Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm widze ze masz ogolne pojecie co, z czym sie je. Lecz mam czuja, ze nie ejstes do konca szczeru sam z soba. Mowiac krotko mam na mysli mazianie po focie. Obym sie mylil, pozdrawiam.

Napisano

mnie sie wydaje ze Icecoldowi chodzilo raczej o kobitki, bo jakies takie delikatnie pociagniete - nie jak wszystko. Ale jak mowisz ze nie to zobaczymy po nastepnych rysunkach :D:D:D

 

praca numer 1. w "troche starsze" (de)best jakos tak artystycznie wyszlo bardzo, jakby reszta tez byla na takim poziomie można by mowic "łaaał :D" :))

Napisano

Pomysł? W sumie to bez pomysłu plus trochę inspiracji Andrew Jonesem. Testowałem nowy tablet na CreativeRoadshow i tak wyszło. Później trochę dopieściłem w domu.

 

Kobitki malowane są z refek - broń Boże po fotkach!

 

Icecold, daj znać o który element tak naprawdę Ci chodziło?

Napisano

pomysły na plakaty są naprawde fajne i ciekawe, i nawet ładnie sie odnoszą do fabuły sztuk, ale ich kolorystyka i pociągnięcia pędzla są tak chaotyczne, że sprawiają zbyt krzykliwe wrażenie, jak na Szekspira :P

Napisano (edytowane)

telthona: Masz rację, trzba te plakaty trochę (bardzo) uspokoić i wprowadzić ogólny ład, chociażby w tle, które teraz jest tak samo jak reszta malowane, przez co gubi się sens całości. Akurat krzykliwość w ujęciu Szekspira to coś co chciałem osiągnąć - przyciągnąć przeciętnego widza.

 

A teraz kolejny maz, tym razem widok na lodowiec (z refki):

lodowiec.jpg

lodowiec_ref.jpg

Edytowane przez Richard Hade
Napisano

co do lodowca: chyba wybrałeś refkę która jest fotomanipullacją a nie zdjęciem, dlatego wyszło sztucznie :P

 

portret babeczki (Scarlet Johanson? XD) całkiem fajny, tylko to tło mnie denerwuje, że takie w różnokolorowe plamy.

Napisano

Jest tych błędów sporo. Skupiłem się bardzo na malowaniu, a nie wierności z oryginałem. Bez odejścia od pracy na godzinę i świeżego spojrzenia nie ma siły, żeby wyłapać błędy.

Proporcję jak nic poleciały po lewej stronie.

Przy tej pracy nauczyłem się kilku rzeczy, przede wszystkim tego, że tablet A5 zaczyna mnie na maksa wkurzać, gdy chodzi o synchronizację oko-ręka.

W miarę zadowolony jestem z włosów, reszta...hmmm, pod krytykę ;)

 

Dorzuciłem refkę. Tak, luźna inspiracja Scarlet ;)

Napisano

Też używam, ale widać bez odejścia od pracki pewnych rzeczy już się nie widzi. Teraz jak patrzę to, co raz więcej rzeczy wpada.

W barach szeroka, bo jak chyba większość facetów odruchowo powiększyłem "to i owo", wiec i zmieścić to gdzieś trzeba było ;)

Napisano

W ostatniej pracy kolor cieni jakoś nie pasuje do ogólnej kolorystyki całości. Albo tło jest zbyt intensywne.

 

Poza tym bardzo podoba mi się jak ekspresyjnie potrafisz podejść do pracki, czuć linię, plamę. Oby tak dalej.

Napisano

Kurde :). Serio podoba się? Ja jestem trochę niezadowolony, głównie z tych szarości. Wydaje mi się, że wyszły "brudne", a nie za bardzo wiem co zrobić żeby takie nie były.

@Makkuna: Painter IX

 

Dzięki za feedback, serio :D

Napisano

Serio, podoba.

 

Ale tak jak mówisz, te szarości nie są ok. Ogólnie wydaje mi się, że twarz jest zbyt blada, mało żywa - dlatego, że nie użyłeś większej ilości ciepłego koloru, albo zbyt mało koloru w ogóle, przez co wyszło troszkę monochromatycznie. Spróbuj zasugerować się tymi zestawami kolorów skóry i może podreperować ten portret z którymś z zestawów barw. Zapisz obrazek i pobaw się eyedropem, poeksperymentuj z różnymi zestawami.

 

http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2010/219/0/0/Skin_Color_Swatches_by_DeviantNep.jpg

Napisano

jak na moje oko:

przestrzen kosmiczna zawsze wydawala mi sie bardziej sterylna a uciebie jest jais taki bałagan ktory w sumie nawet pomniejsza przestrzen

na statku na 1 planie i na planecie mogłoby sie w cieniach pojawic troche wiecej zimnego blekitu

w sumie nie widac jeszcze zadnej walki tak jakbyniebylo na nia pomyslu

skoro ma byc walka to pewnie tez i jakies story, a tego tez nie widac

mam nadzieje ze pomoglem a nie zniechecilem

pzdr i powodzenia

Napisano

całkiem fajne to ostatnie. myślę że gdybyś na samym końcu dopasował kolory, mógłbyś wyciągnąć z tego obrazka jeszcze więcej. troche za dużo airbrusha miejscami, ale to już pewnie wiesz. i przez te wachania nasycenia koloru, troche zabrudziłeś kolory. najlepiej koloryyt skóry wyszedł na stopach. na twarzy troche za bardzo łososiowo. a reszta ciała w partiach cienia jest szarawa.

ale ogólnie fajna pracka. jedna z Twoich lepszych :)

Napisano (edytowane)

Dziękuję za rady, bardzo się przydadzą :). Poprawiać już nie będę, bo traktuję jako wprawki, ale przy następnych pracach już będę inaczej patrzył. Coś nowego:

 

man.jpg

 

man_ref.jpg

Edytowane przez Richard Hade
Napisano

No fajne ciałka malujesz ;) tylko wszystko jednego koloru jest i okrutnie pobrudziłeś gościa.

 

On z natury czy z foto jest?

Może to cuś pomoże:

http://www.stanprokopenko.com/portfolio.php

http://www.oil-painting-techniques.com/portrait-paintings.html

To ostatnie całkiem mi się przydało przy malowaniu portretu brata.

Trochę to taka ściąga,ale w połączeniu z myśleniem i obserwacją myślę że rozjaśnia sytuacje :)

Napisano
No fajne ciałka malujesz ;) tylko wszystko jednego koloru jest i okrutnie pobrudziłeś gościa.

 

jednego koloru? a jaki ma być zielony?

Jest bardzo dobrze idziesz w dobrym kierunku :)

Napisano
jednego koloru? a jaki ma być zielony?

Jest bardzo dobrze idziesz w dobrym kierunku :)

 

Jak to zielony, nie powiesz mi chyba że Twoja skóra ma taki sam kolor na dłoniach co na twarzy i tak samo od wewnętrznej i zewnętrznej stronie dłoni.

Kolor zmienia się w zależności od natężenia światła,no ale jeśli masz lepszą teorię to prosze bardzo. :)

 

No i ofc flipuj.

Napisano

kolor pobrudzony nie jest od tego że położył taką czy inną barwę tylko od tego że jest półprzeźroczysta i tworzy kontrast przy zdecydowanie położonych światłach

 

chudek skóra nawet zielona może być dużo mocniej działa oświetlenie na kolor niż kolor bazowy przedmiotu :)

Napisano
kolor pobrudzony nie jest od tego że położył taką czy inną barwę tylko od tego że jest półprzeźroczysta i tworzy kontrast przy zdecydowanie położonych światłach

 

Dzięki bo całkiem inaczej sobie to tłumaczyłem, no ale wole polegać na wiedzy ;)

Napisano

Ale się rozgadaliście ;P. Wrzuciłem pod obrazkiem refkę dla zainteresowanych.

 

Co się tyczy kolorów to ćwiczę i dłubię, w końcu będzie czysto ;). Z drugiej strony przyznam szczerze, że kurcze trochę mi się podoba tak jak jest, z szarościami i plamami. O ile będę to robił w pełni świadomie, to się martwić nie będę, póki co jest pół na pół ;)

 

Swiezy: dzięki za linki, przejrzę wieczorem, ale już widzę, że wyciągne coś ciekawego z tego.

 

Coyote: możesz trochę rozjaśnić temat, bo przyznam się szczerze, że nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ta półprzeźroczystością barwy?

Napisano

Coyotowi chodzi o to że malujesz kolor tła a potem jak malujesz kolor skóry to nie dociskasz piórka do końca i zostaje niebieski prześwit.

Ale mi się wydaje że miejscami specjalnie sam dodawałeś ten niebieski

Napisano (edytowane)

Coyot ma rację, mazianie po tle i bez docisku maksymalnego. W tym przypadku w ogóle nie używałem niebieskiej palety. Kolory są z ciepłych barw brane, a wrażenie niebieskości to chyba właśnie z tła i jak w filmiku Gnomona Color&Light zamiast niebieskiego stosuję czerwienie z niską saturacją :)

 

Wniosek: uważać na tło, a najlepiej zrobić podmalówkę :). Dzięki za uwagi :D

Edytowane przez Richard Hade

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności