Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Od jakiegoś czasu bawię się organiką.

Wrzucam sculpt z mudboxa robiony z domyślnej głowy.

Sculpt powstał jako ćwiczenie mudboxa.

Nie wiem czy robić retopologię, trochę mi szkoda czasu.

Sukcesywnie będę wrzucał nowe sculpty.

Będę wdzięczny za krytykę.

 

smart_alien_04a.jpg?attachauth=ANoY7cqsBWfCMJvi3MVIZ4Ivob9oQgQmOGQNtUwaueOYA84afpXMLbkvTGiiNPS57KeDYvdtdjq4qn5YK1eF4ghHgbzZV0YUqy2WmYeoH8RTz0qC8EiC-endsD0zHKyajWn1VWsjlik4_VtejdKT4godqAL6hRtTFH9XZLbT0eokoRJJuKsEdV1Zvt0OX9l30z8DF8_z_6Qqfjb--KlGFkMpMW7QJ_2nDCXYJRY24wVs1DMGild6Q4M%3D&attredirects=0smart_alien_04a.jpgsmartalien04a.jpg

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Tazio
niewidoczne zdjęcie
  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

he, nie udało mi się uzyskać opinii na temat mojej główki.

Trudno zrobię retopologię tak jak jest.

 

Ok, wrzucam kolejny projekt nad którym sobie pracuję

(tym razem zbrush).

 

Zrobiłem sobie takiego trola.

 

Tutaj link do turntable:

 

 

 

t10x.jpg

tutaj screen z zbrusha bez texurki

 

32236030.jpg

 

a to z mojej nierównej walki z mental rayem w mayce.

 

Może by ktoś podpowiedział jak kontrolować cavity mask w kanale diffiuse bo wychodzą mi różne dziwne rzeczy.

 

Jutro wrzucę retopologię i rig postaci.

Komentarze mile widziane

Napisano

dzięki za taki celny feedback.

Faktycznie przydałoby się to zmienić.

 

Nie wiem czy jest gdzieś na forum bo nie przeglądałem

aż tak dokładnie, ale przydałby się przewodnik jak zaaplikować normale

do mayi razem z cavity, specular i renderowanie w mentalu.

Musiałem ściągnąć dodatkowy materiał do mentala.

Napisano (edytowane)

Wrzucam, mały progres z Trola.

Nic niesamowitego, mało czasu żeby przysiąść

nad swoimi rzeczami.

Ciągle nie wrzuciłem siatki, ale jakoś mi to umyka.

 

trolln5.jpg

 

 

 

trollcage.jpg

 

siatka

Edytowane przez Tazio
Napisano

Witam

Postanowiłem spróbować speedsculpta.

Wyznaczyłem sobie za cel zrobienie postaci w godzinę i zobaczyć co z tego wyjdzie. Dobrze sie bawiłem i zamiast godziny spedziłem 3.5 h.

Czas szybko leci jak się człowiek dobrze bawi. Workflow to zsferki 2, remesh, i rzezbienie. Krytyka mile widziana.

speed1.jpg

 

speed1a.jpg

Napisano

spherki 2 dobra sprawa, 1 h na anatomie człowieka to o wiele za mało czasu, jak poswieciles 3,5h , poświęć kolejne 3,5h na poprawę anatomii z jakiś refek, przyswoisz sobie pewne rzeczy, następnym razem w 3,5h zrobisz od razu lepsza bryłę, no i ważny jest fun :)

Napisano

Zgadzam sie fun najwazniejszy.

Tak wlasnie chcialem, poswiecic mu jeden wieczór

i przejsć do nastepnego. Problem mam jeden ze zbrush

nie czyta moich sterownikow od tabletu (genius) i mi co

chwile te okienka wywala. Ale juz jestem na drodze do wacoma,

mam w pracy i przekonałem sie że jednak warto wydac extra kase.

Napisano

No fajna zabawa (nie mówię o modelu :P) – tylko warto by było ciut dłużej na początku pobawić się z proporcjami, bo nawet najlepiej zarysowane mięśnie na kiepskiej bazie nic nie pomogą. Radziłbym, też nie przejmować się za bardzo brakiem odzewu – widać, że jesteś już na takim poziomie, że początkujący (IMO) nie komentuje, bo sam lepiej nie umie, a masta bo widzi podstawowe błędy, które nabierając doświadczenia (model za modelem) sam będziesz bez problemu potrafił wyłapać.

 

P.s a ja i tak czekam, aż ten troll zacznie tańczyć… (bo po to ten rig jest, po to jest on, po to on jest… nieprawdaż? :P)

Napisano

Cześć, co do odzewu to się nie przejąłem tylko zdziwiłem,

ale z drugiej strony ja tez zawsze czytałem posty, zamiast pisać, próbuje to zmienić. Co do krytyki to każdy może, czasami moja żona mi walnie taką krytykę że cały projekt zmieniam, nawet te z pracy (ale ona też robi 3d :p )

Proporcje złe, ale wreszcie się odważyłem na spdeed sculpt.

A troll to OCZYWIŚCIE zrobiłem go zmyślą żeby tańczył, nawet myślałem żeby mu baletki zrobić, ale pomyślałem że to niepoważne.

Ale będzie tańczył, jak mu tylko ubranko dorobię.

Napisano

Troll na razie nie ruszony, łysolca poprawiam anatomicznie i dorabiam gacie, a między czasie głowa którą zacząłem już jakiś czas temu w mudboxie. Służy jako królik testowy wszystkich brushy i funkcji :)

prev2w.jpg

prev2w.jpg

Napisano

Update:

 

front2o.jpg

 

backtt.jpg

 

front1f.jpg

 

jeszcze brakuje detalu na ciele, ale powoli do celu a jutro chyba czas na jakiś speedsculpt, żeby odpocząć od łysego.

Napisano

Dzięki

Pracuje codziennie nad tym żeby prace wyglądały coraz lepiej :)

Dzisiaj zacząłem wilkołaka, takiego speeda, mam za sobą 2,5 godziny,

ale miałem problem z softem wiec to się trochę pochrzaniło.

Wrzucę jak ją opanuję. No i smoka by się przydało. Może na sobotę, bo muszę nad łysym posiedzieć.

Mam pomysł na jego włosy tylko sie zastanawiam czy zrobić je jako osobny subtool czy lepiej z mesha głowy.

Napisano
A troll to OCZYWIŚCIE zrobiłem go zmyślą żeby tańczył, nawet myślałem żeby mu baletki zrobić, ale pomyślałem że to niepoważne.

 

A tańczący troll jest poważny???? RÓB BALETKI I KRYZE !!!!!! :) i różę w zębach hihihih :P

Napisano

Dzięki za komentarze. Nie powiem, to nawet budujące :)

Wiem że stać mnie na więcej.

 

Dzisiaj robię sobie wolne, nawet nie odpalam zbrusha bo skończę

o 3 w nocy. Muszę dać oczom odpocząć.

Co do animacji trolla, to jak sie cały dzień robi w Mayi to mi się naprawdę

bardzo nie chce po godzinach nad animacja siedzieć.

Ale w jakiś weekend nad tym przysiądę i dokończę.

Napisano

Eee zaczynasz jak wszyscy od jakis miesniakow i brzydali. kobitke ladna jakas walnij:)

Napisano (edytowane)

Wczoraj szturchałem wilkołaka, ale na razie nie wrzucam.

A tutaj dzisiejsze wypociny, kobita.

Sesja 4 godziny, praktycznie bez referek, wiec jeżeli jest nieforemna to sory.

 

kobita1a.jpg

 

 

Edytowane przez Tazio
Napisano

bardzo zle ze robisz bez refek praktycznie od samego poczatku powinienes sie mocno opierac na referacjach. I wydaje mi sie ze masz jak praktycznie kazdy (przynajmniej na poczatku) tendecje do dodawanie detalu w momecie kiedy jeszcze nie masz dobrej bezy/formy samego modelu, gdzie mialbys ustawione proporcje i wstepny charakter postaci.

Napisano

Możliwe. Ja robię coś takiego że za pierwszym podejściem robię bez referek. Robię to po to żeby sobie utrwalać anatomię. Drugą sesję robię z referkami i poprawiam błędy. Co do detalu to wydawało mi się że nie dałem dużo, starałem się być powściągliwy. Może mam zły system, jeżeli tak to będę wdzięczny za sugestie.

 

Co do założenia to chodzi mi o sensowny realizm a nie ideał.

Napisano

3d_operator - no to jest wlasnie negatywne podejscie do tematu, bo to ze tak wyglada bez refki, nie przeklada sie automatycznie na to ze z refka bedzie x razy lepiej. Biorac sie za organike trzeba rzezbic z refkami, trzeba nauczyc sie na nie patrzec. I mowie to ze tak powiem z wlasnych bledow ;)

Napisano

Właśnie w tej chwili to robię :)

A za pierwszym razem robię bez, żeby utrwalić sobie.

Teraz poprawiam błedy :)

Korzystanie z referek przy robieniu kobiet ma swoje plusy ;)

Napisano

Troche se posiedziałem żeby rękę rozruszać.

Parę poprawek do wilkołaka. Cały czas walczę z sylwetką bo mi się nie podoba. Nie wygląda jeszcze tak jak bym chciał.

 

w2a.jpg

 

w3ave.jpg

Napisano

fajnie sobie pogrywasz, coraz lepiej, jednak nadal te miesnie to takie losowe formy, co u mnie prowadzi do sytuacj w ktorej nie wiem czy to tluszcz jest czy miesnie -spojrz np. na jego barki.

 

Mordka fajna, aczkolwiek powinienes stonowac w takiej postaci zeby miala miejsca z duza iloscia detalu, oraz takie heh no z mniejsza- jesli wszedzie nawalisz taka samo warstwe detalu postac bedzie sie ciezko czytac i wydaje mi sie ze to powoli dzieje sie z mordka.

Napisano

Dzięki za radę z tymi powierzchniami.

Ja sobie zapisałem poprzednią wersję wilkołaka, a na tym pojechałem sobie trochę próbując nowych rzeczy. W tym przypadku starałem się puścić rękę wolno i zobaczyć co z tego będzie. Jak widać i tak nie była jakoś super luźna, tego się też trzeba nauczyć.

Dzisiaj siadam do panieny, no i muszę po dokańczać te moje prace co by się jakoś prezentowały a nie wszystkie w rozsypce. Wieczorem coś nowego pewnie wrzuce.

Napisano

Bardzo fajne modeliki.

 

Kobiete zostawilbym sobie na samym, samiusienkim, szarym koncu z dwoch przyczyn.

 

Wymodelowac,wyrzezbic,pokleic i otexturowac normalna (przecietna) kobiete to juz "cos"

Ale zrobic ja sexowna i pociagajaca to juz zupelnie inna liga.

 

Takie me zdanie

Napisano

Dzięki z uwagi.

Wczoraj robiłem kobietkę. Nie miałem czasu wrzucić.

Dzisiaj wilkołaka.

Problem taki że chce żeby wyglądała naturalnie i sexownie...

a potem chcę ją dość ostro pokaleczyć, ale tak rozsądnie.

Zobaczymy co wyjdzie.

Chcę pokończyć moje prace zeby je poteksturować.

 

A tu moja zabawa z mentalem. Koszmar

 

48522496.jpg

Napisano

patrzac jak rozwija się wątek - niezły progres

co do renderu - shadow color w świetle zmień z czarnago na jakiś inny ciemny nasycony, no i moze troszku doświetl dodatkowym światłem, ogolnie kul

Napisano

Dzięki.

Postanowiłem jakiś czas temu że zostanę character modeler a potem character designer. A że jestem uparty i nigdy nie odpuszczam wiem że się uda. Przecież to nie jest czarna magia, wystarczy cisnąć :)

 

Co do renderu to wiem że cienie są źle ustawione, ale to są minusy pracy po pracy. Finalny render powstał o 3 w nocy kiedy moje oczy już śpią.

Napisano

Moim zdaniem są dobrej wielkości ponieważ:

- uszy z wiekiem dalej rosną tak jak i nos

- jest to trochę postać stylizowana - przerysowana

 

Ale może masz rację, na pewno jeszcze na nie zerknę.

Napisano

Trochę wolnego czasu znalazłem, to nad wilkołakiem usiadłem.

Chcę pokończyć swoje prace, bo trzeba by teksturowanie poćwiczyć.

 

werewolfshow.jpg

Napisano (edytowane)

Trudno, to będzie wesoły ;)

A tak na poważnie to trudny ten wilkołak,

ale i tak się z nim uporam

Edytowane przez Tazio
Napisano

Mam nadzieje że wreszcie udało mi się popsuć mu humor.

Nie wiem jak mu wejść w detal.

Poczekam na wasze komentarze.

 

 

wolfn01a.jpg

Napisano

Jeśli ma być wściekły to trochę nie trafiasz z kilkoma miejscami...postaram się być pomocny jak tylko się da...

 

Na początek dobrze znaleźć lusterko i samemu zacząć warczeć ;)

Zobaczysz dość szybko kilka nieścisłości:

 

1. oczy - spójrz co się dzieje z dolnymi powiekami. To szalenie ewidentne gdy się odsłania górne dziąsła. Dolne powieki unoszą się przysłaniając dość znacznie oko od dołu. Teraz twój psiak ma niby zmarszczone brwi ale oczka ma łagodne.

 

2. Samo marszczenie brwi i nosa - tutaj jest za dużo niejasności. Te fałdy skórne, które tworzą się w tak mocnym grymasie muszą jasno wynikać z napięć mięśni. To trochę tak jak się modeluje fałdy na ubraniu i kombinuje jak ciuchy się naprężają. Można to zrobić dobrze albo źle. Tak samo jest z fałdami skóry.

 

3. Pysk - tutaj w moim odczuciu można by mocniej cofnąć kąciki ust i bardziej je unieść. Teraz one ciągną mocno do dołu. Śmiało możesz odsłonić dalsze partie górnych zębów - nie tylko dolnych.

 

Ogólna rada do całości - jeśli masz jakieś refki psów i wilków to postaraj się dodać do tego więcej pierwiastka ludzkiej ekspresji to uzyskasz lepszy emocjonalny przekaz. Gdzieś mam wrażenie, że fajnie by było, gdyby spod tej twarzy wilka dało się poczuć niuanse ludzkiej mimiki. Tyle na razie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Dzięki za porady i wizualizacje :)

Element warczenia do lusterka mam już za sobą.

Spróbuję nanieść wasze poprawki i sugestie.

Naprawdę zależy mi żeby wyglądał ten wilkołak przyzwoicie, tym bardziej że się z nim męczę.

Napisano

Jestem ostatnio trochę przemęczony więc niewiele zmian,

ale chyba trochę lepiej.

Mięśnie na pysku jeszcze nie teges. Pysk wymsknął mi się spod kontroli.

Ale poprawię. Obiecuję :)

 

wolf3a.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności