Tazio Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 (edytowane) Witam Od jakiegoś czasu bawię się organiką. Wrzucam sculpt z mudboxa robiony z domyślnej głowy. Sculpt powstał jako ćwiczenie mudboxa. Nie wiem czy robić retopologię, trochę mi szkoda czasu. Sukcesywnie będę wrzucał nowe sculpty. Będę wdzięczny za krytykę. Pozdrawiam Edytowane 13 Maj 2010 przez Tazio niewidoczne zdjęcie
Tazio Napisano 24 Marzec 2010 Autor Napisano 24 Marzec 2010 he, nie udało mi się uzyskać opinii na temat mojej główki. Trudno zrobię retopologię tak jak jest. Ok, wrzucam kolejny projekt nad którym sobie pracuję (tym razem zbrush). Zrobiłem sobie takiego trola. Tutaj link do turntable: tutaj screen z zbrusha bez texurki a to z mojej nierównej walki z mental rayem w mayce. Może by ktoś podpowiedział jak kontrolować cavity mask w kanale diffiuse bo wychodzą mi różne dziwne rzeczy. Jutro wrzucę retopologię i rig postaci. Komentarze mile widziane
KLICEK Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 no ciekawy kolszka :) w zasadzie wszystkomi pasi, oprocz zmarszczek od oka ciagnacych sie pod sama brode :) i to bym zmienil
Tazio Napisano 25 Marzec 2010 Autor Napisano 25 Marzec 2010 dzięki za taki celny feedback. Faktycznie przydałoby się to zmienić. Nie wiem czy jest gdzieś na forum bo nie przeglądałem aż tak dokładnie, ale przydałby się przewodnik jak zaaplikować normale do mayi razem z cavity, specular i renderowanie w mentalu. Musiałem ściągnąć dodatkowy materiał do mentala.
Tazio Napisano 30 Marzec 2010 Autor Napisano 30 Marzec 2010 (edytowane) Wrzucam, mały progres z Trola. Nic niesamowitego, mało czasu żeby przysiąść nad swoimi rzeczami. Ciągle nie wrzuciłem siatki, ale jakoś mi to umyka. siatka Edytowane 30 Marzec 2010 przez Tazio
Tazio Napisano 2 Kwiecień 2010 Autor Napisano 2 Kwiecień 2010 Witam Postanowiłem spróbować speedsculpta. Wyznaczyłem sobie za cel zrobienie postaci w godzinę i zobaczyć co z tego wyjdzie. Dobrze sie bawiłem i zamiast godziny spedziłem 3.5 h. Czas szybko leci jak się człowiek dobrze bawi. Workflow to zsferki 2, remesh, i rzezbienie. Krytyka mile widziana.
Hatt3r Napisano 2 Kwiecień 2010 Napisano 2 Kwiecień 2010 spherki 2 dobra sprawa, 1 h na anatomie człowieka to o wiele za mało czasu, jak poswieciles 3,5h , poświęć kolejne 3,5h na poprawę anatomii z jakiś refek, przyswoisz sobie pewne rzeczy, następnym razem w 3,5h zrobisz od razu lepsza bryłę, no i ważny jest fun :)
Tazio Napisano 2 Kwiecień 2010 Autor Napisano 2 Kwiecień 2010 Zgadzam sie fun najwazniejszy. Tak wlasnie chcialem, poswiecic mu jeden wieczór i przejsć do nastepnego. Problem mam jeden ze zbrush nie czyta moich sterownikow od tabletu (genius) i mi co chwile te okienka wywala. Ale juz jestem na drodze do wacoma, mam w pracy i przekonałem sie że jednak warto wydac extra kase.
andy_a Napisano 2 Kwiecień 2010 Napisano 2 Kwiecień 2010 No fajna zabawa (nie mówię o modelu :P) – tylko warto by było ciut dłużej na początku pobawić się z proporcjami, bo nawet najlepiej zarysowane mięśnie na kiepskiej bazie nic nie pomogą. Radziłbym, też nie przejmować się za bardzo brakiem odzewu – widać, że jesteś już na takim poziomie, że początkujący (IMO) nie komentuje, bo sam lepiej nie umie, a masta bo widzi podstawowe błędy, które nabierając doświadczenia (model za modelem) sam będziesz bez problemu potrafił wyłapać. P.s a ja i tak czekam, aż ten troll zacznie tańczyć… (bo po to ten rig jest, po to jest on, po to on jest… nieprawdaż? :P)
Tazio Napisano 2 Kwiecień 2010 Autor Napisano 2 Kwiecień 2010 Cześć, co do odzewu to się nie przejąłem tylko zdziwiłem, ale z drugiej strony ja tez zawsze czytałem posty, zamiast pisać, próbuje to zmienić. Co do krytyki to każdy może, czasami moja żona mi walnie taką krytykę że cały projekt zmieniam, nawet te z pracy (ale ona też robi 3d :p ) Proporcje złe, ale wreszcie się odważyłem na spdeed sculpt. A troll to OCZYWIŚCIE zrobiłem go zmyślą żeby tańczył, nawet myślałem żeby mu baletki zrobić, ale pomyślałem że to niepoważne. Ale będzie tańczył, jak mu tylko ubranko dorobię.
Tazio Napisano 10 Kwiecień 2010 Autor Napisano 10 Kwiecień 2010 Troll na razie nie ruszony, łysolca poprawiam anatomicznie i dorabiam gacie, a między czasie głowa którą zacząłem już jakiś czas temu w mudboxie. Służy jako królik testowy wszystkich brushy i funkcji :)
Tazio Napisano 12 Kwiecień 2010 Autor Napisano 12 Kwiecień 2010 Update: jeszcze brakuje detalu na ciele, ale powoli do celu a jutro chyba czas na jakiś speedsculpt, żeby odpocząć od łysego.
Hatt3r Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 Główka tego diabła sympatycznie wygląda :)
Tazio Napisano 12 Kwiecień 2010 Autor Napisano 12 Kwiecień 2010 Dzięki Pracuje codziennie nad tym żeby prace wyglądały coraz lepiej :) Dzisiaj zacząłem wilkołaka, takiego speeda, mam za sobą 2,5 godziny, ale miałem problem z softem wiec to się trochę pochrzaniło. Wrzucę jak ją opanuję. No i smoka by się przydało. Może na sobotę, bo muszę nad łysym posiedzieć. Mam pomysł na jego włosy tylko sie zastanawiam czy zrobić je jako osobny subtool czy lepiej z mesha głowy.
Tazio Napisano 13 Kwiecień 2010 Autor Napisano 13 Kwiecień 2010 Wilkołak WIP. Nic odkrywczego, ale na razie staram się opanować brushe.
KLICEK Napisano 14 Kwiecień 2010 Napisano 14 Kwiecień 2010 bardzo spoko sa te Twoje rzeczy, masz talent, cisnij dalej te modeliki
asblaze Napisano 14 Kwiecień 2010 Napisano 14 Kwiecień 2010 A troll to OCZYWIŚCIE zrobiłem go zmyślą żeby tańczył, nawet myślałem żeby mu baletki zrobić, ale pomyślałem że to niepoważne. A tańczący troll jest poważny???? RÓB BALETKI I KRYZE !!!!!! :) i różę w zębach hihihih :P
Tazio Napisano 14 Kwiecień 2010 Autor Napisano 14 Kwiecień 2010 Dzięki za komentarze. Nie powiem, to nawet budujące :) Wiem że stać mnie na więcej. Dzisiaj robię sobie wolne, nawet nie odpalam zbrusha bo skończę o 3 w nocy. Muszę dać oczom odpocząć. Co do animacji trolla, to jak sie cały dzień robi w Mayi to mi się naprawdę bardzo nie chce po godzinach nad animacja siedzieć. Ale w jakiś weekend nad tym przysiądę i dokończę.
Gość Morte Napisano 14 Kwiecień 2010 Napisano 14 Kwiecień 2010 Eee zaczynasz jak wszyscy od jakis miesniakow i brzydali. kobitke ladna jakas walnij:)
Tazio Napisano 14 Kwiecień 2010 Autor Napisano 14 Kwiecień 2010 Kobita po smoku :) Ale jest już w planach i czuje że to będzie ciężka przeprawa.
Tazio Napisano 15 Kwiecień 2010 Autor Napisano 15 Kwiecień 2010 Kolejny update, powoli do przodu (mam nadzieje). Chciałem mu ładne włoski zrobić z zakolami, ale nie zdążyłem.
Tazio Napisano 23 Kwiecień 2010 Autor Napisano 23 Kwiecień 2010 (edytowane) Wczoraj szturchałem wilkołaka, ale na razie nie wrzucam. A tutaj dzisiejsze wypociny, kobita. Sesja 4 godziny, praktycznie bez referek, wiec jeżeli jest nieforemna to sory. Edytowane 23 Kwiecień 2010 przez Tazio
Matys Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 bardzo zle ze robisz bez refek praktycznie od samego poczatku powinienes sie mocno opierac na referacjach. I wydaje mi sie ze masz jak praktycznie kazdy (przynajmniej na poczatku) tendecje do dodawanie detalu w momecie kiedy jeszcze nie masz dobrej bezy/formy samego modelu, gdzie mialbys ustawione proporcje i wstepny charakter postaci.
Tazio Napisano 23 Kwiecień 2010 Autor Napisano 23 Kwiecień 2010 Możliwe. Ja robię coś takiego że za pierwszym podejściem robię bez referek. Robię to po to żeby sobie utrwalać anatomię. Drugą sesję robię z referkami i poprawiam błędy. Co do detalu to wydawało mi się że nie dałem dużo, starałem się być powściągliwy. Może mam zły system, jeżeli tak to będę wdzięczny za sugestie. Co do założenia to chodzi mi o sensowny realizm a nie ideał.
3d_operator Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 Jak bez referki robisz takie cuda to szacun. Jak dla mnie rewelacja.
Gość Morte Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 3d_operator - no to jest wlasnie negatywne podejscie do tematu, bo to ze tak wyglada bez refki, nie przeklada sie automatycznie na to ze z refka bedzie x razy lepiej. Biorac sie za organike trzeba rzezbic z refkami, trzeba nauczyc sie na nie patrzec. I mowie to ze tak powiem z wlasnych bledow ;)
Tazio Napisano 23 Kwiecień 2010 Autor Napisano 23 Kwiecień 2010 Właśnie w tej chwili to robię :) A za pierwszym razem robię bez, żeby utrwalić sobie. Teraz poprawiam błedy :) Korzystanie z referek przy robieniu kobiet ma swoje plusy ;)
Tazio Napisano 24 Kwiecień 2010 Autor Napisano 24 Kwiecień 2010 Updaty Dużo rzeczy nie ruszone jeszcze ael trzeba by troche pospać :)
Tazio Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Napisano 26 Kwiecień 2010 Troche se posiedziałem żeby rękę rozruszać. Parę poprawek do wilkołaka. Cały czas walczę z sylwetką bo mi się nie podoba. Nie wygląda jeszcze tak jak bym chciał.
Simple_man Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 Dlaczego on się uśmiecha. Psowate agresję wyrażają przez uniesienie warg nad kłami.
Gość Morte Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 fajnie sobie pogrywasz, coraz lepiej, jednak nadal te miesnie to takie losowe formy, co u mnie prowadzi do sytuacj w ktorej nie wiem czy to tluszcz jest czy miesnie -spojrz np. na jego barki. Mordka fajna, aczkolwiek powinienes stonowac w takiej postaci zeby miala miejsca z duza iloscia detalu, oraz takie heh no z mniejsza- jesli wszedzie nawalisz taka samo warstwe detalu postac bedzie sie ciezko czytac i wydaje mi sie ze to powoli dzieje sie z mordka.
Tazio Napisano 27 Kwiecień 2010 Autor Napisano 27 Kwiecień 2010 Dzięki za radę z tymi powierzchniami. Ja sobie zapisałem poprzednią wersję wilkołaka, a na tym pojechałem sobie trochę próbując nowych rzeczy. W tym przypadku starałem się puścić rękę wolno i zobaczyć co z tego będzie. Jak widać i tak nie była jakoś super luźna, tego się też trzeba nauczyć. Dzisiaj siadam do panieny, no i muszę po dokańczać te moje prace co by się jakoś prezentowały a nie wszystkie w rozsypce. Wieczorem coś nowego pewnie wrzuce.
MLoDY47 Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Bardzo fajne modeliki. Kobiete zostawilbym sobie na samym, samiusienkim, szarym koncu z dwoch przyczyn. Wymodelowac,wyrzezbic,pokleic i otexturowac normalna (przecietna) kobiete to juz "cos" Ale zrobic ja sexowna i pociagajaca to juz zupelnie inna liga. Takie me zdanie
Tazio Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 Dzięki z uwagi. Wczoraj robiłem kobietkę. Nie miałem czasu wrzucić. Dzisiaj wilkołaka. Problem taki że chce żeby wyglądała naturalnie i sexownie... a potem chcę ją dość ostro pokaleczyć, ale tak rozsądnie. Zobaczymy co wyjdzie. Chcę pokończyć moje prace zeby je poteksturować. A tu moja zabawa z mentalem. Koszmar
krzys!3k Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 patrzac jak rozwija się wątek - niezły progres co do renderu - shadow color w świetle zmień z czarnago na jakiś inny ciemny nasycony, no i moze troszku doświetl dodatkowym światłem, ogolnie kul
Tazio Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 Dzięki. Postanowiłem jakiś czas temu że zostanę character modeler a potem character designer. A że jestem uparty i nigdy nie odpuszczam wiem że się uda. Przecież to nie jest czarna magia, wystarczy cisnąć :) Co do renderu to wiem że cienie są źle ustawione, ale to są minusy pracy po pracy. Finalny render powstał o 3 w nocy kiedy moje oczy już śpią.
Tazio Napisano 6 Maj 2010 Autor Napisano 6 Maj 2010 Moim zdaniem są dobrej wielkości ponieważ: - uszy z wiekiem dalej rosną tak jak i nos - jest to trochę postać stylizowana - przerysowana Ale może masz rację, na pewno jeszcze na nie zerknę.
Tazio Napisano 11 Maj 2010 Autor Napisano 11 Maj 2010 Trochę wolnego czasu znalazłem, to nad wilkołakiem usiadłem. Chcę pokończyć swoje prace, bo trzeba by teksturowanie poćwiczyć.
Tazio Napisano 11 Maj 2010 Autor Napisano 11 Maj 2010 (edytowane) Trudno, to będzie wesoły ;) A tak na poważnie to trudny ten wilkołak, ale i tak się z nim uporam Edytowane 11 Maj 2010 przez Tazio
Tazio Napisano 12 Maj 2010 Autor Napisano 12 Maj 2010 Mam nadzieje że wreszcie udało mi się popsuć mu humor. Nie wiem jak mu wejść w detal. Poczekam na wasze komentarze.
Kris_R Napisano 12 Maj 2010 Napisano 12 Maj 2010 Jeśli ma być wściekły to trochę nie trafiasz z kilkoma miejscami...postaram się być pomocny jak tylko się da... Na początek dobrze znaleźć lusterko i samemu zacząć warczeć ;) Zobaczysz dość szybko kilka nieścisłości: 1. oczy - spójrz co się dzieje z dolnymi powiekami. To szalenie ewidentne gdy się odsłania górne dziąsła. Dolne powieki unoszą się przysłaniając dość znacznie oko od dołu. Teraz twój psiak ma niby zmarszczone brwi ale oczka ma łagodne. 2. Samo marszczenie brwi i nosa - tutaj jest za dużo niejasności. Te fałdy skórne, które tworzą się w tak mocnym grymasie muszą jasno wynikać z napięć mięśni. To trochę tak jak się modeluje fałdy na ubraniu i kombinuje jak ciuchy się naprężają. Można to zrobić dobrze albo źle. Tak samo jest z fałdami skóry. 3. Pysk - tutaj w moim odczuciu można by mocniej cofnąć kąciki ust i bardziej je unieść. Teraz one ciągną mocno do dołu. Śmiało możesz odsłonić dalsze partie górnych zębów - nie tylko dolnych. Ogólna rada do całości - jeśli masz jakieś refki psów i wilków to postaraj się dodać do tego więcej pierwiastka ludzkiej ekspresji to uzyskasz lepszy emocjonalny przekaz. Gdzieś mam wrażenie, że fajnie by było, gdyby spod tej twarzy wilka dało się poczuć niuanse ludzkiej mimiki. Tyle na razie. Pozdrawiam
Tazio Napisano 12 Maj 2010 Autor Napisano 12 Maj 2010 Dzięki za porady i wizualizacje :) Element warczenia do lusterka mam już za sobą. Spróbuję nanieść wasze poprawki i sugestie. Naprawdę zależy mi żeby wyglądał ten wilkołak przyzwoicie, tym bardziej że się z nim męczę.
Tazio Napisano 13 Maj 2010 Autor Napisano 13 Maj 2010 Jestem ostatnio trochę przemęczony więc niewiele zmian, ale chyba trochę lepiej. Mięśnie na pysku jeszcze nie teges. Pysk wymsknął mi się spod kontroli. Ale poprawię. Obiecuję :)
plasti Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 (edytowane) no i juz jest cacy gorna warge lekko w dol, mniej dziasel..... Edytowane 13 Maj 2010 przez plasti
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się