Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

Robie nozyk do FPP. Prosze o sugestie co moglbym zmienic w teksturze jeszcze by efekt byl rewelacyjny. Noz ma byc nowy, dla komandosa, czyli bez brudów, rdzy etc.

 

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem rewelacyjne community max3d.pl!

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

To jest scyzoryk po prostu... Calkiem fajny ale z komandosem i wojskiem nie ma nic wspolnego. Oryginal jest skladany (http://www.knivesplus.com/uzi-knives.html). Jak chcesz miec komandosa biegajacego ze scyzorykiem to... spoko :P

 

Trzeba tez zdecydowac czy chcesz uzyc "survival knife" (http://en.wikipedia.org/wiki/Survival_knife) na wzor Rambo, ktory tak na prawde nie jest przeznaczony do walki czy chcesz poszukac konkretniej i zainteresowac sie nozami stworzonymi z mysla o walce, jak chociazby Gerber Mark II (http://en.wikipedia.org/wiki/Gerber_Mark_II) czy bagnet OKC-3S (http://en.wikipedia.org/wiki/OKC-3S_Bayonet). Modeli jest cala masa, jak swiat dlugi i szeroki. Lacznie z nieco dziwnym nozem uzywanym przez rosyjskie odzdzialy specjalne, ktory moze doslownie wystrzelic ostrze z zaskakujaca sila i precyzja (http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_knife).

 

Noze to fascynujacy temat - poszukaj najpierw konkretnie, nie idz na latwizne wyposazajac swojego "komandosa" w scyzoryk ;)

Napisano
Pozostawmy moze jednak temat pracy na boku :] a skupmy sie na wykonaniu samej tekstury. Co w niej poprawic, glownie o to prosze :).

Przede wszystkim dodaj odbicia; sam nóż wydaje się cholernie kanciasty, proponuję wygładzić go jakimś turbo- albo mesh smoothem :) momentami wydaje się przez to jakby ten nóż był wycięty w photoshopie i wklejony na czarne tło :P

Napisano

Odbicia na noz do gry TPP w realtime? Raczej odbicia powinny byc generowane przez silnik... Turbosmooth tez odpada bo to musi byc obiekt lp. Prosze dalej o sugestie :).

Napisano (edytowane)

Przenieś temat do gameartu bo tutaj możesz nie dostać takich odpowiedzi jakie chcesz.

Na ostrzu normalka nie zgadza się z modelem, przez to że są za duże różnice między lp a hp. Dodaj kilka trojkątów albo dopasuj hp, zrób cage jeśli nie robiłeś.

Odbicia realtime i odbicia generowane przez silnik brzmią tak samo, nie uważasz? Chociaż domyślam sie że chodziło ci o coś innego. Zrób cubemape dla odbić.

Jeśli ma byc nowy sprzęt to niewiele możesz dodać. Jakieś delikatne przypadkowe różnice w kolorze.

No i oczywiście speculara zrób i specular power, tam możesz go troche przykurzyc ale tego nie będzie widać w grze. Podobnie możesz zrobić dla cubemapy, jak jest troche obmacany są ślady palcy to będzie sie mniej odbijać w tych miejscach, najbardziej będzie to widać na ostrzu.

Edytowane przez Gomez
Napisano

Mapa koloru bez rewelacji, ale jest ok na poczatek. Nawet w miare nowy sprzet powinien miec jakies plamki, zatluszczenia, delikatne zasniedzienia w miejscach mniej dostepnych. Na wypustkach na rekojesci niepotrzebne rozswietlenia (od tego mamy normalke podobno ;))

Ksztalt, siatka, uv-ka chyb anie ma sie co czepiac.

 

Natomiast twoja normal mapa to nieporozumienie. Lepiej by wygladalo gdybys ja skasowal. Na tego typu obiekt nie robi sie normalki z mapy koloru.

 

Zrob hipoly i przepal normalke na low. Jesli nie chcesz, nie wchodz w detal (srubki, napisy, tarka na ostrzu) - to akurat mozesz dodac potem w photoshopie.

 

Do tego mapa speculara koniecznie, w koncu to metal, a metal odbija swiatlo ;)

I odbicia (cubemapa), czemu nie. Po prostu potestuj to na koniec z jakas cubemapa. Mozesz zrobic osobna mapke lub podpiac ta ze speculara do kontroli sily odbicia.

 

I formalne sprawy: Pokazuj siatke i ile to ma trisow.

Napisano
Robie nozyk do FPP.

Odbicia na noz do gry TPP

 

To ma być do FPP czy TPP ;/

Do tpp pewnie by się spokojnie nadał.

Tylko tak jak pisał Gomez dodaj trochę koloru, jakąś cube mapke albo zwykłą texture żeby widać było że coś tam się odbija (w zależności od tego jaki jest też engine) .

 

Pozatym normal mapa bardzo kiepska, na texturze koloru masz za dużo informacji które powinny być na normal mapie, polecam ci zrobić HP i wypalić normal mape. Już wtedy z prostym kolorem i dobrym niekoniecznie kolorowym specularem powinno być git ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności