Skocz do zawartości

czy grafa ma wplyw na renderowanie w 3ds viz?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość TOMANO
Napisano

MA PYTANKO CZY PRZEROBINA NV TI4200 NA QUADRO 4 MA WPŁYW NA SZYBKOŚĆ RENDEROWANIA SCENY W 3DS VIZ I CZY TO PRAWDA ZE RENDER ODBYWA SIĘ W CHIPIE KARTY GRAFICZNEJ (DOTYCZY QUADRO4) HELP ME

 

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co wiem, quadro wpływa tylko na wydajność w Viewportach - za rendering odpowiedzialny jest przedewszystkim procek i w mniejszym stopniou ram. Ale pociesze Cię, że na stronie nvidii widziałem jakiś sprzęt wspomagający hardwarowo rendering - pare zer na niego pewnie trza wydać :D.

Gość TOMANO
Napisano

sory za te dublowanie postów ale dopiero pierwszy raz jestem na forum a co do procków to fakt ze przyspieszaja render bo specjalnie wyplulem reszte kasy na plytke 2procesorowa pod atlony, jakas tam roznica jest moze zbyt wiele oczekuje

Gość TOMANO
Napisano

panowie a czy sa jeszcze jakies sposoby na przyspieszenie renderowania poza ladowaniem kasy w sprzet ktory jest coraz nowszy i drozszy a przyrost szybkosci nie wielki

Napisano

optymowanie sceny ewentualnie systemu na swiezym systemie leci prawie wszystko szybciej .. ram i procesor sa wazne ewentualnie mozna zawsze stry komputer wziasc i z niegio render niewolnika zrobic .. przy animacjach np albo jak sie dana scenka z 3 h renderuje

nie musi byc piekielnie szybki bo i tak renderuje cala noc naprzyklad itd a ty w tym czasie mozesz robic na twoim kompie co chcesz bo prace nad renderem wzal inny co nie zminia faktu ze optymowanie sceny i systemu sa wazne

@ tomano o paniach pan zapomnial ?? na forum jest tez dosc duzo uzytkowniczek prosze nie zapominac o tam fakcie !

Napisano

Słuchajcie, a co z net renderem? Ktoś to w ogóle sprawdzał, jak to działa? Słyszałem, ale nie podpisuję się pod tym (traktujcie jako plotkę), że ta opcja jest w stanie dać nawet więcej niż płyta dwuprocesorowa... Sam nie sprawdzałem. A tak w ogóle, to pozdrawiam wszystkie panie :D.

Napisano

@ armia ja mam render niewolnika kiedys to byl stary celeron 500 teraz athlon xp 1800 i czasem jest szybszy od tego kompa na ktorym \"tworze\" scenki :) jesli o render chodzi

chyba juz o tym bylo gdzies jak sie nie myle (chaby ze wcielo przy porzadkach we forum albo brzy tym jak server byl down )

poszukaj jak nie ma to pisz na maila do mnie ok ?

powinien byc tam jak nie to na home page mojej

Napisano

mam p4 1,3, 256ramu radek 9000 128mb, i maxa 6 z brazilem, niepowiem ile ma scenka fejsów, gdyz ostatnio mialem wirusa i sie zkonczylo \"formatem\", a wczesnie nie ruszalem tego gdyz jak zaczynale redering i kap mial juz przejsc po wszystkik akcja typu wczytywanie textur itp do wlasciwego rederingu wyswietlał ze ma zamalo pamieci itp. Jakies sugestie?

 

Napisano

hmm swap partycje powieksz scenke zooptymuj ( funkcja optimaze itd) posczedzaj na polygonach ktore mniej \" widac \"na ostatecznym renderze mysle ze zoptymowanie wiele pomoze i jka znajdziesz troche kasy to mozesz dokupic ramu :) mysle ze jescze jeden 256 ram bedzie ok i mysle ze to na razie wystarczy :)

ale proponuje zaladowac scenke i pooptymowac jak i wczesniej ci ludzie radzili

Napisano
napisał Armia

Z tego co wiem, quadro wpływa tylko na wydajność w Viewportach - za rendering odpowiedzialny jest przedewszystkim procek i w mniejszym stopniou ram. Ale pociesze Cię, że na stronie nvidii widziałem jakiś sprzęt wspomagający hardwarowo rendering - pare zer na niego pewnie trza wydać :D.

sorki ale chyba nie wiesz co mowisz ro tak jalbys powiedzial ze dla czlowieka waznjsze jest serce od mozgu bo bez niego niemoze zyc. procek i ram sa tak samo wazne, jak przedobrzysz z ejednym a drugie olejesz to itak bedziesz mialnedzne wyniki. a co do grafiki to nie ma i nie moze miec i nie bedzie miec.

Napisano

noo, pure to nie grafa ale cos kolo tegojakby nie bylo. sam nie wiem jak to z polskiego sie nazywa. karta do renderingu?? siakos tak chyba...

Napisano

to nie jest karta dop renderingu tylko renderer sprzetowy. swiatla i materialy musza byc pure. sciagnij sobie przykladowa scene z sajtu producenta to zobaczysz ze ta kare porownywac nalezy raczej do vraya czy brazila niz do hardwareu.

Napisano

to vray czy brazil sa renderami sprzetowymi?? o_0

 

pure=render sprzetowy. ok. dobra nazwa.

 

chociaz jak sam producent mowi:A powerful, compact and affordable PCI 3D rendering card

 

wiec karta do renderowania moze byc chyba...

 

Napisano

nie e ale nie wyrenderujesz na pure zadnych efektow, plugow, swiatel i materialow innych niz standardowe maxa i materialy pure. nie odpalisz innego renderera niz pure wiec takie rozwiazanie mozna porownywac tylko do innych rendererow soft choc pure to soft+hardware.

Napisano

no ok nie kloce sie bo o pure w zasadzie jajco wiem... a co pure + renderman? bo chyba jest to kompatybilne ze soba (wg producenta)

Napisano

lol, cgtalk to inna bajka. o \'normalnych\' kartach cos moge powiedziec. takiego kwadrata moze sobie kiedys sprawie, natomiast pure\'a raczej nie, wiec zwisa mi to z czym to sie je... tak zeby wiedziec co to jest i tyle. wystarczy.

 

pzdr

Napisano
napisał dirty

lol, cgtalk to inna bajka. o \'normalnych\' kartach cos moge powiedziec. takiego kwadrata moze sobie kiedys sprawie, natomiast pure\'a raczej nie, wiec zwisa mi to z czym to sie je... tak zeby wiedziec co to jest i tyle. wystarczy.

 

pzdr

dawno temu byl fajny artykol w magazynie 3d o pure i to czym to jest. sama zasada dzialania jest stara jak stare sa kmpy. a co d tego jak sie zachowuje ami procek i jakie sa tego zaleznosci to proponuje sbie przejrzec wykresy pracy proca i ramu podczas renderingu. a do czym jest proc mozgiem czy sercem to chyba nie ma znaczenia.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności