Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć wszystkim po długiej przerwie ... postanowiłem zrobić sobie kuchnię. Idzie jak idzie, materiały do wymiany i trochę do wymodelowania jeszcze. Chciałem się zapytać odnośnie mental raya. Jak ładnie oświetlić wnętrze sztucznym światłem. Czego użyć i jakie ustawienia zastosować ??

 

img962o42926939j42926939.jpg

 

Co myślicie ??

Edytowane przez MRmike

  • Odpowiedzi 38
  • Wyświetleń 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

witam!

ja osobiście świecę directional light i ew. doświetlam omni light z odpowiednimi ustawieniami GI chociaż nie wiem czy jest najlepszy sposób. na zapytanie do kogoś bardziej w temacie dostałem taką odpowiedź:

 

jeśli mogę Ci poradzić coś do światła to koniecznie daylight ustawiony manualnie (pod obrazek, by światło ciekawie przez okno wpadało) mrsun mrsky po 0.07 multiply - do tego w oknach światło photometyczne typu rectangular - czyli w kształcie prostokąta i ustawione po daną scenę. Poza tym pod "8" (enviroment) ustaw sobie kontrolę ekspozycji i polecam mr photometric exposure - z tego co pamiętam. Tam się ustawia burn - przepalenia, jasność, kontrasty i gammę. Musisz mieć GI aktywne i FG - ja tam robiłem. w światła GI ustawiaj automatyczne przeliczanie.

 

chociaż widziałem prace z takimi ustawieniami (miazga) to mi nie do końca to wychodziło:P polecam także tutorial, żeby ogarnąć trochę GI (wrzuciłem Ci na sendspace):

 

http://www.sendspace.com/file/lhj8ng

 

A co do pracy to na pewno te materiały do wymiany. Tiling się nie zgadza i ja bym dał większy reflect i glossines na kafle i nie wiem czy proporcje lekko się nie sypnęły:) Co do kompozycji i reszty to trochę mało tego :) Pozdrawiam i powodzenia:)

Napisano

Z tego co mi wiadomo (a jestem tutaj nowy) to np. w mayce fajnie wychodzi z ustawionym sky system'em oraz z area lightem w oknach. Pod swiatelka wypadaloby jeszcze podlaczyc portal light z mentala aby samplowalo po ENV no i do kamery podlaczyc photographic expouser. Dodatkowo zalaczamy GI i FG. No ale tak jak wspominalem jestem tutaj nowy i nie mam az tak duzego doswiadczenia jak inni :)

Napisano

każda szafka ma tą samą texturę drewna:) Sprytnie chciałeś odwrócić i dobrze, ale rzuca się w oczy:D

Napisano
  • Autor

Cześć ponownie

 

pokombinowałem trochę, dałem inne materiały tylko nie zgadzają mi się na okapie bo jakieś takie mało świecące. Dodam może coś na środku jeszcze, ale zastanowię się co. I jak teraz to wygląda waszym zdaniem ?

 

22255689.jpg

22255689.jpg

Napisano

Kadr i perspektywa nudne. Oświetlenie nie wydobywa przestrzeni z tej sceny. We frontach szafek, jeśli są lakierowane, powinno coś się odbijać. Blat jakiś cienki, za cienki. Szum, materiały do poprawki.

Napisano

no teraz na pewno dużo lepiej :) czym w końcu świecisz? nie dodawaj za dużo roughness do materiałów bo generuje szumy :) pozdrawiam

Napisano
  • Autor

swiece daylightem i skyportalami. Co do materialow to powalcze jeszcze

Napisano
  • Autor

nie wiedzialem co zrobic zeby nie bylo pusto, ale troche popatrzylem na rozne zdjecia i zrobilem takie cus. W szafkach nie wiem co ma sie odbijac abo co mam zrobic zeby sie odbijalo. Co moge zmienic jeszcze ??

 

61967465.jpg

Napisano

podłoga brzydka, scianka po lewej dziwnie wygląda, przeważnie tego typu szafki sa albo na/przy ścianie albo do samego sufitu. Wyextruduj to czarne do góry, będzie lepiej.

Napisano
  • Autor

zrobiłem co się da żeby wyglądało to jak najlepiej. Nie wiem jak wyszło, do was należy opinia. Podłogę zmieniłem nie wiem czy na lepsze, kolor tylnej ściany i usunąłem czerwony kolor ze sceny bo mi średnio podchodził. Dodałem na suficie lampeczki jeszcze. Co teraz myślicie w tym ??

 

43909382.jpg

Edytowane przez MRmike

Napisano

Moim zdaniem bardzo fajne wyszło fajne kolorki i klimacik. Podzielisz się materiałem szafek ?? :)

Napisano
  • Autor

dzieki za pocieszajace komentarze ;p Nadaje sie final ?? czy cos zmienic jeszcze, dodac ??

Napisano

Jak dla mnie to kolorki są OK, cieniowanie też. Jeżeli to ma być jakaś plastyczna wizka to może spróbuj zapalić jakieś sztuczne światło pod górnymi szafkami. Na potrzeby realizacji projektu jest aż za dobrze :)

Kadrowanie jest złe. Lewa strona jest rozciągnięta i widać za dużo podłogi Jak zniżysz kamerkę to będzie mniej podłogi i będzie bardziej dynamicznie. Z drugiej strony teraz wygląda to jak zdjęcie z katalogu IKEA - czyli chcemy pokazać jak najwięcej.

Tekstura podłogi nie podoba mi się. Jeżeli te białe linie oznaczają podział płytek to chyba ich skala jest za duża. Płytka miałaby ponad 2m długości.

W Photoshopie można jeszcze trochę więcej wyciągnąć z tego obrazka.

Pozdro.

Napisano

ustaw kamerę na wysokości wzroku przeciętnego człowieka.

Napisano
  • Autor

kamiere przestawilem jak mowiliscie i jest praktycznie tak samo. Wyrenderowalem jeszcze raz z troche wiekszymi nastawami i troche w szopie. I co teraz myslicie ??

 

83731557.jpg

Napisano
  • Autor

moze mam zle ustawienia monitora bo u mnie tak zle z przepaleniami nie jest ;p

Napisano

Wejdź na stronę http://www.Boffi.com i będziesz miał się na czym wzorować. Architektura lubi ujęcia z perspektywy człowieka, a wnętrza już mniej.

Ta nowa wersja bardzo mi się podoba. Może i przepalone, ale ogólnie lepiej się sprzedaje.

Napisano
  • Autor

no fajnie fajnie, tylko troche za ciemno podloga ;p pokombinuje zeby nie bylo przepalen ale tez zeby za ciemnoe nie bylo. A ten tiling az taki zly ??

Napisano

Tez sobie pozwoliłem popsuć troszeczkę jak ja bym to widział (jak coś to usunę)

83731557.jpg

Bardzo fajnie to wygląda, jedyne zmienił bym podłogę na coś cieplejszego i oswietlenie na suficie na coś bardziej pod meble ale to w sumie detale.

Napisano
  • Autor

tez ciekawie ;p czym kombinujecie w szopie ?? podloge jeszcze moge zmienic ... ale powoli mam dosyc ;p meczy mnie to renderowanie ;p a i wiecie moze jak zrobic zeby tesktury tak nie bladly w scenie ?? bo za kazdym razem musze je przeciemniac

Napisano

Jeśli chodzi o bledniecie tex to wszystko w ps poprawiam (Levels + contrast) już na gotowym renderku. Co do postpro to każdy inaczej, zależny co chcesz uzyskać.

Napisano
  • Autor

na szybko taka podloga, bez postpro i na niskich ustawieniach wiec szum jest masakryczny, ale chcialem tylko podloge pokozac

 

72268944.jpg

Napisano

Mi się bardziej tamta podobała fajniejsze to było wtedy kolorystycznie wystarczyło tamtą trochę podjaśnić i by była dobra

Napisano
  • Autor

wyszlo cos takiego ... staralem sie zeby wyslo tak jak Fargate

 

74334701.jpg

EDIT:

 

no i znowu do poprawki bo czarna plama ;p ale to jutro... tak poza tym jak ??

Napisano
  • Autor

tiling poprawiłem i wydaje mi się że finito ;d co sadzicie ??

 

92957491.jpg

Edytowane przez MRmike

Napisano

To co zrobił Forgate nadal dużo lepsze. A z wersji, które Ty zrobiłeś najlepsze jest na końcu drugiej strony. To co zrobił Forgate to na pewno wyostrzenie, a później przeskalował obrazek 2x żeby naprawić AA (poszarpane krawędzie). Na pewno też zabawa z balansem kolorów. Najlepiej jakby sam się przyznał :) Kontrasty tonalne też ma lepsze.

Najważniejsze, żeby Tobie się podobało. Praca jest już całkiem niezła. Teraz to tylko przybajerzanie.

Napisano
  • Autor

pokombinowałem, wyostrzyłem pozmieniałem trochę kolorki i wyszło coś takiego ...

 

15709422.jpg

 

nadaje się ?? wydaje mi się ze chyba może być

Napisano

Przydałyby się jakieś wyraziste akcenty. Gdyby nie drzewko i cytryny to możnaby powiedzieć, że zrobiłeś w ps/colorize.

Napisano

ja osobiscie nie lubie takich jasnych pomieszczen ale moze na podloge jakis niewielki puchaty dywanik

Napisano
moze na podloge jakis niewielki puchaty dywanik

do kuchni ?!

 

ujęcie takie naprawde slabe - same meble nie prezentuja sie tak, ze nalezy stanac frontem i podziwiać.

Napisano
  • Autor
do kuchni ?!

 

ujęcie takie naprawde slabe - same meble nie prezentuja sie tak, ze nalezy stanac frontem i podziwiać.

 

jakie ujęcie proponujesz ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności