MRmike Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 (edytowane) Cześć wszystkim po długiej przerwie ... postanowiłem zrobić sobie kuchnię. Idzie jak idzie, materiały do wymiany i trochę do wymodelowania jeszcze. Chciałem się zapytać odnośnie mental raya. Jak ładnie oświetlić wnętrze sztucznym światłem. Czego użyć i jakie ustawienia zastosować ?? Co myślicie ?? Edytowane 30 Kwiecień 2010 przez MRmike
ptfromscr Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 witam! ja osobiście świecę directional light i ew. doświetlam omni light z odpowiednimi ustawieniami GI chociaż nie wiem czy jest najlepszy sposób. na zapytanie do kogoś bardziej w temacie dostałem taką odpowiedź: jeśli mogę Ci poradzić coś do światła to koniecznie daylight ustawiony manualnie (pod obrazek, by światło ciekawie przez okno wpadało) mrsun mrsky po 0.07 multiply - do tego w oknach światło photometyczne typu rectangular - czyli w kształcie prostokąta i ustawione po daną scenę. Poza tym pod "8" (enviroment) ustaw sobie kontrolę ekspozycji i polecam mr photometric exposure - z tego co pamiętam. Tam się ustawia burn - przepalenia, jasność, kontrasty i gammę. Musisz mieć GI aktywne i FG - ja tam robiłem. w światła GI ustawiaj automatyczne przeliczanie. chociaż widziałem prace z takimi ustawieniami (miazga) to mi nie do końca to wychodziło:P polecam także tutorial, żeby ogarnąć trochę GI (wrzuciłem Ci na sendspace): http://www.sendspace.com/file/lhj8ng A co do pracy to na pewno te materiały do wymiany. Tiling się nie zgadza i ja bym dał większy reflect i glossines na kafle i nie wiem czy proporcje lekko się nie sypnęły:) Co do kompozycji i reszty to trochę mało tego :) Pozdrawiam i powodzenia:)
SzakalSzaleniec Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 Z tego co mi wiadomo (a jestem tutaj nowy) to np. w mayce fajnie wychodzi z ustawionym sky system'em oraz z area lightem w oknach. Pod swiatelka wypadaloby jeszcze podlaczyc portal light z mentala aby samplowalo po ENV no i do kamery podlaczyc photographic expouser. Dodatkowo zalaczamy GI i FG. No ale tak jak wspominalem jestem tutaj nowy i nie mam az tak duzego doswiadczenia jak inni :)
Gość kakaku Napisano 21 Kwiecień 2010 Napisano 21 Kwiecień 2010 każda szafka ma tą samą texturę drewna:) Sprytnie chciałeś odwrócić i dobrze, ale rzuca się w oczy:D
MRmike Napisano 21 Kwiecień 2010 Autor Napisano 21 Kwiecień 2010 Cześć ponownie pokombinowałem trochę, dałem inne materiały tylko nie zgadzają mi się na okapie bo jakieś takie mało świecące. Dodam może coś na środku jeszcze, ale zastanowię się co. I jak teraz to wygląda waszym zdaniem ?
Rozpustelnik Napisano 22 Kwiecień 2010 Napisano 22 Kwiecień 2010 Kadr i perspektywa nudne. Oświetlenie nie wydobywa przestrzeni z tej sceny. We frontach szafek, jeśli są lakierowane, powinno coś się odbijać. Blat jakiś cienki, za cienki. Szum, materiały do poprawki.
ptfromscr Napisano 22 Kwiecień 2010 Napisano 22 Kwiecień 2010 no teraz na pewno dużo lepiej :) czym w końcu świecisz? nie dodawaj za dużo roughness do materiałów bo generuje szumy :) pozdrawiam
MRmike Napisano 22 Kwiecień 2010 Autor Napisano 22 Kwiecień 2010 swiece daylightem i skyportalami. Co do materialow to powalcze jeszcze
MRmike Napisano 22 Kwiecień 2010 Autor Napisano 22 Kwiecień 2010 nie wiedzialem co zrobic zeby nie bylo pusto, ale troche popatrzylem na rozne zdjecia i zrobilem takie cus. W szafkach nie wiem co ma sie odbijac abo co mam zrobic zeby sie odbijalo. Co moge zmienic jeszcze ??
lorence Napisano 22 Kwiecień 2010 Napisano 22 Kwiecień 2010 podłoga brzydka, scianka po lewej dziwnie wygląda, przeważnie tego typu szafki sa albo na/przy ścianie albo do samego sufitu. Wyextruduj to czarne do góry, będzie lepiej.
MRmike Napisano 23 Kwiecień 2010 Autor Napisano 23 Kwiecień 2010 (edytowane) zrobiłem co się da żeby wyglądało to jak najlepiej. Nie wiem jak wyszło, do was należy opinia. Podłogę zmieniłem nie wiem czy na lepsze, kolor tylnej ściany i usunąłem czerwony kolor ze sceny bo mi średnio podchodził. Dodałem na suficie lampeczki jeszcze. Co teraz myślicie w tym ?? Edytowane 23 Kwiecień 2010 przez MRmike
ryba747 Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 Moim zdaniem bardzo fajne wyszło fajne kolorki i klimacik. Podzielisz się materiałem szafek ?? :)
Kubaswielgus Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 Wygląda bardzo fajnie. Niezłe postępy robisz!
MRmike Napisano 23 Kwiecień 2010 Autor Napisano 23 Kwiecień 2010 dzieki za pocieszajace komentarze ;p Nadaje sie final ?? czy cos zmienic jeszcze, dodac ??
Kubaswielgus Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 Jak dla mnie to kolorki są OK, cieniowanie też. Jeżeli to ma być jakaś plastyczna wizka to może spróbuj zapalić jakieś sztuczne światło pod górnymi szafkami. Na potrzeby realizacji projektu jest aż za dobrze :) Kadrowanie jest złe. Lewa strona jest rozciągnięta i widać za dużo podłogi Jak zniżysz kamerkę to będzie mniej podłogi i będzie bardziej dynamicznie. Z drugiej strony teraz wygląda to jak zdjęcie z katalogu IKEA - czyli chcemy pokazać jak najwięcej. Tekstura podłogi nie podoba mi się. Jeżeli te białe linie oznaczają podział płytek to chyba ich skala jest za duża. Płytka miałaby ponad 2m długości. W Photoshopie można jeszcze trochę więcej wyciągnąć z tego obrazka. Pozdro.
olaf Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 ustaw kamerę na wysokości wzroku przeciętnego człowieka.
MRmike Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Napisano 26 Kwiecień 2010 kamiere przestawilem jak mowiliscie i jest praktycznie tak samo. Wyrenderowalem jeszcze raz z troche wiekszymi nastawami i troche w szopie. I co teraz myslicie ??
Simple_man Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 i teraz jest biało, przepalilo calosc i nie widac szczegolow. Tailing na podlodze za duzy.
MRmike Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Napisano 26 Kwiecień 2010 moze mam zle ustawienia monitora bo u mnie tak zle z przepaleniami nie jest ;p
Kubaswielgus Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 Wejdź na stronę http://www.Boffi.com i będziesz miał się na czym wzorować. Architektura lubi ujęcia z perspektywy człowieka, a wnętrza już mniej. Ta nowa wersja bardzo mi się podoba. Może i przepalone, ale ogólnie lepiej się sprzedaje.
indian Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 taka moja inwencja jakby coś to usunę :) http://i42.tinypic.com/23rqwzo.png
MRmike Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Napisano 26 Kwiecień 2010 no fajnie fajnie, tylko troche za ciemno podloga ;p pokombinuje zeby nie bylo przepalen ale tez zeby za ciemnoe nie bylo. A ten tiling az taki zly ??
Fargate Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 Tez sobie pozwoliłem popsuć troszeczkę jak ja bym to widział (jak coś to usunę) Bardzo fajnie to wygląda, jedyne zmienił bym podłogę na coś cieplejszego i oswietlenie na suficie na coś bardziej pod meble ale to w sumie detale.
MRmike Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Napisano 26 Kwiecień 2010 tez ciekawie ;p czym kombinujecie w szopie ?? podloge jeszcze moge zmienic ... ale powoli mam dosyc ;p meczy mnie to renderowanie ;p a i wiecie moze jak zrobic zeby tesktury tak nie bladly w scenie ?? bo za kazdym razem musze je przeciemniac
Fargate Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 Jeśli chodzi o bledniecie tex to wszystko w ps poprawiam (Levels + contrast) już na gotowym renderku. Co do postpro to każdy inaczej, zależny co chcesz uzyskać.
MRmike Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Napisano 26 Kwiecień 2010 na szybko taka podloga, bez postpro i na niskich ustawieniach wiec szum jest masakryczny, ale chcialem tylko podloge pokozac
ryba747 Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 Mi się bardziej tamta podobała fajniejsze to było wtedy kolorystycznie wystarczyło tamtą trochę podjaśnić i by była dobra
Kubaswielgus Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 No no Fargate nieźle to przerobił. Jak dasz radę to zrób tak jak on.
MRmike Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Napisano 26 Kwiecień 2010 wyszlo cos takiego ... staralem sie zeby wyslo tak jak Fargate EDIT: no i znowu do poprawki bo czarna plama ;p ale to jutro... tak poza tym jak ??
MRmike Napisano 28 Kwiecień 2010 Autor Napisano 28 Kwiecień 2010 (edytowane) tiling poprawiłem i wydaje mi się że finito ;d co sadzicie ?? Edytowane 28 Kwiecień 2010 przez MRmike
Kubaswielgus Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 To co zrobił Forgate nadal dużo lepsze. A z wersji, które Ty zrobiłeś najlepsze jest na końcu drugiej strony. To co zrobił Forgate to na pewno wyostrzenie, a później przeskalował obrazek 2x żeby naprawić AA (poszarpane krawędzie). Na pewno też zabawa z balansem kolorów. Najlepiej jakby sam się przyznał :) Kontrasty tonalne też ma lepsze. Najważniejsze, żeby Tobie się podobało. Praca jest już całkiem niezła. Teraz to tylko przybajerzanie.
MRmike Napisano 30 Kwiecień 2010 Autor Napisano 30 Kwiecień 2010 pokombinowałem, wyostrzyłem pozmieniałem trochę kolorki i wyszło coś takiego ... nadaje się ?? wydaje mi się ze chyba może być
adam_m Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 Przydałyby się jakieś wyraziste akcenty. Gdyby nie drzewko i cytryny to możnaby powiedzieć, że zrobiłeś w ps/colorize.
Lukasz_D Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 ja osobiscie nie lubie takich jasnych pomieszczen ale moze na podloge jakis niewielki puchaty dywanik
olaf Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 moze na podloge jakis niewielki puchaty dywanik do kuchni ?! ujęcie takie naprawde slabe - same meble nie prezentuja sie tak, ze nalezy stanac frontem i podziwiać.
MRmike Napisano 1 Maj 2010 Autor Napisano 1 Maj 2010 do kuchni ?! ujęcie takie naprawde slabe - same meble nie prezentuja sie tak, ze nalezy stanac frontem i podziwiać. jakie ujęcie proponujesz ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się