Camel Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 Dostępna jest już wersja beta platformy renderującej Thea Render do pobrania. Warto przekonać się o funkcjonalności platformy renderującej. Szybki rendering ( jeszcze nie ma GPU niestety ) ale za to render wydajniejszy niż w Kerkythea. Współpraca z licznymi aplikacjami w tym 3ds Max i Blender poprzez dodatki typu plug-in. Thea Render - ogólnie mówiąc - jest to fizycznie precyzyjny renderer typu unbiased. Ma liczne możliwości tj. jest displacement, ma być wprowadzona obsługa proxy ( w celu optymalizacji złożonych scen - np. do wizualizacji scen z wieloma instancjami trawy i drzew ). Beta ma ograniczenie rozdzielczości renderu 800x600 i znak wodny. Zapraszam zainteresowanych na http://www.thearender.com/ i życzę pomyślnych testów. (bo osobiście Thea mi do gustu przypadła) Pozdr. 1
Gość Gosc Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 Naprawde warto. IMHO zmiecie z powierzchni ziemi Maxwelrenderer'a :D
SYmek Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 Thea Render is the first commercial solution that contains both state-of-the-art biased and unbiased engines. He, he. Jawny fałsz! :) 1
Camel Napisano 12 Kwiecień 2010 Autor Napisano 12 Kwiecień 2010 fakt jak zaczynali prace nad Thea, była jeszcze surowa wersja, niedostępna dla publiczności ani beta ani komercha to przez ten czas zdążyły powstać renderery hybrydowe GI i to komercyjne [off] dla miłośników Blendera i Luxa - niedługo GPU + CPU LuxRender . [/off]
Gość Gosc Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 To juz nie wazne pierwszy czy ostatni, jedno jest pewne, naprawde posiada szybkozbiezny algorytm, ktory w krotkim czasie daje bardzo dobre efekty i zapewnia wszystkie typy transportu swiatla, podczas testow naprawde mozna powyczyniac cuda i Thea sobie z tym radzi czego ani o Luxie ani o Maxwelu nie mozna powiedziec - no chyba ze ogladanie przez 40 godzin kaszy na ekranie jest sposobem na stres :P
Luqas87 Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 Kerkythea lubiłem to i Thea trzeba będzie przetestować :)
Loopik Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 tjviking - czytałem wielokrotnie w Twoich postach zachwyt tym rendererem i byłem strasznie ciekawy co to za cudo. Nie znam maxwella za dobrze, poza tym, że po 40min miałem ziarno jak na ISO3200 w kompakcie :), ale po wstępnej zabawie z Thea jestem zachwycony! To naprawdę działa... szybko!
velopl Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 (edytowane) Jak dla mnie bomba! Musze to przetestowac jak najszybciej, trace dispersion w sekcji biased w polaczeniu z tracing deph to dla mnie zbawienie !! Zajmuje sie bizuteria i zalatwiloby mnie to wiele problemow. Moglbym kozystac z jednego silnika do wszystkiego. Normalnie kiedy renderuje szlify tj brilliant cut maxwell jest niezastapiony (oczywiscie nie pod wzgledem czasu ;) ) Jesli przychodzi mi renderowac szlif typu emerald jest KUPA, otrzymuje nieprawdziwa dyspersje. W vrayu moge zawsze obciac tracing deph i wtedy wyglada naturalnie ale w thea moge polaczyc jedno z drugim...jeszcze musze tylko przepisac materialy ;) Edytowane 13 Kwiecień 2010 przez velopl
Gość Gosc Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 Loopik, naprawde polecam - jeszcze jest malo stabilny, ale efekty sa blyskawiczne... o ile wogole mozna mowic przy tego typu renderach o blyskawicy :P
Loopik Napisano 14 Kwiecień 2010 Napisano 14 Kwiecień 2010 Masakra jest ten silnik! Dziwi co prawda brak wtyczki do Maya, ale w sumie, można do "studia" importować obj z czegokolwiek, przypisać materiały i bum! W porównaniu z maxwellem/fry to naprawdę odczuwalnie szybciej działa. Poza tym to cena na tle konkurencji jest rewelacyjna.
Camel Napisano 14 Kwiecień 2010 Autor Napisano 14 Kwiecień 2010 Nie dziwię się :) na forum Thea Render, kiedy powstawała jeszcze surowa i niepublikowana wersja, silnik ten był testowany przez specjalną ekipę i prędkość zachwycała. Poza tym autor Thei pisał wcześniej Kerkythea, w której silnik MLT był wydajny, ale to był jednak jeden z kamieni milowych do Thei, która ma naprawdę szybki brute-force pod CPU. Jak będzie GPU - bomba! :)
dac77 Napisano 14 Kwiecień 2010 Napisano 14 Kwiecień 2010 He, he. Jawny fałsz! :) Niekoniecznie. Słowem kluczowym jest "komercyjny". To znacznie zawęża. Chociaż nie wiem czy Indigo nie jest takim dwutypem, bo Lux jest napewno tyle że jest darmo.
velopl Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 Wyszla kolejna beta http://www.thearender.com/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=86&Itemid=113
aduko Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 Teraz trzeba będzie zrobić nowe sub-forum w "Rendering / Lighting / Shading" ;)
velopl Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 (edytowane) Niebawem pojawi sie nowa publiczna beta thea render z wbudowana obsluga camera path animation. Wiecej mozna zobaczyc na forum thei http://www.thearender.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=2593&start=0 albo tutaj ;) notareal: A simple test of build-in studio camera path animations. Path was hand created, so result is bit shaky. Scene by velopl. Biased render. Render time 1h 54m 48s with i7 920. Edytowane 29 Kwiecień 2010 przez velopl
velopl Napisano 7 Maj 2010 Napisano 7 Maj 2010 Juz jest! Oto lista zmian [b]Changes Log[/b] Thea Render Beta 1.4.1 Revision 370 (07 May 10) [list] [*]Improved accuracy of intersection core. (all engines) [*]Improved reading of large meshes from files. (I/O) [*]Fixed SSS "glow" bug. (unbiased engine) [*]Added animation support for cameras and point lights (the biased perceptual estimator still does not support animated lights). (all engines) [*]Added animation support for cameras and point lights in GL viewport. (UI) [*]Fix for animated models that could result in loss of data during frame to frame rendering. (all engines) [*]Corrected transform tool when ',' is used as decimal point. (UI) [*]Fixed crash when invoking command line render on Linux/Crash. (I/O) [*]Fixed crash on Linux 64-bit when using the material editor. (UI) [*]Fixed (rare) crash when trying to render a scene where cameras are absent. (I/O) [*]Fixed drag & drop support for color picker and bitmap placeholder for linux. (I/O) [*]Key frame control is made now for the whole model or light groups. (UI) [*]Fixed model and light group animation. (UI) [*]Added rotation for all IBL channels. (all engines) [*]Saving channel images through scripting is now possible. (I/O) [*]Fixed automated clip mapping in material editor taking now place only when opening/dropping a bitmap. (UI) [*]Added license button in Client user interface (necessary to clear license). (UI) [*]Added support for animated parameters (currently, the camera "Focus Distance" and DOF "Far Plane" can be animated). (all engines) [*]Changed camera movement when dragging the central gizmo (previous movement around the target is possible through pivot mode). (UI) [*]Added TGA explicit image file support but also All Files as filter (in order to open/save in other supported formats as well). (UI) [*]Fixed crashing when centering scene pivots in the presence of model groups. (UI) [*]Synchronized updates between GL viewport animation tool and animation render settings. (UI) [*]Fixed animation bug when editing key frames after changing total frames or frame rate results in broken movement. (all engines) [*]Added playback support in animation tool. (UI) [*]Fixed animation tool scroll bar when number of frames becomes arbitrarily small or large. (UI) [*]Added sun/sky animation support (from dawn till dusk). (all engines) [*]Added rendered frame indication in Darkroom. (UI) [*]Added targeting of cameras that can follow now the motion of another object. (UI) [*]Added various motion operations that can be accessed by right click context menu (Motion submenu). (UI) [*]Changed Licenses folder for Linux/Mac to be outside of application bundle ("~/Documents" for linux, "~/Library/Application Support" for MacOSX). (I/O-Licensing) [*]Updating correctly now scene view when adding a new material. (UI) [*]Corrected applying material from content panel or browser window to avoid replacing previous material. (UI) [*]Added more options for 3DS/OBJ file formats improve import automation. (UI) [/list] http://www.thearender.com/versions/TheaRender_RV370/TheaRender_RV370_Beta1.4.1.exe http://www.thearender.com/versions/TheaRender_RV370/TheaRender_RV370_Beta1.4.1.tar.gz http://www.thearender.com/versions/TheaRender_RV370/TheaRender_RV370_Beta1.4.1.dmg
velopl Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 Jest dzisiaj o vrayu to i bedzie o Thei ;) Ukazala sie wlasnie nowa wersja beta obslugujaca funkcje "RT" http://www.thearender.com/forum/viewtopic.php?f=61&t=1849
ZelvaBOi Napisano 10 Wrzesień 2010 Napisano 10 Wrzesień 2010 (edytowane) Komercyjny czy nie to umowmy sie, ze cena jest tak niska, ze po jednym malym zleceniu sie zwraca z nawiazka. Ja wlasnie wciagam i zrobie testy, ale jak bedzie tak jak na filmikach ze strony przez translator to moze byc niezle miodzio :). Szkoda tylko, ze za nody trzeba placic tak duzo, ale to pewnie wynika z ceny licencji podstawowej. Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez ZelvaBOi
velopl Napisano 10 Wrzesień 2010 Napisano 10 Wrzesień 2010 Jeszcze z ciekawych nowosci trzeba wspomniec o funkcji shadow catcher :) http://www.thearender.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=3445&start=0
MaxymilianMax Napisano 11 Wrzesień 2010 Napisano 11 Wrzesień 2010 heh tyle tych rendererów si enamnożyło. OCtan, Fry, Maxwell, V-ray, FInalR, Brazil.... a ja dalej siedze na Mentalu... hehe.. Moze dlatego ze lubie kiedy renderer jest zintegrowany zz Maxem a nie całkiem oddzielny program... ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się