod biurkiem zrobiłbym luzem, a nawet na kółkach - nie wiem, czy to będzie biurko do pracy, ale średnio mi leży. Ta półka-szufladka w ogóle od czapy, poza tym może okazać się neistabilna.

 

Jeśli to ma być i sypialnia i pracownia, to dobrze przemyśl oświetlenie, żeby nie pracować w sypialni ani nie spać w pracowni.

 

No i media - wiadomo.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypowiem się odnośnie żaluzji. Tworzysz linie w odpowiednim odstępie ale niech to będzie jeden obiekt. Dodajesz modyfikator Sweep a tam wybierasz prostokąt i podajesz mu przekrój jaki ma jedna żaluzja. Niżej masz rotate dzięki czemu możesz je zamykać i otwierać. Jak chcesz je podciągnąć do góry to ustaw sobie oś modelu na najwyższej żaluzji i skaluj same linie (byle nie ze sweep-em bo stracisz pewne informacje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta szafa jest ubraniowa, to drążek musi być niżej - na pewno nie nad głową - nikt nie jest całe życie młody.

Drzwi szafy też zbyt wielkie i masywne.

Przestrzeń obok ubraniowej ma wielką przestreń między półkami - zaplanuj co tam będziesz składował i dobierz bardziej odpowiednią.

 

Nie wiem, jaki jest stan obecny w tym pomieszczeniu, ale chowanie kaloryfera w takiej wnęce to obniżenie jego wydajności.

 

Kontener pod biurkiem zrobiłbym luzem, a nawet na kółkach - nie wiem, czy to będzie biurko do pracy, ale średnio mi leży. Ta półka-szufladka w ogóle od czapy, poza tym może okazać się neistabilna.

 

Jeśli to ma być i sypialnia i pracownia, to dobrze przemyśl oświetlenie, żeby nie pracować w sypialni ani nie spać w pracowni.

 

No i media - wiadomo.

 

PZDR

 

No tak, jeśli chodzi o szafę, to rozmieszczenie półek jest cały czas w trakcie ustalania, drążek będzie niżej na pewno a na górze przyjdzie jeszcze jedna półka. W założeniu szafa mam mieć wymiar 300x200x55.

 

Grzejnik jest we wnęce i raczej tam zostanie, przenoszenie go byłoby zbyt dużym problemem, w pomieszczeniu jest ciepło więc myślę, że nie ma konieczności wyciągania go do przodu zmniejszając pomieszczenie.

 

Co do biurka to faktycznie rozwiązanie z szafką z szufladami robioną oddzielnie mogłoby być całkiem niezłe, ale wydaje mi się, że tak ustawione będą mi odpowiadać a przy okazji zwiększają sztywność biurka i zmniejszają koszt wykonania. Mała półeczka ma być na laptopa, czasami korzystam z obu komputerów jednocześnie i chciałby mieć lapka pod ręką, a jednocześnie mieć możliwość schowania, gdy jest niepotrzebny, na końcu półeczki prawdopodobnie będzie rolka, która będzie się opierać o spód blatu co powinno załatwić sprawę stabilności.

 

Na oświetlenie jeszcze nie mam jakiegoś konkretnego pomysłu, narazie myślałem o raczej standardowych rozwiązaniach. Jakieś ciekawe propozycje?

 

@Tores: pomysł z żaluzjami ze sweepa super, w zasadzie załatwia wszystko. :)

 

Dorzucam nową wersję szafy:

szafa3copy.jpg

Edytowane przez user_name
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłoga wygląda trochę tak jakby rozlała się na niej woda - bardzo się błyszczy i odbija.

Blat biurka - zaokrąglone narożniki, zaokrąglony wewnętrzny narożnik: nie wiem jak ten blat robiłeś? Ja robię kształt z polilinii i zwiększam wartość parametru "steps" w zakładce "interpolation" do takiej wartości, żeby uzyskać gładki łuk (ale bez przesady), a potem "shell" i jeszcze "hamfer" na krawędzie i blat wygląda przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biurko robiłem w microstation i do max-a importowałem z .dwg. Zawsze mam wtedy problem z zaokrągleniami, a robiłem model w microstation ponieważ chciałem od razu zrobić rysunki dla stolarza w celu wstępnej wyceny. Może ktoś wie jak poradzić sobie z tym problemem przy imporcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności