Napisano 12 Kwiecień 201015 l Dostępna jest już wersja beta platformy renderującej Thea Render do pobrania. Warto przekonać się o funkcjonalności platformy renderującej. Szybki rendering ( jeszcze nie ma GPU niestety ) ale za to render wydajniejszy niż w Kerkythea. Współpraca z licznymi aplikacjami w tym 3ds Max i Blender poprzez dodatki typu plug-in. Thea Render - ogólnie mówiąc - jest to fizycznie precyzyjny renderer typu unbiased. Ma liczne możliwości tj. jest displacement, ma być wprowadzona obsługa proxy ( w celu optymalizacji złożonych scen - np. do wizualizacji scen z wieloma instancjami trawy i drzew ). Beta ma ograniczenie rozdzielczości renderu 800x600 i znak wodny. Zapraszam zainteresowanych na http://www.thearender.com/ i życzę pomyślnych testów. (bo osobiście Thea mi do gustu przypadła) Pozdr.
Napisano 12 Kwiecień 201015 l Thea Render is the first commercial solution that contains both state-of-the-art biased and unbiased engines. He, he. Jawny fałsz! :)
Napisano 12 Kwiecień 201015 l Autor fakt jak zaczynali prace nad Thea, była jeszcze surowa wersja, niedostępna dla publiczności ani beta ani komercha to przez ten czas zdążyły powstać renderery hybrydowe GI i to komercyjne [off] dla miłośników Blendera i Luxa - niedługo GPU + CPU LuxRender . [/off]
Napisano 12 Kwiecień 201015 l To juz nie wazne pierwszy czy ostatni, jedno jest pewne, naprawde posiada szybkozbiezny algorytm, ktory w krotkim czasie daje bardzo dobre efekty i zapewnia wszystkie typy transportu swiatla, podczas testow naprawde mozna powyczyniac cuda i Thea sobie z tym radzi czego ani o Luxie ani o Maxwelu nie mozna powiedziec - no chyba ze ogladanie przez 40 godzin kaszy na ekranie jest sposobem na stres :P
Napisano 12 Kwiecień 201015 l tjviking - czytałem wielokrotnie w Twoich postach zachwyt tym rendererem i byłem strasznie ciekawy co to za cudo. Nie znam maxwella za dobrze, poza tym, że po 40min miałem ziarno jak na ISO3200 w kompakcie :), ale po wstępnej zabawie z Thea jestem zachwycony! To naprawdę działa... szybko!
Napisano 13 Kwiecień 201015 l Jak dla mnie bomba! Musze to przetestowac jak najszybciej, trace dispersion w sekcji biased w polaczeniu z tracing deph to dla mnie zbawienie !! Zajmuje sie bizuteria i zalatwiloby mnie to wiele problemow. Moglbym kozystac z jednego silnika do wszystkiego. Normalnie kiedy renderuje szlify tj brilliant cut maxwell jest niezastapiony (oczywiscie nie pod wzgledem czasu ;) ) Jesli przychodzi mi renderowac szlif typu emerald jest KUPA, otrzymuje nieprawdziwa dyspersje. W vrayu moge zawsze obciac tracing deph i wtedy wyglada naturalnie ale w thea moge polaczyc jedno z drugim...jeszcze musze tylko przepisac materialy ;) Edytowane 13 Kwiecień 201015 l przez velopl
Napisano 13 Kwiecień 201015 l Loopik, naprawde polecam - jeszcze jest malo stabilny, ale efekty sa blyskawiczne... o ile wogole mozna mowic przy tego typu renderach o blyskawicy :P
Napisano 14 Kwiecień 201015 l Masakra jest ten silnik! Dziwi co prawda brak wtyczki do Maya, ale w sumie, można do "studia" importować obj z czegokolwiek, przypisać materiały i bum! W porównaniu z maxwellem/fry to naprawdę odczuwalnie szybciej działa. Poza tym to cena na tle konkurencji jest rewelacyjna.
Napisano 14 Kwiecień 201015 l Autor Nie dziwię się :) na forum Thea Render, kiedy powstawała jeszcze surowa i niepublikowana wersja, silnik ten był testowany przez specjalną ekipę i prędkość zachwycała. Poza tym autor Thei pisał wcześniej Kerkythea, w której silnik MLT był wydajny, ale to był jednak jeden z kamieni milowych do Thei, która ma naprawdę szybki brute-force pod CPU. Jak będzie GPU - bomba! :)
Napisano 14 Kwiecień 201015 l He, he. Jawny fałsz! :) Niekoniecznie. Słowem kluczowym jest "komercyjny". To znacznie zawęża. Chociaż nie wiem czy Indigo nie jest takim dwutypem, bo Lux jest napewno tyle że jest darmo.
Napisano 20 Kwiecień 201015 l Wyszla kolejna beta http://www.thearender.com/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=86&Itemid=113
Napisano 20 Kwiecień 201015 l Teraz trzeba będzie zrobić nowe sub-forum w "Rendering / Lighting / Shading" ;)
Napisano 29 Kwiecień 201014 l Niebawem pojawi sie nowa publiczna beta thea render z wbudowana obsluga camera path animation. Wiecej mozna zobaczyc na forum thei http://www.thearender.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=2593&start=0 albo tutaj ;) notareal: A simple test of build-in studio camera path animations. Path was hand created, so result is bit shaky. Scene by velopl. Biased render. Render time 1h 54m 48s with i7 920. Edytowane 29 Kwiecień 201014 l przez velopl
Napisano 7 Maj 201014 l Juz jest! Oto lista zmian [b]Changes Log[/b] Thea Render Beta 1.4.1 Revision 370 (07 May 10) [list] [*]Improved accuracy of intersection core. (all engines) [*]Improved reading of large meshes from files. (I/O) [*]Fixed SSS "glow" bug. (unbiased engine) [*]Added animation support for cameras and point lights (the biased perceptual estimator still does not support animated lights). (all engines) [*]Added animation support for cameras and point lights in GL viewport. (UI) [*]Fix for animated models that could result in loss of data during frame to frame rendering. (all engines) [*]Corrected transform tool when ',' is used as decimal point. (UI) [*]Fixed crash when invoking command line render on Linux/Crash. (I/O) [*]Fixed crash on Linux 64-bit when using the material editor. (UI) [*]Fixed (rare) crash when trying to render a scene where cameras are absent. (I/O) [*]Fixed drag & drop support for color picker and bitmap placeholder for linux. (I/O) [*]Key frame control is made now for the whole model or light groups. (UI) [*]Fixed model and light group animation. (UI) [*]Added rotation for all IBL channels. (all engines) [*]Saving channel images through scripting is now possible. (I/O) [*]Fixed automated clip mapping in material editor taking now place only when opening/dropping a bitmap. (UI) [*]Added license button in Client user interface (necessary to clear license). (UI) [*]Added support for animated parameters (currently, the camera "Focus Distance" and DOF "Far Plane" can be animated). (all engines) [*]Changed camera movement when dragging the central gizmo (previous movement around the target is possible through pivot mode). (UI) [*]Added TGA explicit image file support but also All Files as filter (in order to open/save in other supported formats as well). (UI) [*]Fixed crashing when centering scene pivots in the presence of model groups. (UI) [*]Synchronized updates between GL viewport animation tool and animation render settings. (UI) [*]Fixed animation bug when editing key frames after changing total frames or frame rate results in broken movement. (all engines) [*]Added playback support in animation tool. (UI) [*]Fixed animation tool scroll bar when number of frames becomes arbitrarily small or large. (UI) [*]Added sun/sky animation support (from dawn till dusk). (all engines) [*]Added rendered frame indication in Darkroom. (UI) [*]Added targeting of cameras that can follow now the motion of another object. (UI) [*]Added various motion operations that can be accessed by right click context menu (Motion submenu). (UI) [*]Changed Licenses folder for Linux/Mac to be outside of application bundle ("~/Documents" for linux, "~/Library/Application Support" for MacOSX). (I/O-Licensing) [*]Updating correctly now scene view when adding a new material. (UI) [*]Corrected applying material from content panel or browser window to avoid replacing previous material. (UI) [*]Added more options for 3DS/OBJ file formats improve import automation. (UI) [/list] http://www.thearender.com/versions/TheaRender_RV370/TheaRender_RV370_Beta1.4.1.exe http://www.thearender.com/versions/TheaRender_RV370/TheaRender_RV370_Beta1.4.1.tar.gz http://www.thearender.com/versions/TheaRender_RV370/TheaRender_RV370_Beta1.4.1.dmg
Napisano 8 Wrzesień 201014 l Jest dzisiaj o vrayu to i bedzie o Thei ;) Ukazala sie wlasnie nowa wersja beta obslugujaca funkcje "RT" http://www.thearender.com/forum/viewtopic.php?f=61&t=1849
Napisano 10 Wrzesień 201014 l Komercyjny czy nie to umowmy sie, ze cena jest tak niska, ze po jednym malym zleceniu sie zwraca z nawiazka. Ja wlasnie wciagam i zrobie testy, ale jak bedzie tak jak na filmikach ze strony przez translator to moze byc niezle miodzio :). Szkoda tylko, ze za nody trzeba placic tak duzo, ale to pewnie wynika z ceny licencji podstawowej. Edytowane 11 Czerwiec 201311 l przez ZelvaBOi
Napisano 10 Wrzesień 201014 l Jeszcze z ciekawych nowosci trzeba wspomniec o funkcji shadow catcher :) http://www.thearender.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=3445&start=0
Napisano 11 Wrzesień 201014 l heh tyle tych rendererów si enamnożyło. OCtan, Fry, Maxwell, V-ray, FInalR, Brazil.... a ja dalej siedze na Mentalu... hehe.. Moze dlatego ze lubie kiedy renderer jest zintegrowany zz Maxem a nie całkiem oddzielny program... ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto