Napisano 13 Marzec 201015 l Witam, to jest mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość :) Niemniej jednak mam nadzieję na konstruktywną krytykę. Tematem jest stworzenie wizualizacji pokoju. Jestem na etapie przeprowadzki i chce zrobić sobie wszystko po swojemu. Większość mebli będzie zamawiana na wymiar, za wyjątkiem łóżka które wypatrzyłem w IKEI ;) Licze na komentarze nie tylko odośnie jakości renderów ale również uwzględniające funkcjonalność pokoju i uwagi odnośnie poszczególnych mebli(opłacalność wykonania, konstrukcja itp.) jeśli ktoś zna się na tym to chętnie poznam waszą opinie. I od razu takie pytanko w kwestii technicznej, chce zrobić sobie żaluzje i w modelu chciałbym mieć możliwość łatwego regulowania stopnia otwarcia, jako że żaluzje składają się z wielu elementów to nie wiem jak zrobić żeby za pomocą jednego sywaka/parametru/funkcji móc obracać wszystkie wokół ich indywidualnej osi. Soft: 3d max, Vray, Photoshop. No i pierwsze rendery:
Napisano 13 Marzec 201015 l Jestem począkujący ale wydaje mi się, że żaluzje można regulować zaznaczając wszystkie elementy żaluzji, następnie z górnego paska opcji wybrać Use Pivot Point Center i obracać wg odpowiedniej osi.
Napisano 13 Marzec 201015 l obok narzedzi move, rotate, scale masz okienko do regulacji pivotow. sprobuj wybrac local i zaznaczyc wszystkie zaluzje, a potem rotate. powinno dzialac. edit. chyba jaroxowi o to samo chodzilo :p
Napisano 13 Marzec 201015 l nie local, tylko obok okienka z napisem view(na samej gorze) masz rozsuwalne kwadratowe buttony, musisz przytrzymac lewy myszki i rozwinac(beda takie rysunki walcow i czerwonych kropek) walce to elementy a kropki to pivot, jesli kropki beda wew. walcow, uzyskasz zamierzony efekt, tylko uwazaj, kiedy zmienisz na przesuwanie, button moze sie zresetowac....
Napisano 13 Marzec 201015 l Jeśli ta szafa jest ubraniowa, to drążek musi być niżej - na pewno nie nad głową - nikt nie jest całe życie młody. Drzwi szafy też zbyt wielkie i masywne. Przestrzeń obok ubraniowej ma wielką przestreń między półkami - zaplanuj co tam będziesz składował i dobierz bardziej odpowiednią. Nie wiem, jaki jest stan obecny w tym pomieszczeniu, ale chowanie kaloryfera w takiej wnęce to obniżenie jego wydajności. Kontener pod biurkiem zrobiłbym luzem, a nawet na kółkach - nie wiem, czy to będzie biurko do pracy, ale średnio mi leży. Ta półka-szufladka w ogóle od czapy, poza tym może okazać się neistabilna. Jeśli to ma być i sypialnia i pracownia, to dobrze przemyśl oświetlenie, żeby nie pracować w sypialni ani nie spać w pracowni. No i media - wiadomo. PZDR
Napisano 14 Marzec 201015 l Ja wypowiem się odnośnie żaluzji. Tworzysz linie w odpowiednim odstępie ale niech to będzie jeden obiekt. Dodajesz modyfikator Sweep a tam wybierasz prostokąt i podajesz mu przekrój jaki ma jedna żaluzja. Niżej masz rotate dzięki czemu możesz je zamykać i otwierać. Jak chcesz je podciągnąć do góry to ustaw sobie oś modelu na najwyższej żaluzji i skaluj same linie (byle nie ze sweep-em bo stracisz pewne informacje).
Napisano 14 Marzec 201015 l Autor Jeśli ta szafa jest ubraniowa, to drążek musi być niżej - na pewno nie nad głową - nikt nie jest całe życie młody. Drzwi szafy też zbyt wielkie i masywne. Przestrzeń obok ubraniowej ma wielką przestreń między półkami - zaplanuj co tam będziesz składował i dobierz bardziej odpowiednią. Nie wiem, jaki jest stan obecny w tym pomieszczeniu, ale chowanie kaloryfera w takiej wnęce to obniżenie jego wydajności. Kontener pod biurkiem zrobiłbym luzem, a nawet na kółkach - nie wiem, czy to będzie biurko do pracy, ale średnio mi leży. Ta półka-szufladka w ogóle od czapy, poza tym może okazać się neistabilna. Jeśli to ma być i sypialnia i pracownia, to dobrze przemyśl oświetlenie, żeby nie pracować w sypialni ani nie spać w pracowni. No i media - wiadomo. PZDR No tak, jeśli chodzi o szafę, to rozmieszczenie półek jest cały czas w trakcie ustalania, drążek będzie niżej na pewno a na górze przyjdzie jeszcze jedna półka. W założeniu szafa mam mieć wymiar 300x200x55. Grzejnik jest we wnęce i raczej tam zostanie, przenoszenie go byłoby zbyt dużym problemem, w pomieszczeniu jest ciepło więc myślę, że nie ma konieczności wyciągania go do przodu zmniejszając pomieszczenie. Co do biurka to faktycznie rozwiązanie z szafką z szufladami robioną oddzielnie mogłoby być całkiem niezłe, ale wydaje mi się, że tak ustawione będą mi odpowiadać a przy okazji zwiększają sztywność biurka i zmniejszają koszt wykonania. Mała półeczka ma być na laptopa, czasami korzystam z obu komputerów jednocześnie i chciałby mieć lapka pod ręką, a jednocześnie mieć możliwość schowania, gdy jest niepotrzebny, na końcu półeczki prawdopodobnie będzie rolka, która będzie się opierać o spód blatu co powinno załatwić sprawę stabilności. Na oświetlenie jeszcze nie mam jakiegoś konkretnego pomysłu, narazie myślałem o raczej standardowych rozwiązaniach. Jakieś ciekawe propozycje? @Tores: pomysł z żaluzjami ze sweepa super, w zasadzie załatwia wszystko. :) Dorzucam nową wersję szafy: Edytowane 14 Marzec 201015 l przez user_name
Napisano 15 Marzec 201015 l Podłoga wygląda trochę tak jakby rozlała się na niej woda - bardzo się błyszczy i odbija. Blat biurka - zaokrąglone narożniki, zaokrąglony wewnętrzny narożnik: nie wiem jak ten blat robiłeś? Ja robię kształt z polilinii i zwiększam wartość parametru "steps" w zakładce "interpolation" do takiej wartości, żeby uzyskać gładki łuk (ale bez przesady), a potem "shell" i jeszcze "hamfer" na krawędzie i blat wygląda przyzwoicie.
Napisano 18 Marzec 201015 l Autor Biurko robiłem w microstation i do max-a importowałem z .dwg. Zawsze mam wtedy problem z zaokrągleniami, a robiłem model w microstation ponieważ chciałem od razu zrobić rysunki dla stolarza w celu wstępnej wyceny. Może ktoś wie jak poradzić sobie z tym problemem przy imporcie?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto